Període de Proves 21 de novembre de 2003
Índex Sistemes instal·lats a l’obra Tipus de proves Transformadors d’energia Distribuïdors d’energia Detectors per a senyalització Comunicacions Tipus de proves Proves dels sistemes Proves dels sistemes sense tramvia Prova de gàlib del tramvia Proves dels sistemes amb els tramvies Marxa en buit Convivència entre ciutadans i tramvia
Sistemes Instal·lats a l’obra (I) Transformadors d’energia elèctrica: de 25.000 V c.a. a 750 V c.c. de la catenària Distribució d’energia elèctrica mitjançant catenària Detectors de tramvia per a la senyalització, tant viària com tramviaire
Sistemes Instal·lats a l’obra (II) Comunicacions: Xarxa de fibra òptica al llarg de tot el traçat. Connecta les parades i les subestacions amb el PCC (Lloc de Control Central)
Tipus de Proves En fàbrica (ja realitzades) Material Mòbil Homologació per la DGPT per a proves en via Sistemes: Semaforització, senyalització tramviaire, billetatge, comunicacions, transformació i distribució d’energia, control d’explotació... A la plataforma del tramvia Material Mòbil en via instal·lada Sistemes instal·lats en l’obra
Proves dels sistemes (I) Proves dels sistemes sense tramvia Prova de gàlib del tramvia Proves dels sistemes amb els tramvies
Proves dels sistemes (II) Proves de sistemes sense tramvia Integració de semaforització amb senyalització tramviaire Comunicacions Integració del sistema de billetatge amb el PCC SCADA: Control de l’estat del sistema d’energia i control d’elements de camp: subestacions, parades, desviaments, etc. Sistema d’informació al viatger (informació a les parades)
Proves dels sistemes (III) Prova de gàlib del tramvia Proves de sistemes amb els tramvies Prova en marxa a velocitat reduïda (3 Km/h) Es comprova que el tramvia és detectat pels sistemes de control que activa les semaforitzacions i senyalitzacions tramviaries corresponents, que comunica amb el centre de control (SAE). Integració del tramvia amb la resta dels sistemes: Proves de la marxa tipus (velocitat màx. 50 Km/h i aturant-se a les parades). Prova a velocitat màxima: sense parar, juntament amb la Guàrdia Urbana i tallant les cruïlles, s’arriba als 70 km/h.
Marxa en buit Un cop comprovat que tots els trams de la línia funcionen correctament, comença la marxa en buit: Servei comercial sense passatgers a tota la línia i amb tots els tramvies Durada: 1 mes
Convivència entre ciutadans i tramvia Tots els passos de vianants estaran semaforitzats. Els tramvies circularan pels dos sentits en la plataforma del tramvia, per tant, caldrà estar atent al creuar la plataforma. S’instalaran cartells i senyals d’avís i precaució per a vianants i conductors. Les proves en els creuaments es realitzaran en horari nocturn per evitar molèsties. Durant el període de proves en buit no s’acceptarà viatgers (malgrat que els combois pararan a les parades).