Sopa Campbell’s Andy Warhol 1928-1987.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Andy Warhol.
Advertisements

Sopa Campbell Andy Wharhol.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
ELS LLENGUATGES VISUALS
Número I Jackson Pollock
PAISATGE DE L’ESTAQUE Georges Braque
2. L' idealisme transcendental:la síntesi kantiana 2. 3
LA RATLLA VERDA Henri Matisse Pintura segle XX.
CUBISME ANALÍTIC PICASSO/BRAQUE.
Composició IV Wasily Kandinsky
L’Art Europeu del S. XIX De Goya al Modernisme I
 El fetge és l'òrgan que forma la sang.
L'EDAT MODERNA.
El comentari de text.
Giacomo Leopardi, l’Infinito.
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
BAUHAUS, una escola d’art
Composició IV Wasily Kandinsky
EL DINER, ELS BANCS I LA POLÍTICA MONETÀRIA
Sònia Carrasco Trullàs Mercè Fabrés Montesinos
BICENTENARI 12 de febrer de 2009
Ciències per al món contemporani
Tableau II Piet Mondrian
Us proposem no tocar el ratolí i gaudir-ne
El Planeta Terra.
EL PROFETA Pablo Gargallo Escultura segle XX.
Presentació de la base de dades
CLAUDE MONET.
Tècniques de representació gràfica
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
MONESTIR DE PEDRALBES El Monestir de Pedralbes és un dels edificis més valuosos del gòtic català, que conserva el claustre gòtic considerat el més gran.
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
ELS ANELLS DE SATURN.
Tableau II Piet Mondrian
Creació d’un mapa personalitzat
DONA II Williem de Kooning
T E O R I A D E L C O L O R Que cal saber sobre el color?
MAPES MENTALS TONI BUZAN
1 Gasos: conceptes bàsics La velocitat de difusió dels gasos
Laia Martín Calderón Gerard Redondo Huelín Quique Talabán Martínez
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
NOVETATS ESPAI MARGALEF
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
MUTACIÓ Eduardo Chillida Escultura segle XX.
Matemàtiques 3er E.S.O..
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Gèneres Musicals.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
(posició d’equilibri)
CONNEXIONS SENSE CABLES I DISPOSITIUS MÒBILS
Generació d’energia elèctrica
DONA II DE KOONING.
Ciències socials, geografia i història Primer curs
Xavi Fabregat 4tA Karim Atsailali 4tA
Proposta 8.
Jessica, Gerard, Laura P, Alex
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
Les Avantguardes (principis segle XX)
Mark George Tobey EL PINTOR MÍSTIC DEL NORD-OEST AMERICÀ
PF expansiva amb canvi flotant
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.3 La recerca d’un criteri de veritat La crítica al dubte metòdic cartesià i el seu.
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
ART MODERN.
Transcripción de la presentación:

Sopa Campbell’s Andy Warhol 1928-1987

1.- Documentació Títol: Llauna de sopa Campbell’s Autor: Andy Warhol             Cronologia: 1965             Estil: Pop-art             País: EUA            

                                       

2.- TEMA Representació d'una llauna de sopa de tomàquet de la popular marca Campbell's. La llauna representada no és igual a l'original sinó que Warhol hi ha introduït algunes variacions, principalment cromàtiques.

3.- Descripció Acrílic i tinta de serigrafia sobre tela. La serigrafia consisteix a transferir tinta a través d’una gasa tibada en un marc o bastidor. A aquest conjunt l’anomenem: pantalla serigràfica. Per tant, s’ha d’obturar la gasa en les parts que no es vol deixar passar tinta, mitjançant una emulsió, vernís, cinta adhesiva o emulsió fotosensible. La gasa mostra un aspecte de negatiu del que serà l’estampa. Es col·loca la pantalla serigràfica damunt el suport a imprimir i es fa passar la tinta a través de la gasa, aplicant-li una pressió moderada amb una rasqueta, generalment de cautxú.

- Descripció de la llauna Colors, lletres, escut......

4.- Elements formals i compositius Forma: Tancada. Domina la línia per sobre el color. Composició: Tancada Perpectiva:L'autor prescindeix de les lleis de la perspectiva. Hi ha una incongruència, segurament buscada, entre la frontalitat de les lletres impreses de la llauna i la visió aèria que permet veure tota la tapa superior. Línia d’horitzó: Simetria:Perfecta simetria.

Geometria: Línies compositives verticals Llum: No hi ha un focus lumínic extern. Sorgeix dels mateixos colors. Cromatisme: El color s’aplica de manera plana. Warhol altera el color original de la llauna de sopa (vermell a dalt, blanc a baix, lletres vermelles o blanques) en funció del fons.

5.- Antecedents i influències posteriors. Warhol va exercir una gran influència en l’art del seu temps pel fet d’haver “reintroduit” la figuració com a protagonista de l’obra, després d’un període d’expressionisme abstracte, op-art ..., on la imatge havia passat a un segon terme. Posteriorment, a més, la seva estètica va tenir àmplies repercussions en el món de la publicitat i, consegüentment, en el món quotidià en el sentit més ampli de la paraula: l’estètica del món occidental va canviar a partir de les aportacions de Warhol.

6.- Relacions amb obres similars de l’autor Warhol és el màxim representant del Pop-art. S’inicià en el món de la publicitat però passà a l’artístic, en el qual desenvolupà un art basat en la seriació de les obres i en la utilització d’icones quotidianes: productes comercials, fotografies d’artistes i polítics, mites cinematrogràfics, imatges d’impacte.... La seva obra, a més d’emmarcar-se en el Pop-art, és una síntesi de les característiques d’aquest moviment artístic: - ús d’imatges quotidianes corrents i vulgars - aplicació de colors diferents i estridents que alteren la realitat. - repetició seriada amb diferents mides, formats, models i colors.

7.- Diferències amb altres solucions coetànies Dins les Segones Avantguardes i al costat del corrent figuratiu, representat per artistes com Warhol, Lichtenstein, Johns i Oldenburg hi ha el corrent abstracte. El primer moviment representatiu d’aquest corrent dins les Segones Avanguardes va ser l’expressionisme abstracte americà. Aquest renunciava a la racionalitat compositiva o formal i iniciava una recerca vers l’automatisme espontani. Els màxims representants d’aquest corrent seran De Kooning, Pollock (action painting/ dripping) o Tobey (pintura cal·ligràfica).

8.- Significat i funció Significat: Les obres de Warhol poden semblar, a primer cop d’ull, banals i superficials; la realitat és una altra. Sota l’aparença de trivialitat, lartista feia una crítica aferrissada i despietada de la societat de consum, de la qual també s’aprofitava. Quan emprenia sèries d’una mateixa imatge i encarregava la feina de serigrafiar-la als seus ajudanst, que la duien a terme a la famosa “Factory” (La Fàbrica) de NY sense una participació directa d’ell mateix, posava en qüestió el concepte d’artista tradicional, segons el qual el creador d’una obra artística havia de començar-la i acabar-la personalment. Un altre dels propòsits que es va fixar Warhol va ser actualitzar la temàtica tradicional de l’art a través d’una visió irònica; així, per exemple, la llauna de sopa Campbell’s no era una altra cosa que l’actualització de les natures mortes; els retrats de Mao, Elvis Presley o Marilyn Monroe, els antics retrats àulics....            

Funció: Estètica. Warhol pretenia divulgar al màxim la seva obra; per això justament, no va dubtar a seriar les seves creacions a través del procediment de la serigrafia, per tal de poder vendre’n en grans quantitats.

9.- Context històric i artístic Fotocòpia Segones avantguardes