La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Sopa Campbell Andy Wharhol.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Sopa Campbell Andy Wharhol."— Transcripción de la presentación:

1 Sopa Campbell Andy Wharhol

2 Catalogació Anàlisi formal Interpretació ÍNDEX Pop Art Warhol Enllaços

3

4 Catalogació Obra: Sopa Campbell’s. Autor: Andy Warhol.
Cronologia: 1967. Tècnica i suport: serigrafia, acrílic sobre tela. Estil: Pop art. Localització: Col·lecció particular, París. Existeixen innombrables quadres de la Sopa Campbell’s.

5 Composició Anàlisi formal Color Tècnica

6 Anàlisi formal Composició
Representa una llauna de sopa vista des d’una posició una mica elevada, mentre que les lletres són frontals. El fons és pla i està pintat amb un color homogeni. Divideix l’etiqueta en dues parts amb una línia horitzontal que pinta amb dos colors diferents. Al mig de la divisió posa el símbol de l’Exposició Universal de 1900. Normalment alterna el color de l’etiqueta amb el del seu fons.

7 Anàlisi formal Color Els colors originals són el roig, el blanc, el negre i el marró. Alterna els colors del fons amb els de les lletres. En aquesta ocasió utilitza colors cridaners per destacar el text. Fons verd i blau. Text groc, blau, rosa. Llauna vermella. Etiqueta de l’exposició rosa.

8 Anàlisi formal Tècnica
Utilitza la serigrafia fotogràfica, anteriorment havia dibuixat les imatges a mà. La serigrafia que consisteix en una tècnica d'impressió que fa servir una tela de sedàs muntat en un marc per on s'escola el material d'impressió i que permet imprimir fotografies de la mida desitjada sobre llenços. Imprimint fotografies podia reproduir una sèrie d’imatges més fàcilment variant els colors i les mides.

9 Relacions amb altres obres
Tema i iconografia Interpretació Iconologia Context històric Relacions amb altres obres

10 Interpretació Tema i Iconografia
Es tracta de un pot de sopa de tomàquet de la marca Campbell’s. Entre 1962 i 1967 pintà les llaunes de la sopa, individualment i en grups. El tema serà el motiu de una gran quantitat de quadres: Realitza un quadre per a cada tipus de sopa. Mostra el mateix contingut en diferents dimensions. Utilitza la serigrafia per repetir el motiu. Modifica el color dels matrius.

11 Interpretació Iconologia
Als Estats Units la marca Campbell’s es relacionava amb la sopa igual que els refrescos amb la Coca Cola o la Pepsi Cola. Era un símbol de la cultura popular. Amb la llauna Campbell, Warhol recordava l’estima de la seva mare. La sopa concentrada era uns dels menjars habituals durant la seva infantesa. Al 1869 J.Campbell, comerciant de fruita, i A. Anderson, un fabricant de caixes de gel, formen una Societat de tomàquets en llauna. Les sopes Campbell's® guanyen el Medalló d'Or durant l'Exposició de París. Aquest medalló s'incorpora a les etiquetes com un segell distintiu de qualitat.

12 Interpretació Context històric
Warhol treballava en l’art comercial de la publicitat, feia propaganda de productes exclusius i anuncis per a revistes de luxe. A la dècada dels 60 canvia la seva temàtica cap articles de consum de masses, la publicitat i icones populars: Quadres de dòlars. Ampolles de Coca Cola. Pots de salsa de tomàquet. Historietes del còmic: Popeye, Superman... Transforma les línies elegants i decoratives dels primers treballs a formes més simples i convencionals.

13 Relacions amb altres obres
Interpretació Relacions amb altres obres

14 Biografia Andy Warhol Estil Obres

15 Andy Warhol Biografia 1930-1987
Andy Warhola neix el 1930 a Pensilvània, la seva família procedia de Txecoslovàquia. Estudià dibuix publicitari. Quan tenia 21 anys marxa a Nova York on va començar com dibuixant publicitari en revistes de moda: Vogue... A principis dels 60 comença a pintar imatges Pop, com les pintures Campbell's Soup Can al seu estudi “Factory”. El 1964 exposa les primeres escultures: caixes de productes de supermercat. Introdueix la fotografia a la serigrafia. Warhol utilitzà altre mitjans d’expressió com l’edició de llibres, el cine, la televisió i la música.

16 Andy Warhol Obres 1930-1987 100 Cans, 1962.
Campbell's Soup Cans (Chicken with Rice, bean with bacon) 1962. Cambell's Soup Can on Shopping Bag, Campbell’s Tomato Juice, 1964. Marilyn Moonroe, 1964. Vegetarian Vegetable from Campbell's Soup II, 1969.

17 Andy Warhol Estil 1930-1987 Utilitza imatges de la vida quotidiana:
Societat de consum: llaunes de conserva. Finança: Dòlar. Star system: Marily Monroe. Política: J.F.Kennedy. Successos: Disturbis racials. Utilitza noves tècniques com la fotoserigrafia. Duplicació del mateix motiu modificant el color, les dimensions

18 Andy Warhol Obres 1930-1987 . 100 Cans, 1962,
Albright knox Art Gallery

19 Andy Warhol Obres Campbell's Soup Cans (Chicken with Rice, bean with bacon), 1962, Musée Abteiberg, Mönchengladbach.

20 Andy Warhol Obres Campbell’s Tomato Juice, 1964, serigrafia pegade sobre caixa.

21 Andy Warhol Obres Marily Monroe, 1964.

22 Andy Warhol Obres Cambell's Soup Can on Shopping Bag, 1964.

23 Andy Warhol Obres Vegetarian Vegetable from Campbell's Soup II, 1969.

24 Pop Art Antecedents Concepte Context històric Característiques
Artistes

25 Pop Art Concepte El terme pop art prové de l'expressió anglesa "popular art", proposada el 1955 per Leslie Fieldler i Reyner Banham. Fa referència a un repertori d'imatges populars, integrades per la publicitat, la televisió, el cinema, la fotonovel·la, els còmics... És un repertori icònic de la cultura urbana de masses, la qual ve determinada pels següents factors: Producció en massa. El públic-massa. La necessitat competitiva d'estimular el consum.

26 Pop Art Característiques
Utilitza diferents tècniques: pintura a l’oli, la fotografia, collages, assemblages... Van introduir elements de consum en el món de l'art i van crear una cultura de masses. Els dibuixos tenen un traçat precís amb zones de color ben delimitades i sovint amb colors plans i vius. La temàtica es relaciona amb: Articles del consum de masses. Historietes del còmic. Símbols o etiquetes de la indústria del consum. Ídols de la música i del cinema.

27 Pop Art Context històric
La gestació del Pop Art es produeix a la dècada dels 50 després de superada la crisi de postguerra en una societat urbana que recolzava el consum. El 1956 s’organitza a Londres l'exposició This is tomorrow, on s’incloïa: La reproducció de la imatge de Marilyn Monroe. L’obra de Richard Hamilton Just whas is that malees today's homes so different, so appealing El Pop Art es desenvolupa als Estats Units als anys 60, com a reacció artística a l'Expressionisme Abstracte.

28 Pop Art Context històric Consum capitalista. Tòpics de la publicitat.
Estil de vida acomodatici Culte al cos. R. Hamilton: Què és el que fa la llar d’avui tant diferent, tant atractiva?, 1956.

29 Pop Art Antecedents El seus antecedents són:
El Dada, si bé el Pop Art no pretenia negar l'art, sinó afirmar la qualitat artística de la vulgaritat. Escrits i conferències del músic J.Cage, qui afirmava que no hi havia diferència entre el soroll i la musica. Els happenings. M.Duchamp: La font, (ready made).

30 Pop Art Artistes Andy Warhol. R. Lichtenstein. Claes Oldenburg.

31 Pop Art Neix a Estocolm al 1929.
Claes Oldenburg, 1929 Neix a Estocolm al 1929. Entre 1960 i 1965 realitza alguns happenings. El 1961 obre una tenda a Nova York on venia reproduccions de menjars que després reproduïa a escala gegant. Les seves obres es basen en objectes de consum: El menjar americà industrialitzat, un dels signes de la societat americana: les hamburgueses, els “hot-dogs” i els "ice-creams“. Altres objectes de la societat de consum com els mistos, les pinzes, les culleres… Utilitza el cartró o el guix, vinilo, fibra de vidri. El 1959 realitzar el seu happening, dins de l’exposició 18 El carrer, on mostrava la vulgaritat de les ciutats americanes: fang, brossa, objectes abandonats en guix pintats en colors brillants.

32 Pop Art Claes Oldenburg, 1929 (Köln)

33 Pop Art Claes Oldenburg, 1929 Els mistos, Barcelona, 1992.

34 Pop Art R. Lichtenstein Va néixer a Nova York i estudià Belles Arts.
Va néixer a Nova York i estudià Belles Arts. al 1957 començà a experimentar amb imatges dels còmics que hi havia als papers d’embolicar els xiclets. A partir del 1961 es dedica a produir art mitjançant imatges comercials. Les seves historietes de còmics, són ampliacions dels personatges dels dibuixos animats. Utilitza la tècnica de punts i colores primaris i brillants.

35 Pop Art R. Lichtenstein In the Car, 1963.

36 Enllaços


Descargar ppt "Sopa Campbell Andy Wharhol."

Presentaciones similares


Anuncios Google