L’EXPOSICIÓ ORAL DEL TREBALL DE RECERCA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LA NOTÍCIA I LA PREMSA Realitzat per: Beatriz Gracia Lillo i
Advertisements

Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Com fer una presentació de diapositives
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Avinguda Sant Bernat Calbó, 8 – Vic – Tel
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
CLAUDE MONET Obres clàssiques de pintura acompanyades
L’Expressió escrita.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Coneixem el que estudien i ens hi impliquem
Recordem què vol dir ser adolescent
OPOSICIONS Pas del cos B a l’A
PROJECTE: AUTOR/A I L.LUSTRADOR/A A L’AULA
Biologia i Geologia. 4t d’ESO
L’informe de laboratori
I ARA, QUÈ PUC FER?.
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Experimentam amb la ciència
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
PROFESSIONALS EDUCATS PER UN DESENVOLUPAMENT HUMÀ I SOSTENIBLE
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
“LA VIDA ÉS UN DO DE DÉU I UN SERVEI ALS ALTRES”
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
AMOR.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
I tu, com estudies?.
Carta d’un infant als seus pares.
Treball DE SÍNTESI 1r ESO
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Com fer una presentació? Comunicació oral
QUÈ CAL SABER PER FER EL TREBALL
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
ELS CONFLICTES ACTUALS Jordi Indiano
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Com preparar una unitat per a l’avaluació
Informàtica Batxillerat HCS
EL GAT LLAMPEC VISITA ALS ALUMNES DE CICLE MITJÀ
TECNOLOGIA.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
TREBALL D’INVESTIGACIÓ sobre la teoria de l’evolució actualment
Thinkató Instruccions
QUAN FAS EQUIP, ETS FAN ÀSTIC!
Pràctica 1.2: Hipòtesis i plantejament de problemes
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Millorar el rendiment escolar dels nostres fills i filles
CONCURS INVENTEM-REPTE REAL
HABILITATS COMUNICATIVES
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
TREBALL D’INVESTIGACIÓ sobre la teoria de l’evolució actualment
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Als de la Bisbal tan els fots quedar bé com mal.
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
NORMES DE CONVIVÈNCIA INSTITUT DE DELTEBRE Generalitat de Catalunya
PORTFOLI DE TREBALL COOPERATIU de la Maqueta de DNA
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
COM NEIX UN PARADIGMA?.
Presentació assignatura
COM FER UNA EXPOSICIÓ ORAL
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

L’EXPOSICIÓ ORAL DEL TREBALL DE RECERCA Batxillerat L’EXPOSICIÓ ORAL DEL TREBALL DE RECERCA

L’Exposició Oral en el TdR L’Exposició oral és una part obligatòria, avaluable i imprescindible del TdR. L’EO s’ha de fer davant d’un Tribunal avaluador, composat pel tutor o tutora de la recerca, que actua com a President, i per dos professors més que també han avaluat la Memòria escrita (el Dossier). Té un valor del 30 % sobre el total de la nota del TdR. A l’EO l’alumna/e ha de ser capaç de presentar el treball realitzat, donar explicacions sobre el procediment i la metodologia, i respondre les preguntes que li facin els membres del Tribunal.

De què cal parlar a l’Exposició Oral L’EO ha de ser una presentació acurada, sintètica, completa i explicativa de tot el procés de la Recerca (no només del que queda recollit en el Dossier escrit). Cal parlar de: Motivacions i justificació de la tria Objectius i hipòtesis inicials Metodologia de treball: les fonts, els recursos, el mètode Com s’ha estructurat el treball i els seus continguts Conclusions Dificultats trobades i com s’han resolt Valoració crítica del procés i del treball realitzat Altres ...

Qüestions prèvies a l’Exposició Oral Cal tenir molt clar de què es vol parlar, dominar el propi treball i saber de quin temps es disposa per fer-ho. Per tant, és aconsellable: Fer-se un guió detallat d’allò que es vol dir en l’EO. (es pot portar el dia de l’Exposició per “no perdre’s”). Assajar l’EO davant d’un públic “crític” però seriós que us doni pistes sobre el ritme, l’entonació, la postura, la velocitat ... Acotar el millor possible quin temps necessiteu per fer l’EO (ni massa, ni massa poc ...)

Temps i ritmes en l’Exposició Esquema temporal de l’EO (sobre uns 40/45 minuts) És bo ser puntual i estar a punt quan el Tribunal us cridi a l’aula. Cal “començar bé”. Saludeu, presenteu-vos i doneu per iniciada l’EO amb tranquil·litat. I al final, també, és clar. Vigileu la velocitat a l’hora d’exposar: ni massa ràpid, ni massa lent (l’objectiu és que us entenguin bé què voleu dir!). Controleu el temps però sense mirar constantment el rellotge. Sobretot, haver previst la durada: adequar el nostre discurs al temps disponible. Si us perdeu o es quedeu en blanc, el guió us pot ser molt útil. Tenir-lo a la vista, sense llegir-lo. Presentació oral per part de l’alumne/a: uns 15/20 minuts. Preguntes per part del tribunal: uns 10/15 minuts. Deliberacions del Tribunal: uns 5/10 minuts.

El to, l’entonació i l’expressió L’objectiu fonamental és FER-NOS ENTENDRE. Hem de vigilar el to, l’entonació, com ens expressem ... perquè el missatge arribi als seus receptors en condicions òptimes. EL VOLUM. No cal cridar. S’ha de parlar amb veu alta i clara, adequada a l’espai de l’aula i al nombre de persones que escolten. L’ENTONACIÓ. Vigileu no menjar-vos paraules ni part de paraules, fent una entonació clara però sense exagerar ni semblant que llegeixes o fas teatre. Esteu EXPLICANT alguna cosa que domineu! Vigileu molt el VOCABULARI incorrecte, les repeticions innecessàries, els “oi”, “no”, “bueno”, “eeeh” ... I en cas d’error, no passa res, demaneu disculpes amb un somriure i torneu a començar!

L’expressió corporal L’expressió corporal pot dir tant com l’expressió oral, i cal tenir-la en compte: la postura del cos, la mirada, la posició en l’espai, el moviment de les mans ... TOT ÉS IMPORTANT. Cal estar a la vista. No us amagueu darrera la taula. Us podeu moure, però amb moderació, per l’aula: millor limitar-ho i agafar espais referents. Vigileu els moviments excessius de mans i braços. Posen nerviós al públic i a un mateix! Dirigiu la vostra mirada al públic i, sobretot, als membres del Tribunal (res de “mirades perdudes”, al terra, al sostre ...!) Podeu anar fent referència a la pantalla, o a la pissarra o a altres punts per reforçar l’explicació. Beveu aigua abans de l’hora de l’EO.

Suports físics i multimèdia Per a l’EO, es poden utilitzar els suports físics i/o multimèdia que l’alumne/a cregui convenients. Els suports i la tecnologia mai NO SUBSTITUEIXEN a qui és el responsable de desenvolupar l’EO: TU MATEIX/A! I mai no heu de limitar-vos a anar llegint “les pantalles”!. Un bon ús dels suports pot millorar, enriquir i aportar exemples a l’EO. Un mal ús pot entorpir, confondre o allargar excessivament. Cal justificar l’ús i la tria dels suports. ATENCIÓ, cal tenir en compte els condicionants (reserves, mal funcionament, software, temps ...)

Què i com s’avalua l’Exposició Oral NOTA C – Exposició Oral Preparació de l’exposició. Guió previ complet i ben estructurat. OBLIGATORI 0 2 3 4 6 Bona estructuració i ritme de l’exposició. 0 2 4 6 Demostració del domini del tema i del propi treball. Habilitat per contestar les preguntes plantejades Capacitat per destacar allò principal del treball i de conduir el fil expositiu a les conclusions. Capacitat per sintetitzar Correcció en l’expressió oral. Bon ús del vocabulari específic. NOTA GLOBAL C (sobre 30)