Plans de cures estandarditzats:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Les Emergències Mèdiques Vitals a l’Atenció Primària.
Advertisements

Experiències d'aplicació de models de retribució variable: impacte en les organitzacions i en els professionals Sistema de retribució variable: serveix.
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Servei d’Urgències de l’Hospital de Sabadell i Centre Sociosanitari Albada Unitat de psicogeriatria Novembre 2013.
Xarxa Productes de la terra
La Consolidació de la Infermera com a Gestora de Casos
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
JUAN ORBEGOZO Cap gestió i avaluació de RRHH
ISABEL RABASSEDA FERRER Infermeres d’Enllaç SAP Muntanya
III Jornada de transport sanitari
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Estudi per a la identificació de
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
FORMACIÓ CONTINUADA · DAP CAMP DE TARRAGONA
SERVEI ATENEA CETIC suport a la docència abril 2016.
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Objectius Disposar d’informació que ens aproximi a estimar el cost mitjà i la seva variabilitat en relació amb les diferents línies d’activitat i sobre.
Jornada de portes obertes
PROGRAMA ATENCIÓ PRIMÀRIA SENSE FUM (PAPSF)
“…acompanyem al ciutadà en el decurs de la seva vida…”
La Unitat d’Hospitalització d’Aguts de la UIPA (VH - Sant Rafael) es fa càrrec de la hospitalització de salut mental de la Barcelona Nord Anteriorment.
Eines per avaluar centres educatius
PROCÉS D’ALTA PRECOÇ.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
DEFINICIÓ DEL PROCÉS QUIRÚRGIC A L´HOSPITAL DE VILADECANS
Programa BIBE: perspectives de futur
Hospital Universitari de Bellvitge ACTIVITAT 2017
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
Projecte d’Itineraris Formatius
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
Jornades tècniques Novembre 2009
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Infermer Oscar Rochera
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA
Seminari d’Educació Especial
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
FORMACIÓ CONTINUADA · DAP CAMP DE TARRAGONA CURS D’AVALUACIÓ FORMATIVA
OBSERVATORI DE LA MEDICINA FAMILIAR AL MARESME
Polítiques Actives d’Ocupació (PAO)
Proves de competències bàsiques als 14 anys
INSTRUCCIONS: Un cop elaborat, cal enviar el pòster a Delfí Cosialls
Taula sectorial de Salut Mental i Addiccions Avaluació i línies de treball Secretaria del CMSS Setembre 2014.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
FEM SaluT 2018 UN PROJECTE DE PROMOCIÓ DE LA SaluT PER AL COL,LECTIU PROFESSIONAL DE L´HOSPITAL SANT RAFAEL.
MODEL ADMINISTRATIU I DE GESTIÓ
la gestió hospitalària a través dels processos
Pla Integral de Salut Mental
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
CRAI: Unitat de Docència
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
ESTRATÈGIES I OBJECTIUS
Pla de Formació de Centre
El Treball de Recerca.
EXPERIÈNCIES INNOVADORES EN L’ORGANITZACIÓ DE LES CURES INFERMERES
Albert Barceló Masdéu Grau d’Enginyeria Informàtica
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de: - Servei de Gestió de la Recerca, de la Oficina de Projectes Internacionals de Recerca,
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
ORGANITZACIÓ ACCIÓ TUTORIAL
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Plans de cures estandarditzats: del suport paper a l’estació clínica de treball Miquel À Barberà

Característiques de l’hospital Gestió pública Institut Català de la Salut De referència general i docent Referència 800.000 habitants General bàsic 200.000 habitants Alta tecnologia Número de llits 631

Activitat assistencial de l’hospital Any 2007 Hospitalització Altes 29.343 Ingressos/dia 64 Índex d’ocupació 85% Estada mitjana 7,5 dies Urgències Urgències/any 113.996 Urgències/dia 312 Pressió d’Urgències 58% Consultes Externes Visites/any 254.172 Activitat quirúrgica Interv. Prog. 6.397 Interv. CMA. 5.362 Interv. Urgents 2.386 Total 14.145

Gestió de Cures ADOPCIÓ MODEL CONCEPTUAL DIRECCIÓ PARTICIPATIVA PER OBJECTIUS PROGRAMES DE FORMACIÓ I QUALITAT REGISTRES / PROTOCOLITZACIÓ PROCÉS DE CURES DEFINICIÓ DE COMPETÈNCIES I PERFILS PROFESSIONALS AVALUACIÓ D’INDICADORS

Plans de cures en marxa Direcció d’Infermeria 1996 - 2007

Organització de les cures en base a resultats Plans de cures en marxa Mètode Procés de cures Planificar Implantar Avaluar Metodologia científica Pràctica reflexiva Personalització de les cures Organització de les cures en base a resultats

Plans de cures en marxa Pla de cures estandarditzat Protocolització de les actuacions d’infermeria segons les necessitats de cures que presenten grups de pacients amb un mateix diagnòstic mèdic o bé una situació clínica característica.

Plans de cures en marxa Metodologia 1995 - Marc conceptual de referència Model d’infermeria de V. Henderson 1996 - 2006 - Organització de cures Instrument: Pla de cures estandarditzat Taxonomies diagnòstiques: Riopelle i NANDA 1999 – Definició de competències 2007 - Sistema d’informació: Estació Clínica de Treball

Objectius del projecte - I Genérics: Millorar la qualitat assistencial proporcionant cures d’infermeria individualitzades, mitjançant un mètode sistemàtic i organitzat Potenciar l’evolució professional i consolidar la funció pròpia Evidenciar, avaluar i mesurar la contribució infermera en els diferents processos assistencials

Objectius del projecte - II Específics: Desenvolupar la pràctica professional mitjançant una nova forma d’organització de les cures Establir la metodologia científica com a base de treball Facilitar la planificació i la continuïtat de cures Consolidar l’avaluació com eix de millora de les intervencions

Estratègies d’implantació Responsable del Projecte: Direcció d’Infermeria Constitució Comissió Tècnica Programa de Formació Selecció d’unitats pilot Pla de Treball Avaluació contínua Sistemes d’informació

Comissió tècnica: Objectius Formació dels equips Implantació de la metodologia Pla de Cures Elaboració de PCE per a cadascuna de les patologies més habituals Conformar la base de dades del sistema d’informació de Pla de Cures

A càrrec d’una Formadora Experta externa Programa de formació A càrrec d’una Formadora Experta externa Equip de Direcció d’Infermeria Programa: Model conceptual Gestió de cures Metodologia de Pla de Cures Liderat Conducció de grups Estratègies d’implantació Equip d’infermeria de la unitat seleccionada Programa bàsic de conceptualització del model Aplicació de l’instrument Pla de Cures Curs de 20h per a DI Curs de 8h per AI

Selecció patologia “X” El·laboració del PCE Pla de treball Selecció patologia “X” COMISSIÓ TÈCNICA Equip unitat “A” Recerca bibliogràfica Revisió Protocols relacionats PCI patologia “X” Discussió i consens Provar: PCE “X” Esmenes Revisió i anàlisi PCI patologia X Elaboració PCE “X” Modificar PCE Aplicar PCE “X”

Cronograma i seqüència d’implantació Abast 2 unitats/any PCE Formació de 2 noves unitats Inici d’implantació en les unitats formades Continua l’elaboració de PCE en les unitats ja implantades

Avaluació global PLA DE CURES : Indicadors globals 2002 73% 73% 89% 8779 candidats / 6375 PCE aplicats 73% 11377 altes / 8779 candidats 73% 6375 PCE aplicats / 5683 complimentats 89% 11377 altes / 6375 PCE aplicats 56%

Resultat d’indicadors Pla de Cures Any 2006 Mostra Plans de Cures estandarditzats: 2.020 Implantació 85% Cumplimentació 72%

Consideracions La introducció d’aquesta metodologia de treball ha suposat: Definició de plans estandarditzats en base a G.D.R.s més freqüents Aplicació individualitzada per pacient del pla de cures estandarditzat Actualització contínua dels procediments Homogeneïtzar el nivell de cures a l’àrea d’hospitalització

Estació Clínica de Treball

d’informació GacelaCare Sistema d’informació GacelaCare Definició: Projecte d’implantació del sistema d’informació de l’activitat d’infermeria, a l’àrea d’hospitalització, àrea d’urgències i l’àrea ambulatòria. Integrat al projecte ARGOS assistencial de l’ICS.

Evolució professional GT - ICS MARC DE REFERÈNCIA 1995 2002 V.HENDERSON Pla de Cures 2004 E.Necessitats 2000 COMPETÈNCIES 2005 COM_VA Programa ARES 2006 Sistema d’Informació 2006 GacelaCare 2006 - 2008

PLA de CURES ESTÀNDARD ELEMENTS D PROBLEMES REALS (presents)358 DI : Diagnòstic infermer (NANDA) PI : Problema Interdependent PROBLEMES de RISC 162 DIR : Diagnòstic de Risc (NANDA) CP : Complicació Potencial INTERVENCIONS (Prescripció infermera) 584 ACTIVITATS (Matisació de la intervenció) 1049 DR

Sistema d’informació GacelaCare nivell aplicació Pla de cures nivell d’estandardització SELECCIÓ UNITATS PILOT motivació de la supervisió complexitat de la unitat motivació de l’equip

Comissió Tècnica ARES-GacelaCare Coordinació: Adjuntes de Formació i Hospitalització Membres: 4 supervisores 9 infermeres (inicialment) 7 infermeres expertes

Preimplantació ARES-GacelaCare Comissió Tècnica Metodologia. Revisar base de coneixements pròpia (infermera GT) Adaptar a programa ARES Revisar base de coneixements de GacelaCare Participar en la construcció de la base de coneixements segons el model comú d’infermeria de l’ICS Iniciar la construcció de la base de coneixements específica de l’hospital segons unitats pilot

Preimplantació ARES-GacelaCare Comissió Tècnica Operativa : Valoració de les necessitats estructurals i funcionals Adequar l’espai de treball Establir nombre i tipus de hardware necessari Integració de l’ordinador de proximitat/PC TABLET en l’àrea de treball Ubicació endolls de suport Establir necessitats de RRHH a mig termini Definir infermeres expertes per a la implantació Posta en marxa dinàmica de treball Determinar estructura i hores de formació totals

Implantació. Sistema d’informació GacelaCare Formació d’usuaris. Any 2007 Professionals formats 274 Diplomats d’infermeria 162(12h. edició) Auxiliars d’infermeria 112 (5h. edició) Any 2008 (fins novembre) Professionals formats 434 Diplomats d’infermeria 250(12h. edició) Auxiliars d’infermeria 184(5h. edició) Inici del suport d’Experts durant la formació teòrica

Implantació. Sistema d’informació GacelaCare Situació Desembre 2007 Fase Pilot Unitats Implantades en funcionament: 4 Pl 11a. cardiologia i cirurgia cardíaca: setembre Pl 6a. cirurgia general i toràcica: octubre Pl 8a. pneumologia i reumatologia, unitat de deshabituació de drogues: novembre Pl 4a. medicina interna UGA: desembre Nombre de llits total: 198

Implantació. Sistema d’informació GacelaCare RRHH Infermeres Expertes 24 hores Suport tècnic Dep. Informàtica 24 hores Recursos Materials PC tablet portàtil integrat al carro d’unidosi per a cada infermera en presència PC de sobretaula, control d’infermeria 1 per 12/14 malalts Xarxa de connexió sense fils (wifi) PCs aula de formació

Implantació. Sistema d’informació GacelaCare Estratègia 1a. setmana. Formació d’usuaris 2a. setmana. Inici implantació. Suport: consultoria matí - tarda infermeres expertes 24 hores 3a. setmana. Suport infermeres expertes 24 hores Introducció dels malalts a GacelaCare a partir de l’ingrés a la unitat per cadascuna de les infermeres.

Decembre 2007

Febrer 2008

Implantació. Sistema d’informació GacelaNet 2a Fase. 2008 Nombre d’unitats 7+4 reimplantacions unitats pilot Integració sistema SAP Assistencial Integració sistema d’informació de Farmàcia SILICON

Reimplantació unitats pilot: Situació novembre 2008 Reimplantació unitats pilot: Pl 11a. cardiologia i cirurgia cardíaca Pl 6a. cirurgia general i toràcica Pl 8a. pneumologia i reumatologia, unitat de deshabituació de drogues Pl 4a. medicina interna UGA Nombre de llits total: 198

Situació novembre 2008 Implantació unitats 2ª fase: Pl 3a Cirurgia ortopèdica i traumatològica, cirurgia plàstica Pl 5a ORL,OFT, Digestiu, Cirurgia General, Maxil·lofacial i psiquiatria Pl 7a NRL, NRC, Unitat d’Ictus Pl Àtic Onco-Hematologia(ICO) Pl 9ª Urologia, Nefrologia, Cirurgia Vascular, Obesitat Mòrbida, Endocrinologia i Dermatologia Nombre de Llits: 440 Implantació unitats pendents 2ª fase: Pl 4M Obstetricia i Ginecologia Pl 7P Pediatria i Cirurgia Pediàtrica Nombre de llits total: 514

Planificació 2009 Unitat de Curta Estada Unitat de Suport a Urgències Hospitalització a Domicili Hospitals de Dia Urgències Generals Urgències Pediràtriques Fisioteràpia Hospitalització Unitat de transplantament Renal

Sistema d’Informació GacelaCare CONSIDERACIONS: Sistema d’organització de dades Recollida de la pràctica clínica Explotació de les dades Permetra: Racionalitzar el temps d’infermeria: no cal repetir informació Obtenir indicadors de resultats Assignar els RRHH en funció de l’activitat de cures Validar la idoneïtat de les cures. Evidència científica Evidenciar la contribució professional

Estació de Treball Clínic GACELACARE

Moltes gràcies!