“MARQUES DE DITS…”.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Advertisements

LES CATEGORIES GRAMATICALS
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Els instruments musicals
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
Una experiència amb PÈBILI PROJECTE FILOSOFIA 3/18
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Podeu posar una foto del vostre centre
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
PETITS REPORTERS Títol.
CALES DE L’ESCALA.
EL JOC DELS PINS CAMP D’APRENENTATGE D’EMPÚRIES
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
P5 A. LES CAIXES FLAMENQUES
Experimentam amb la ciència
Els pallassos.
Éssers vius i éssers inerts
Els ocells que viuen prop de l’escola
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
Espero que aquesta petita aventura us permeti conèixer una mica més els nens que, com jo, tenen 3 anys.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
DIADA DE La pau i la no violència.
FORA POLLS ! Estudi dels polls..
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
QUÈ LI FALTA A AQUEST COTXE? CEIP Marian Aguiló 4 anys A
Un test per pensar... Materials de
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Grups interactius a L’Esquitx
LA BIBLIA, FONT DE VALORS HUMANS I SOCIALS
Situacions creades a partir dels materials naturals
DIADA DE LA PAU A SJO.
IV Part Música Catalana d’avantguarda “Epigrames” de Benet Casablanques (composició 2003) Monges de Sant Benet de Montserrat.
QUARESMA UN TEMPS IMPORTANT, PER PREPARAR LA GRAN FESTA
valors humans i socials
El petit príncep
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
CONCURS.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Al camí de Sant Martí hi ha un pi. Que és a prop del mar, de la sorra, de les onades, de les roques...
Arbres… ¿De quantes classes en deu haver? ¿De quins arbres en saps el nom?
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
PERQUÈ LA NOSTRA SABATA TÉ UN NÚMERO!!
Quins nervis! Unitat 1.
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
CONCURS INVENTEM-REPTE REAL
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
A la classe de Medi ens vàrem preguntar quins dubtes voldríem aclarir envers el nostre cos… Després de molt pensar va sorgir la pregunta…
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
CARTA AL LLOGATER.
EL QUADRAT LES MARIETES.
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

“MARQUES DE DITS…”

UNA EXPERIÈNCIA DEL PROJECTE FILOSOFIA 3-18 AL PARVULARI

NIVELL EDUCATIU: AULA MULTICURS AMB DEU ALUMNES DE P3, P4 i P5

PROGRAMA: “JUGUEM A PENSAR”

JOC: “L’EMPREMTA”

HABILITATS DE PENSAMENT QUE TREBALLAREM: BÀSICAMENT : - RECERCA: OBSERVAR - CONCEPTUALITZACIÓ I ANÀLISI: SEMBLANCES I DIFERÈNCIES A MÉS A MÉS: - RECERCA: IMAGINAR, IDEAR, INVENTAR, CREAR - COMUNICACIÓ: TRADUCCIÓ I FORMULACIÓ. TRADUIR DEL LLENGUATGE ORAL AL PLÀSTIC - COMUNICACIÓ TRADUCCIÓ I FORMULACIÓ: RESUMIR

PER QUÈ AQUEST JOC A LA NOSTRA AULA PER QUÈ AQUEST JOC A LA NOSTRA AULA? PER FACILITAR LA INTEGRACIÓ D’UN ALUMNE NOUVINGUT AMB NECESSITATS EDUCATIVES ESPECIALS

QUINS MATERIALS HEM UTILITZAT?

EL LLIBRE: “TOT PENSANT” IRENE DE PUIG I ANGÉLICA SÁTIRO. EDITORIAL EUMO HI HE CERCAT: - UNA PROPOSTA D’ACTIVITAT PER FER A L’AULA: EL JOC “L’EMPREMTA” - LES HABILITATS DE PENSAMENT QUE TREBALLARIA AL VOLTANT DEL JOC. - LES PREGUNTES QUE PODRIEN GUIAR LA CONVERSA - LES ORIENTACIONS METODOLÒGIQUES…

MARIETA JOANINA TITELLA QUE SERVEIX DE REFERENT PER A LES ACTIVITATS DE “JUGUEM A PENSAR”

MOTXILLA DE VIATGE DE LA JOANINA BOSSA DE LA MARIETA ON ENS FA ARRIBAR OBJECTES I PROPOSTES...

“PARLAR I ESCOLTAR” RECULL DE NORMES CONSENSUADES A NIVELL D’AULA, EN RELACIÓ A LA CONVERSA

MARIETA JOANINETA ELEMENT QUE SERVEIX PER DONAR EL TORN DE PARAULA EN LES CONVERSES DE LA NOSTRA “COMUNITAT DE RECERCA”

EL PUNT DE PARTIDA DE LES ACTIVITATS…

LA MARIETA JOANINA FA ARRIBAR A L’AULA ALGUNS MATERIALS QUE HA TROBAT EN UN DELS SEUS VIATGES ARREU DEL MÓN. SÓN PAPERS I UNA CAPSA DE TINTA. ENS PROPOSA UN JOC…

“CADA NEN I CADA NENA HA DE SUCAR EL DIT GROS A LA TINTA … … ESTAMPAR-LO EN UN PAPER … … I DESPRÉS: OBSERVAR …”

ENCETEM LA CONVERSA … LES PREGUNTES … LES RESPOSTES …

“QUÈ HI VEUS AL PAPER?” “MARQUES DE DITS” “UN TROS DE DIT” “DITADES FORTES I FLUIXES” “MARQUES DE DITS I UNA MICA DE RATLLETES” …

“COM SÓN?” “MOLT BONIQUES” “GRANS, PETITES I MITJANES” “NEGRES” “RODONETES I ES NOTEN FLUIXETES” …

“COM SÓN PER DINTRE AQUESTES MARQUES “COM SÓN PER DINTRE AQUESTES MARQUES?” “COM UNA PEDRETA, PERQUÈ ÉS RODONET” “SÍ, I FLUIXET I FORTET” “MIRA: MOLTES RATLLES NEGRES I BLANQUES” “HI HA LÍNIES MARCADES” …

ARA AMPLIEM LES EMPREMTES I PREGUNTEM …

EN QUINA COSA ET FIXES PRIMER QUAN LES OBSERVES EN QUINA COSA ET FIXES PRIMER QUAN LES OBSERVES? “QUE ARA SÓN GRANS AQUESTES MARQUES DE DITS” “QUE HI HA RATLLES!” “QUE TOTES NO SÓN IGUALS” “QUE SÓN DIFERENTS” …

“EN QUÈ T’HAS FIXAT DESPRÉS “EN QUÈ T’HAS FIXAT DESPRÉS?” “JO HE VIST QUE LES LÍNIES ESTAN MOLT A PROP” ”I QUE FAN CAMINS DIFERENTS” “JO M’HE FIXAT EN LES CORBES” “I EN LES RODONETES?” …

“EXPLICA AMB DETALL I AMB UN CERT ORDRE, QUÈ HI VEUS A LES EMPREMTES” “MIRA: PER FORA UNA SEMBLA MÉS QUADRADA I UNES ALTRES MÉS RODONES” “PER FORA SEMBLEN RODONES, PERÒ N’HI HA UNA QUE TÉ COM UNA ONADA PER DINS. SEMBLA LA LLETRA DE CÈLIA” …

EN QUÈ S’ASSEMBLEN LES EMPREMTES EN QUÈ S’ASSEMBLEN LES EMPREMTES? “QUE SÓN RATLLETES RODONETES” “QUE SÓN BLANC I NEGRE” “QUE TENEN FORMES ESTRANYES” “QUE TENEN FORMES CARGOLADES” …

“EN QUÈ SÓN DIFERENTS?” “QUE UNES SEMBLEN UN CARGOL” “PERÒ UNES ALTRES SEMBLEN UNA SERP O UNA LLETRA DE FIL” “JO HE VIST QUE AQUESTES MARQUES DE DITS NO TENEN LA MATEIXA LÍNIA A DINS” “SÍ, I TOTS ELS QUE ES DIUEN GERARD, NO TENEN LES MATEIXES MARQUES” …

AQUESTA DARRERA INTERVENCIÓ HA DONAT PEU A UNA CONVERSA MOLT RICA AL VOLTANT DE … … QUÈ TENIM D’IGUAL, DE SEMBLANT I DE DIFERENT LES PERSONES?

ENCARA MÉS CONVERSA … I MÉS PREGUNTES … I MÉS RESPOSTES …

“AMB POQUES PARAULES, EXPLICA QUÈ HAS DESCOBERT” “QUE ALS DITS HI TENIM UNES RATLLETES MOLT RODONETES I PETITETES” ”QUE EL COS DE LES PERSONES NOMÉS S’ASSEMBLA, QUE NO ÉS TOT IGUALET” “NO SOM IGUALS PER MÉS COSES, PER MÉS COSES …” “TAMBÉ SOM DIFERENTS PERQUÈ A MI M’AGRADEN UNES ALTRES COSES” “LES PERSONES SOM DIFERENTS” …

SEMBLANTS, DIFERENTS …

ARA ENS PLANTEGEM UN REPTE …

“COM DIBUIXARIES LA TEVA EMPREMTA?” INTERPRETACIONS:

UN ALTRE REPTE …

“COM TRANSFORMARIES LA TEVA EMPREMTA EN ALLÒ QUE T’AGRADARIA SER “COM TRANSFORMARIES LA TEVA EMPREMTA EN ALLÒ QUE T’AGRADARIA SER?” INTERPRETACIONS:

I ENCARA UN ALTRE REPTE …

ELABOREM UN MATERIAL D’AULA ANOMENAT: “MARQUES DE DITS …” A PARTIR DE LES ACTIVITATS DESENVOLUPADES AL VOLTANT D’AQUEST JOC

ÉS UN “LLIBRE RECULL” QUE CONTÉ …

… UN RESUM AMB IMATGES DEL PROCÉS SEGUIT AL LLARG DE LES ACTIVITATS …

… LES PREGUNTES FONAMENTALS RELACIONADES AMB LES ACTIVITATS TREBALLADES …

… LES INTERPRETACIONS ARTÍSTIQUES DELS NENS I NENES …

... I TARGETES AMB DIFERENTS PARAULES ESCRITES QUE ENS PODEN AJUDAR A EXPLICAR COM SOM …

“EM DIC”. (TARGETES AMB ELS NOMS PROPIS DELS NENS I NENES) “EM DIC” (TARGETES AMB ELS NOMS PROPIS DELS NENS I NENES) “SÓC”, “NO SÓC”, “SEMBLO”, “NO SEMBLO” (TARGETES AMB ADJECTIUS, EN MASCULÍ I FEMENÍ) “M’AGRADA”, “NO M’AGRADA”, “SÉ”, “NO SÉ” (TARGETES AMB VERBS)

L’UTILITZEM AIXÍ …

“EM DIC JULIANA, SÓC RÀPIDA, M’AGRADA PENSAR”

TOT PLEGAT, MOLT MÉS QUE UN JOC, MOLT MÉS QUE MARQUES DE DITS …

MEMÒRIA DEL CURS D’INICIACIÓ AL PROJECTE FILOSOFIA 3-18 MEMÒRIA DEL CURS D’INICIACIÓ AL PROJECTE FILOSOFIA 3-18. MARIA CARME SANZ I LARREY CEIP “ARRELS” ELS ALAMÚS ZER L’HORTA DE LLEIDA CURS 2007-2008