EL VALOR DE LA INNOVACIÓ EN FORMACIÓ CONTÍNUA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
IL3. L’Institut de Formació Contínua
Advertisements

La qualitat, garantia de millora.
El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Projecte “DÓNA’T UN IMPULS!” Trobada participativa 11 de març de 2010
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
APOSTA PEL CICLE FORMATIU DE GRAU SUPERIOR EN
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Autor: Samuel Lozano Alcodori
I ARA, QUÈ PUC FER?.
“…acompanyem al ciutadà en el decurs de la seva vida…”
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
ORGANITZACIÓ A) Alumnat que vulguin certificat d’aprofitament
Per realitzar la inscripció de forma gratuïta
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Barcelona Seminari: LA INNOVACIÓ COM A TRACTOR DE L’ECONOMIA. L’EXEMPLE DEL Convidat: Josep Miquel Piqué, conseller delegat de
va aprovar la Llei de Millora de barris.
Arnau Gifreu Castells / 2011
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
Evolució dels perfils professionals a logística
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
Estratègia de Catalunya en l’Aplicació de la metodologia LEADER Tremp avança! Suma’t al futur. Sessió 1 Les ajudes de que disposem Els instruments.
Jornada Cloenda Esports
Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Sabadell
Taula sectorial de Voluntariat social Avaluació i línies de treball
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
El paper de les ciutats en el procés d’innovació empresarial
Biblioteca Patrimonial Digital de la Universitat de Barcelona
Arnau Gifreu Castells / 2011
La gestió per processos
ELS MERCATS ESTRATÈGICS DE LES ARTS ESCÈNIQUES I LA MÚSICA A CATALUNYA
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
Tesis Doctorals en Xarxa
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Serveis de Formació.
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
Coneixements i idees previs
IV JORNADES DOCTORIALS
Global Cook Service.
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Taula sectorial de Salut Mental i Addiccions Avaluació i línies de treball Secretaria del CMSS Setembre 2014.
ALIANCES ESTRATÈGIQUES
Gestió participativa dels projectes de centre
Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
PRESENTACIÓ RIS VICEPRESIDENCIA I CONSELLERIA INNOVACIÓ
expansió internacional
Dona Kolors, Innovació social en costura
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
PERSONAL DOCENT I INVESTIGADOR (PDI)
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
CICLES FORMATIUS.
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

EL VALOR DE LA INNOVACIÓ EN FORMACIÓ CONTÍNUA 22@ UPDATE BREAKFAST EL VALOR DE LA INNOVACIÓ EN FORMACIÓ CONTÍNUA 24 de Febrer de 2006

Índex. La Innovació és el nostre motor. L'Excel·lència és el gran repte. Reorganització Grup UB. La fórmula en Formació Contínua. Algunes dades operatives. El Model IL3. TCS (Tecnologia, Continguts i Serveis). Semipresencialitat. Enfocats al Client. Enfocats al Mercat. Una nova Marca. Oferta, Serveis i Valor. Projecció internacional. Les claus del repte. La UB al 22@. Una aposta de futur.

1. La Innovació és el motor. La Universitat de Barcelona és innovadora i pionera en diversos àmbits, entre els que històricament destaquen: 1983: La UB crea la primera fundació universitat-empresa, anomenada Fundació Bosch i Gimpera, i centra la seva activitat en dos camps fonamentals: Les Heures, com a centre especialitzat en formació contínua presencial Centre d’Innovació, com a centre pioner en transferència de tecnologia 1997: La UB crea el Parc Científic de Barcelona, com a instrument de referència pioner que fomenta la transferència de coneixement i de tecnologia i que alhora facilita la creació de noves empreses de base tecnològica. 2001: La UB crea la Universitat de Barcelona Virtual, com a impulsora de la formació contínua no presencial, esdevenint líder en el sector

2. L'Excel·lència és el gran repte. L'excel·lència d’un Grup és el resultat de l'excel·lència dels seus components. Facultats i Departaments OGR – UB Internacional Instituts Universitaris Serveis Científic-tècnics Agència de Postgrau Agència de Comercialització dels Resultats de la Recerca Plataformes Tecnològiques Transferència de Coneixement Centre d’Innovació UB Virtual Les Heures Fundació Bosch i Gimpera Parc Científic de Barcelona Empreses i Institucions Fundació Josep Finestres ICO IDIBELL Formació Contínua Transferència de Coneixement

3. Reorganització Grup UB. Actualment: s’aposta per una reestructuració del Grup UB, que té per objectiu integrar aquelles entitats afins amb l’objectiu d’innovar i ser més competitives en els respectius àmbits d’activitat. Pel que fa a la formació contínua, LH i UBV s’integren per crear IL3, com una clara aposta per complementar la formació a distància i la presencial, tot trobant noves maneres d’oferir productes, tant en obert com en corporatiu. Pel que fa a la transferència de tecnologia, el Centre d’Innovació i el Parc Científic de Barcelona uneixen esforços per potenciar la creació i consolidació d’empreses de base tecnològica. Grup UB Formació Contínua Transferència de Coneixement UB Virtual (UBV) Les Heures (LH)-FBG Parc Científic de Barcelona Centre d’Innovació (CI)-FBG Fundació IDIBELL Fundació Clínic CIC UB IDIBELL Centre de Patents UB Formació no presencial Formació presencial

Agència de Comercialització de Resultats de Recerca 3. Reorganització Grup UB. Innovació en la Transferència del coneixement. Empresa - Societat CTC Internacionalització Agència de Comercialització de Resultats de Recerca UB CSIC ICREA UB HCP CSIC UB H.P.d’E IRO ICO Instituts DURSI Centre de Patents Coneixement IRB IBE Oferta Entorn CIC UB Fundació Clínic Fundació IDIBELL

3. Reorganització Grup UB. Innovació en la Formació Contínua. Universitat de Barcelona Virtual, SL (UBV) Fundació Bosch i Gimpera (FBG) UB Virtual (UBV) Les Heures (LH)-FBG Centre d’Innovació (CI)-FBG

4. La fórmula en Formació Contínua. Línies estratègiques de l’IL3 per al 2006 Refundar els Estudis de Formació Contínua de la UB Amb una nova perspectiva de modernitat i competitivitat. Integrar plenament Les Heures i UB Virtual Sumant experiència, metodologies, oferta formativa i serveis d’alt valor. Posicionar IL3 en el sector de la formació contínua Durant tot el 2006, IL3 concentrarà els seus esforços en donar a conèixer el novedós i important projecte de formació de Màsters, Postgraus i Cursos d’especialització i extensió universitària a les organitzacions, als professionals potencialment interessats i a la societat en general. Obrir nous camins, noves modalitats formatives i noves solucions La Semipresencialitat com a nova alternativa per a un Mercat cada vegada més exigent. Crear aliances amb les empreses i institucions IL3 vol ser el partner de formació del major nombre d’organitzacions tant a Catalunya com a la resta del món.

Alumnes 2004-05: Oferta 2004-05: 611 cursos Tipologia titulació 5. Algunes dades operatives. Dades acadèmiques Alumnes 2004-05: Presencial No presencial TOTAL En obert 2.570 10.963 * 13.533 Corporatiu 3.601 10.927 14.528 TOTAL 6.171 21.890 28.061 * Inclou: 8.393 de Formació Complementària (crèdits de lliure elecció universitats) Oferta 2004-05: 611 cursos Presencial No presencial TOTAL Masters 61 32 93 Postgraus 44 35 79 Curta durada 233 206 439 TOTAL 338 273 611 Tipologia titulació 28.061 alumnes Presencial No presencial TOTAL Masters 1.787 634 2.421 Postgraus 783 1.835 2.618 Curta durada 3.601 19.421 23022 TOTAL 6.171 21.890 28.061 Es presenten les dades de l’any acadèmic 2004-05 per estar en curs encara l’any 2005-06

Personal de gestió de l’IL3 5. Algunes dades operatives. Agents docents de l’IL3 Personal de gestió de l’IL3 TOTAL TOTAL Directors cursos 286 Directius 13 Professor/tutor 1.100 Comandaments 12 Autors 675 Tècnics 75 TOTAL 2.061 TOTAL 100

Com pot IL3 aportar aquests beneficis 6. El Model IL3. Què aporta IL3 Revitalitza el sector ampliant l’oferta IL3 neix per completar l’oferta privada en formació contínua i revitalitzar la formació continua amb una proposta de qualitat, de valor per a les organitzacions i accessible a tots els professionals. Redueix l’angoixa dels professionals fent accessible la formació contínua IL3 permetrà que tots els professionals puguin millorar les seves habilitats i coneixements per seguir millorant en les seves carreres professionals al poder completar la seva formació prèvia amb un Màster, un Postgrau o un Curs d’especialització i extensió universitària d’alt valor per a les organitzacions pel seu avançat contingut, el seu enfocament pràctic, la visió cosmopolita i amb una bona relació preu/qualitat. Fa accessible l’excel·lència L’objectiu de IL3 és aconseguir l’excel·lència en una Universitat pública i laica. És compatible amb l’empresa i sensible amb la vida de les persones IL3 vol impulsar una nova modalitat d’estudi (a més de l’actual presencialitat i no presencialitat): la semipresencial, que facilitarà als professionals l’accés a la formació per la flexibilitat addicional de la forma en què s’impartiran els cursos. Reforça el capital humà de les empreses La UB es proposa aportar valor a les empreses establint aliances estratègiques amb contraprestacions d’alt valor afegit per ambdues parts. Les empreses i institucions han d’aconseguir major competitivitat i IL3 ha d’aportar el capital humà que els permeti assolir aquest objectiu clau. Com pot IL3 aportar aquests beneficis Investigació i Professorat de primer nivell IL3 aporta valor a les organitzacions perquè comparteix amb la UB el seu fons d’investigació i els seus professors, que transfereixen els coneixements de les seves investigacions i de la seva experiència professional a la docència. Més de 300 cursos en 11 àmbits de coneixement IL3 ofereix la oferta més àmplia de cursos per completar la formació prèvia dels professionals perquè ofereix més de 300 cursos entre Màsters, Postgraus i Cursos d’especialització i extensió universitària en 11 àmbits de coneixement diferents. El format semipresencial IL3 redissenya la seva oferta presencial i no presencial per poder oferir també cursos en format semipresencial. Això vol dir que el seguiment dels cursos podrà ser presencial i on-line per ser compatible amb les exigències professionals i la vida personal dels estudiants que ja estan incorporats en el Mercat professional. Contacte i aliances amb les empreses IL3 vol obrir i mantenir una comunicació constant amb els responsables del Mercat laboral per adaptar la seva oferta formativa a les necessitats rellevants de les empreses. IL3 vol establir aliances estratègiques amb les principals empreses de tots els sectors de Catalunya, d’Espanya, d’Europa i dels països emergents: Països de l’Est i Amèrica Llatina principalment, per desenvolupar amb elles els projectes de formació que més valor puguin aportar. Al cor de Barcelona IL3 s’ubica al cor de la Barcelona urbana, i específicament al bell mig del districte amb més vocació de ser el motor del desenvolupament del coneixement i les tecnologies de la ciutat, el 22@. Barcelona és una ciutat reconeguda internacionalment pel seu caràcter cosmopolita i s’hi ubica un dels clústers de formació més importants del món.

6. El Model IL3. Oferta Formativa integrada. L’IL3 ofereix la més qualificada Oferta Formativa en Màsters, Postgraus, Cursos d’especialització i extensió universitària, Programes a mida i Formació in company, en les àrees de coneixement que el Mercat actual demana. L’oferta formativa de l’IL3 s’estructura al voltant d’onze àrees: . Empresa . Salut . Farmàcia, Nutrició i Alimentació . Comunicació, Cultura i Societat . Tecnologia i Ciències Experimentals . Prevenció i Medi ambient . Educació . Hoteleria i Turisme . Esports . Administració pública i Economia Social . Formació Complementària (Crèdits de lliure elecció) Aquestes onze àrees agrupen tots el productes formatius en 3 modalitats: Presencial No Presencial Semipresencial

e e 7. El trinomi TCS (Tecnologia, Continguts i Serveis). Secretaria acadèmica: altes i baixes de participants, aules i comunitats Informes de seguiment Emissió de certificats Gestió d’expedients Tutories: Dinamització de grup Motivació Atenció personalitzada Proactivitat Ràpides respostes Equip multidisciplinar: observació docent Tractat pedagògicament Elaborat a mida Dinàmic: actualitzable Compleix estàndards: AICC, SCORM... Versàtil: paper, CD-ROM, Internet, vídeo, àudio, videoconferència... Formació Presencial Serveis Contingut e Tecnologia Espai Virtual d’aprenentatge Escalable Personalitzat Robust Assistència tècnica Tracking i seguiment Tractat pedagògicament Elaborat a mida Dinàmic: actualitzable Versàtil: paper, CD-ROM, Internet, vídeo, àudio, videoconferència... Formació No Presencial Informació presencial i virtual Serveis in company Alta qualitat de les instal·lacions Informes de seguiment Emissió de certificats Gestió d’expedients Professorat: Alt nivell de qualificació Alt nivell de formació Prestigi Atenció personalitzada Amb suport per part d’IL3 Serveis Contingut e Tecnologia Serveis in company Alta qualitat de les instal·lacions Serveis complementaris Alta qualitat dels materials facilitats

SEMIPRESENCIALITAT - BLENDED LEARNING FORMACIÓ PERSONALITZADA Autoformació Formació tutelada: Mentoring Coaching FORMACIÓ PRESENCIAL Conferència Pràctica laboratori Seminari Sessió de classe – Curs Taula Rodona Taller Visita guiada E-LEARNING On-line Altres formats Videoconferència Fòrums Aules virtuals Comunitats virtuals Campus virtuals PRESENCIALITAT SEMIPRESENCIALITAT - BLENDED LEARNING ¿Quina és la combinació d’estratègies que en serà més eficient en un programa formatiu concret? ¿Quin ha de ser el pes en hores de cada modalitat? ¿Com es gestiona un curs semipresencial amb un gran volum d’alumnes distribuïts en diferents àrees geogràfiques? ¿…? NO PRESENCIALITAT

9. Enfocats al Client. Enfocats al Mercat. La nostra Oferta al Mercat Empresarial: Solucions Corporatives Formació del catàleg de l’IL3 (amb adaptacions, si cal) amb modalitats presencial, no presencial o semipresencial. Seminaris de Formació Superior (empresa, farmàcia i altres en desenvolupament) Formació a mida: combinacions de formació del catàleg i de seminaris i/o desenvolupaments a mida. La formació presencial té lloc a l’IL3 o a les instal·lacions del client. Per la seva banda, la formació no presencial pot situar-se en els servidors de l’IL3 o en els del client. Desenvolupament de programes superiors a mida (Màsters / Postgraus) Consultoria de Formació Càtedres especialitzades, amb socis internacionals Convenis amb institucions internacionals per a la formació i certificació conjunta Gestió de formació subvencionada Participació en projectes internacionals Estratègia per al Mercat Empresarial: qualitat i adaptabilitat L’actuació del Departament de Solucions Corporatives se sustenta sobre la base d’una alta qualitat de la formació, amb la característica bàsica d’adaptabilitat a cada situació de formació concreta, a partir de la combinació d’actuacions presencials i virtuals. Estratègia fonamentada en el prestigi S’aplica una estratègia de Marketing coherent amb el prestigi institucional de la Universitat de Barcelona. Aquest prestigi facilita l’accés adequat a tot tipus d’organitzacions. Solucions a mida Per a cada necessitat formativa de cada organització concreta es dissenya, s’executa i s’avalua la millor solució, en funció de la cultura de l’organització i els recursos disponibles. Partenariat i internacionalització D’altra banda, el prestigi de la Universitat de Barcelona facilita l’establiment d’acords amb d’altres institucions educatives d’arreu del món per a la posada en marxa de línies de negoci conjuntes l’accés a recursos públics amb finalitats formatives i la participació en projectes internacionals.

9. Enfocats al Client. Enfocats al Mercat. Alguns dels nostres clients corporatius. Club de Marketing de La Rioja, Centro de Iniciativas Profesionales, Universidad de Columbia (EUA), Asepeyo, Laboratoris Lesvi, La Caixa, Instituto Tecnológico de Monterrey, Escuela de Negocios BARNA (Santo Domingo), Universidad de Belgrano (Argentina), Escola Administració Pública de Catalunya, Col·legi d’Agents Comercials de Barcelona, C&S Soluciona, Barclays Bank, Jotun Ibérica, Laboratoris Magna, Akzo Nobel, Ferrovial, Bankinter, Henkel, Eurocentro (México), Instituto Familiar de Educación, Fundación Alcohol y Sociedad, IDFO-UGT... Bankinter, Grup Esteve, Universidad Contemporánea de México (México), Corporació Parc Taulí, Novartis, Inéditos Viables, Organización de Estados Iberoamericanos, Agencia Española de Cooperación Internacional (Bolivia i El Salvador), Comité Organizador Juegos del Mediterraneo Almería 2005, Diputació de Barcelona, Ajuntament de Barcelona, CCOO, Generalitat de Catalunya, Institut Català del Sòl, Escola d’Administració Pública, Agbar,American NIKE, SA, FMC Foret, Abelló Linde, Col·legi de Pedagogs de Catalunya, Sanofi-Aventis, Adeslas, Consorci Hospitalari de Catalunya, Cyclops ...

10. Una nova Marca. Oferta, Serveis i Valor. Una Marca basada en: La qualitat La Innovació La dimensió internacional El prestigi de la Universitat de Barcelona L’experiència i la trajectòria de Les Heures i de la Universitat de Barcelona Virtual. La Formació Contínua de qualitat que ofereix l’IL3, en el si de la Universitat de Barcelona, és l’impuls que empeny els nostres alumnes a assolir les seves fites.

10. Una nova Marca. Oferta, Serveis i Valor. Els nostres missatges comuniquen els nostres Valors. El Valor de les persones El Valor de la innovació El Valor del repte professional La filosofia de l’IL3 té un dels seus pilars en la col·laboració amb la Cultura i les Organitzacions Socials i Humanitàries. Desenvolupa projectes conjunts i ofereix recolzament a les iniciatives que promouen l’enriquiment cultural, la igualtat, la solidaritat i el compromís social.

11. Projecció Internacional. IL3 treballa per enfortir la seva projecció internacional perquè els mercats es globalitzen i les empreses busquen oportunitats arreu. Els professionals han d’estar preparats per aprofitar les oportunitats que aquesta ampliació del Mercat els proporciona. L’IL3 està present a diferents països d’Europa i Amèrica mitjançant acords de col·laboració i programes co-titulats amb prestigioses Universitats, Escoles de Negocis i Centres de Formació així com amb institucions públiques i entitats privades.

12. Objectius estratègics (les claus del repte). La potenciació del rol de validador acadèmic i acreditador de l’IL3. Acords amb socis/partners de l’IL3 com a proveïdors de referència en Formació Corporativa. L’enfortiment del "blended-learning“ (Semipresencialitat), mitjançant la unió operativa amb la resta d'entitats del Grup UB dedicades a la formació no reglada. Enfortir la internacionalització, emfasitzant la penetració a Amèrica Llatina, països de l’Europa de l’Est i altres zones estratègiques. Enfortir els nostres sistemes d'informació interns per tal de millorar l’operativitat de la companyia. Millorar la nostra base TIC. Potenciar l'establiment, compliment i difusió d'estàndards de qualitat associats a tots els nostres processos, serveis i productes. Model orientat a la satisfacció del client. Millorar la implicació de la comunitat educativa IL3 en el projecte (socis, agents docents, gestors, alumnes,...). Participar més activament en la difusió local i global dels beneficis socials de la formació al llarg de la vida. Innovar, innovar, innovar...

22@ El Districte de la Innovació 13. La UB al 22@. Una aposta de futur. El primer pas és ja una realitat: l’IL3 a Ciutat de Granada, 131 22@ El Districte de la Innovació

Moltes Gràcies.