L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Advertisements

MINORS Estudis de grau Àrea d’Afers Acadèmics
Eavaluado PROPOSTA D’ADAPTACIÓ DEL GAME PERFORMANCE ASSESSMENT INSTRUMENT (GPAI) PER AVALUAR LA IMPLICACIÓ I LA COOPERACIÓ EN ELS JOCS DE COL·LABORACIÓ-OPOSICIÓ.
Edició 2017 Reunió amb famílies.
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Elaboració de Plans Individualitzats
Unitat de Suport a l’Educació Especial (U.S.E.E.)
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
ESCOLA GRAS I SOLER.
Què és un pla Individualitzat ?
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
LÍNIES DE TREBALL EN ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
El currículum de l’ESO Novembre 2007.
Estudi per a la identificació de
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
Les Llars d’Infants i/o Escoles Bressol
La LOE i el nou currículum a l’educació primària
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
PLA INDIVIDUALITZAT (PI)
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
l’ordenació dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil
La LOE i el nou currículum a l’educació primària
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
EL PLA INDIVIDUALITZAT
El viatge de Primària a Secundària
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
La LOE i el nou currículum a l’educació primària
DECRET 143/2007, de 26 de juny, pel qual s’estableix l’ordenació
Cada escola / col·legi / institut ha de fer el seu projecte plurilingüe
Seminari d’Educació Especial
Distribució de les hores del currículum
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
Decret de Reglament per Educació Infantil i Primària (BOIB Núm.119, )
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
“EL PALIC, un model per a les illes”
les competències bàsiques
Característiques  L'Educació Secundària Obligatòria o ESO dura quatre anys i està dividida en dos cicles: el primer (1r i 2n d'ESO), per a l'alumnat de.
El repte d’incloure Recursos i estratègies
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
ESTAT DE LA COEDUCACIÓ EN ELS CURRÍCULUMS EDUCATIUS
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Elaboració de Plans Individualitzats
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
avaluació, promoció i acreditació
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Servei d’Ordenació Educativa
Continuació: el temps II
Cap a l’FCT en els cicles LOE
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
El currículum a l’educació primària
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Presentada per Joana Rosa Moreno
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Transcripción de la presentación:

L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva) Caps d’Estudis de l’Anoia Primària i Secundària 16/11/2018

Referent normatiu LOE (LEY ORGÁNICA 2/2006, de 3 de mayo, de Educación) Decret 142/2007, de 26 de juny, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments de l’educació primària. Decret 143/2007, de 26 de juny, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments de l’educació secundària obligatòria. Instruccions per a l'organització i el funcionament dels centres per al curs 2007-2008

Preàmbul El PEC concreta els elements bàsics que orienten el desenvolupament del currículum i permeten l’adequació a l’entorn. S’ha de combinar qualitat i equitat. El currículum ha de ser flexible per tal d’adequar-se a l’escola i a les diferències dels grups, i ha de fer viable, possible i prioritària l’atenció a la diversitat com a base per construir una escola realment inclusiva. El català és la llengua normalment emprada com a vehicular i d’aprenentatge en l’ensenyament.

Atenció a la diversitat i l’educació primària Mesures organitzatives, curriculars i metodològiques Adaptacions del currículum significatives per l’alumnat amb NEE que ho requereixi. Els objectius i criteris d’avaluació fixats en les programacions adaptades seran el referent en l’avaluació i la promoció de l’alumnat. Possibilitat d’ampliar la permanència en l’etapa d’aquests alumnes a un curs més, sens perjudici de la permanència d’un curs més en un cicle, sempre que això afavoreixi la seva integració socioeducativa. Acollida personalitzada i mesures per afavorir la integració escolar i l’aprofitament dels seus estudis, per a l’alumnat d’incorporació tardana. Elaboració de plans individuals intensius en l’etapa d’educació primària

Atenció a la diversitat i l’educació primària Possibilitat d’escolaritzar en un curs inferior al que li correspondria per edat, a l’alumnat que presenti un desfasament de més d’un cicle en el seu nivell de competència curricular. En cas que superi aquest desfasament s’incorporarà al curs que el pertoqui per edat. Acollida personalitzada i mesures per afavorir la integració escolar i l’aprofitament dels seus estudis, per a l’alumnat d’incorporació tardana. El DE establirà els requisits de diagnòstic i informe per als diferents casos.

Atenció a la diversitat i l’ESO

Atenció a la diversitat i l’ESO

Atenció a la diversitat i l’ESO