El Barroc musical Els “castratis”

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Pensem en un mite.... El mite d'Aracne. EL MITE D'ARACNE · Quins personatges hi ha? -Aracne -Atenea/ Velleta.
Advertisements

LA VEU I EL CANT. QUALITATS DE LA VEU La veu expressa, comunica i ens identifica. Quan parlem la nostra veu te una altura indeterminada (no sabem quina.
Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
TESEU Y EL MINOTAURE Pablo José Blasco Mendoza 4ºB.
L’ERA DEL MAQUINISME Àlex Mogena.
BLANCANEU I ELS SET NANS 1.
Experimentem amb l’elasticitat escola arc iris roger soto, laura torcal, pere ros, lluc rodó, júlia aicart i jan sanfulgencio.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Guido d’Arezzo.
L'EDAT MODERNA.
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
ELS DINOSAURES.
ZONA PROHIBIDA Grup de Pop-Rock Ivan Oviedo Úbeda Ivan Oviedo Úbeda.
J de O V A E Q D U R I M N.
Entrevistem a Joaquín Castel Mas
Scala era el nom que els romans donaven a una platja propera a Empúries.
Alimenta el teu cos.
La Terra.
JESÚS DE NATZARET.
III. Jesús ve a salvar-nos
Tema 2. DIVISIBILITAT.
L'ART GREC.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
CLAUDE MONET.
Hi havia una vegada un lloc màgic, ple de color i aromes on vivia un drac panxa contenta. Era molt simpàtic, rialler i un enamorat del seu país, El Jardí.
El Cant Gregorià.
FESTES DE NADAL Elena Extraviz.
ELS PLANETES DEL SISTEMA SOLAR
EXCURSIÓ A L’HORTA D’ALBORAIA I MELIANA
Recordem què vol dir ser adolescent
ACTIVITAT 7.
Cèlia Figols Laia Puig Llatí.
Les classes socials a l’antiga Roma i la vida a les ciutats
La família de les tortugues
SETMANA SANTA Catequesi infantil – Parròquia Catedral de Sant Llorenç 2016.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
PERSéFONE I LES ESTACIONS
El Reflex dels teus Actes
DIADA DE La pau i la no violència.
SORTIM A EXPLICAR MITES
Tothom pot aconseguir el que es proposa !!!
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
FET PER L’ÈRIC I L’ANASTASIA
3. TOTS SOM DIFERENTS..
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
JO, AMB LES OBRES,ET MOSTRARÉ LA MEVA FE
ENS TROBEM DE NOU.
Comèdia: Plaute i Terenci
Grup: AIGUA DE PORCS! LA MEMÒRIA HISTÒRICA!.
Tema 5: Nombres naturals i enters
I vosaltres, qui dieu que sóc jo?
ELS COPRINCEPS D´ANDORRA 1793
LA SOCIETAT , LA FAMÍLIA , L’EDUCACIÓ I LES JOGUINES
EL BAPTISME SAGRAMENT QUE ENS FA FILLS DE DÉU I MEMBRES DE L’ESGLÉSIA.
DALI ESPAI FEM CULTURA.
Classes socials i la vida a les ciutats:Esclaus
Hi ha totes les idees principals; totes són completes
BARRI SAGRADA FAMÍLIA.
Les Avantguardes (principis segle XX)
Raúl Álvarez Genes ( auronplay )
El que ha passat està molt bé
Què fas a la universitat?
A la serra de Rodes (o de Verdera).
Què fas a la universitat?
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
Transcripción de la presentación:

El Barroc musical Els “castratis” Arc Angel Chua Campilla Merhea Domingo Villamil Kristal Joie Fernandez Deduyo 3ESO-C Eduard Juncosa

ÍNDEX Qui eren? En quina època van viure? Per què se’ls castrava? Quins mètodes de castració s’utilitzaven… Quin tipus de música cantaven? Per què van ser molt populars aquests personatges? Castratis famosos Carlo Broschi (Farinelli) Luigi Marchesi Gaetano Caffarelli

Qui eren? Eren uns cantants masculins emasculats des de la infància per tal de conservar la veu aguda en què els permetia continuar interpretant les parts de soprano i de contralt. Aquesta traumàtica intervenció s’havia de fer quan eren nens, abans que els canviés la veu. Solien ser orfes o de famílies pobres.

En quina època van viure? Van viure a l’època del Barroc, entre el segle XVI fins al XVIII (1600-1750) .

Per què se’ls castrava? Se’ls castrava per obtenir una veu aguda de soprano, mezzosoprano o contralt a l'època del barroc i no podien cantar dones.

Quins mètodes de castració s’utilitzaven... S’efectuava una destrucció suficient del teixit testicular, però sense arribar a tallar el penis.

Quin tipus de música cantaven? En aquesta època cantaven òpera (religiosa).

Perquè van ser molt populars aquests personatges? ?Perquè molts pocs aconseguien la fama, però els que destacaven obtenien molt altes remuneracions per les seves interpretacions.

CASTRATIS FAMOSOS

Carlo Broschi (Farinelli) Fou un reconegut cantant d'òpera castrat del segle XVIII. Fou ell mateix qui es va batejar amb el nom artístic de Farinelli, agafat d'un magistrat italià.

Luigi Marchesi Fou un cantant castrato italià. Després de sofrir una dolorosa operació, tant comuna en aquella època, començà a cantar en els principals teatres, sent poc temps després considerat com el millor cantant d'Itàlia.

Gaetano Caffarelli Gaetano Caffarelli també conegut com a Gaetano Majorano fou un cantant castrat italià. Era fill d'uns humils llauradors que volien dedicar- lo a la mateixa professió, però ni les supliques ni els càstigs pogueren fer res contra la vocació irresistible de Gaetano.