Gestió administrativa de la compra-venda

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Servei de generació de còpies autèntiques
Advertisements

Les compres i les vendes en el PGC
EDICIÓ DEL CERTIFICAT SUBSTITUTORI DEL TÍTOL
(Impost de valor afegit)
MANUAL D’AJUDA PROCÉS DE PREINSCRIPCIÓ EN CAMPS DE TREBALL 2017
Tema 4: L’inici del cicle comptable
1 u n i t a t Conceptes bàsics de tècnica comptable.
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
Títols oficials. Tramesa dels títols als centres. Circuit
Ciències per al món contemporani
MITJANS DE PAGAMENT INTERNACIONAL
Mòdul d’Admissió i vacants
I transforma un llibre en un nou lector
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
ENFISPO.
Unitat 5 -Liquidació de l’iVA- -Règims especials-
Plataforma de l’alumne
La teva contribució 1.
Library and Information Science Abstract
GESTIÓ PER PROCESSOS.
UNITAT 4: EVIDENCIA,RISC I IMPORTANCIA RELATIVA
I ARA, QUÈ PUC FER?.
PORT AINE 2000/ PORT AVENTURA
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
Nom legal de l’empresa candidata: Adreça: Població: Barberà del Vallès
Circuit de gestió dels expedients del PROGRAMA DE CRÈDIT LOCAL 2018
PAS 1 Omplir el model 303 com sempre però cal tenir 2 coses en compte:
PubMed i el gestor de revistes del CRAI de la UB (servei SFX)
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
NOVA ORDENANÇA DE CIVISME I CONVIVÈNCIA CIUTADANA.
DE LA DURADA AL RITME.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Circuit de gestió dels expedients de CAIXA DE CRÈDIT 2017
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Nom legal de l’empresa candidata: Adreça: Població: Barberà del Vallès
PROCÉS D’ENVIAMENT i RECEPCIÓ DE TÍTOLS AL MINISTERI
La gestió per processos
Classificarem la prova en 3 categories:
2. L’empirisme de Hume 2.1. L’origen i la constitució del coneixement
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
El màrqueting i els seus elements
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Gestió electrònica del Dipòsit Legal
1 La identificació com a usuari periodista es realitza la primera vegada introduint en el camp Usuario, la lletra E seguida dels vuit dígits del DNI.
PRESTACIO PER ATENDRE NECESSITATS BÀSIQUES
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Conèixer la Biblioteca de Matemàtiques
LA NUTRICIÓ I LA SALUT.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
Obligacions fiscals de l'empresa: declaració censal, IAE i IVA
INTERNET XARXA: Quan un conjunt d’ordinadors estan connectats entre si per comunicar-se i compartir informació. TIPUS DE XARXES: LAN: Xarxa d’àrea local,
2n BLOC. TEMES 9 I 10. L’IMMOBILITZAT
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
PROTOCOLS DE XARXA Regles i especificacions tècniques que han de seguir els dispositius connectats a la xarxa per poder comunicar-se El protocol més utilitzat.
Nou Hospital. Fundació Hospital de l’Esperit Sant Gestió de Facturació a Tercers 1 de desembre de 2009.
TEMA 7. COMPRES, VENDES I EXISTÈNCIES
PERCENTATGES DESCOMPTES REBAIXES I OFERTES AUGMENTS
LA NUTRICIÓ I LA SALUT.
Reunió amb centres adscrits
Estem preparant una manifestació que marcarà una generació
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Les compres i les vendes en el PGC
Estils i Plantilles Ms Word.
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
Transcripción de la presentación:

Gestió administrativa de la compra-venda Unitat 1 Gestió administrativa de la compra-venda 34R/1I/1P-212

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA 1 INTRODUCCIÓ Quan parlem del procés de compravenda d'una empresa ens referim a tot el procés comprès des que un client sol·licita una determinada mercaderia a l'empresa fins que és servida, lliurada i pagada, incloent, així mateix, la comptabilització, registre i arxiu de la documentació originada..

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA ESQUEMA:

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA 1.- PROCÉS DE COMANDES Un cop seleccionats els proveïdors i acordats les condicions de compra, estem preparats per fer la comanda, això s'ha de fer amb precisió per tant cal un correcta identificació dels productes: El sistema més utilitzat és el de Codi de barres EAN, es tracta d'una codificació internacional. Els lectors òptics o escàners comercials converteixen la codificació de les línes en una numeració vinculada als productes i les identifiquem per incorporar-los a la memòria dels sistemes informàtics

Respecte a l’elaboració i emissió de la comanda. Es fan de 2 maneres: U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA Respecte a l’elaboració i emissió de la comanda. Es fan de 2 maneres: a) Control i reposició automàtica:  1. Reposició automàtica dels productes venuts: El majorista o fabricant registre cada producte dispensat i cerca la informació que li fa arribar al client per poder efectuar la comanda. El client accepta o rebutja efectuar la comanda segons les existències que disposa.

b) Control automàtic d'existències mínimes: U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA b) Control automàtic d'existències mínimes: Major automatització, el sistema només proposa ordres de comanda d'aquells productes que han superat un límit mínim de nombre d'unitats establert prèviament. El client afecta o rebutja l'ordre de comanda. Normalment, la comunicació de la comanda al majorista es fa directament des de el sistema informàtic a través d‘Internet

b) Sistemes de reposició no automàtics: U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA b) Sistemes de reposició no automàtics:  1. Visita personal. El representant del proveïdors registra la compra en les seves fulles de comanda. Demana la conformitat amb la signatura i segell de la farmàcia i dóna un còpia a la farmàcia. Ara es fa a través de telèfon mòbil o sistema d'impressió instantani que emet un còpia al comprador. 2.- Telèfon  3.- Fax  4.- Correu postal  5.- Correu electrònic. Cal emplenar un formulari.

MODEL DE COMANDA

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA 2.- ALBARÀ Document que normalment acompanya el lliurament d'una mercaderia i en el qual la conformitat del receptor n'acredita la recepció. Aquest document, que també es denomina nota de lliurament, s'acostuma a fer en triple exemplar; el client n'ha de rebre dues còpies, una de les quals es tornarà al venedor signada si és conforme. Els albarans es poden convertir en factures si hi afegim les dades necessàries perquè en compleixin els requisits legals.

1. Dades identificadores de la persona venedora U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA ESTRUCTURA DE L'ALBARÀ 1. Dades identificadores de la persona venedora 1.1. Raó social 1.2. Adreça 1.3. NIF 2. Dades identificadores del document (núm. albarà) 3. Dades identificadores de la persona compradora 3.1. Raó social o nom i cognoms 3.2. NIF 3.3. Lloc on es lliura la comanda 4. Dades de l'operació 4.1. Article: tipus, codi i quantitats 4.2. Pagament: preu unitari i preu total 5. Signatura de conformitat de la persona receptora

Enviament de majoristes: U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA La persona que fa el lliurament de la mercaderia ens pot demanar la nostra signatura o segell de l'albarà com a confirmació del lliurament.  Enviament de majoristes:  Normalment no demanen la confirmació. Disposes de un termini per les devolucions o resoldre les equivocacions  L'enviament es fa a través de la subcontractació d'empreses de transport per tant cal segellar l'albarà.  Si hi ha errades, com hem de fer la comprovació desprès de rebre el producte cal posar-se en contacte amb el comercial o Dept. atenció del client. Pot tardar alguns dies.  

MODEL D’ALBARÀ

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA 3.- LA FACTURA   La factura és el document fonamental de la compra-venda, dons resumeix les condicions de l'operació i es la font d'informació fonamental per la comptabilitat de l'empresa.

- Factures amb numeració correlativa - Lloc i data d'emissió U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA Característiques:  - Factures amb numeració correlativa - Lloc i data d'emissió - Denominació social o nom i cognoms amb número d'identificació fiscal - La descripció de l'operació i contraprestació. De forma voluntària pot aparèixer descomptes sobre el preu de tarifa. Cal que hagin totes de dades necessàries per poder determinar la base imposable.  

1.- Càlcul base imposable: Import de l'operació - descompte + despeses U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA Com es calcula l’IVA: 1.- Càlcul base imposable:  Import de l'operació - descompte + despeses  2.- Càlcul de la quota d'IVA i recàrrec d'equivalència:  A) Base imposable * tipus d'iva = quota d'iva  B)Base imposable * tipus recàrrec equivalència = quota de recàrrec equivalència 3.- Càlcul import de la factura:  Base imposable + quota iva + recàrrec equiv. = TOTAL FACTURA  

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA TIPUS IMPOSITIU D’IVA És el percentatge que, aplicat sobre la base imposable dóna com a resultat la quota de l’IVA. Tipus impositius de l'IVA: Tipus general 18% Tipus reduït 8% Tipus superreduït  4%

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA El tipus reduït s’aplica, entre d’altres, a:        - Productes utilitzats en nutrició, excepte begudes alcohòliques.         - Animals, vegetals i altres productes utilitzats per obtenir els aliments          - Béns usats en activitats agrícoles, forestals o ramaderes (llavors, herbicides, etc.).           - Aigües per al consum humà, animal o per al regatge.           - Medicaments per al consum animal.           - Aparells utilitzats per suplir deficiències d’homes i animals.           - Habitacles, inclosos els garatges.           - Flors, plantes vives o ornamentals i llavors.           - Transport de viatgers i equipatges.           - Serveis d’hostaleria i restauració.           - Serveis de neteja de vies públiques i recollida de deixalles.           - Entrades de teatres, cinemes, concerts, parcs zoològics i espectacles esportius de caràcter aficionat.

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA U1.-L’IVA El tipus superreduït s’aplica, entre d’altres, a:           - Pa, farines panificables i cereals per elaborar-los.           - Llet, formatges i ous.           - Fruites, verdures, hortalisses, llegums i tubèrculs.           - Llibres, periòdics i revistes.           - Medicaments per al consum humà. El tipus general s’aplica a (sempre que no estiguin incloses en els altres dos grups):           - Trameses de béns i prestacions de serveis.           - Adquisicions intracomunitàries de béns.           - Importacions.

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA U1.-L’IVA

Import dels producte………………..……. 500 CAS PRÀTIC 1.- Calcula l’import total d’una factura sabent que: El preu dels productes és de 500 € S’aplica un descompte comercial del 10% El descompte per pagament immediat és del 3% L’IVA aplicable és del 18% SOLUCIÓ: Import dels producte………………..……. 500 Descompte del 10%................................. -50 Import net………………………..………… 450 Descompte per pag immediat -3%.....– 13,50 Base imposable……………………….. 436,50 Import IVA………………………………. 78,57 TOTAL FACTURA…………………… 515,07€

Com saber el preu net del producte o servei amb IVA inclòs? CAS PRÀTIC Com saber el preu net del producte o servei amb IVA inclòs? El preu dels productes és de 500 € amb l’IVA inclòs. L’IVA aplicable és del 18% SOLUCIÓ: L’import/1,xx= preu del producte Quota d’IVA= 0,xx * preu del producte Import total= preu del producte + quota d’IVA Preu del producte ->500/1,18= 424 Quota d’IVA-> 0,18 * 424 = 76 Import total -> 424 + 76 = 500

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA 5.- MITJANS DE PAGAMENT AL COMPTAT.  

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA 5.- MITJANS DE PAGAMENT AL COMPTAT.  

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA 5.- MITJANS DE PAGAMENT AL COMPTAT.  

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA 5.- MITJANS DE PAGAMENT AL COMPTAT.  

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA 5.- MITJANS DE PAGAMENT AL COMPTAT.  

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA 5.- MITJANS DE PAGAMENT AL COMPTAT.  

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA 5.- MITJANS DE PAGAMENT AL COMPTAT.  

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA 5.- MITJANS DE PAGAMENT AL COMPTAT.  

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA 5.- MITJANS DE PAGAMENT AL COMPTAT.  

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA 5.- MITJANS DE PAGAMENT AL COMPTAT.  

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA 5.- MITJANS DE PAGAMENT AL COMPTAT.  

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA 5.- MITJANS DE PAGAMENT AJORNATS  

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA 5.- MITJANS DE PAGAMENT AJORNATS  

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA 5.- MITJANS DE PAGAMENT AJORNATS  

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA 5.- MITJANS DE PAGAMENT AJORNATS  

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA 5.- MITJANS DE PAGAMENT AJORNATS  

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA 5.- MITJANS DE PAGAMENT AJORNATS  

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA 5.- MITJANS DE PAGAMENT AJORNATS  

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA 5.- MITJANS DE PAGAMENT AJORNATS  

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA 5.- MITJANS DE PAGAMENT AJORNATS  

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA 5.- MITJANS DE PAGAMENT AJORNATS  

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA 5.- MITJANS DE PAGAMENT AJORNATS  

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA 5.- MITJANS DE PAGAMENT AJORNATS  

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA 5.- MITJANS DE PAGAMENT AJORNATS  

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA 5.- MITJANS DE PAGAMENT AJORNATS  

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA 5.- MITJANS DE PAGAMENT AJORNATS  

U1.-G. ADMINISTRATIVA COMPRA-VENDA 5.- MITJANS DE PAGAMENT AJORNATS  

www.joviat.com