Estratègies d'Internacionalització i Serveis d’ACC1Ó

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Advertisements

COM OBTENIR LA MÀXIMA RENDIBILITAT D’UNA FIRA DEL SECTOR CULTURAL?
Els reptes de la indústria a Sant Boi de Llobregat
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
Xarxa Productes de la terra
1.- L’EMPRESA Per què és necessària l’empresa?
Les noves tecnologies aplicades al transport
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Turisme de Lleida Pla Operatiu 2014
Llei 2/2012, de 4 d’abril, de suport als emprenedors i a la micro, petita i mitjana empresa: mesures derivades de la seva implantació 18 de juliol de 2013.
Proposta EC: definició, objectius i pressupost
PROJECTE XARXA EMPRESES INCLUSIVES DEL GARRAF
Projecte “DÓNA’T UN IMPULS!” Trobada participativa 11 de març de 2010
La planificació estratègica al Campus de la
Consultoria Cultura 2017 Març 2017 Wifi:.
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi:.
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
POLÍTIQUES DE COORDINACIÓ DE CENTRES COMERCIALS URBANS
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi: 1.
En aquest tema veurem els apartats següents:
MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS
Crisi i exclusió financera
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Com poden créixer les pime en el context actual
Unitat 1 La idea de negoci.
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
PROMOCIÓ DE L’OCUPACIÓ I L’AUTOOCUPACIÓ
Ports Nets: Un model de gestió integrada
Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Sabadell
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
La creació del Consorci de Biblioteques de Barcelona Per Marta Clari
Infraestructures i Productivitat Universitat de Barcelona
Préstecs participatius per a emprenedors digitals culturals
FUNDACIÓ DOMICÍLIA Ii Congrés de Treballadores Familiars de Catalunya
Presentació de la Guia per a la identificació i
Perspectives econòmiques i reptes del sector de la salut
FORMACIÓ UAB PREUS NO REGULATS / FORMACIÓ NO SUBVENCIONADA
LA INICIATIVA LEADER +: UNA ESTRATÈGIA DE DESENVOLUPAMENT RURAL
Presentació Cadena de Valor
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
La formació professional, una opció de futur i amb futur
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
1a JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
L’empresa com a sistema organitzat
NOVES LÍNIES DE FINANÇAMENT ICF
Grup ICF Finançament Empresarial Coinversió Març de 2012.
Gremi de materials de construcció
IV JORNADES DOCTORIALS
Nou servei de Prodeca adreçat a les entitats i les empreses del sector de la fruita de Catalunya
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE GESMOPOLI
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
Badalona, 1 de desembre de 2005
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
Gerència de Serveis de Comerç
MODEL ADMINISTRATIU I DE GESTIÓ
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
DOSSIER DE PREMSA Resultats OPE 2010, projectes actuals i reptes de futur Manlleu, 6 de juliol de 2011 Per a més informació: Gabinet de Comunicació T.:
EL SISTEMA ECONÒMIC.
PRESENTACIÓ RIS VICEPRESIDENCIA I CONSELLERIA INNOVACIÓ
Els reptes de la indústria a Sant Boi de Llobregat
expansió internacional
Àrea d’Atenció a les Persones
El departament de Recursos Humans
Direcció de Relacions Internacionals
ESTAT ACTUAL DELS SERVEIS SOCIALS BÀSICS A CATALUNYA
III CETIC Audiovisuals 13/12/2018
Transcripción de la presentación:

Estratègies d'Internacionalització i Serveis d’ACC1Ó Barcelona, 1 de desembre de 2011

CENTRE GRAVETAT ECONÒMICA ECONOMIA MUDIAL CENTRE GRAVETAT ECONÒMICA PES POBLACIÓ CREIXEMENT ECONÒMIC INCREMENT NIVELL DE VIDA MULTINACIONALS TECNOLÒGICAMENT AVANÇADES INVERSIÓ EN SECTORS INTENSIUS EN CAPITAL PAÏSOS EMERGENTS

ESPANYA IDE poc present als mercats emergents (Xina, India, Sud-àfrica, Rússia, Brasil) IDE molt dispersa IDE està present a mercats madurs, molt competitius: UE 15 Som la dotzena potència mundial en IDE Gestió globalitat Gestió de la diferència REPTES Gestió del talent Gestió del risc país 70% PIMES => 1% E>500 treballadors 50% serveis 37% industrials 19% a sectors d’alt potencial de creixement 43% a sectors de mig potencial de creixement 38% a sectors de baix potencial de creixement

CATALUNYA 6% de superfície 16% població 20% PIB (26% PIB industrial) Característiques respecte a Espanya: 6% de superfície 16% població 20% PIB (26% PIB industrial) 26% exportació (64% Europa) (75% industrials) 27% implantacions 99,8% Pimes (43% microempreses) (18% del total) 51% autònoms Exportacions: 30% de les empreses industrials (plàstics, equips elèctrics i electrònics) 26% promig 10% de las empreses de serveis (R+D, activitats jurídiques, publicitat) 16% promig

Número d’empreses últims 3 anys IDE CATALÀ (1-10W) 17-27-32% Sector serveis: 34-36-45% F<1M € 10-10-26% X=0 19-18-32% Sense filials 55-46-64% Número d’empreses últims 3 anys EUROPA 27% (França) AMERICA NO NAFTA 21% (Brasil) ASIA 19% (Xina) AMERICA NAFTA 14% (EU) AFRICA 13% (Algèria) COMERCIAL 45% PRODUCTIVA 30% SERVEIS 25%

PUNTS CLAU A TENIR EN COMPTE QUE ÉS UN PROJECTE A LLARG TERMINI TENIR, AL MENYS, UN AVANTATGE COMPETITIU TENIR UN POSICIONAMENT CLAR

ESTRATÈGIES D’ÈXIT CREAR VALOR PER AL CONSUMIDOR MITJANÇANT LES AVANTATGES COMPETITIVES DE L’EMPRESA ADAPTACIÓ DEL NOSTRE PRODUCTE O SERVEI ALS DIFERENTES MERCATS ADAPTACIÓ ALS NOUS HÀBITS DE CONSUM CREAR NOUS NITXOS DE MERCAT SI FOS NECESSARI

INTERNACIONALITZACIÓ = INNOVACIÓ RESUM INTERNACIONALIZACIÓ COSTOS APORTACIÓ VALOR AFEGIT PREUS BAIXOS INTERNACIONALITZACIÓ = INNOVACIÓ DIFERENCIACIÓ

SERVEIS D’ACC1Ó PER A LA INTERNACIONALITZACIÓ CENTRES DE PROMOCIÓ DE NEGOCIS PROGRAMES D’INICIACIÓ A LA INTERNACIONALITZACIÓ INVERSIÓ DIRECTA A L’EXTERIOR CONTRACTACIÓ PÚBLICA INTERNACIONAL GRUPS D’EXPORTACIÓ FINANÇAMENT

CENTRES DE PROMOCIÓ DE NEGOCIS

X 1 diapo 11

CPNs ACC1Ó: Serveis a mida APROXIMACIÓ / ESTUDI DE MERCAT RECERCA CANALS COMERCIALS Assessorament personalitzat. Implicació al projecte: comunicació permanent entre empresa i CPN. Seguiment des de Barcelona. Cost subvencionat (preu públic). Tractament confidencial. Garantia de qualitat: - Avaluació interna i externa - Qüestionari satisfacció client. CERCA I SELECCIÓ PARTNER LOCAL VIATGE PROSPECCIÓ INDIVIDUAL IMPLANTACIÓ EMPRESA: Cerca partner local, Constitució, Ubicació, Aterratge... SELECCIÓ DE PERSONAL SEGUIMENT CONTACTES CONTRACTACIÓ PÚBLICA INTL. (CPI) PLATAFORM EMPRESARIAL ALTRES A MIDA … 12

Servei específic per empreses del sector Fase 0 (*) Fase I Fase II (*) Fase III Fase IV Fase V ESTUDI DEL VOSTRE MERCAT I PLANIFICACIÓ CPI - ORG. MULTILATERALS: Am. Llatina RECERCA DE PARTNER LOCAL SUPORT EN NEGOCIACIO i SEGUIMENT CONTACTES VIGILÀNCIA DE MERCAT Fotografia del sector, adaptada a cada empr. Filtre oportunitats i actors target. Barreres d’entrada. Funcionament de les licitacions. Competència. Viabilitat, posicionam i estratègia. Identificació licitacions target i organismes locals licitants. Com presentar-se a licitacions de multilaterals. Definició proposta de valor. BBDD Presentació del projecte via telèfon. Filtre. Reunió amb principals potencials partners. Filtre. Agenda al país. Actes de networking amb principals agents locals (per grup d’empreses complementàries). Acompanyament i suport a reunions. Intervenció en la comunicació amb els potencials socis per assolir acord de col.laboració. Suport en la negociació amb el soci escollit. Seguiment. Alerta sobre nous projectes a multilaterals i/o al país. Alerta sobre nous actors. Definició d’actuacions de suport individual a petició de l’empresa, o de suport al grup d’empreses complementàries. INICIACIÓ A LA INTERNACIONALITZACIÓ PER EMPRESES SENSE EXPERIÈNCIA -NTERNACIONAL SELECCIÓ D’EMPRESES PARTICIPANTS Agendes de networking Serveis complementaris amb potencials partners i clients Empreses complementaris que juntes puguin presentar-se a mercats específics + CAATEEB + SERVEIS PER MATERIAL CONSTRUCCIÓ: SERVEI CONTRACT MÈXIC, CLUB MATERIAL I EQUIPS CONSTRUCCIÓ CANADÀ. (*) Fases opcionals, es determinarà la necessitat cas per cas. Fases que duran a terme altres dptms d’ACC1Ó. 13

Programa PRIMERA EXPORTACIÓ

INTERNACIONALITZACIÓ PRIMERA EXPORTACIÓ Diagnosi Diagnosi (Secot) (gratuïta) Assessor (60 hores) Col·laborador compartit per 2 empreses 12 mesos de durada Curs Comerç Exterior 6 sessions d’1 matí (de 9 a 14h) Pla de Promoció Internacional Cost 600 €/mes = 7.200 € ASSESSOR 60 HORES 12 MESOS COL·LABORADOR 2 EMPRESES CURS DE COMERÇ EXTERIOR Pla de Promoció Internacional

Programa NEX-PIPE

INTERNACIONALITZACIÓ PROGRAMA NEX - PIPE Diagnosi (màxim 2 mesos) 10 HORES Diagnosi gratuïta Assessor 100 hores a 70,00 Euros/hora si < 50 Km 85,00 Euros/hora si > 50 Km Ajut de 70% del cost. Col·laborador obligatori nova contractació, Ajut de 10.500 sou anual. Sou mínim 18.000 Euros. Despeses de promoció internacional, fins a 22.550 Euros. Ajut del 70% en viatges, fires, catàlegs,... ASSESSOR COL·LABORADOR 24 MESOS Preparació Pla de Promoció Internacional -màxim 5 mesos- 40 HORES Implementació Pla de Promoció Internacional -màxim 19 mesos- 60 HORES

Programa INVERSIÓ DIRECTA A L’EXTERIOR

IDE- Inversió Directa a l’Exterior DESPESES SUBVENCIONABLES FASE DE VIABILITAT Objectiu: fomentar i afavorir la realització d’inversió permanent a l’exterior. Beneficiaris: Empreses catalanes, agràries, industrials o de serveis, amb experiència anterior al país objecte de la inversió. Característiques dels projectes: Creació d’una societat Adquisició d’empreses estrangeres Reconversió d’empreses comercials a productives Durada: 6 mesos 25% despeses subvencionables màxim 12.000€ FASE D’IMPLANTACIÓ Durada: 1 any 25% despeses subvencionables màxim 48.000€ (si filial productiva) màxim 36.000€ (en els altres casos) Tots els projectes poden ser d’activitat comercial, productiva o de serveis, individualment o en forma participada i s’hauran de dotar de personalitat jurídica

CONTRACTACIÓ PÚBLICA INTERNACIONAL (CPI)

CONTRACTACIÓ PÚBLICA INTERNACIONAL INFORMACIÓ ACTUALITZADA A LA COMUNITAT CPI DE L’ANELLA (LICITACIONS OBERTES, COM ACCEDIR A LICITACIONS, ACCIONS COMERCIALS ESPECIALITZADES) SESSIONS INFORMATIVES CURSOS DE FORMACIÓ MISSIONS COMERCIALS ESPECIALITZADES OFICINES DE BRUSSEL-LES I WASHINGTON

Programa de Grups d’Internacionalització

+ info >> xcliment@acc10.cat Programa de Grups d’Internacionalització Objectiu: foment de la cooperació empresarial en projectes d’internacionalització Potenciar l'agrupació i cooperació entre empreses per a la internacionalització dels seus productes o serveis amb l'execució d'actuacions de llarga durada amb un mateix objectiu, sota l’empara d'una entitat promotora (objecte del programa) Figures: Grup d’empreses (3-8) Entitat promotora - Gerent DESPESES SUBVENCIONABLES Intensitat % Màxim € PER A L’ENTITAT PROMOTORA Despeses de personal en tasques de coordinació i promoció 100 8.000 PER A LES EMPRESES PARTICIPANTS Despeses facturades pel gerent a les empreses en concepte de sous i viatges 50 20.000 Viatges de les empreses al/s mercat/s objectiu Normativa general Viatges a Catalunya de compradors potencials Material de promoció conjunta - Exposició conjunta de productes TOTAL 60.000 2 convocatòries al 2011 - 1er: de la publicació fins el 28 juliol, - 2on: del 29 de juliol fins al 8 novembre + info >> xcliment@acc10.cat

LÍNIES FINANÇAMENT

www.acc10.cat TERMINI 15/10/12 Préstec i+i Préstecs en condicions preferents de garanties per al finançament de projectes d’innovació, internacionalització i industrialització.

www.acc10.cat LÍNIA DE PRÉSTECS PER A PROJECTES D’INTERNACIONALITZACIÓ D’ACC1Ó TERMINI 23/11/11 Es consideren projectes d’internacionalització les inversions en actius fixos de qualsevol tipus (materials, immaterials i financers), així com les necessitats de circulant que complementin les inversions en actius fixos, si escau. El pressupost acceptat pel projecte ha de tenir una despesa finançable acceptada mínima de 666.666,66 euros.

Ramon Camí rcami@acc10.cat www.acc10.cat Ramon Camí rcami@acc10.cat ACC1Ó A BARCELONA Passeig de Gràcia, 129 08008 Barcelona Servei d’orientació a l’empresa 902 62 77 88 info@acc10.cat ACC1Ó A CATALUNYA Comarques Centrals Tel. 938 777 379 bages@acc10.cat Girona Tel. 972 940 120 girona@acc10.cat Lleida Tel. 973 728 000 lleida@acc10.cat Tarragona Tel. 977 251 717 tarragona@acc10.cat Terres de l’Ebre Tel. 977 449 333 terresebre@acc10.cat 27