CEIP PAU CASALS Viladecans

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Advertisements

Valorem el que mengem! Disseny de projectes de comunicació, i educació ambiental.
L’EMBOLCALL REHUTILITZABLE
Xarxa Productes de la terra
Grup de treball SupTIC 23 d’Octubre de 2006.
Podeu posar una foto del vostre centre
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
DECÀLEG D’HÀBITS SALUDABLES A L’ESCOLA
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
RECICLAR PER MILLORAR EL NOSTRE ENTORN
CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL
Els residus del institut
Tutors: Rosa Torrens i Víctor Valero
ESCOLA MARE DE DÉU DEL ROSER - AMÍLCAR
Treballant de tot i treballant plegats
PETITS REPORTERS Títol.
COMISSIÓ DE MEDI AMBIENT IES FELANITX
Escola la Floresta Sant Cugat del Vallès.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
Experimentam amb la ciència
AMBIENTACIÓ DEL CENTRE
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
SINECOLOGIA La sinecologia estudia les relacions tròfiques (alimentació) dins els ecosistemes. Els cicles de matèria i energia en els ecosistemes.
Programa Socialització de Llibres al CEIP LOLA ANGLADA
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
El contenidor orgànic Jaume Martín Judit Martínez Aram Puig
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
La consciència fonològica a P-4
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
19 de Setembre del 2018, Escola Marinada, El Masnou
ORGANITZACIÓ I PLANIFICACIÓ “Posem fil a l’agulla”
2013.
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Índex de continguts: 1. Justificació
Seminari d’Educació Especial
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
LABANDÀRIA.
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
PROGRAMA EDUCATIU DE MEDI AMBIENT VIC
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Interacció escola - entorn.
ESCOLA IGNASI MELÉ I FARRÉ
EMBOLCALLS SOSTENIBLES
INTEGRACIÓ DEL PROGRAMA D’ESCOLES VERDES DINS DE LA GESTIÓ DEL INSTITUT GIOLA Programa escoles verdes de la generalitat té com a objectius principals:
CEIP Les Clisques Una experiència de Reutilització, Reciclatge
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
ALUMNAT ALTES CAPACITATS Pla Individualitzat
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
BENVINGUTS !!!!.
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Knowing by sharing ( Ens coneixem compartint)
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

CEIP PAU CASALS Viladecans QUÈ FEM AMB LES DEIXALLES ?

Nivell educatiu implicat: Ed. Infantil Ed. Primària Conèixer, reflexionar i valorar les repercussions mediambientals positives resultants de fer un bon tractament de les deixalles. OBJECTIUS: Desenvolupar hàbits i actituds relacionades amb la reducció, reciclatge i reutilització dels residus.

CONTINGUTS DEL PROJECTE : Tractament de residus Jardí al pati Minimització del consum Tallers i sortides mediambientals Accions conjuntes amb l’IES de SALES Participen: Claustre de mestres AMPA i famílies Ajuntament de Viladecans – Dep. Medi Ambient Personal del PAS

DESENVOLUPAMENT DEL PROJECTE: Claustre ELABORACIÓ Sessions de FORMACIÓ Informació al Claustre i Consell escolar Constitució de la COMISSIÓ de MEDI AMBIENT Recull i aporta propostes. Coordina les activitats. Implicació dels alumnes en el procés. Concepte de diagnosi. Ambientalització curricular. Propostes de millora consensuades. ACCIONS INICIALS ACTIVITATS / TALLERS A L’AULA. ORGANITZACIÓ DE LA RECOLLIDA SELECTIVA. RELACIÓ AMB LES FESTES I ACTIVITATS CULTURALS. DISSENY DE LA METODOLOGIA DE TREBALL Nadal sostenible. Carnestoltes mediambiental. Setmana del medi ambient.

QUÈ FEM AMB LES DEIXALLES ? Activitats : 1 Taller Matemàtiques amb envasos. ED. INFANTIL 2 Taller de fabricació de paper. 3 Conte de la truita de riu. CICLE INICIAL 4 El paper d’alumini. CICLE MITJÀ 5 Reduïm, reciclem, reutilitzem. CICLE SUPERIOR 6 Diari “L’ecològic”. 7 Organitzem la recollida selectiva. ESCOLA 8 Nadal sostenible. 9 Carnestoltes mediambiental. 10 Tallers de Plàstica.

1. TALLER DE MATEMÀTIQUES AMB ENVASOS Educació Infantil Recollim a l’escola envasos de diferents formes i mides. Classifiquem els envasos segons el tamany, la mida, la forma, el color... Fem construccions amb els materials. Inventem noves formes.

2. TALLER DE FABRICACIÓ DE PAPER Educació infantil Estripem el paper del contenidor de reciclatge en troços petits. El posem a la batedora amb aigua. Aboquem la barreja a una palangana.

Pasem el sedàs. Ho eixuguem amb paper secant i passem la planxa. Deixem que s’assequi.

3. CONTE DE LA TRUITA DE RIU Cicle Inicial Mitjançant la lectura del conte introduïm el tema de les deixalles. Les imatges del conte, ben ordenades, descriuen la història.

A cada il·lustració li correspon una frase A cada il·lustració li correspon una frase. Els nens i nenes llegeixen les paraules i ordenen l’oració.

4. EL PAPER D’ALUMINI Cicle Mitjà Fan el recompte de les “boles” de paper d’alumini que s’han recollit de l’esmorzar i les pesen a la balança. Es registra a la graella setmanal.

S’observen els resultats, es valoren i s’acorden propostes de millora.

Es duen a terme les propostes i es torna a fer el recompte. Comparen els resultats.

5. REDUÏM, RECICLEM, REUTILITZEM Cicle Superior Observació del pati de l’escola. Quines deixalles hi trobem ? Registre de les deixalles que troben al pati. Classificació segons el tipus i recompte. Valoració dels resultats i propostes de millora.

Registre de les deixalles, segons el tipus, que es van llençant al llarg d’una setmana. Es comptabilitzen i s’elabora un gràfic. Es fa un debat per valorar els resultats i elaborar propostes de millora.

S’apliquen les propostes i es repeteix el procés. Comparació de resultats.

6. DIARI “L’ECOLÒGIC” Cicle Superior Es desenvolupa dins els tallers d’escriptura intercicle. Elaboració de notícies d’interès mediambiental: del món, de l’escola, del barri, etc…

7. ORGANITZEM LA RECOLLIDA SELECTIVA Escola Cada aula disposa de contenidors per a les diferents fraccions de residus. A cada pavelló ubiquem els contenidors on s’aboquen periòdicament les deixalles. Gràcies a la col·laboració del personal de neteja i l’Ajuntament, els residus que generem a l’escola poden ser recollits de forma selectiva.

8. NADAL SOSTENIBLE Escola Ens plantegem un Nadal diferent. Volem reflexionar sobre el consumisme desmesurat i crear la decoració nadalenca i petits regals partint d’objectes de rebuig.

9. CARNESTOLTES MEDIAMBIENTAL Escola Elaborem les disfresses amb objectes de rebuig. El dia de la festa cada cicle fa una representació per expressar idees relacionades amb el medi ambient. La disfressa és el nostre vestuari.

10. TALLERS DE PLÀSTICA Escola L’activitat es desenvolupa dins els tallers de Plàstica intercicle. Els nens i nenes elaboren les seves creacions plàstiques utilitzant com a material principal objectes de rebuig.

MIREM AL FUTUR ASPECTES A INCLOURE: Desenvolupar els altres continguts del projecte. Ampliar la diagnosi ambiental del centre. Donar continuïtat al treball que s’ha desenvolupat. Ampliar la difusió. Augmentar la implicació de tota la comunitat educativa.