EL BUCLE MAGNÈTIC Susanna Diaz, Coordinadora Institucional de la Federació d’Associacions Catalanes de Pares i Persones Sordes (ACAPPS) Domingo Reina Mora,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Advertisements

TFG – Àrea Enginyeria del programari
Som de l’eugeni.
Més enllà de les arts escèniques
COM OBTENIR LA MÀXIMA RENDIBILITAT D’UNA FIRA DEL SECTOR CULTURAL?
DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
Consell Municipal de la Discapacitat
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Sistemes microinformàtics i xarxes
Treball de MÚsica les castanyoles
Xarxa Productes de la terra
Informació i sensibilització
Grup de treball SupTIC 23 d’Octubre de 2006.
Exemples de finançament dels Serveis d’Accessibilitat
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Ciències per al món contemporani
Les tecnologies i les aplicacions en accessibilitat
AUXILIARS AUDITIUS IMPLANTABLES I NO IMPLANTABLES
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
El paper dels barris en les xarxes socials a Catalunya. Una aproximació. José Luis Molina (UAB) Projecte finançat pel MICINN (CSO /SOCI), Estudio.
SELECTIVITAT 2013.
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
Curs de formació: La valorització de la recerca a l’entorn sanitari
El Pla d’autropotecció
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
GESTIÓ PER PROCESSOS.
Gestió eficient dels recursos en els equipaments escènics i musicals
Ports Nets: Un model de gestió integrada
Jornada de portes obertes
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
PERQUÈ NO ENS FOTIN EL TREN La Garriga, 14 de desembre de 2015
CSMIJ Sarrià-Sant Gervasi
QUI SOM? ASPAS, Associació de pares de persones amb discapacitat auditiva Missió: Defensar, reivindicar i garantitzar els drets e interessos de la persona.
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
NUTRICIÓ I PREVENCIÓ DEL CÀNCER DE MAMA
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
CURRÍCULUM CICLE FORMATIU TÈCNIC EN GESTIÓ ADMINISTRATIVA
Informació i sensibilització
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
Coneixement del Medi Social i Cultural
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
PRESSUPOST PARTICIPATIU
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE GESMOPOLI
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
PROGRAMA AL COSTAT DE QUI CUIDA
Taula sectorial de Diversitat funcional Avaluació i línies de treball
“L’ètica empresarial a les organitzacions sanitàries i socials”
SELECTIVITAT 2011.
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
Recurs educatiu Europa
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
TEMA 7. COMPRES, VENDES I EXISTÈNCIES
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
El Treball de Recerca.
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
ORGANITZACIÓ ACCIÓ TUTORIAL
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola: Educació Infantil
Miquel Navarro i Oriach.
III CETIC Audiovisuals 13/12/2018
Transcripción de la presentación:

EL BUCLE MAGNÈTIC Susanna Diaz, Coordinadora Institucional de la Federació d’Associacions Catalanes de Pares i Persones Sordes (ACAPPS) Domingo Reina Mora, responsable del servei d'Accessibiliat de la Federació ACAPPS 22 DE MARÇ DE 2017 Wifi:

QUI SOM? QUÈ FEM? Atenció a famílies La Federació ACAPPS és una entitat sense ànim de lucre creada l’any 2004 per representar els drets i els interessos globals de les persones amb discapacitat auditiva i de les seves famílies. QUÈ FEM? Atenció a famílies Inserció laboral Atenció a persones sordes postlocutives Accessibilitat Jornades de Formació

SERVEI D’ACCESSIBILITAT El Servei d’Accessibilitat a la Comunicació de la Federació ACAPPS va néixer l’any 2004 per promoure l’accessibilitat comunicativa de les persones sordes que es comuniquen de forma oral. Porta a terme les següents actuacions: Informació i orientació sobre mitjans de suport a la comunicació oral. Subtitulació en directe d’actes públics, conferències, reunions Instal·lació eventual, revisió i validació de bucles magnètics. Subtitulació en diferit de peces audiovisuals Provisió d’emissores de fm.

ALGUNES DADES 1.064.600 persones pateixen dificultats auditives a Espanya de les quals: De 6 a 64 anys 303.000 (28,46%) De 65 a 79 anys 357.200 (33,55%) Majors de 80 anys 404.400 (37,98%) Es comuniquen en LSE-LSC 13.300 (1,25%) Més del 98% de persones amb dificultats auditives es comuniquen oralment A Catalunya hi ha 138.400 persones amb dificultats auditives de les quals: De 6 a 64 anys 38.900 (28,10%) De 65 o més 99.500 (71,89%) A Catalunya, segons dades del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, hi ha 29.330 persones amb discapacitat auditiva reconeguda a desembre de 2015 Font: EDDAD 2008 Enquesta de Discapacitat Autonomia personal i situacions de Dependència 2008 de l’Institut Nacional d’Estadística

TIPUS DE SORDESA

PRÒTESIS AUDITIVES I BOBINA Les pròtesis auditives són els audiòfons i els implants coclears. Aquestes pròtesis disposen d’un petit element anomenat bobina que es tracta d’un filferro enrotllat a dins de la pròtesi que quan s’activa recull la senyal electromagnètica que li arriba del bucle eliminant l’eco, la reverberació i els sorolls ambientals.

QUÈ ÉS UN BUCLE? El bucle inductiu és un aparell que es connecta a una font de so (micro, taula de so) a la sortida d'àudio i converteix el so en senyals electromagnètiques que l’audiòfon i l’implant en posició T (bobina telefònica) capta, millorant la recepció. Font: Ampetronic

COM FUNCIONA UN BUCLE? A continuació veiem un vídeo il·lustratiu de com funciona un bucle d’inducció d’audiofreqüència o bucle magnètic (en anglès) https://www.youtube.com/watch?v=pOHBhKu7pO8

QUINES APLICACIONS TÉ UN BUCLE? Els bucles magnètics estan reconeguts a la normativa i son necessaris en: - Mostradors d’informació. - Sales d’actes. - Sales de reunions. - Auditoris. - Teatres. - Cinemes. - Guixetes - Mitjans de transport: sales d’espera, autobusos, trens, vaixells, taxis, …

QUINS TIPUS DE BUCLE HI HA?

COM S’INSTAL·LA UN BUCLE? Per a fer la instal·lació d’un bucle cal tenir en compte una sèrie d’elements: Contacte amb empreses homologades que compleixin les normes de qualitat Realització d’un estudi tècnic de viabilitat on es valorarà el millor disseny tenint en compte l’estructura de l’espai, tipus de terra, materials de construcció, presència de metall, sistema de megafonia,... Confecció d’un projecte tècnic d’enginyeria per a la instal·lació del bucle. Previsió de realització d’obres d’ajuda per a la instal·lació del cable. Visites de validació per part de persones sordes, usuàries de pròtesis auditives. - Formació del personal d’atenció al públic i tècnics de l’espai.

COM S’INSTAL·LA UN BUCLE? fFont: FUE – Formación Universidad y Empresa

NORMATIVA TÈCNICA Per tal de disposar d’una instal·lació homologada i de qualitat cal tenir present la normativa internacional i estatal que ha de complir tota instal·lació: A nivell internacional: IEC 60118-4: 2014 A nivell europeu : EN 60118-4: 2015 A nivell espanyol: UNE-EN 60118-4: 2016 que serà aplicable a partir de gener de 2018 i que substitueix a la norma actual del 2007

EXEMPLES D’INSTAL·LACIONS EN TEATRES A tall d’exemple volem destacar les instal·lacions realitzades a través de la nostra Confederació FIAPAS dintre del projecte “Accesibilidad para personas sordas en espacios públicos, culturales y de ocio” que cuenta con el apoyo de Obra Social La Caixa, Fundación Vodafone y Fundación ONCE pel qual s’han dotat de bucle magnètic: Teatro Real de Madrid Gran Teatre del Liceu Teatro de la Maestranza de Sevilla

EL GRAN TEATRE DEL LICEU - Durada del projecte: finals de 2012 fins juliol de 2014 - Instal·lació de bucles en Platea, llotjes, balcons fins al 4t pis, Foyer, guardarroba i una taquilla - Temps de la instal·lació: Gener- Febrer 2014 - Validació: 10 persones sordes (6 amb audiòfons i 4 amb implant coclear van participar en diferents proves de validació del bon funcionament del sistema. - Revisions anuals per verificar el bon funcionament - Garantia de 5 anys dels equips i de la instal·lació.

I UN COP FETA LA INSTAL·LACIÓ, QUÈ? SENYALITZACIÓ: és important senyalitzar la presencia del bucle magnètic DIFUSIÓ: cal difondre les mesures d’accessibilitat via web i fulletons. FORMACIÓ: cal que els professionals de l’espai estiguin formats per conèixer aquesta mesura d’accessibilitat i incloure-la en el pla de formació de l’entitat VALIDACIÓ: Es pot comptar amb la nostra entitat per a fer difusió i validacions periòdiques de l’existència d’aquestes mesures.

accessibilitat@acapps.org DOMINGO REINA SERVEI D’ACCESSIBILITAT A LA COMUNICACIÓ Tel. 932.105.530 accessibilitat@acapps.org