És hora d’anar a l’escola Coordinadora d´Ampas Escola Pública de Gavà

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Advertisements

LA LLEI D’EDUCACIÓ de CATALUNYA
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Jornada Cloenda Esports
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Què és un pla Individualitzat ?
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
Mòdul d’Admissió i vacants
I transforma un llibre en un nou lector
Aspectes ètics de la recerca
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
ELS DRETS DELS INFANTS.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
Els constants canvis i reformes...
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
CONVOCATÒRIA DELS AJUTS DE TRANSPORT, DESPLAÇAMENT I MENJADORS ESCOLARS CURS
Xarxa d’Escoles i Instituts per la Igualtat i la No Discriminació
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Tesis Doctorals en Xarxa
Presentació de 1r d’ESO Curs
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
“El perfil de mestre i professor”
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Coneixements i idees previs
PLA D’EVACUACIÓ Curs 2016/17 Generalitat de Catalunya
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Formació per als equips directius d’educació secundària
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
Àrea de Docència / SGA IMPLANTACIÓ MILLORES CAMPANYA MÀSTER
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
MARC LEGAL Reial decret 412/2014 de 6 de juny pel qual s’estableix la normativa bàsica dels procediments d’admissió als ensenyaments oficials de grau.
RODA DE PREMSA – Vic, 12 de setembre de 2011
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
EN DEFENSA DE L’ ESCOLA LAICA
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
QUÈ ÉS LA LOMCE? LOMCE, és una llei que ha estat elaborada per persones alienes al món de l’educació, sense el consens o aprovació dels experts en la matèria.
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

És hora d’anar a l’escola Coordinadora d´Ampas Escola Pública de Gavà FaPaC Baix Llobregat 2018 Coordinadora d´Ampas Escola Pública de Gavà 1 1 1

Algunes Reflexions per ajudar-vos 2 2 2

“L’educació és la palanca que fa possible la superació dels condicionants personals, socials, econòmics i culturals, i la clau per superar les desigualtats i per descobrir i aprofitar tots els talents de la societat. Facilita que els alumnes puguin aprendre i conviure junts en entorns que permetin desenvolupar al màxim el talent i les intel·ligències múltiples, possibilita l’exercici de les llibertats individuals en la mesura que les persones treuen partit de les seves capacitats per forjar un projecte de vida singular.” 3 3 3

Trets d’identitat de l’ Escola Pública

Escola Pública Tòpics lLlegendes Urbanes Titulars de Premsa El què és dolent per uns és bo per altres Escola de Qualitat Inclusiva Laica Democràtica Coeducadora 5 5 5

Catalana: Llengua vehicular català Coeducadora: Potencia l’ igualtat d’oportunitats i tota mena de discriminació per raó de sexe. Integració de la perspectiva de gènere. Democràtica: Valors democràtics, justícia i respecte. Participació dels alumnes, famílies, consells escolars de centre, municipals... Equitativa : Igualtat d'oportunitats en l'accés genèric a l‘ educació, la igualtat en l'accés, els processos i els resultats educatius, a partir de l'atenció a la diversitat ( a dins i a fora del centre educatiu) Gratuïta: El dret de tothom a l'educació adoptant per part del govern les mesures pressupostàries legals perquè sigui possible. Inclusiva: Per i oberta a tothom. Laica: Que educa sense dogmes, amb valors humanistes i universals, que respecti la diversitat i els valors ètics, no sexistes. Propera: Alumnes, famílies, barri, entorn.

Com tenir informació ? 7 7 7

PARLEU I ESCOLTEU ALTRES FAMILÍES Què és el que més valoren dels seus centres Que us expliquin les seves vivències personals 8 8 8

ESPAIS WEB DE LES ESCOLES Projecte Educatiu del Centre ( PEC ) Activitats i projectes que fan, resultats Sortides, llengües, treball projectes …. És activa l’AMPA ? 9 9 9

VISITEU L’ESCOLA/ES PÚBLIQUES DEL VOSTRE BARRI ( PORTES OBERTES ) Visita les escoles. Penseu què voleu saber i porteu-ho anotat. Fixeu-vos el que “diuen les parets de l’escola”. En l’estil d’aprenentatge, equip docent, participació famílies. 10 10 10

Perquè hem d’apostar per l’Escola Pública? 11 11 11

PENSEU EN TOTA L’ESCOLARITAT DEL VOSTRE FILL/FILLA Les primeres etapes són decisives per la formació de les capacitats bàsiques. Instal·lacions per als més petits i estil d’ensenyament per als més grans. Que sigui coherent amb els valors de la família. 12 12 12

El grau d’heterogeneïtat de l’alumnat de l’escola. Valoreu quin és el grau d’implicació de les famílies en el projecte del centre. El grau d’heterogeneïtat de l’alumnat de l’escola. Està demostrat que l’aprenentatge millora quan existeix un perfil d’alumnat més heterogeni. La proximitat és un valor important però no determinant. El benestar del vostre fill/filla ha de primar sobre totes les raons. 13 13 13

VALOR AFEGIT DE LES ESCOLES DEL BARRI Sentiment de pertinença al barri. Els alumnes són el nexe d’unió entre les famílies i el barri. Projectes educatius vinculats als barris. Biblioteques i patis obertes. Lleure. Xarxa amb entitats del barri. Col·laboració. Treball comú. Barris actius i vius. 14 14 14

LA VOSTRA OPCIÓ I LA D’ALTRES FAMÍLIES Teniu la responsabilitat i el dret d’escollir el tipus d’escolaritat que voleu per al vostre fill o filla. Cada centre té un nombre de places màximes autoritzades. Mecanismes per regular la matricula en els centres on la demanda supera l’oferta de places. 15 15 15

PRENEU-VOS TEMPS És una decisió important, preneu-vos el vostre temps. És molt important que us informeu de com funciona el procés de pre-inscripció i matricula.( OME – Ajuntament) Estigueu atents a les dates de pre-inscripció i matrícula. Encara que tingueu un centre de preferència, és important omplir altres alternatives. Per tal de facilitar l’assignació en el cas que no hi hagi places en el 1r centre que demaneu. 16 16 16

Conceptes que cal saber.

CGA COMISSIÓ GARANTIES D’ADMISSIÓ Funcions: Són les comissions que estableix el decret d’admissió d’alumnes als centres sostinguts amb fons públics. Durant el període de matrícula ordinària vetlla perquè totes les demandes de places escolars en centres sostinguts amb fons públics puguin ser ateses en la zona d’escolarització corresponent. També distribueix els alumnes amb necessitats educatives especials ( NEE ) entre tots els centres -públics i privats-, sostinguts amb fons públics. Durant tot l’any, distribueix l’alumnat matriculat fora de termini (la “matrícula viva”). Composició (per als ensenyaments obligatoris). Cal veure la configuració de cada municipi Inspector/a, que exerceix la presidència Representants Ajuntament ( Tècnic/a educació, etc. ) Representant EAP 1 director/a de centre públic 1 titular de centre concertat 1 membre dels serveis educatius 1 pare/mare membre de consell escolar de centre públic 1 pare/mare membre de consell escolar de centre concertat 1 professor/a membre de consell escolar de centre públic 1 professor/a membre de consell escolar de centre concertat Representants Sindicats Qualsevol disconformitat i/o reclamació quant a l’assignació de places s’ha d’adreçar a la CGA. 18 18 18

OME – OFICINA DE MATRICULACIÓ ESCOLAR Què és l’OME? L’OME o Oficina Municipal d'Escolarització és l'organisme que s'ocupa de gestionar l’ escolarització de l'alumnat del municipi per les etapes de Primària i Secundària a tots els centres educatius públics i concertats de la ciutat. Preinscripció i matriculació La preinscripció és el tràmit que cal fer per ser admès per primera vegada en un centre sostingut amb fons públics, i també quan es vol canviar de centre, a través d'una sol·licitud. Aquestes sol·licituds s'ordenen segons uns criteris de prioritat, barems i també la documentació necessària per justificar-los. Termini de presentació de sol·licituds del curs 2018-2019 Pendent de la publicació de la resolució per part del Departament d'ensenyament on figura tota la informació sobre el procés de preinscripció i matrícula pel curs 2018-2019.

Una escola és un centre on els vostres fills i filles seran educats dins d’un grup. On comptaran amb uns professionals que els educaran diferent de com ho feu ara o ho fareu en el futur. Senzillament perquè és una escola i no una família, i no té els mateixos objectius ni responsabilitats. Heu de confiar en ells!!! 21 21 21

Coordinadora d´Ampas Escola Pública de Gavà Moltes gràcies per la vostra atenció Si teniu dubtes podeu consultar a la Coordinadora d’Ampas de l´Escola Pública o bé qualsevol altra Ampa. coordinadoraampasgava@gmail.com Coordinadora d´Ampas Escola Pública de Gavà 22 22 22