Projecte de Diversificació Curricular

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El pare delegat d’aula. AMPA Enric Valor Castalla
Advertisements

Eso, CFGM i Batxillerats
SERVEI D’ORIENTACIÓ I ACOMPANYAMENT A LATRANSICIÓ. ESCOLA-TREBALL
DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Elaboració de Plans Individualitzats
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
1 u n i t a t L’educador infantil.
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
Institut Lluís Domènech i Montaner
ACTIVITATS COMERCIALS
BENVINGUTS/DES Institut Lluís Domènech i Montaner
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
EL PLA INDIVIDUALITZAT
PROJECTE D’INNOVACIÓ TOTS FEM SALUT PERIODE 2006/09
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
ORGANITZACIÓ DEL 4t d’ESO
QUI SOM? ASPAS, Associació de pares de persones amb discapacitat auditiva Missió: Defensar, reivindicar i garantitzar els drets e interessos de la persona.
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Presentació de la Guia per a la identificació i
Jornada de portes obertes de Batxillerat 2018
Dispositiu Local d’Inserció
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
JORNADA D’ORIENTACIÓ AL BATXILLERAT
Seminari d’Educació Especial
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
Presentació de 1r d’ESO Curs
FORMACIÓ CONTINUADA · DAP CAMP DE TARRAGONA CURS D’AVALUACIÓ FORMATIVA
LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Projecte d’Itineraris Formatius
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
REUNIÓ AMB FAMÍLIES ORIENTACIÓ 4T D’ESO Generalitat de Catalunya
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
Les Franqueses, setembre 2007
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
EL PLAN DE GESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
Presentació de resultats
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
PROGRAMES DE FORMACIÓ I INSERCIÓ pfi
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Projecte de Diversificació Curricular Estades formatives a empreses i entitats Curs 2014-2015 www.edubcn.cat

Projecte de diversificació crricular Alumnes de 3r i 4t d’ESO Alumnes amb una història escolar de fracàs: factors personals i contextuals. Baixa autoestima i manca d’habilitats socials. Major interès cap a tasques manipulatives que no intel·lectuals. Tendència al moviment i a l’acció per damunt de la capacitat reflexiva. Evitar el fracàs escolar i l’abandonament prematur, adequant l’oferta educativa. Atendre l’alumnat de manera més ajustada a les competències i qualitats personals: accedir a currículum de l’ESO, acreditar segons objectius generals i competències bàsiques Crear un bon clima de treball: convivència, respecte, tolerància Potenciar valors com responsabilitat, compromís personals i grupal, superació i esforç. Millorar habilitats socials. Establir processos de millora d’autoconcepte i autoestima. Desvetllar interessos formatius i professionals. Impulsar la continuïtat dels estudis postobligatoris www.edubcn.cat

Consorci d’Educació de Barcelona Districte Inspecció educativa Centres educatius www.edubcn.cat

L’estructura Àmbit lingüístic i social: ciències socials, geografia i història; llengua catalana i castellana (primera llengua estrangera) Àmbit científic i tecnològic: matemàtiques, ciències de la naturalesa i tecnologia Àmbit pràctic: ESTADA A L’EMPRESA O ENTITAT 12 hores Tutoria i orientació

Estades formatives en empreses – àmbit pràctic Durada: dos mantins (10 - 12 hores) → un terç del currículum Estructura trimestral. Rotació. Desiderata  Perfils d’estada: sanitari, esportiu, manteniment, administratiu, petit comerç ....  Objectius aconseguir: d’adquisició de les habilitats personals necessàries per a la vida adulta i professional  Planificació del pla d’activitats pactades entre el centre I les entitats  Avaluació 40% de la nota del programa de diversificació  Informe final de cada alumne: veure si desenvolupa actituds étiques i laborals pròpies de l’activitat d’acord amb les característiques del lloc de treball i el pla d’activitats establert Consorci – Districte Districte – empreses/entitats Consorci – Instituts Institut – empreses – famílies Convenis i acords

Estades formatives en empreses – àmbit pràctic FASE Districte / CEB / Inspecció educativa Institut Empresa / entitat Fase 0: Previ a l’estada a l’entitat Fase 1: Primer dia d’estada a l’entitat   Fase 2: Durant l’estada a l’entitat Fase 3: Tancament de l’estada Conveni marc Contacte empreses Validació llocs estada, perfils Acord col·laboració Seu del districte Consorci de normalització lingüística Punts verds Parcs i jardins Serveis educatius Centre salut Centre esport Programa DISA Condis Petit comerç Biblioteques Escoles de primària Tria alumnat – CAD Informació famílies Administració Àmbit sociosanitari – hospital de dia Àmbit sociosanitari - rehabilitació Àmbit sociosanitari - atenció primària Arxiu i biblioteques Comerç Esport – fitness Esport - socorrista Hosteleria Manteniment Magatzem Mediambient Perruqueria Recepció Serveis a la comunitat Perfil lloc estada Desiderata Expectatives alumnes Tutor/a Contracte pedagògic Contracte pedagògic Acompanyament primer dia Rebuda alumne /a Supervisió  Seguiment Acompanyament Vinculació tutoria i orientació Avaluació alumne/a Avaluació alumne/a Valoració estada en totes les seves fases, agents implicats i instruments Balanç estada Balanç estada Vinculació tutoria i orientació Informació família www.edubcn.cat

Balanç processos i eines de les Estades formatives Valoració perfil estades www.edubcn.cat

www.edubcn.cat