SES DOSRIUS curs 2009/10 AJUDAR A DECIDIR RECURSOS PER A LES FAMÍLIES

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
XERRADA Orientació acadèmica i professional
Advertisements

Presentació nova organització 4t ESO 12/2/2016
La Formació Professional
Informació a les famílies sobre 2n de Batxillerat i les PAU
BAUHAUS, una escola d’art
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
Després de l’ESO què? Després de l’ESO...què? Ajuntament de Cardedeu.
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Fons Estructurals.
Estudi per a la identificació de
OPCIÓNS FORMACIÓ PROFESSIONAL
Cicle administració IES LLOIXA.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
IX JORNADES D’ORIENTACIÓ UPV
Recordem què vol dir ser adolescent
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Creació d’un mapa personalitzat
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
I ARA, QUÈ PUC FER?.
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Els constants canvis i reformes...
Obtenció d’un indicador per mesurar l’abandonament en els estudis
Durada dels estudis = 2000 hores
PREMATRÍCULA PROVES ACCÉS UNIVERSITAT
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
(per al curs 2017/2018, preinscripció de 2017)
Informació a les famílies sobre 2n de Batxillerat i les PAU
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
PROGRAMA D’ORIENTACIÓ
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
PAU 2010.
Tothom pot aconseguir el que es proposa !!!
FET PER L’ÈRIC I L’ANASTASIA
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
3. TOTS SOM DIFERENTS..
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Concurs Bíblic Víctor Bernal Martínez Col·legi Sant Josep Obrer
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
Objectiu Educatiu Trienni
Presentació BATXILLERAT
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
LA VIDA DE LES PERSONES.
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Característiques  L'Educació Secundària Obligatòria o ESO dura quatre anys i està dividida en dos cicles: el primer (1r i 2n d'ESO), per a l'alumnat de.
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
XIII a Setmana de la solidaritat
Coneixements i idees previs
UNIVERSITAT E. Secundària (ESO) Educació Primària Educació Infantil
PROVES D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT PAU 2016
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
REUNIÓ AMB FAMÍLIES ORIENTACIÓ 4T D’ESO Generalitat de Catalunya
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Validació de l’experiència laboral
RODA DE PREMSA – Vic, 12 de setembre de 2011
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
Reunió de famílies 3r d’ESO El 4t d’ESO
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
CICLES FORMATIUS.
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Transcripción de la presentación:

SES DOSRIUS curs 2009/10 AJUDAR A DECIDIR RECURSOS PER A LES FAMÍLIES En acabar l’ESO, els nois i noies hauran de plantejar-se qüestions que afecten els seus estudis o la possibilitat de treballar més o menys aviat. Aquestes decisions cada vegada tenen més importància de cara al futur i a mesura que progressen en els seus estudis. Com podem orientar-los davant les decisions que han d'anar prenent?. No n'hi ha prou amb decidir si batxillerat o formació professional ja que per exemple, el batxillerat té modalitats, itineraris, optatives... es pot cursar amb la idea d'estudiar una carrera, o també per fer un cicle formatiu de grau superior; un altre exemple de la importància de decidir bé és què triar un cicle formatiu que s'adigui amb les capacitats i expectatives de poder treballar en un futur és complicat, fa temps que no serveix el tòpic "si no vols estudiar fes FP". És cert que als centres s'acostuma a fer orientació i tutoria dels alumnes, però davant unes decisions que comprometen el futur dels propis fills, és fonamental el suport i la col·laboració dels pares. AJUDAR A DECIDIR RECURSOS PER A LES FAMÍLIES

Algunes idees... Algunes idees... Les decisions tenen a veure amb els valors: no fem la mateixa tria si prioritzem les condicions laborals, la motivació personal o les capacitats. No hi ha, en termes absoluts, itineraris millors que d'altres: n'hi ha de més o menys adequats per a cada persona. Tan desencertat pot ser fer un cicle de grau superior que no interessa gaire, només per por a enfrontar-se a la selectivitat, com començar el batxillerat i haver d'abandonar davant l'evidència que no és possible superar-lo. Els pares que coneixen bé els seus filis poden ajudar-los a aclarir dubtes, a expressar les seves inquietuds i expectatives, i ajustar-les a la realitat. Cal evitar triar superficialment: sense buscar informació, sense moure's, sense comparar i reflexionar sobre les opcions que hi ha, és difícil escollir amb encert. La passivitat, la inèrcia, seguir uns estudis per comoditat, perquè es fan al mateix centre on han estudiat sempre, amb els mateixos companys, perquè no cal desplaçar-se gaire... pot abocar al fracàs. No s'han de dramatitzar les decisions, però ... triar uns estudis no és triar una peça de roba o un lloc per passar les vacances. Sovint el fet de poder prendre petites decisions cada dia pot donar la impressió que no cal consultar res, que ja s'és prou gran per saber el que es vol.

Departament d’Orientació de la SES DOSRIUS Per estar a prop dels fills Expresseu el vostre interès pel seu futur, sense dramatisme ni pors. Cal parlar-ne amb temps i tranquil·litat, no al darrer moment. Escolteu els seus arguments. Explicar-se els ajuda a reflexionar, a considerar aspectes que d'entrada no s'havien tingut en compte, a explicitar quines son les expectatives, a valorar la consistència de la pròpia decisió. De vegades, una decisió aparentment molt ferma ("sempre ha dit que volia ser...") es basa en un coneixement superficial dels estudis o la professió que es tracti, o en una idealització que té poc a veure amb el món laboral actual. Qui pren la decisió és l'estudiant. Ajudar a decidir no vol dir prendre la decisió per ell. Vol dir orientar i facilitar aquest procés de manera que el que decideixi sigui el més ajustat possible a les seves expectatives, capacitats, motivació i es basi en un coneixement real de les possibilitats que té al seu abast i de les conseqüències a mig i llarg termini de la seva decisió. Departament d’Orientació de la SES DOSRIUS

Estudis Educació bàsica i batxillerat Formació professional (FP): Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior Ensenyaments d'esports Ensenyaments artístics Ensenyament d'idiomes Formació de persones adultes Ensenyaments a distància Programes de qualificació professional inicial (PQPI)

El sistema educatiu a Catalunya estableix l’obligatorietat d’escolarització de tot l’alumnat fins als 16 anys i està organitzat per etapes:

 complert

EL SISTEMA EDUCATIU A CATALUNYA, contempla diferents possibilitats quan l’alumnat arriba al final de l’ESO.

Sense títol de GESO

Sense títol de l’ESO PQPI: cal tenir 16 anys abans del 31 de desembre del 2010. Mòduls A i B: formació professional específica i formació general de preparació al món laboral. Acreditació de competències professionals. (Títol d’auxiliar) Mòdul C voluntari: Preparació de la prova d’accés a Cicles Formatius de Grau Mitjà o per a l’obtenció del titol de graduat/ada en educació secundària obligatòria. PROVES D'ACCÉS A CICLES DE GRAU MITJÀ: Adreçat a l’alumnat que faci els 17 anys abans del 31 de desembre de 2010.

Amb títol de l’ESO Incorporació al món laboral Accés a Cicles de Grau Mitjà (títol de tècnic/a)  Grau Superior ( títol de tècnic/a superior) Batxillerat  Universitat Batxillerat       Universitat

ADRECES I WEBS INFORMATIVES Gencat.cat (Educació): Què Puc Fer? GENCAT – FP Estudiar a Catalunya – Departament d’Educació Què i per què estudiar a les universitats catalanes? http://www.gencat.cat/preinscripcio http://www.xtec.cat http://www.xtec.cat/estudis/fp/nova_fp/ http://www.xtec.cat/estudis/index.htm http://www.gencat.cat/educacio/MODELS_DE_PROVES/

ADRECES I WEBS en imatges

Amb la nova llei d’educació LOE, cal estar informat de les variacions que hi ha respecte al disseny anterior. Relació de noves titulacions: http://www.ub.edu/web/ub/ca/ http://www.ub.edu/graus/index.php? www.ub.edu/oce http://www.ub.edu/futursinousestudiants/ Els graus: SES DOSRIUS curs 2009/10

http://www. ensenyament. com/portal/appmanager/efiraSalones/S085010 http://www.ensenyament.com/portal/appmanager/efiraSalones/S085010?_nfpb=true&_pageLabel=P803467601201194125870 (podeu accedir a tota la informació que necessiteu abans de realitzar la visita des del 17 al 21 de març; recinte de MONTJUÏC) Todas las opciones para escoger tus estudios El Salón de l’Ensenyament reúne la mayor oferta en educación y servicios de orientación para tus estudios. Si todavía no has decidido qué estudiarás en un futuro o quieres ampliar tu formación ven al salón. Encontrarás: Estudios universitarios, estudios de Formación Profesional, otros estudios superiores, estudios complementarios, estudios de idiomas, centros de educación primaria, secundaria y bachillerato, formación ocupacional y servicios a la educación. El Servicio de Orientación al Estudiante, donde te ayudarán a encontrar la opción educativa que más se adapte a lo que quieres. La Zona Multimedia, un espacio con una zona de realidad virtual donde los visitantes pueden participar en procesos de animación en 2D, rotoscopia y videojuegos y con un plató fotográfico para producir y editar imágenes digitales.