IOGA IYENGAR PER A NENS.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
e-health i terciarisme
Advertisements

AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
 El fetge és l'òrgan que forma la sang.
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Salut mental i prevenció
La Condició Física i les Qualitats Físiques Bàsiques
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
RSC. Responsabilitat Social Corporativa
DECÀLEG D’HÀBITS SALUDABLES A L’ESCOLA
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
Rehabilitació interdisciplinar en l’atàxia ( Estimulació Bassal )
UN VIATGE A LA PREHISTORIA
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
Cos i emoció Programa-taller d’educació emocional que es basa en el desenvolupament de l’autonomia personal i la regulació emocional.
PETITS REPORTERS Títol.
Ens visita el dentista a P3, P4 i P5!!!
És un gran error creure’s més del que un és ó menys del que un val.
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
Éssers vius i éssers inerts
VICENT SÁNCHEZ PRATS PAULA SANZ GADEA
COM VIATJA EL SO? Nenes i nens de 4t de primària IEA Oriol Martorell
Espero que aquesta petita aventura us permeti conèixer una mica més els nens que, com jo, tenen 3 anys.
L’aparell respiratori
Treball i energia. Potència. Calor.
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
DIADA DE La pau i la no violència.
DE LA DURADA AL RITME.
Connecta’t a Sant Benet i potencia les teves habilitats
Tothom pot aconseguir el que es proposa !!!
COM FER ELS MURALS DEL PROJECTE:
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
Un test per pensar... Materials de
FET PER L’ÈRIC I L’ANASTASIA
LA PREHISTÒRIA MARCELA USUAGA.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Grups interactius a L’Esquitx
Imaginem que fa un segle haguéssim hibernat a un cirurgià i a un mestre...
LES Etapes DE LA VIDA.
DIADA DE LA PAU A SJO.
2. Sòcrates 2.1. La personalitat i la vida d’un filòsof singular
Com fer una presentació? Comunicació oral
Quina emoció! Què ens voldran dir?
LA VIDA DE LES PERSONES.
L’electricitat i el circuit elèctric
BIODIVERSITAT A L’HORT
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
Les taules de multiplicar
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
Una experiència lectora diferent a Cicle Mitjà
Interacció escola - entorn.
L’eskamot verd ens demana ajuda!
EL TURÓ DE L’ARBOCERA Massís de Céllecs
Remeis UAB. Vall d’Hebron.
Carta de Lincoln al mestre del seu fill (i II)
d’una xerrada de l’Eduard Sala que trobareu a
ELS PRIMERS DIES A P3.
QUÈ CAL SABER PER FER EL TREBALL
L’HANDBOL A L’ESCOLA.
La vulneració dels drets socials
EL QUADRAT LES MARIETES.
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
LES MÀQUINES.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Transcripción de la presentación:

IOGA IYENGAR PER A NENS

IOGA IYENGAR     Es un sistema de ioga basat en la metodologia que va desenvolupar B.K.S Iyengar com a eina per descobrir a través de la pràctica unes idees de moviment i uns valors immanents. Ioga es acció, es estirament però també es precisió i alineament Es extensible a totes les edats ja que es caracteritza per l’ús de suports com a guia d’ensenyament cap a la direcció correcte de la postura Es recomanable començar a partir dels 8 anys, que es quan es considera que es comença a tenir consciència del propi cos La practica del ioga inclou postures d'estirament, exercicis de respiració i exercicis de relaxació.

Augmenta el benestar corporal, psicològic i afectiu. El ioga: Augmenta el benestar corporal, psicològic i afectiu.  

Com s’aplica a l’escola?   Les postures o asanes que es realitzen s’introdueixen explicant el nom amb sànscrit i el seu significat. Les asanes que realitzem representen: Elements naturals ( arbre Vrksasana...) Formes de la natura ( muntanya Tadasana...) Formes geomètriques ( triangle Utthita trikonasana...) Anomenar parts dels cos (el cap sobre el genoll Janu Sirsasana La pràctica del ioga inclou postures d'estirament, exercicis de respiració i exercicis de relaxació. El ioga ajuda a cos i ment que estan estretament vinculats, relaxant el cos es pot aconseguir calmar ment.

L’objectiu del ioga és: Facilitar l'accés als propis recursos emocionals (a través de la serenitat, la reflexió i l'escolta)  

Quins beneficis tenen les postures? Son exercicis amb base científica, no només per fer-nos més forts i flexibles sinó que també ajuden : El nostre cos: circulació, respiració, digestió, eliminació... Augmenten la nostra memòria, la concentració i la força de voluntat Ens ensenya a estar calmats Les asanes son importants per la nostra salut de cos i ment Els estiraments alleugen tensions Prenem consciencia del nostre cos com un tot, augmentant l’autoestima Les postures actuen en profunditat sobre la columna vertebral treballant la seva mobilitat i l'estàtica, mentre activen el sistema nerviós central i simpàtic.

Optimitzar el potencial intel·lectual: es treball la Els beneficis: Optimitzar el potencial intel·lectual: es treball la memòria, l'atenció, la concentració, la calma..