Enquesta FoCAP Assemblea General 2017 13 de desembre.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
e-health i terciarisme
Advertisements

PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS Breu explicació del model d’Alcoi (País Valencià) Barcelona, 22 de juny de 2016.
Centre d'Hàbits Saludables
EAIA (Equip d’Atenció a la Infància i a l’Adolescència)
i el que no es pot avaluar
Atenció a la dependència al Medi Rural
Infosalut.com El Butlletí de Gestió del Coneixement del Sistema Sanitari Públic de les Illes Balears Virgili Páez.
La Consolidació de la Infermera com a Gestora de Casos
Taula sectorial de Gent gran en risc Avaluació i línies de treball
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
PETITS REPORTERS Títol.
Objectius Disposar d’informació que ens aproximi a estimar el cost mitjà i la seva variabilitat en relació amb les diferents línies d’activitat i sobre.
Estem on estem perquè és on hem arribat (no on ens han portat)
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
Autor: Samuel Lozano Alcodori
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
PROGRAMA ATENCIÓ PRIMÀRIA SENSE FUM (PAPSF)
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
“…acompanyem al ciutadà en el decurs de la seva vida…”
Recerca a l’Atenció Primària:
Plantilles complexes i la gestió del temps de les persones.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
III Jornada de transport sanitari
El model EDC: De la inserció laboral a la gestió corporativa de la diversitat De les dificultats a les oportunitats empresarials.
SATSE SINDICAT D’INFERMERIA
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
La creació del Consorci de Biblioteques de Barcelona Per Marta Clari
Avançant cap a un model social digne i centrat en la persona
Infraestructures i Productivitat Universitat de Barcelona
Infermer Oscar Rochera
FUNDACIÓ DOMICÍLIA Ii Congrés de Treballadores Familiars de Catalunya
REPTES DE L’FP DUAL APORTACIONS PER A LA REFLEXIÓ JESUS MARTIN.
Els sous de les dones a CATALUNYA
JORNADA DE TREBALL L’ATENCIÓ INTEGRADA SOCIAL I SANITARIA
Presentació de la Guia per a la identificació i
SALUT MENTAL.
Grups interactius a L’Esquitx
Servei d’Assistència en RRHH Aspectes pràctics de la implementació en nòmina del R.D. Llei 8/2010 DOCUMENT INTERN DE TREBALL 3 juny 2010.
SALUT MENTAL.
INSTRUCCIONS: Un cop elaborat, cal enviar el pòster a Delfí Cosialls
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
Daniel Miró Pettican TFG Primer semestre/
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Global Cook Service.
Taula sectorial de Diversitat funcional Avaluació i línies de treball
Projecte d’Itineraris Formatius
PRIMERES VISITES AMB PROCEDÈNCIA ENSENYAMENT
L’ atenció domiciliaria dels equips d’atenció primària catalans
Gestió de la demanda Com es comporta la demanda?
ENQUESTA DE SATISFACCIÓ INTERNA COM A EINA DE GESTIÓ COMPLEMENTÀRIA
CLUBS SOCIALS TAULA RODONA: SALUT MENTAL I ACCIÓ SOCIAL
Pla Integral de Salut Mental
Jornades i sessions tècniques 2010
Catàleg de llocs de treball del CPNL
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
Incorporacions o canvis substancials des del 2016
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
La vulneració dels drets socials
PRESSUPOSTS 2014.
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
La demografia mèdica a Osona.
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
III Jornada de transport sanitari
Transcripción de la presentación:

Enquesta FoCAP Assemblea General 2017 13 de desembre

Quins creus que són els problemes principals que afronta l'AP a Catalunya ara mateix? (Puntua cada problema de 0 al 10, sent 0 poc important i 10 molt important)

Quins creus que són els problemes principals que afronta l'AP a Catalunya ara mateix?

Quins creus que són els problemes principals que afronta l'AP a Catalunya ara mateix?

Quins creus que són els problemes principals que afronta l'AP a Catalunya ara mateix?

Quins creus que són els problemes principals que afronta l'AP a Catalunya ara mateix?

Quins creus que són els problemes principals que afronta l'AP a Catalunya ara mateix? (85) La gestió i la direcció dels equips. Desmotivació, estrès i sentiments de maltractament dels professionals. Les condicions laborals El model Organització dels equips Relació amb l’atenció especialitzada Característiques dels pacients

Quines són les principals amenaces de l'AP a Catalunya?

Quines són les principals amenaces de l'AP a Catalunya?

Quines són les principals amenaces de l'AP a Catalunya?

Quines són les principals amenaces de l'AP a Catalunya?

Quines són les principals amenaces de l'AP a Catalunya? (66) Model Direccions i gestió Condicions laborals, professionals i organització dels equips

Model Falta de finançament i recolzament polític, dotant de més recursos als hospitals en detriment de l’atenció primària Manca de reconeixement de l’atenció primària per part del Departament de Salut, dels gestors i dels altres nivells assistencials. La primària no es considera l’eix del sistema públic Creació d’estructures transversals que deixen l’AP sense les seves funcions La privatització de la sanitat

Direccions i gestió Òrgans de gestió hipertrofiats Direccions i càrrecs intermitjos que planifiquen sense conèixer la realitat i les dificultats de la consulta Mala gestió assistencial i de RRHH Manca d’interès des de la gestió en poder proveir una atenció de qualitat Gestió fonamentada en el registre, indicadors i objectius, que deshumanitza la professió Gestió basada en criteris economicistes, no en la salut Manca d’autonomia i autogestió de l’atenció primària Problemes d’infraestructura: informàtica

Condicions laborals Maltractament als treballadors per part de la pròpia empresa Mal sou als professionals, pitjor en els joves Precarietat Manca d’equitat entre els professionals en relació a les càrregues de treball i torns Males condicions de treball. Alta exigència, s’assumeixen més funcions, cartera de serveis major Augment de l’accessibilitat amb visites virtuals, econsulta,.. Tot amb el mateix temps. Mala gestió de la demanda Excessiva protocolització, molt treball burocràtic Dependència de proves complementàries i de l’atenció especialitzada

Condicions professionals Manca de professionals: cada cop més pressió assistencial Sobrecàrrega i desmotivació dels professionals, burn out, desesperança Obligatorietat de fer guàrdies. Difícil conciliació de la vida familiar i laboral La feina no és atractiva: els professionals no volen treballar a l’atenció primària per vocació

Organització als equips Dificultat per treballar en equip per atendre correctament la complexitat Falta espai, temps i formació, i enfoc multidisciplinar La destrucció de la UBA: dificultats per treballar en equip amb infermeria

ENAPISC

Com valores l’ENAPISC? (63) Positivament (13) Malament (6) Regular (4) No valorable (5) Algún aspecte positiu (5) Com una utopia (6) Fum (9) Escepticisme (12)

En quina mesura creus que l’ENAPISC pot solucionar els principals problemes de l'AP? (72) Respostes que creuen que poc: És insuficient per solucionar els problemes. Poc esperançador. No crec que la solució passi per un ENAPISC... Respostes que que ho condicionen a determinades mesures: Concretar millores. Depèn del pressupost i del grau d’implantació. Crec que per si sol serà difícil si polítics, stakeholders i professionals no s’hi sumen. Les decisions se segueixen prenent de dalt a baix.

Visió del FoCAP Veu crítica, grup d’opinió, grup de pressió, participació en decisions en política sanitària, supervisió i auditoria de polítiques sanitàries, veu de propostes concretes, espai per rebre opinions professionals, veu de denúncia del que empobreix i destrueix l’AP, garant i portaveu de l’AP

Quines creus que haurien de ser les línies de treball del FoCAP per al proper any? (76) El dia a dia dels professionals El model sanitari La cultura L’atenció primària El FoCAP

Del dia a dia Empoderar Retornar la motivació i la il·lusió Autocrítica Fomentar l’ètica professional Denunciar la precarietat laboral Denunciar la sobrecàrrega assistencial Desburocratització de la consulta Conciliació Recuperació dels salaris d’abans de la crisi La feina no presencial: valor, temps...

Del model sanitari Defensar la universalitat de l’atenció sanitària Explicar l’AP i difondre els seus beneficis Defensar l’AP Control de l’AP sobre llistes d’espera per altres especialitats i proves complementàries Relació atenció primària – atenció especialitzada: treballar contra el menyspreu i la utilització de l’AP Model de contractació de professionals

La cultura Desmedicalització Salut i determinants socials de la salut Fer l’atenció primària atractiva per als nous professionals El prestigi de la metgessa i la infermera de família La deshumanització de l’atenció Les coses que fem a la consulta i no tenen valor

L’atenció primària Defensar els essencials de l’atenció primària i el pressupost per fer-los bé Potenciar l’atenció comunitària amb recursos Supervisar i auditar l’ENAPISC Com augmentar la capacitat de resolució Treballar el repartiment de rols i càrregues entre metges i infermeres El model d’història clínica e-cap Autogestió dels equips Acabar amb macrogestions (UGAPS) L’atenció pediàtrica a l’atenció primària Prescripció infermera L’atenció continuada i urgent

El FoCAP Donar a conèixer el FoCAP més i millor Coordinar-nos amb altres moviments com Rebelió Primària i altres a nivell estatal, amb CAMFiC i AIFiC Informar els ciutadans i la premsa

Gràcies!