TEMA 9. GESTIÓ ECONÒMICA I ADMINISTRATIVA DELS CENTRES Profesorado: Antonio Giner Gomis (coordinador) Vicente Carrasco Embuena José Antonio Corral Fuentes Aurora Fourcade López Marcos Jesús Iglesias Martínez Cristina Lapeña Pérez Inés Lozano Cabezas María Ángeles Martínez Ruiz Francisco Pastor Verdú Joaquín Ripoll Ferrándiz Pilar Tormo Jordá TEMA 9. GESTIÓ ECONÒMICA I ADMINISTRATIVA DELS CENTRES Organització i gestió en centres educatius d'Educació Infantil i Educació Primària
Gestió Administrativa TASQUES BUROCRÀTIQUES DE L’EQUIP DIRECTIU SECRETARI LEGISLATIVES ADMINISTRATIVES ACADÈMIQUES ECONÒMIQUES
Qualitats del secretari 1. ORDRE EN EL PLANTEJAMENT GENERAL 2. SISTEMATITZACIÓ EN TREBALL 3. CRITERIS DE CLASSIFICACIÓ ARXIVÍSTICA CLARS 4. METICULOSITAT EN EXPEDIENTS I CERTIFICATS 5. PULCRITUD EN LA CONSERVACIÓ DELS DOCUMENTS 6. CAPACITAT DE SÍNTESI EN REDACCIÓ D’ACTES, ESCRITS…
Temporització de la Gestió Administrativa ANUAL Admissió d’alumnes Matrícula (altes/baixes) Expedients (trasllats) Sol·licitud llibres escolaritat Registre absències alumnat Butlletins de qualificacions Actes... PLURIANUAL Elaboració de censos escolars (mares i pares, alumnes, mestres…) Actualització dels registres, llibres d’actes, inventari… Tenir cura de l’arxiu d’expedients acadèmics, correspondència, factures…
Documentació Administrativa Matrícula Llibres d’escolaritat Registre de correspondència Registre de títols (ESO, Batxillerat) Consell Escolar Claustre COCOPE Equips docents LLIBRES DE REGISTRE LLIBRES D’ACTES
Gestió Acadèmica del Centre Expedient acadèmic ADMINISTRACIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ QUE CERTIFICA EL PROGRÉS DE L’ALUMNAT Actes d’avaluació Informes Resum resultats cicle
Documentació Acadèmica en E.Infantil EXPEDIENT PERSONAL HISTÒRIA EDUCATIVA DE L’ALUMNE (Annexos I i II, OC 24-06-08) INFORME- RESUM D’AVALUACIÓ (Annex III, OC 24-06-08) INFORMACIÓ A LES FAMÍLIES O REPRESENTANTS LEGALS
Documentació Acadèmica en E. Primaria EXPEDIENT ACADÈMIC LLIBRE D’ESCOLARITAT INFORME A LES FAMÍLIES O REPRESENTANTS LEGALS ACTES D’AVALUACIÓ INFORME D’AVALUACIÓ INDIVIDUALITZAT
La Gestió Econòmica PRINCIPIS Transparència dels ingressos i despeses Règim comptable rigorós basat en la realitat i en la legalitat Documentació ordenada i custodiada Publicitat de la gestió a la comunitat escolar Detallar les necessitats a la PGA Planificació, control i avaluació de la gestió
Elements de la Gestió Econòmica PRESSUPOST LLIBRES DE COMPTABILITAT Compte de gestió Llibre de caixa Llibre de compte corrent Arxiu de factures LLIBRE D’INVENTARI
Gestió dels pressupostos docents no universitaris Llei 17/2008 de Pressupostos de la GV per a 2009
Un passeig pel PROGRAMA GESCENTRES
WEB DE SUPORT http://www.cult.gva.es/soportegc/
Programa Gestió de Centre
Seqüencia dels processos
Maneig del programa Selecció del centre
Els passos inicials Donar d’alta un centre
Actualitzar els grups i el professorat
Elements de la pantalla
Les finestres de dades
Llistar la informació
Utilitats bàsiques
Avaluació Establir les avaluacions Les notes
Notes de Primària
Informes d’avaluació
Sol·licitud llibres de qualificacions
Sol·licitud llibres de qualificacions
Programació General Anual PGA Aquest procés es fa des de la PGA. Les dades que s'importen són directament els que hi ha en el programa de Gestió de Centres. Una vegada importats, es calculen les dades de la PGA des d'una opció del menú. Importar només quan estiguen totes les dades complimentades en Gescentres
Programació General Anual PGA
Comptabilitat
Serveis complementaris Menjadors: normativa tècnico-sanitària El transport: rutes i eixides L’assegurança escolar Les activitats extraescolars
BIBLIOGRAFÍA Generalitat Valenciana. Conselleria d‘Educació: http://www.edu.gva.es/