Edició 2017 Reunió amb famílies.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PRÀCTICA ESPORTIVA EN EDAT ESCOLAR A VILANOVA I LA GELTRÚ
Advertisements

XARXA DE DEBAT EDUCATIU
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Reunió informativa d’inici de 2n ESO
Reunió informativa d’inici de 3r ESO
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
I transforma un llibre en un nou lector
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
Projecte de Diversificació Curricular
ELS PLANS D’ACCIÓ TUTORIAL A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Antecedents (el context) Centre IATIC
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
COMISSIÓ DE MEDI AMBIENT IES FELANITX
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
VIATGE FI DE CURS A JACA CURS 2016/17 4t ESO.
MEMÒRIA DELS SERVEIS SOCIALS DE L’AJUNTAMENT DE TORELLÓ. ANY 2012
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
CAMPUS OLIMPIA 2017.
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Mediació IES s'Agulla (Blanes) Què és la mediació? Conflictes que
Com introduir les Guies Docents
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Edició 2017 Reunió amb famílies.
PRE CAMPUS 2017.
Jornada de portes obertes de Batxillerat 2018
Grups interactius a L’Esquitx
ASPECTES ADMINISTRATIUS D’INTERÈS PEL TUTOR DEL CENTRE RECEPTOR:
Seminari d’Educació Especial
CAMPUS OLIMPIA 2016.
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Presentació de 1r d’ESO Curs
“EL PALIC, un model per a les illes”
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
Característiques  L'Educació Secundària Obligatòria o ESO dura quatre anys i està dividida en dos cicles: el primer (1r i 2n d'ESO), per a l'alumnat de.
Inici del curs setembre de 2018
Coneixements i idees previs
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
PROJECTE DE REUTILITZACIÓ DE LLIBRES DE TEXT
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
de Transferència Educativa
P-5 Curs
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
Recursos d'informació en globalització i sostenibilitat
Àrea d’Atenció a les Persones
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

Edició 2017 Reunió amb famílies

Què és el Campus Ítaca? Programa promogut i organitzat per la Universitat Autònoma de Barcelona, i gestionat per la Fundació Autònoma Solidària amb la col·laboració de la Facultat de Ciències de l'Educació. Patrocinat pel Grup Santander amb la col·laboració del Consell Comarcal del Vallès Occidental i dels ajuntaments dels centres participants.

Quins objectius té? Animar els alumnes a continuar estudiant després d’acabar l’etapa d’ensenyament secundari obligatori Oferir un espai de convivència entre alumnat procedent d’entorns socials diferents Potenciar l’ús del català com a llengua vehicular

A qui s’adreça? Nois i noies que han acabat el 3r curs d’ESO Amb dificultats socioeconòmiques Sense referents adults propers que tinguin trajectòries formatives d’educació superior Amb bones capacitats pels estudis

El campus dia a dia Primer torn: 26 de juny – 4 de juliol Segon torn: 6 de juliol – 14 de juliol

En totes aquestes activitats es treballen habilitats: Activitats del campus Tipologia d’activitats: ACADÈMIQUES Tallers Debats Un cas per resoldre Investiguem! LÚDIQUES Espais d’expressió Activitats físico-esportives En totes aquestes activitats es treballen habilitats: - Resolució de problemes - Comunicació - D’ordre personal i social

Dinamització de les activitats Grups cooperatius: El primer dia els tutors i tutores organitzen als alumnes en petits grups entre 12 i 13 nois i noies a partir de diferents jocs que serveixen per conèixer les seves característiques personals Els monitors, estudiants de la UAB, són els referents dels joves durant la seva estada al Campus, per garantir l’assoliment dels objectius del projecte. Les activitats acadèmiques són planificades i executades per professorat i personal investigador de la UAB.

Gimcana “Descobreix la UAB” Campus en imatges: Benvinguda i Gimcana Acte de Benvinguda Gimcana “Descobreix la UAB”

Campus en imatges: Tallers Suport audiovisual Llengua Matemàtiques

Campus en imatges: Un cas per resoldre L’alumnat, a través de la simulació d’un judici, aprèn què vol dir resoldre un problema complex en que no hi ha cap part que la tingui la raó absoluta.

Campus en imatges: Un cas per resoldre

Campus en imatges: Debats

Projecte de Microorganismes Campus en imatges: Investiguem! Projecte de ràdio Projecte d’aliments Projecte de Microorganismes Projecte d’Europa

Campus en imatges: Espais d’Expressió Relaxació Percussió Arts plàstiques DJ Hip Hop Teatre

Campus en imatges: Espais físics

Altres informacions El campus : És un programa de la Universitat Autònoma de Barcelona organitzat amb la col·laboració dels ajuntaments i instituts. La participació al Campus Ítaca ha d’estar autoritzada pel Consell Escolar del centre. Tot i que té un elevat cost econòmic és gratuït per l’alumnat. Al Campus Ítaca hi participen 385 joves de 77 instituts de la província de Barcelona. Hi poden participar molt pocs alumnes de cada centre, per això, els alumnes seleccionats i les seves famílies han de signar un acord amb la UAB amb una sèrie de compromisos.

Informació d’interès Aspectes a tenir en compte: Els desplaçaments al campus es fan en autocar. Això exigeix molta puntualitat, ja que cada itinerari realitza vàries parades. L’alumnat ha de portar l’esmorzar. El dinar es fa a la UAB. L’assistència és obligatòria a totes les sessions del projecte. Qualsevol absència de l’alumne serà degudament justificada i alhora notificada a la coordinació. Només s’acceptaran les absències que esdevinguin de força major, urgents i no previsibles. L’alumnat es compromet a respectar les normes de convivència i a atendre les instruccions dels seus professors i tutors.

Tancament del programa L’últim dia es fa un acte de cloenda en el qual els alumnes presenten tot el treball realitzat al llarg de la seva estada al campus. Hi assisteixen: - Representants dels instituts - Representants del municipi - Familiars dels alumnes participants El darrer dia els joves marxen amb les seves famílies.

Moltes gràcies http://pagines.uab.cat/campusitaca/ http://uab.cat/fas Facebook.com/FAS.UAB @FAS_UAB