Digiteach un projecte europeu Grundtvig

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
IES Josep Maria Quadrado
Advertisements

XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Programa de Transició Escola Treball
i el que no es pot avaluar
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
1 u n i t a t L’educador infantil.
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Estudi per a la identificació de
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
1 era JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA Sant Celoni 31 març 2011
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
Autor: Samuel Lozano Alcodori
I ARA, QUÈ PUC FER?.
ORGANITZACIÓ A) Alumnat que vulguin certificat d’aprofitament
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
Tècniques teatrals APLICADES A L’AULA – What ROLE do YOU play?
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
Projecte d’Itineraris Formatius
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Experiència amb el Google Sites
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Grups interactius a L’Esquitx
Tesis Doctorals en Xarxa
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
TECNOLOGIA.
Treball i aprenentatge en xarxa
IV JORNADES DOCTORIALS
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Formació per als equips directius d’educació secundària
Departamento de Pedagogia Aplicada
Recurs educatiu Europa
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
CEDRO denúncia a les UNIVERSITATS
Màster d’Aplicacions Multimèdia
Convivència i Mediació Escolar
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
70º JORNADA DIM DE TARDOR –
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Digiteach un projecte europeu Grundtvig Juanmi Muñoz en nom de l’equip Digiteach Barcelona Centre de Recursos de Formació de Persones Adultes Espiral, Educació i Tecnologia Barcelona a 27 de novembre de 2008

Com neix Digiteach? Seminari de Contacte Grundtvig: Del 25 al 29 de Gener del 2006 / Barcelona “De les tecnologies de la informació i la comunicació –TIC- a les tecnologies de l’aprenentatge col∙laboratiu –TAC“.

Com neix Digiteach? Seminari de Contacte Grundtvig: Objectiu Principal: promoure la creació de xarxes per... Objectius Específics: Experimentar noves maneres de treballar amb les xarxes de comunitats de coneixement Promoure projectes que desenvolupin noves competències en el camp de l’aprenentatge d’adults: aprendre a aprendre, construcció de coneixement col.laboratiu, construcció de comunitats de coneixement

Com neix Digiteach? Involucrar nous socis d’institucions d’àmbits diferents en el marc de l’educació d’adults i al llarg de tota la vida des d’un enfocament integrat Disseminar eines i bones pràctiques d’aprenentatge comunitari que augmenten les competències dels adults En resum Posar en contacte professionals de diferents països europeus dedicats a la formació de persones adultes (FPA) per què emprenguessin projectes sobre la construcció col∙laborativa de coneixement via Internet.

Com neix Digiteach? Al voltant del Centre de Recursos de FPA vàrem convergir un grup de persones interessades en aquest tema i a partir del Seminari va sorgir el projecte Digiteach en el qual hem participat sis països: Bèlgica República Txeca Polònia Dinamarca Estònia i Espanya Posteriorment, per diverses raons, el projecte va ser desenvolupat amb l’associació Espiral.

Objectius de Digiteach? Objectiu principal: Promoure l’ús de les TIC en el professorat de FPA. Objectius secundaris: Analitzar quines són les barreres que impedeixen a una part dels professionals emprar les TIC en les seves classes Recopilar i compartir experiències sobre com fomentar l’ús de les TIC a l’aula i avaluar l’efectivitat dels diferents recursos.

Eines utilitzades Per a la comunicació i per compartir el treball: Writely a l'inici que posteriorment es va convertir en Google Docs per redactar conjuntament i compartir documents. Videoconferència. Flashmeeting http://flashmeeting.open.ac.uk/ 7 videoconferències el primer curs i 4 el segon curs.

Eines utilitzades Wiki pel treball col·laboratiu: http:www.digiteach.eu

Eines utilitzades Plataforma Moodle: campus virtual de comunicació interna i coordinació d’activitats i visites http://moodle.pcvowd.be/course/view.php?id=2

Eines utilitzades YURLS http://digiteachstart.yurls.net/ http://digiteachspain.yurls.net/   Yurls.net és un servei gratuït que permet reunir les pàgines web preferides i els canals de notícies i ordenar-los a la teva pròpia pàgina principal. Per al projecte Digiteach es va crear una pàgina principal des de la qual s'accedeix a la pàgina de cada país on s'han anat incorporant enllaços sobre eines TIC i webs didàctiques relacionades amb l'aprenentatge de les llengües.

Trobades realitzades 1. Visita al Centre Regional de Formació de Persones Adultes “ Waas and Durme” (PCVOWD) Lokeren (Bèlgica) És un dels Centres més grans de la regió de Flandes i el que té una oferta més àmplia i variada: idiomes, informàtica, diversos temes de formació bàsica, jardineria, fotografia, salut natural fins a diferents tipus d'especialitats professionals: electrònica, cuina, estètica, construcció, química, etc. Es tracta d’un centre de formació de persones adultes integral, és a dir, en el qual s’inclou la formació cultural, la formació per al treball i la formació per a l’oci. Amb una organització gens burocràtica i força flexible, oberta a les demandes de l'entorn, fa que s'adapti a les necessitats dels usuaris. http:www.pcvowd.be

Trobades realitzades 2. Visita al “Tõrva Gymnasium” del municipio de Törva (Estonia) Centre educatiu del municipi de Törva que ofereix tots els ensenyaments des de Primària a Secundària i Formació de Persones adultes. www.torva.edu.ee

Trobades realitzades 3. Visita al CELN, Czech Eficiente Learning Nodo en Praga (República Txeca) És una associació, sense ànim de lucre, dedicada al desenvolupament i promoció de l'ús de les TIC, dins de l'àmbit de l'educació a distància, tant per a joves com per a adults. La formació per a adults està centrada a la formació continuada a les empreses perquè el sistema educatiu no preveu l'educació d'adults de segona oportunitat, a diferència de la resta de paisos que hi participem. Al CELN tenen tres línies de treball, una interna, amb dos projectes molt interessants, Multimice i Olearning, on ells hi investiguen. http:www.celn.cz

Trobades realitzades 4. Trobada organitzada per l'Associació Espiral y el Centre de Recursos de Formació de Persones Adultes a Barcelona Visita al CETEI, seu de l’Associació Espiral http://www.cetei.info/ Benvinguda i sessió de dinàmica de grups Visita al CRFPA Presentació de l’IOC Visita al Departament d’Educació Sessions de treball Presentació del Grup de treball sobre la PDI Com fomentar l’ús de continguts digitals entre els docents Digiteach work session Visita al CFA Edèlia Hernández de Viladecans Sessió de treball del projecte Digiteach Sessió Final de conclusions i planificació properes activitats

Trobades realitzades Visita al Departament d’Educació

Trobades realitzades 5. Visita al CKU - Centrum Kształcenia Ustawicznego de Sopot (Polònia)     http://www.cku.sopot.pl/ El Centre d’Educació Contínua de Sopot va començar a funcionar l’any 1980. Ofereix cursos d’educació formal i no formal per a joves i adults. Un dels seus objectius és ajustar l’educació a les necessitats de l’economia regional: Serveis de Formació general i Formació professional Formació Professional Pràctica (Simulació d’empreses): Centre de Formació de Professorat (Teachers Training Centre) Universitat de la 3a Edat: 600-1000 estudiants / any.

Trobades realitzades 6. Visita a diversos centres de l'Associació Landsforeningen Ligevaerd d'Aarhus (Dinamarca) http://www.ligevaerd.dk/ Igualtat en tots els aspectes de la vida per a ciutadans amb necessitats educatives especials- L'objectiu de l'organització Landsfoeningen Ligevaerd és millorar les condicions de vida dels ciutadans amb necessitats especials. Les necessitats especials poden estar causades tant per dificultats a l'adquirir una formació teòrica com per disfuncions físiques o mentals. Landsfoeningen Ligevaerd és una ONG amb 90 escoles membres de la organització. Dues de les escoles han participat en el projecte Digiteach: Havredal Old School y PGU.

Conclusions La varietat de la tipologia de les organitzacions i de les nacionalitats ens ha donat l'oportunitat d'analitzar les causes i les barreres per a l'ús de les TIC a les aules des de diferents perspectives. Les trobades han estat una oportunitat excel·lent per conèixer diverses cultures i entorns i ens han permès reflexionar sobre les diferents maneres de concebre la formació de persones adultes i d'afrontar els problemes. Els nivells d'aprenentatge de l'anglès de les persones que han participat en el projecte han millorat substancialment. Les classes, les trobades virtuals i presencials, la lectura i escriptura d'articles han contribuït a aquesta millora, tant en la comprensió i expressió oral com escrita.

Conclusions Obrint les aules a Europa: Programes europeus / Grundtvig S’ha elaborat una publicació de caire divulgatiu que es pot llegir i descarregar del lloc web del Centre de Recursos de formació de Persones Adultes o directament des de la URL: http://spedr.com/10wuv

Equip Digiteach Barcelona Gràcies! Equip Digiteach Barcelona Centre de Recursos de Formació de Persones Adultes / Associació Espiral, Educació i Tecnologia Imma Barriendos Mercè Batlle Juan Miguel Muñoz Eva Royo Pepa Valdelvira