LAOCOONT I ELS SEUS FILLS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ART GREC -II- ESCULTURA.
Advertisements

Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Palau de Cnossos (1700 – 1400 a.C.) Heraklion (Creta) Grècia.
LAOCOONT I ELS SEUS FILLS
i les seves observacions fa 400 anys
 El fetge és l'òrgan que forma la sang.
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
Tema 10: Dinàmica.
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
Amor i Psique Antonio Canova.
Quan la natura s’expressa
ELS DINOSAURES.
EL SISTEMA SOLAR.
L'ART GREC.
ESCOLA CÈLIA ARTIGA Donya Cèlia Artiga Novembre 2011.
El moviment i les forces ESQUEMA INICI ESQUEMA RECURSOS INTERNET
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
STABILE-MOBILE Alexander Calder Escultura segle XX.
Quan la natura s’expressa
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
ART GREC.
La reproducció dels animals
ESCULTURA ROMANA.
Expressions de lloc.
La filosofia d' Aristòtil i les escoles hel·lenístiques
EL RENAIXEMENT s. XV
EL POBLE DE LA FANTASIA.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
ETAPA CLÀSSICA ES DESENVOLUPA DEL S.V a.C AL IV a.C
SORTIM A EXPLICAR MITES
Tothom pot aconseguir el que es proposa !!!
HOLA NENS i NENES DE S.J.O.! BENVINGUTS AL NOU CURS
Mohs i l’escala de duresa dels minerals
Projecte interdisciplinari:
ESCULTURA GREGA.
LA PREHISTÒRIA MARCELA USUAGA.
MUTACIÓ Eduardo Chillida Escultura segle XX.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
DIADA DE LA PAU A SJO.
Els Políedres.
a) Introducció: Catalogació - Breu aproximació biogràfica de l’autor
IV Part Música Catalana d’avantguarda “Epigrames” de Benet Casablanques (composició 2003) Monges de Sant Benet de Montserrat.
Els primers en ser invadits i els últims en ser conquistats
valors humans i socials
La història de Sísif Mitologia Grega.
Nom : Elena Ipingea Data :
La llegenda en el Poblat Ibèric
XIII a Setmana de la solidaritat
DONA II DE KOONING.
ELS CANGURS.
En què consisteix? Aquest projecte consisteix en explicar contes catalans o contes inventats a nens i nenes. Els conta contes són grups d’alumnes de l’ESO.
Cavall de Troia Marta Poveda 4rtB 6 juny de 2013.
Un animal en perill d’extinció
LA ZEBRA ÍNDEX -Característiques - On viu - Alimentació - Comportament - Reproducció - Altres especies - Perills - Perquè he triat aquest tema.
SORTIDA PER BARCELONA CAIXAFORUM.
Hi ha totes les idees principals; totes són completes
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
ELS 5 SENTITS Com ho sap el nostre cos?.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
EL TEATRE Per començar aquest projecte ens hem de situar. Què és això del teatre? Quan es va inventar? Quina ha estat la seva evolució al llarg de la.
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
Marc-Antoine Charpentier “Medea”
Vincent Van Gogh.
Els origens de roma.
La lírica.
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
El realisme americà Edward Hopper N.Y
Transcripción de la presentación:

LAOCOONT I ELS SEUS FILLS Agessandre, Polidor i Atenodor Escola de Rodes.

Narració que Virgili en fa a l’Eneida. Composició piramidal El Laocoont va impressionar a Miquel Àngel quan l’estàtua es va trobar l’any 1506 entre les ruïnes del Palau de Titus a Roma. Els cossos dels fills són anatòmicament com el pare però a escala reduïda Anatomia musculosa. Gran tensió Diagonal que travessa tota l’ecultura Cossos contorçats. Moviment violent La serp uneix les tres figures Només pot ser contemplat frontalment

Expressió turmentada Arrugues en el rostre Dolor del sacerdot troià Ulls enfonsats Boca oberta Efecte de clarobscur Volums molt marcats

Context històric Unió de Grècia sota Filip de Macedònia i Alexandre el Gran ( segle IV a. C. ) Després de les conquestes d’Alexandre el centre de gravetat es trasllada de Grècia a Orient . Influències mútues entre les cultures orientals i grega Desenvolupament simultani de diferents estils i formes (Dinamisme i dramatisme: "Laocoont i els seus fills", "El gal moribund"), (Equilibri i sensualitat: "Venus de Melos") que reflecteixen una amplitud i una varietat simultània de gustos en les classes socials mitjanes molt més nombroses que en segles anteriors i que són els grans clients dels artistes d’aquesta època En arquitectura es barregen els ordres, s’obliden els cànons Gust pel colossalisme i el luxe ornamental. S’acaba la sobrietat clàssica

COMENTARI Classificació: Grec hel·lenístic; exempta; marbre; talla i trepanat; grup; monocroma (còpia d’un original de bronze?) Descripció: Composició: Triangular; diagonals molt marcades. Verticalitat trencada totalment Moviment: Els cossos es retorcen, els muscles s’exageren, els rostres expressen dolor. Moviment exagerat fins a l’ímpetu, sentit expressiu fins l’agonia, complicació formal i dinàmica. Tractament figures: Els tres escultors que hi van intervenir va mirar de contrarestar la tremenda convulsió dels muscles del Laocoont amb les anatomies més clàssiques dels nens. Vista: És un grup que està concebut per contemplar-lo frontalment Estil: Ens trobem davant un estil que no té l’equilibri clàssic per model. És un estil vigorós, amb contrastos, amb grups contorsionats i expressions de dramatisme i emoció, propi de l’escola de Pèrgam o Rodes. Hi ha expressada la violència i el desequilibri que caracteritza l’hel·lenisme tardà.

Iconografia, significat, funció Iconografia: Mitologia grega i relat de Virgili (L’Eneida). Agonia de Laocoont i dels seus fills, castigats per Atena per haver advertit del perill que per a Troia comportava l’entrada del cavall. Per evitar el fracàs del pla, Atena va enviar dues serps marines que van matar el sacerdot i els seus fills. Significat: L’objectiu de l’autor va ser plasmar l’expressivitat per sobre del tema o de qualsevol judici sobre la conducta dels déus. Funció: Encàrrec de l’Estat per a ser exposada públicament? Encàrrec d’un particular (col·leccionisme?). Va ser descoberta el 1506 a les ruïnes de palau de Titus a Roma. Va ser molt admirada per Miquel Àngel que va copiar la seva “terribilità” en les seves obres de maduresa. Per què a Roma?