TEORIES DEL JOC AL SEGLE XX

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
JOC I APRENENTATGE El joc és la disfressa de l'aprenentatge perquè motiva, emociona, fomenta la curiositat, fa que les experiències siguin significatives,
Advertisements

TESEU Y EL MINOTAURE Pablo José Blasco Mendoza 4ºB.
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Salut mental i prevenció
Reaccions químiques.
Toca fusta FENT DECORATS
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Desenvolupament afectiu
1 u n i t a t El joc.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
3.5 El problema l’ésser humà: teoria de la metempsicosi
EL LLEÓ Maite Rodriguez.
Les bones pràctiques per a la educació en família
CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL
Materialisme històric
PETITS REPORTERS Títol.
PSICOMOTRICITAT.
APARELL REPRODUCTOR FEMENÍ
@sebastiani64.
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
LA QUALITAT DE LA RELACIÓ AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES
Pàgina John Stuart Mill ( ) 3.2 El problema de l’ésser humà: l’ésser humà progressiu La seva concepció de l’ésser humà combina elements.
Diverses parts (òrgans)
L’Evolució TOT EVOLUCIONA.
Introducció al desenvolupament humà
Escola Sant Sant Josep Oriol
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
BENVINGUTS A L’ESCOLA!! 28 de febrer de 2015.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
3. TOTS SOM DIFERENTS..
4. El problema l’ésser humà: teoria de la metempsicosi
SALUT MENTAL.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
L'ANIMADOR QUÈ ÉS UN ANIMADOR?.
Què existeix i què no existeix.
JOCS VS PANTALLES.
Grups interactius a L’Esquitx
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
LES Etapes DE LA VIDA.
Pan i Syrinx Claude Debussy “Syrinx”
d'ensenyança-aprenentatge
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 3
Llengua i identitat a Catalunya 2008
2. L’utilitarisme de Stuart Mill
I vosaltres, qui dieu que sóc jo?
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
Coneixements i idees previs
Proves de competències bàsiques als 14 anys
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
Un animal en perill d’extinció
3.5 El problema l’ésser humà: doctrina del soma-sema
VIOLÈNCIA I VIH Margarita Sentís i Carmen Borreguero
Continuació: el temps II
Hi ha totes les idees principals; totes són completes
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
L’HANDBOL A L’ESCOLA.
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
La vulneració dels drets socials
APRENDRE A NEDAR . Les activitats aquàtiques estan classificades per plantejaments de tipus: -UTILITARI: s’obté un aprenentatge útil -HIGIÈNIC: millora.
La xerrada introductòria del Sol, ha tingut tres parts
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
Pureza de Maria Escola de pares - infantil
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
Adopció 3% dels nens d’E.E.U.U són adoptats.
El SEGUIMENT DE COMPLECIÓ
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
ESQUEMA DE LA UNITAT DIDÀCTICA 1
Transcripción de la presentación:

TEORIES DEL JOC AL SEGLE XX TEORIA GENERAL DEL JOC DE BUYTENDIJK (1887-1974) TEORIA DE LA FICCIÓ DE CLAPERÈDE (1873-1940) TEORIA DE FREUD (1856-1939) TEORIA DE PIAGET (1896-1980) TEORIA DE VYGOTSKI (1896-1934)

TEORIA GENERAL DEL JOC DE BUYTENDIJK (1887-1974) “L’infant juga perquè és infant”

 El desig de fusió, de comunió amb l’entorn, de ser com els altres. S’oposa a K.Gross dient que no s’ha demostrat que un animal que no hagi jugat mai tingui instints menys perfectes. L’activitat psicomotora no necessita ser ensenyada per poder funcionar. • Els exercicis preparatoris no són un joc. Ex.: el nen quan aprèn a caminar no juga, quan ja sap caminar sí. • Buytendijk critica la idea del joc com a manifestació d’instints i considera que la base del joc són impulsos més generals. Tres són els impulsos inicials que porten al joc:  L’impuls de llibertat, el joc satisfà el desig d’autonomia individual.  El desig de fusió, de comunió amb l’entorn, de ser com els altres.  La tendència a la reiteració, o a jugar sempre al mateix. Contra Gross L’activitat psicomotora no necessita ser assajada per funcionar. els nens maduren independenment de les conductes que realitzen. Com que són exercicis preparatoris no són un joc

TEORIA DE LA FICCIÓ DE CLAPERÈDE (1873-1940) Deixeble de Gross.

La clau del joc és el seu component de ficció, la seva forma de definir la relació del subjecte amb la realitat amb un context concret. • La base del joc està en l’actitud interna davant la realitat, és a dir, la conducta real es transforma en lúdica a causa de la ficció. • El joc és el refugi a on es compleixen els desitjos, anhels de jugar amb el prohibit o de jugar a ser persona adulta.

TEORIA DE FREUD (1856-1939)

Organitzacio de la ment (SENTIMENTS Organitzacio de la ment (SENTIMENTS.EMOCIONS I EXPERIÈNCIES): concient, preconcient i inconcient (instints que hem experimentat en algun moment i hem tingut la sensacio de què allòno era bò). Experiències associades a por, traumes infantils, desitjos sexuals envers els pares (complexe d’Edipo i d’Electra)NO CANVIEN AL LLARG DE LA VIDA Energia dibidinal es concentra en parts del cos segons 4 estadis: oral Desde naixement-18 mesos), anal, fàl.lic (3-6).........fixacions.

• El joc és l’expressió de sentiments inconscients. • Fins l’any 1920 Freud vincula el joc a l’expressió dels instints, i més concretament a l’instint de plaer. • El joc simbòlic permet un procés anàleg de realització de desitjos insatisfets i una oportunitat d’expressió de la sexualitat infantil semblant a la que el somni proporciona a les persones adultes. • El joc és l’expressió de sentiments inconscients. • A partir del 1920 Freud veu que el nen repeteix les experiències desagradables, i a través de la repetició les va tolerant millor, fins arribar a dominar fets que van ser traumàtics (catarsi). • El joc compleix la funció d’expressar sentiments reprimits pel nen en el procés educatiu, i que el joc està influit pel desig de voler ser una persona adulta i voler ser com ella (metge,bomber, pare ...).

TEORIA DE PIAGET (1896-1980)

Psicòleg suís, successor de Claperède a l’institut Rousseau de Ginebra. * Segons Piaget el nen construeix les seves estructures cognoscitives al relacionar-se amb l’entorn. I els diferents estadis del joc pels quals passa són conseqüència d’aquestes estructures intel·lectuals, a la vegada el joc és el que influeix en l’establiment i construcció d’aquestes noves estructures mentals.

Piaget va descriure el desenvolupament intel·lectual i el va dividir en 4 estadis: A partir de Estadi de desenvolupament Tipus de Jocs 0 anys Sensoriomotor Funcional/construcció 2 anys Preoperacional Simbòlic/construcció 6 anys Operacional concret Reglat/construcció 12 anys Operacional formal

TEORIA DE VYGOTSKI

EL JOC COM A VALOR SOCIALITZADOR Per Vygotski el producte final del seu desenvolupament vindrà marcat per les característiques del medi social on viu (procés de socialització en els seus diferents contextos, familiar, escolar, etc.) el que transmeti als individus els valors, costums de la societat a la qual pertany.

Els jocs són socialitzadors i transmissors de cultura. El joc com a factor bàsic del seu desenvolupament. El joc dominat per la ficció. A partir dels tres anys el joc simbòlic ajuda a desenvolupar els pensaments abstractes de les etapes següents i les regles. Deixa la individualitat i busca el joc més social. “El nen observa l’activitat dels adults, la imita i la transforma en joc, i en el joc adquireix les relacions socials fonamentals.” Per Vygotski el joc és el motor del desenvolupament en la mida en què crea “zones de desenvolupament proper “(ZDP)

S’han de proporcionar bastides per tal de què el nen aprengui, l’adult fa de mitjançer