25a Promoció 2011 - 2013.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
MINORS Estudis de grau Àrea d’Afers Acadèmics
Advertisements

La Biblioteca de Ciències Socials presenta:
La qualitat, garantia de millora.
Informació a les famílies sobre 2n de Batxillerat i les PAU
26a Promoció
DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
CRITERIS PER AL DISSENY DELS TÍTOLS DE MÀSTER
27a Promoció
Convocatòria Erasmus Pràctiques
Estudi per a la identificació de
Presentació del curs acadèmic
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
INFORMACIÓ PER A LES FAMÍLIES. 2n de BATX. Curs
IX JORNADES D’ORIENTACIÓ UPV
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
ESTADES FORMATIVES A EUROPA PER ALUMNES D’FP
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
I ARA, QUÈ PUC FER?.
PER A ALUMNES ESPORTISTES D’ELIT
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
ORGANITZACIÓ A) Alumnat que vulguin certificat d’aprofitament
INS FRANCESC RIBALTA Oferta formativa Curs
Convocatòria SetOeOmObre del 2012 Ocubre 2017.
Liquidació del Pressupost Exercici 2016
PREMATRÍCULA PROVES ACCÉS UNIVERSITAT
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
Reunió de pares i mares d’alumnes de segon de Batxillerat
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
(per al curs 2017/2018, preinscripció de 2017)
EL PLA INDIVIDUALITZAT
REUNIÓ INFORMATIVA P. A. U Curs
UVic i Rosa Sensat Maig de 2013
Decret d’autonomia dels centres educatius
La Direcció queda habilitada per:
Com introduir les Guies Docents
MANTENIMENTS DE MATRÍCULA de Plans d’estudis de Doctorat
AUTOMATRÍCULA Tutorial d’automatrícula adreçat als/les estudiants de la Facultat de Psicologia (estudiants que van formalitzar una matrícula abans.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
Tesis Doctorals en Xarxa
Àrea d’Afers Acadèmics
Presentació BATXILLERAT
(Q-.LE) Facultat de Magisteri
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
IV JORNADES DOCTORIALS
UNIVERSITAT E. Secundària (ESO) Educació Primària Educació Infantil
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
MARC LEGAL Reial decret 412/2014 de 6 de juny pel qual s’estableix la normativa bàsica dels procediments d’admissió als ensenyaments oficials de grau.
Índex Introducció Qui som? D’on venim? Cap a on anem? Què hem fet?
CRAI: Unitat de Recerca
PROGRAMES DE MOBILITAT TRÀMITS ACADÈMICS i DOCUMENTACIÓ
Promotor Universitari de la Donació de Sang
INFORMACIÓ PER A EMPRESES
PERSONAL DOCENT I INVESTIGADOR (PDI)
Presentació assignatura
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
MOBILITAT INTERNACIONAL Programa Pràctiques
Reunió Informativa Alumnes
CIENCIES DE LA TERRA I EL MEDI AMBIENT 2n batxillerat
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
CICLES FORMATIUS.
Estàs pensant en marxar d’intercanvi?
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Transcripción de la presentación:

25a Promoció 2011 - 2013

Origen del Programa El Programa de Cooperació Educativa Empresa – Universitat – Societat (EUS) es va crear l’any 1987 mitjançant un conveni de col·laboració entre: Fundació Cercle d’Economia: organisme encarregat de la recerca i contacte amb les empreses Fundació Bosch i Gimpera de la Universitat de Barcelona: entitat que s’encarrega de la tramitació dels convenis i la comptabilitat del Programa EUS Facultat d’Economia i Empresa de la Universitat de Barcelona (antiga Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials)

Qui el gestiona? Director Coordinador Acadèmic Gestió Tècnica Dr. Francesc Granell Trias Catedràtic d’Organització Econòmica Internacional de la Universitat de Barcelona Coordinador Acadèmic Dr. Jordi Esteve Comas Professor titular del Departament de Matemàtica Econòmica, Financera i Actuarial Gestió Tècnica Vanesa Garcia (Cap) Cristina Mayol

Què és el Programa EUS? (I) EUS = EMPRESA–UNIVERSITAT–SOCIETAT Formació teòrica i pràctica adreçada als estudiants de la Facultat d’Economia i Empresa dels últims cursos de les llicenciatures: d’Administració i Direcció d'Empreses d’Economia

Què és el Programa EUS? (II) Metodologia docent diferenciada: Grups reduïts i estables Avaluació continuada Sessions en anglès Ensenyament personalitzat i relació directa amb el professorat Treball en equip Acabar els estudis amb experiència laboral tutoritzada, havent realitzat pràctiques durant vuit mesos en empreses o institucions públiques de primer nivell Autofinançament del Programa EUS

Estructura del Programa (I) Grups: 1 D’ECONOMIA (30-40 alumnes) 1 D’ADE (40-50 alumnes) L’avaluació continuada exigeix: Dedicació exclusiva Assistència obligatòria

Estructura del Programa (II) Docència Exàmens 1r Curs Semestre I Mitjans de setembre a finals de desembre 1a conv. Gener 2a conv. Juliol Semestre II Primers de febrer a finals de maig 1a conv. Juny 2a conv. Juliol 2n Curs Semestre III 1a setmana setembre a 1a setmana desembre 1a conv. Desembre 2a conv. Per determinar Semestre IV Pràctiques Empresarials (*) (des de gener fins setembre/desembre) (*) L’alumne que, per algun motiu, no comenci les pràctiques al mes de gener, les pot començar al setembre

Distribució de crèdits (actual 2on cicle)

Assignatures d’ ADE al Grup EUS Primer Semestre Comptabilitat III Direcció Financera I Econometria de l’Empresa Matemàtiques de les Operacions Financeres Mètodes de Previsió Teoria Econòmica de l’Empresa i l'Industria Segon Semestre Direcció Comercial I Direcció de la Producció Fiscalitat de l’Empresa I Models de Programació Política Econòmica II Tècniques Operatives de Gestió Tercer Semestre Comptabilitat IV Direcció Comercial II Direcció Financera II DGEE Fiscalitat de l’Empresa II Integració Europea A partir del Quart Semestre Període de Pràctiques de Formació

Assignatures d’ ECO al Grup EUS Primer Semestre Econometria I Economia de l’Empresa I Hisenda Pública Història de les Doctrines Econòmiques Microeconomia III Segon Semestre Econometria II Economia de l’Empresa II Hisenda Pública i Sistema Fiscal Macroeconomia III Organització Econòmica Internacional Política Econòmica II Tercer Semestre Econometria III Hisenda Autonòmica i Local Macroeconomia IV Microeconomia IV Política Econòmica III Sistema Fiscal Espanyol A partir del Quart Semestre Període de Pràctiques de Formació

Període de Formació (I) Itinerari EUS habitual 3 semestres de formació de les assignatures obligatòries en el Programa EUS. 8 mesos de pràctiques empresarials a jornada complerta realitzades en empreses de primer nivell (corresponents a 18 crèdits a incorporar al seu expedient acadèmic). La resta d’assignatures -optatives i de lliure elecció- es cursen fora del Programa.

Període de Formació (II) Itinerari EUS de casos especials d’estada a l’estranger La fase acadèmica del Programa es pot realitzar en 4 o 5 semestres, en lloc de 3, segons tipus d’estada a l’estranger (un semestre o un curs acadèmic) Durant l’estada a l’estranger es podran fer tant assignatures obligatòries, com optatives i de lliure elecció. 8 mesos de pràctiques empresarials (inici a gener o setembre). Possibilitat de pràctiques a l’estranger.

Pràctiques empresarials 18 crèdits optatius, corresponents a les assignatures Pràctiques I i Pràctiques II Les pràctiques es fan en empreses o institucions públiques de primer nivell La seva durada és de 8 mesos: El període habitual és de gener a setembre, excepte empreses d’auditoria i consultoria en dos períodes: de gener a abril i de setembre a desembre En altres casos, com ara estades a l’estranger d’un semestre, pràctiques de setembre a abril Durant les pràctiques, l’estudiant fa la jornada de treball de l’empresa que l’acull i rep una beca de 400€ mensuals Nota: Els alumnes EUS no podran realitzar pràctiques amb el grup normal abans de fer les pràctiques EUS.

Entitats col·laboradores en cursos anteriors Abbott Healthcare Accenture Bacardi Banc de Sabadell Barcelona Supercomputing Center - Centre Nacional de Supercomputación (BSC-CNS) Cadbury Caixa d’Enginyers Cementos Molins Centre Càlcul Ciutadella Centre d’Estudis i Assessorament Metal·lúrgic Criteria Caixa Corp Comisión Mercado Telecomunicaciones Cuatrecasas, Gonçalves Pereira D’Aleph Iniciativas y Organización Deloitte & Touche Dept. d’Economia i Finances (Generalitat de Catalunya) Dept. Innovació,Universitats i Empresa (Generalitat de Catalunya) Dept. de Treball (Generalitat de Catalunya) Ernst & Young Faura Casas Grup Serhs Henkel Ibérica Immobiliària Colonial J&A Garrigues J.M. Gay y SAnfeliu Auditores KPMG Recursos Lladó Economistes March Unipsa Correduría de seguros Mutua Universal Naturhouse Nestlé España PricewaterhouseCoopers Privália Prysmian Cables y Sistemas RCM auditores RCM consultores asociados Renta4 RSM Gassó Auditores Servei d’estudis de La Caixa Snack Ventures - PepsiCo Vodafone Wind Corporate

Entitats col·laboradores en cursos anteriors

Sol·licitud Necessari per a tots els candidats: Emplenar formulari de sol·licitud (web EUS www.ub.edu/eus) Fotografia (mida carnet) Acreditació de coneixement d’anglès, i d’altres mèrits Currículum Vitae Els estudiants procedents d’Empresarials, d’altres Centres de la UB o d’altres Universitats hauran d’adjuntar, a més: L’expedient acadèmic dels estudis universitaris realitzats prèviament on hi consti la nota mitjana

Requisits per inscriure’s (I) curs 2010-11 1- ALUMNAT D’ADE I D’ECO DE LA FACULTAT: Tenir accés al 2n cicle en el moment de la selecció (105 crèdits aprovats de 1r cicle, dels quals 82 d’assignatures obligatòries, pels estudiants amb continuïtat de branca) No haver superat cap assignatura obligatòria de 2n cicle en el moment de la selecció

Requisits per inscriure’s (II) curs 2010-11 2- RESTA D’ALUMNES: (procedents d’Empresarials, d’altres Centres de la UB o d’altres Universitats) Tenir accés al 2n cicle de l’ensenyament: Cal complir amb els requisits específics que la Facultat estableix per a cada centre d’origen. Aquesta informació es facilitada per la Secretaria de la Facultat

Sel·lecció (I) curs 2010-11 Els estudiants són seleccionats durant el mes de juliol, d’acord amb els següents criteris: Expedient Acadèmic: Bona nota mitjana ponderada Tenir el màxim d’assignatures superades del 1r cicle de la llicenciatura Nivell de coneixement d’idiomes (anglès i altres) Altres mèrits i experiències

Sel·lecció (II) curs 2010-11 Un cop tancada la fase de selecció de nous alumnes EUS, es publicarà una primera llista d’admesos durant les darreres setmanes de juliol. Els primers dies del mes de setembre, segons es vagin actualitzant expedients, es publicarà una segona llista d’admesos per tancar les llistes definitives d’ECO i ADE. Els alumnes inclosos en aquestes llistes, han de presentar, obligatòriament, el formulari d’acceptació (es publicarà al Campus Virtual).

Inici de curs Abans de començar el curs, els alumnes hauran de comprovar la seva inscripció al Campus Virtual “Programa EUS” Durant el curs el Programa donarà indicacions, raó per la qual cal consultar periòdicament el Campus La primera setmana de classe, cada grup (ECO i ADE) escollirà 1 delegat i 2 subdelegats

Durant el mes de juliol del 2011 Inscripcions 6 d’abril – 24 de juny del 2011 Formulari on-line www.ub.edu/eus Selecció Durant el mes de juliol del 2011

Obtenció del títol EUS Els alumnes EUS, endemés del títol oficial de llicenciatura universitària, obtindran el títol EUS, per a la qual cosa és precís: Haver superat totes les assignatures obligatòries de segon cicle en grup EUS. Haver superat les assignatures de Pràctiques I i II sota les condicions EUS. Estar en condició de sol·licitar el títol de llicenciat en ADE o ECO.

Acte de Graduació Per tal de solemnitzar l’obtenció de la llicenciatura a través del Programa EUS, els corresponents títols es lliuren en un Acte de Graduació. L’Acte solemne de Graduació és presidit pel padrí de la promoció (una personalitat distingida del món acadèmic, empresarial o polític), acompanyat de les autoritats acadèmiques i dels directius de la Fundació Cercle d’Economia.

Alumni EUS L’agost de 2008 es va crear l’associació d’antics alumnes EUS (Alumni EUS), que agrupa ex-alumnes EUS actualment exercint funcions professionals al món de l’empresa o al sector públic. L’associació té el recolzament de la Fundació Cercle d’Economia, i organitza sessions de treball per actualització de coneixements adquirits, endemés de reunions per millorar els contactes entre els membres.

Durant el mes de juliol + setembre Més informació: www.ub.edu/eus eus.fee@ub.edu Tel: 934 024 334 Horari d’atenció al públic: Dilluns – Divendres 10 - 14h Dilluns – Dijous 15 - 18h Inscripcions online: 6 d’abril – 24 de juny del 2011 www.ub.edu/eus Selecció: Durant el mes de juliol + setembre