Giacomo Leopardi, l’Infinito.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Fet per Lluna Iglesias.
Advertisements

AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Quan anàvem a l’estraperlo
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
ELS LLENGUATGES VISUALS
MARC AHICART TORT i ORIOL GONZÀLEZ SERRA
GASPARD MONGE GIRARD DESARGUES.
EL LLIBRE DE CAVALLERIES LA NOVEL·LA CAVALLERESCA
El comentari de text.
BAUHAUS, una escola d’art
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
«Jo, amb les obres, et mostraré la meva fe.»
ESCOLA CÈLIA ARTIGA Donya Cèlia Artiga Novembre 2011.
Us proposem no tocar el ratolí i gaudir-ne
Oda a Guynemer ADRIÀ VELASCO SAURA.
CLAUDE MONET.
UD: EXPRESSIÓ GRÀFICA: perspectives
ANÀLISI EL CAFÈ DE LA MARINA
LA MENTIDA DESCOBERTA.
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
Les Avantguardes.
Recordem què vol dir ser adolescent
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
CALES DE L’ESCALA.
MIQUEL MARTÍ I POL ( ) EN HOMENATGE.
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
AUSIÀS MARCH ( ).
éssers vius o de les coses.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
BERNAT METGE.
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
Música: “Record per sempre”de Vangelis
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
NOVETATS ESPAI MARGALEF
L´assaig de postguerra
Sant Bartomeu Classe de cinquè i sisè CEIP La Valldan.
PARC DEL LABERINT D’HORTA
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Què existeix i què no existeix.
Índex La composició de l’Univers L’origen de l’Univers Les galàxies
Gèneres Musicals.
Hi havia una vegada una família de ratolins.
1. El problema de l’origen del coneixement i la veritat
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
La narrativa de la postguerra
Un animal en perill d’extinció
Consum per substàncies per any (últim mes)
Ser u amb totes les coses, aquesta és la vida de la divinitat, aquest és el cel dels homes. El castell dels Pirineus (1959)
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Proposta 8.
Cant espiritual Joan Maragall.
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
BARRI SAGRADA FAMÍLIA.
Les Avantguardes (principis segle XX)
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
El Modernisme Tradició I Modernitat a L’arquitectura Del Canvi De Segle Projecte Escolar Comènius 1
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
UNITAT 8. APORTACIONS DE VICENT ANDRÉS ESTELLÉS AL GÈNERE POÈTIC
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
COM NEIX UN PARADIGMA?.
Aquesta és la llegenda de la vella de sant hilari
El que ha passat està molt bé
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
ART MODERN.
La lírica.
El realisme americà Edward Hopper N.Y
Transcripción de la presentación:

Giacomo Leopardi, l’Infinito. 1-Introducció. 2-Anàlisi del contingut (I i II) 3-Anàlisi de la forma. 4-Conclusió de l’obra. Àxel Gaitan

1-Introducció: vida i obra. Giacomo Leopardi (Recanati, 29 de juny de 1798 – Nàpols, 14 de juny de 1837) va ser un poeta, filòleg, filòsof i erudit romàntic italià. La seva educació el formà en els clàssics i diverses llengües. Als 17 anys va començar a escriure poesia. La seva obra poètica es recull en la quarantena de Cants. El poema “l’Infinit” es el primer dels sis idil·lis, on s’expressen situacions, afectes i aventures històriques del seu ànim. Fou escrit el 1819. És dels més memorables on Leopardi es refereix sempre a un lloc real, no es tracta d’una metàfora, conegut avui dia com Colle dell Infinit.

2-Anàlisi del contingut (I) Leopardi primer descriu un paisatge que il·lustra les imatges que li son estimades, com el turó on es troba sol. La barda és un obstacle per veure-hi l’horitzó, però alhora és un incentiu per encendre la seva imaginació que s’expandeix cap als espais infinits, on els silencis sobrehumans i la quietud regnen al seu pensament. Aquesta profunda quietud no es provocat pel mateix silenci, es aquest conjunt el que casi espantar el cor del poeta. L'autor és portat de tornada a la realitat pel so del vent que mou les fulles de les plantes al seu voltant , aquest soroll li recorda als rumors de l'època actual en què viu , i que l’infinit silenci és la veu del passat, la veu de les èpoques mortes.

2-Anàlisi del contingut (II). El tema predominant del poema l'equivalència entre l’infinit i el pensament. Els dos últims versos, de vital importancia, (verbs "negar" i "naufragar") mostren que el poeta gaudeix quan es perd en l'infinit. Contempla el paisatge per evadir-se i suggerir un moment indescriptible i trascendent.

3-Anàlisi del contingut. Consta de 15 versos , hendecasíl·labs solts; diferents termes apareixen en el poema, destacant la formació clàssica de l'autor. Es podria dividir en dos parts, perfectament simètriques, de 7 versos i mig. A la primera es descriu el paisatge i la segona és purament reflexiva. Una característica del poema es la utilització de paraules vagues, indefinides, que deixen al lector fer ús de la seva lliure interpretació. Com a figures retòriques destaquen la metàfora, el hipèrbaton i la paradoxa (comentada a la conclusió). Tot el poema és un hipèrbaton, utilitzat per lligar un discurs transcendent on el “jo” poètic té més importància, es un poema purament existencial. A la part final del poema es fa ús d’una metàfora que te com a elements el mar i l’infinit, fa semblança de la profunditat i la varietat en l’aspecte superficial del mar amb el de l’infinit on a la vegada en veu una paradoxa en tota la segona part del poema. La paradoxa final amb la importància de l’últim vers: a la vegada que “per poc, el cor no se m’espanta” (al “jo” poètic) per aquest silenci i aquesta quietud li és “dolç naufragar en aquest mar”. Com ja he dit el poema es purament existencial i a més part del contingut està relacionat, aquest existencialisme, amb el poema “Nocturn” del poeta anglès William Wordsworth.

4-Conclusió. Música: res millor per complementar un poeta romàntic que un compositor romàntic http://www.youtube.com/watch?v=GZbuA7r17uk Quadre: precisament el pintor alemany Caspar David Friedrich havia pintat El caminant, sobre les boires. Esta considerat la representació gràfica del lloc on el “jo” poètic es troba. Quadre que abans heu vist de fons...