IL3. L’Institut de Formació Contínua

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EL VALOR DE LA INNOVACIÓ EN FORMACIÓ CONTÍNUA
Advertisements

Xarxa Productes de la terra
Informació i sensibilització
Programa del Dr. Joan-Francesc Pont per a la Direcció de l’Escola Universitària d’Estudis Empresarials JUNTA D’ESCOLA 1 d’abril de 2004 “El dubte no és.
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
SERVEI ATENEA CETIC suport a la docència abril 2016.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
PER A ALUMNES ESPORTISTES D’ELIT
“…acompanyem al ciutadà en el decurs de la seva vida…”
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
va aprovar la Llei de Millora de barris.
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
El model EDC: De la inserció laboral a la gestió corporativa de la diversitat De les dificultats a les oportunitats empresarials.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
REPTES DE L’FP DUAL APORTACIONS PER A LA REFLEXIÓ JESUS MARTIN.
TROBADA D’ESPORTS d’octubre de 2016.
Presentació de la Guia per a la identificació i
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Grups interactius a L’Esquitx
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
Equips docents: Una forma diferent de fer docència
Seminari d’Educació Especial
Presentació Cadena de Valor
Informació i sensibilització
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
Serveis de Formació.
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
Proposta d’un programa de ciutat que articuli totes les actuacions i recursos en orientació i assessorament acadèmic Programa en construcció participada.
Personalització del Procés d’Aprenentatge en Entorns Virtuals
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Projecte d’Itineraris Formatius
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
MODEL ADMINISTRATIU I DE GESTIÓ
CLUBS SOCIALS TAULA RODONA: SALUT MENTAL I ACCIÓ SOCIAL
CRAI: definició i estructura
Pla Integral de Salut Mental
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
CRAI: Unitat de Docència
ESTRATÈGIES I OBJECTIUS
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
Informe Observatori Barcelona 2016
Recursos d'informació en globalització i sostenibilitat
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
Àrea d’Atenció a les Persones
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de: - Servei de Gestió de la Recerca, de la Oficina de Projectes Internacionals de Recerca,
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Transcripción de la presentación:

IL3. L’Institut de Formació Contínua 7 de juliol de 2006 IL3. L’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona.

Activitat de l’IL3 durant el curs 2005-06. Principals projectes Índex. L’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona Algunes dades operatives Línies estratègiques IL3 El Model IL3 TCS (Tecnologia, Continguts i Serveis) Semipresencialitat Activitat de l’IL3 durant el curs 2005-06. Principals projectes

1. l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona Juliol de 2005: inici del procés de reorganització de la formació contínua en el si de la Universitat de Barcelona. Primera de les grans actuacions: integració operativa de les dues entitats de la UB que es dedicaven a la formació contínua: Les Heures-Fundació Bosch i Gimpera (ensenyament presencial) i la Universitat de Barcelona Virtual (ensenyament a distància) sota una nova imatge conjunta: IL3 (Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona). L’IL3-Institut de Formació Contínua de la UB: mecanisme d’impuls de polítiques renovadores en el marc de la formació al llarg de la vida, guiades per la idea central de considerar aquesta activitat com una de les noves funcions de la universitat. L’IL3 vol esdevenir un instrument al servei dels centres de la UB per tal d’oferir una formació d’excel·lència, en obert i en corporatiu, i en les diverses modalitats d’impartició. No vol imposar-se sobre la resta d’iniciatives de la UB, però sí convertir-se en un pol d’atracció dels principals agents educatius.

1. l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona Grup UB Formació Contínua Transferència de Coneixement UB Virtual (UBV) Les Heures (LH)-FBG Parc Científic de Barcelona Centre d’Innovació (CI)-FBG Fundació IDIBELL Fundació Clínic CIC UB IDIBELL Centre de Patents UB Formació no presencial Formació presencial

1. l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona Universitat de Barcelona Virtual, SL (UBV) Fundació Bosch i Gimpera (FBG) UB Virtual (UBV) Les Heures (LH)-FBG Centre d’Innovació (CI)-FBG

1. l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona El nou Institut de Formació Contínua integra l’experiència, la metodologia i l’oferta formativa presencial i no presencial, i amplia la seva presència en formació semipresencial o blended learning, modalitat amb una demanda molt creixent en els darrers temps. IL3 neix amb vocació de donar servei a tots els professionals (i per tant també a les empreses) nacionals i internacionals, amb la vocació de ser una gran comunitat de persones i organitzacions que comparteixen coneixements, reptes i il·lusions. La internacionalització és un dels principals eixos d’actuació de l’IL3, tot posant un èmfasi especial en els països emergents. L’IL3 és una institució in fieri, un projecte a ple rendiment que cerca la millor via jurídica per al seu desplegament i per a la seva plena incardinació en el si de la Universitat de Barcelona. L’IL3 aspira a ser un centre més de la UB i alinear-se amb el conjunt de polítiques liderades des del rectorat i el Consell de Direcció de la Universitat. Un exemple recent i significatiu és la prevista incorporació de l’IL3 a la Xarxa de Dinamització Lingüística. Una prova encara més contundent i radical és la submissió de tots els programes màster i de postgrau a l’aprovació de l’Agència de Postgrau.

2. Algunes dades operatives. Dades acadèmiques Alumnes 2004-05: Presencial No presencial TOTAL En obert 2.570 10.963 * 13.533 Corporatiu 3.601 10.927 14.528 TOTAL 6.171 21.890 28.061 * Inclou: 8.393 de Formació Complementària (crèdits de lliure elecció universitats) Oferta 2004-05: 611 cursos Presencial No presencial TOTAL Masters 61 32 93 Postgraus 44 35 79 Curta durada 233 206 439 TOTAL 338 273 611 Tipologia titulació 28.061 alumnes Presencial No presencial TOTAL Masters 1.787 634 2.421 Postgraus 783 1.835 2.618 Curta durada 3.601 19.421 23022 TOTAL 6.171 21.890 28.061

2. Algunes dades operatives Previsió alumnes 2005-2006 * Inclou 8.580 alumnes de formació complementària (crèdits de lliure elecció)

Personal de gestió de l’IL3 2. Algunes dades operatives. Agents docents de l’IL3 Personal de gestió de l’IL3 TOTAL TOTAL Directors cursos 286 Directius 13 Professor/tutor 1.100 Comandaments 12 Autors 675 Tècnics 75 TOTAL 2.061 TOTAL 100

3. Línies estratègiques IL3. Les claus del repte Millorar la nostra funció instrumental en el Grup UB. Ajudar a que institucionalment la UB continuï sent referent en la provisió del capital humà que requereix en tot moment la societat. La potenciació del rol de validador acadèmic i acreditador de l’IL3 L'enfortiment del "blended-learning", mitjançant la unió operativa amb la resta d'entitats del Grup UB dedicades a la formació no reglada. Evitar duplicitats entre el Grup UB. Acords amb socis/partners de l’IL3 com a proveïdors de referència en Formació Corporativa Aliances/acords estratègics per aconseguir major destresa en comercialització i desenvolupament tecnològic. Enfortir la internacionalització, emfasitzant la penetració a Amèrica Llatina, tot i rendibilitzant la nostra xarxa de contactes i multiplicant la nostra participació en projectes internacionals Aconseguir consolidar increments de nova facturació en formació corporativa, millorant els nostres serveis i solucions. Dotar-se de procediments i mecanismes àgils, fiables i rigorosos d’anàlisi i presa de decisions sobre noves inversions.

4. El Model IL3. Què aporta IL3 Revitalitza el sector ampliant l’oferta IL3 neix per a completar l’oferta privada en formació contínua i revitalitzar la formació contínua amb una proposta de qualitat, de valor per a les organitzacions i accessible a tots els professionals. Redueix l’angoixa dels professionals fent accessible la formació contínua IL3 permetrà que tots els professionals puguin desenvolupar les seves habilitats i coneixements per seguir millorant en les seves carreres professionals al poder completar la seva formació prèvia amb un Màster, un Postgrau o un Curs d’especialització i extensió universitària d’alt valor per a les organitzacions pel seu avançat contingut, el seu enfocament pràctic, la visió cosmopolita i amb una bona relació preu/qualitat. Fa accessible l’excel·lència L’objectiu de IL3 és aconseguir l’excel·lència en una Universitat pública i laica.

4. El Model IL3. És compatible amb l’empresa i sensible amb la vida de les persones IL3 vol impulsar una nova modalitat d’estudi (a més de l’actual presencialitat i no presencialitat): la semipresencialitat, que facilitarà als professionals l’accés a la formació per la flexibilitat addicional de la forma en què s’impartiran els cursos. Reforça el capital humà de les empreses La UB es proposa aportar valor a les empreses establint aliances estratègiques amb contraprestacions d’alt valor afegit per ambdues parts. Les empreses i institucions han d’aconseguir major competitivitat i IL3 ha d’aportar el capital humà que les permeti assolir aquest objectiu clau. Investigació i professorat de primer nivell IL3 aporta valor a les organitzacions perquè comparteix amb la UB el seu fons d’investigació i els seus professors, els quals transfereixen els coneixements de les seves investigacions i de la seva experiència professional a la docència. Més de 400 cursos en 11 àmbits de coneixement IL3 ofereix l’oferta més amplia de cursos per completar la formació prèvia dels professionals perquè ofereix més de 300 cursos entre Màsters, Postgraus i Cursos d’especialització i extensió universitària en 11 àmbits de coneixement diferents.

4. El Model IL3. El format semipresencial IL3 redissenya la seva oferta presencial i no presencial per poder oferir també cursos en format semipresencial. Això vol dir que el seguiment dels cursos podrà ser presencial i on-line i així ser compatible amb les exigències professionals i la vida personal dels estudiants que ja estan incorporats al mercat professional. Contacte i aliances amb les empreses IL3 vol obrir i mantenir una comunicació constant amb els responsables del mercat laboral per adaptar la seva oferta formativa a les necessitats rellevants de les empreses. IL3 vol establir aliances estratègiques amb les principals empreses de tots el sectors de Catalunya, d’Espanya, d’Europa i dels països emergents: Països de l’Est i Amèrica Llatina principalment, per desenvolupar amb elles els projectes de formació que més valor puguin aportar. Al cor de Barcelona IL3 s’ubica al cor de la Barcelona urbana, i específicament al bell mig del districte amb més vocació de ser el motor del desenvolupament del coneixement i les tecnologies de la ciutat, el 22@. Barcelona és una ciutat reconeguda internacionalment pel seu caràcter cosmopolita i s’hi ubica un dels clústers de formació més importants del món.

4. El Model IL3. Oferta Formativa integrada. L’IL3 ofereix la mes qualificada oferta formativa en Màsters, Postgraus, Cursos d’especialització i extensió universitària, Programes a mida i Formació in company, en les àrees de coneixement que el Mercat actual demana. L’oferta formativa de l’IL3 s’estructura al voltant d’onze àrees: . Empresa . Salut . Farmàcia, Nutrició i Alimentació . Comunicació, cultura i societat . Tecnologia i Ciències Experimentals . Prevenció i Medi ambient . Educació . Hoteleria i Turisme . Esports . Administració pública i Economia Social . Formació Complementària (Crèdits de lliure elecció) Aquestes onze àrees (definides en consonància amb les àrees temàtiques de la UB, els àmbits de coneixement de Les Heures i les Escoles Virtuals/Campus Virtuals de la UB Virtual) agrupen tots el productes formatius en 3 modalitats: Presencial, no presencial, semipresencial

5. El trinomi TCS (Tecnologia, Continguts i Serveis) en formació no presencial. Secretaria acadèmica: altes i baixes de participants, aules i comunitats Informes de seguiment Emissió de certificats Gestió d’expedients Tutories: Dinamització de grup Motivació Atenció personalitzada Proactivitat Ràpides respostes Equip multidisciplinar: observació docent Tractat pedagògicament Elaborat a mida Dinàmic: actualitzable Compleix estàndards: AICC, SCORM... Versàtil: paper, CD-ROM, Internet, vídeo, àudio, videoconferència... Serveis Contingut e Tecnologia Espai Virtual d’aprenentatge Escalable Personalitzat Robust Assistència tècnica Tracking i seguiment

5. El trinomi TCS (Tecnologia, Continguts i Serveis) en formació presencial. Informació presencial i virtual Serveis in company Alta qualitat de les instal·lacions Informes de seguiment Emissió de certificats Gestió d’expedients Professorat: Alt nivell de qualificació Alt nivell de formació Prestigi Atenció personalitzada Amb suport per part d’IL3 Tractat pedagògicament Elaborat a mida Dinàmic: actualitzable Versàtil: paper, CD-ROM, Internet, vídeo, àudio, videoconferència... Serveis Contingut e Tecnologia Serveis in company Alta qualitat de les instal·lacions Serveis complementaris Alta qualitat dels materials facilitats

SEMIPRESENCIALITAT - BLENDED LEARNING FORMACIÓ PERSONALITZADA Autoformació Formació tutelada: Mentoring Coaching FORMACIÓ PRESENCIAL Conferència Pràctica laboratori Seminari Sessió de classe – Curs Taula Rodona Taller Visita guiada E-LEARNING Distància clàssica On-line Videoconferència Fòrums Aules virtuals Comunitats virtuals Campus virtuals PRESENCIALITAT SEMIPRESENCIALITAT - BLENDED LEARNING ¿Quina és la combinació d’estratègies que en serà més eficient en un programa formatiu concret? ¿Quin ha de ser el pes en hores de cada modalitat? ¿Com es gestiona un curs semipresencial amb un gran volum d’alumnes distribuïts en diferents àrees geogràfiques? ¿…? NO PRESENCIALITAT

PROJECTES DESTINATS A COMPLETAR LA INTEGRACIÓ OPERATIVA 7. Activitat de l’Il3 durant el curs 2005-06. Principals projectes PROJECTES DESTINATS A COMPLETAR LA INTEGRACIÓ OPERATIVA Auditoria organitzativa Auditoria de processos Pla de sistemes Gestor de continguts Homogeneïtzació de condicions laborals Llançament de la marca IL3

PROJECTES DESTINATS A LA CREACIÓ D’UNA COMUNITAT ACADÈMICA 7. Activitat de l’Il3 durant el curs 2005-06. Principals projectes PROJECTES DESTINATS A LA CREACIÓ D’UNA COMUNITAT ACADÈMICA La incardinació en el si de la UB El Claustre El defensor de l’alumne L’àrea de Serveis a alumnes i exalumnes L’inici de la definició d’unitats acadèmiques La transversalitat i les activitats obertes

PROJECTES DESTINATS A LA VIABILITAT ECONÒMICA DE L’IL3 7. Activitat de l’Il3 durant el curs 2005-06. Principals projectes PROJECTES DESTINATS A LA VIABILITAT ECONÒMICA DE L’IL3 Reorganització de la Direcció de programes Reestructuració de la Direcció de Solucions Corporatives Recuperació de les relacions internacionals Creació de l’R-Team Rendibilització de la plataforma virtual

Moltes gràcies.