PERQUÈ HEM DE DIR NO A LA LOMCE

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PER QUÈ HEM DE DIR NO A LA LOMCE Héctor Silveira President FaPaC BCN Ciutat.
Advertisements

CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
LA LLEI D’EDUCACIÓ de CATALUNYA
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
Dades de l’inici del curs Dossier de Premsa
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Reflexions al fil de l’Euneos
Estudi per a la identificació de
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
Decret d’autonomia dels centres educatius
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Els constants canvis i reformes...
Obtenció d’un indicador per mesurar l’abandonament en els estudis
Reunió de directors, directores i caps d’estudi
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Orientació acadèmica als alumnes de 4t d’ESO-El Batxillerat LOMCE
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
La Direcció queda habilitada per:
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES
Xarxa d’Escoles i Instituts per la Igualtat i la No Discriminació
Amics de la ciutat de Granollers Granollers, 26 de gener 2011
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
Presentació de 1r d’ESO Curs
La formació professional, una opció de futur i amb futur
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
ESTAT DE LA COEDUCACIÓ EN ELS CURRÍCULUMS EDUCATIUS
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
UNIVERSITAT E. Secundària (ESO) Educació Primària Educació Infantil
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Consum per substàncies per any (últim mes)
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
Departamento de Pedagogia Aplicada
MARC LEGAL Reial decret 412/2014 de 6 de juny pel qual s’estableix la normativa bàsica dels procediments d’admissió als ensenyaments oficials de grau.
El currículum a l’educació primària
RODA DE PREMSA – Vic, 12 de setembre de 2011
Àrea d’Atenció a les Persones
PER QUÈ HEM DE DIR NO A LA LOMCE
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Convivència i Mediació Escolar
un camí cap a la convivència i el diàleg
PERSONAL DOCENT I INVESTIGADOR (PDI)
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
QUÈ ÉS LA LOMCE? LOMCE, és una llei que ha estat elaborada per persones alienes al món de l’educació, sense el consens o aprovació dels experts en la matèria.
CICLES FORMATIUS.
ACTUACIONS EN CAS DE QUEIXES SOBRE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI
LOMCE i LEC.
El nou Estatut de Catalunya
Transcripción de la presentación:

PERQUÈ HEM DE DIR NO A LA LOMCE Ponent Entitat Lloc de presentació

La LOMCE: el retorn al passat més fosc Perquè hem de dir No a la LOMCE

La llengua catalana deixa de ser troncal i dinamita el model d’immersió lingüística El català no és assignatura troncal. Passa a ser una assignatura d'especialitat. Els Governs autonòmics hauran d’oferir als pares la possibilitat d’escollir la llengua vehicular Perquè hem de dir No a la LOMCE

Pensa en la educació com si fos l’espai on s’han de formar mercaderias que han de competir amb altres La LOMCE diu: “El nivell educatiu dels ciutadans determina la seva capacitat de competir amb èxit en l'àmbit internacional” Situa les necessitats del mercat per sobre de les necessitats de la comunitat i de les persones Aposta per un sistema educatiu al servei d'altres interessos, particulars i econòmics Perquè hem de dir No a la LOMCE Per què hem de dir No a la LOMCE

Pensa en la educació com si fos l’espai on s’han de formar mercaderias que han de competir amb altres La LOMCE diu: “El nivell educatiu d'un país es determina per la seva capacitat de competir amb èxit en l'àmbit internacional” Situa les necessitats del mercat per sobre de les necessitats de la comunitat i de les persones Aposta per un sistema educatiu al servei d'altres interessos, particulars i econòmics Perquè hem de dir No a la LOMCE Per què hem de dir No a la LOMCE

Obre la porta a la privatització de l’educació pùblica S'inclou com a part del sistema educatiu els agents privats i se'ls atorga funcions de regulació Les Adm. Públiques son un agents més que participen en la prestació del serveis i no son definits com poders públics que el garanteixen Substitueix el dret a l'educació per la prestació del servei de l'educació Perquè hem de dir No a la LOMCE

S'arracona la gratuïtat de l'ensenyament públic a l’educació bàsica Només assegura la gratuïtat de l’educació bàsica: Primària, Secundaria i Cicles Formatius Bàsics Queden fora de les obligacions de les Administracions: Infantil, Batxillerat, Cicles Formatius Grau Mitjà, Cicles Formatius Grau Superior, regimens especials (escoles d'idiomes i d'art), universitat Perquè hem de dir No a la LOMCE

Dona tractes de favor a les escoles concertades Blindatge de les escoles que segreguen per sexe Cap CCAA podrà vetar accés als concerts Allarga la durada dels concerts, de 4 a 6 anys Assegura la concertació de la Formació Prof. Bàsica Les Adm. no han de garantir places públiques suficients La programació educativa es supedita a l'evolució de l’oferta i la demanda Perquè hem de dir No a la LOMCE Per què hem de dir No a la LOMCE

Menys laïcisme més supeditació a l’esglesia Desapareix Educació per a la Ciutadania La nota de religió determinarà la qualificació final d'ESO i Batxillerat Introdueix el que demanava la CE: -que la religió sigui avaluada, a tots els cursos de primària i secundària -i una assignatura avaluable sobre valors, alternativa a la de religió Perquè hem de dir No a la LOMCE

Promou l’exclusió social No parla de necessitats de l’alumnat sinó de problemes de l’alumnat. Potencia la competència en lloc de la cooperació. Promou les classificacions entre els alumnes i entre els centres. Els recursos als centres dependran dels resultats Perquè hem de dir No a la LOMCE Per què hem de dir No a la LOMCE

És segregadora La LOMCE permet segregar: per llengua per sexe per capacitat En comptes de treballar per la cohesió, subratlla les diferencies. Inicia des de una edat molt temprana un procés de classificació i diferenciació dels alumnes per itineraris Perquè hem de dir No a la LOMCE

Obre la porta a una selecció entre els alumnes des de els 13 anys Des dels 13 anys s’obren tres vies selectives que suprimeixen la formació comuna en l’etapa obligatòria fet que posa en questió la igualtat real d’oportunitats: a) Programes de millora de l'aprenentatge i el rendiment (13/14 anys). b) Cicles de Formació Professional Bàsica (FPB) (15 anys). No es titula en ESO, encara que dóna accés a l’FP de grau mitjà. c) Dos itineraris en 4t d'ESO, amb titulacions diferenciades que condueixen a la FP o al Batxillerat Perquè hem de dir No a la LOMCE

Selecció del alumnat Perquè hem de dir No a la LOMCE

Converteix l’ensenyament en una cursa d'obstacles Aposta per un ensenyament basat en la pressió de l'examen De les actuals avaluacions de DIAGNÒSTIC de final de etapa es passa a una avaluació de RESULTATS –baix, intermedi i alt- sobre competències i assoliment d'objectius de cada curs Revàlides a final de 4t d’ESO i Batxillerat La nota de Secundària tindrà un valor del 70% i la nota de la "revàlida" un 30% Perquè hem de dir No a la LOMCE

Esquema LOMCE Mundo Laboral UNIVERSIDAD FP G. SUPERIOR ESO 1er Ciclo 15-16 años 3º Programa de mejora Certificado si pasa a formación profesional Básica 2º 1º Primaria 6-12 años Evaluaciones en 3º y final de 6º Perquè hem de dir No a la LOMCE

Va contra el model d'escola pública democràtica El Consell Escolar passa a ser consultiu Mínim paper de la Comunitat Educativa en l’elecció del director/a La direcció només respon davant de l’Administració l'Administració dicta les normes, el director les aplica, els equips docents obeeixen a la direcció i la resta de la comunitat educativa no té res a dir. Perquè hem de dir No a la LOMCE

Centralitza el sistema educatiu Control total de l’Estat sobre els continguts de les matèries troncals EL Estat decidirà els criteris i el contingut de les preguntes de les revàlides y proves de primària S’augmenta el percentatge de continguts establerts per l’Estat. Perquè hem de dir No a la LOMCE

Trenca l’equilibri constitucional en tres grans temes Buidatge de la intervenció de la comunitat educativa en el control i gestió dels centres públics i concertats Desequilibri entre educació cívica i educació religiosa Buidatge en la participació en la programació i aigualiment de l’obligació dels poders públics de crear centres Perquè hem de dir No a la LOMCE Per què hem de dir No a la LOMCE

Calendari d’aplicació Curs 2014-2015 2015-2016 2016-2017 EDUCACIÓ PRIMÀRIA 1º,3º y 4º 2º,4º y 6º Avaluació 3º Avaluació Final SECUNDÀRIA 1º y 3º 2º y 4º Revàlida BATXILLERAT 1º 2º F.P. BÀSICA F.P. GRAU MITJÀ El primer any, les revàlides no tenen efectes acadèmics El curs 2016-2017 és l'últim en el qual es farà la selectivitat Perquè hem de dir No a la LOMCE

NO DIGUEM A LA LOMCE Perquè hem de dir No a la LOMCE

NO DIGUEM A LES RETALLADES Perquè hem de dir No a la LOMCE

Catalunya capdavantera en retallades en l’educació pública Només es cobreix el 50% de les baixes Reducció de professorat: 42000 alumnes més, atesos per 3000 professors menys Molt deficient cobertura de substitucions Reduccions de cuidadors i auxiliars per als alumnes NEE Supressió de les aportacions de la Generalitat a les escoles bressol Perquè hem de dir No a la LOMCE Per què hem de dir No a la LOMCE

Catalunya capdavantera en retallades en l’educació pública Desaparició de la partida d'inversions Retallada d'entre un 20% i un 30% dels pressupostos pel funcionament dels centres Supressió de subvencions a les AMPA Reducció de beques i ajudes Paralització de la digitalització de les aules Increment de les taxes Perquè hem de dir No a la LOMCE Per què hem de dir No a la LOMCE

Catalunya capdavantera en retallades en l’educació pública Tancament d’escoles, reducció de línies, fusió de grups Increment de ratios a les aules Supressió de la sisena hora Paralització de la ILP Perquè hem de dir No a la LOMCE Per què hem de dir No a la LOMCE

Per a més informació podeu contactar amb l’Oficina de Premsa i Comunicació de la FaPaC (Oliver Martínez) al telèfon 93 435 76 86 o per correu electrònic comunicacio@fapac.cat