Introducció i història de la PNL.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 INTRODUCCIÓN A LA PROGRAMACIÓN NEUROLINGÜÍSTICA Pilar Ramírez Lozano Octubre PORTADA 2.VISIÓN GENERAL 3.FUNDAMENTOS 4.ORIGEN 5.CONTENIDOS 6.CAMPO.
Advertisements

Distinciones lingüísticas Xavi Gámez Imbert Psicòlogo & Coach ( col ) Abril 2014.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Les Emergències Mèdiques Vitals a l’Atenció Primària.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
ENERLOGY MONITORING Monitoritzar Gestionar Web Consums Aigua
MONTPELLIER STAGE LINGUISTIQUE.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
La comunicació en les relacions socials
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Reflexions al fil de l’Euneos
Estudi per a la identificació de
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
PREINSCRIPCIÓ DE QUART.
MONTPELLIER STAGE LINGUISTIQUE.
1 u n i t a t La comunicació.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
Recordem què vol dir ser adolescent
Autor: Samuel Lozano Alcodori
GESTIÓ PER PROCESSOS.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
Evolució dels perfils professionals a logística
Alexandre López-Borrull
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
Mollerusa Museu del vestit de paper.
La matèria.
Projecte d’estalvi energètic
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Què existeix i què no existeix.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
LA LLUNA RUTH MORETA, HELENA CUNILL, HAIRAT ABUBAKAR, NOUH DAHOU, ROGER FONT I MIQUEL DELS SANTS.
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
Objectiu Educatiu Trienni
Xavi Gàmez Imbert Psicòleg & Coach Col.legiat
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
4. El problema de la moral: eudemonisme
Sòlids Líquids Gasos Plasma
RETIRADA PLA DIRECTOR
millora de la qualitat de l’ensenyament.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
SOBREEXCITABILITAT EN NENS AMB ALTES CAPACITATS
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Intel·ligència Artificial
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
PROGRAMACIÓN NEUROLINGÜÍSTICA EN LA ORATORIA
Teoria de les intel·ligències múltiples: Punts clau
Sant Feliu de Llobregat
Anàlisi d’un lloc web implementant actualització del contingut
CONDICIÓ FÍSICA.
1. Aristòtil 1.2 El problema de la naturalesa: teoria hilemòrfica
Presentació assignatura
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
CICLES FORMATIUS.
COM MOTIVAR L’EQUIP Jordi Reviriego.
MEDIACIÓ COMUNITÀRIA ICQP.
Transcripción de la presentación:

Taller d’habilitats de comunicació amb tècniques de PNL per a generar canvis.

Introducció i història de la PNL. John Grinder, professor de lingüística de la Universitat de California Richard Bandler, estudiant de psicologia de la mateixa universitat  Fritz Perls, psicoterapeuta creador de la teràpia Gestalt Virginia Satir, psiquiatre experta en teràpia familiar Milton Erikcson, psiquiatre expert en hipnoteràpia.  

PNL

Premises de la PNL Tot comportament te una intenció positiva   Tots tenim els recursos necessaris per als nostres objectius El fracàs és una oportunitat

Teoria de la comunicació Paraules 7% To de veu 38% Expressió corporal 55%

La qualitat de la comunicació es la resposta que s’obté.

RAPPORT ACOMPANYAMENT NO VERBAL

CONGRUÈNCIA

NO VERBAL

VERBAL

CALIBRAT

Model SATIR CONCILIADOR VS ACUSADOR HIPERRACIONAL VS PASOTA CONGRUENTE

EL MAPA NO ES EL TERRITORI Alfred Korzybski

El pastor viajero

Filtres

SUBMODALITATS I CANALS VISUAL AUDITIU CINESTÈSIC

METAMODEL DEL LLENGUATGE ESTRUCTURA PROFUNDA ESTRUCTURA SUPERFICIAL

Nivells neurològics

CENTRARSE

GENERAR CANVIS

A MILLOR?

Canvi natural

CANVI DE CREENCES

OBJECTIUS

Formular bé els objectius EN POSITIU QUE DEPENGUI D’UN MATEIX ESPECÍFIC COM SABRÉ QUE ESTÀ ASSOLIT RECURSOS TAMANY ECOLÒGIC

OBSTACLES I RESISTENCIES Què? Quina cosa? Com? Per què? Qui?

CREENCES LIMITADORES

MARCS I REENQUADRAMENT

MARCS MARC PROBLEMA MARC SOLUCIÓ

REENQUADRAMENTS

REENQUADRAMENT ACOMPANYAR TREURE DE LA ZONA DE CONFORT NOU MARC

MARC “COM SI”

METÀFORES

LLENGUATGE HIPNÒTIC INTENCIONADAMENT IMPRECÍS

A LA CONSULTA ACOMPANYAMENT METAMODEL DEL LLENGUATGE NIVELL DEL PROBLEMA IDENTIFICAR CREENCES IDENTIFICAR MARC DISSENY D’OBJECTIUS TREURE DE LA ZONA DE CONFORT REENQUADRAR

GRÀCIES