REGISTRE PÚBLIC DE CONTRACTES

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Presentació de la Jornada La Cambra de Terrassa organitza aquesta jornada amb la finalitat de facilitar a les empreses del comerç diferents eines de gestió.
Advertisements

Procés de Reflexió Reglament del Consell Escolar Municipal 25 de setembre 2007.
Màster de Biologia Molecular, Cel·lular i Genètica Facultat de Ciències Biològiques, Universitat de València Estudi General FORMULARI.
Les Llars d’Infants i/o Escoles Bressol
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral.
SESSIÓ INFORMATIVA SOBRE CONTRACTACIÓ DERIVADA CENTRALITZADA DELS ACORDS MARC DE MOBILIARI D’OFICINA I DE PAPER PER A IMPRESSIÓ I ESCRIPTURA (expedient.
INS ELS TRES TURONS CICLE FORMATIU DE GRAU MITJÀ GESTIÓ ADMINISTRATIVA.
COMISSIÓ MIXTA DE SEGUIMENT DEL DESPLEGAMENT DE LA LLEI 39/ de desembre del 2009.
1 DGCEC INSTITUT CATALÀ DE LES EMPRESES CULTURALS Àrea de Mercats-ICEC Ajuts a la internacionalització de les empreses culturals.
1 Quin dels següents no és un Departament de la Generalitat? a) Salut b) Política Territorial i Obres Públiques c) Educació i Cultura d) Economia i Finances.
1 Informació Administrativa Graus de Biologia, Bioquímica i Biotecnologia Curs
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Disseny, desenvolupament i implantació d’un sistema nou d’informació de la gestió econòmica i financera a la Universitat de Barcelona Introducció i guia.
(Grau) GUIA PER Servei de Gestió Acadèmica AUTOMATRÍCULA.
1 LA REFORMA DEL SECTOR PÚBLIC LOCAL JORNADA ORGANITZADA PER LA DIPUTACIÓ DE BARCELONA Ponent: RAMON MASSAGUER I MELÉNDEZ Gerent Adjunt de Coordinació.
Seminari d’actualització jurídica CSITAL de Lleida
curs Secretaria d’Estudiants i Docència (SED) Facultat de Biologia
Servei de Contractacions i Subministraments
PROJECTE BANDA AMPLA RURAL - SATÈL·LIT
Llei 21/2013, de 9 de desembre, d’avaluació ambiental
Sabadell, 4 de novembre de 2014
Introducció i guia ràpida de l’aprovació de la despesa
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Societats Capitalistes:
GESTIÓ DEL PRESSUPOST SESSIÓ INTRODUCTÒRIA.
SIFARE - Sistema d’Informació Farmacèutica de Recepta Electrònica
Dret processal Administratiu
Curs Seguiment documental i justificació econòmica en matèria de subvencions Barcelona 25, 27 de juny i 2 de juliol 2013 Aurora Baena Ruiz.
Servei de Contractacions i Subministraments
Plans d’autoprotecció i ACTIVITATS ESPORTIVES
Pràctiques externes curriculars
Desenvolupament de la sessió:
Consultoria Cultura 2017 Març 2017 Wifi:.
Centre de Suport AFA PARETS (Parets del Vallès).
OPOSICIONS Pas del cos B a l’A
REUNIÓ 4 ABRIL 2018 CONTRACTACIÓ MENOR.
Àrea d’Afers Acadèmics
Liquidació del Pressupost Exercici 2016
ETIQUETES DELS PRODUCTES QUÍMICS
INCORPORACIONS ROMANENTS GENÈRICS
Menú => Gestió d’expedients => Adaptació per extinció de pla d’estudis.
Fitxa cas.
Com introduir les Guies Docents
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
Necessita Catalunya un nou finançament?
Guia per a la justificació de despeses de manteniment
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
GESTIÓ DEL PRESSUPOST SESSIÓ INTRODUCTÒRIA.
Laura Gómez Ramón Cap del Servei d’Assistència en RRHH
NOVETATS NOVA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ I TRANSPOSICIÓ CATALANA
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
PROTOCOL MARC PER UNA INTERVENCIÓ COORDINADA CONTRA LA VIOLÈNCIA MASCLISTA Capítol 8: Sobre la protecció de dades personals ens els circuits territorials.
Àrea d’Afers Acadèmics
Gestió electrònica del Dipòsit Legal
Programa Centres Ecoambientals
Aproximació als principals canvis de la nova llei de contractes - LCSP
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
LA MODIFICACIÓ DE LA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ DE LA UNIÓ EUROPEA
Pere Antoni Mas Cladera
CENTRE DE SERVEIS A LES ENTITATS · EL CÍRCOL
MARC LEGAL Reial decret 412/2014 de 6 de juny pel qual s’estableix la normativa bàsica dels procediments d’admissió als ensenyaments oficials de grau.
Matriculació Els estudis. Matriculació Els estudis.
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
E-certificat Bellaterra, 20 de novembre 2015
curs Secretaria d’Estudiants i Docència (SED) Facultat de Biologia
Dret processal Administratiu
ACTUACIONS EN CAS DE QUEIXES SOBRE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI
Transcripción de la presentación:

REGISTRE PÚBLIC DE CONTRACTES 26/04/2017 REGISTRE PÚBLIC DE CONTRACTES Benvolguda i agraïments per l’assistència. Molt èxit en la convocatòria del curs. Molts companys han quedat fora, pero realitzarem més sessions. Advertència que no és una sessió de formació de l’eina amb tots els seus continguts, però aprofitarem per fer un repàs dels dubtes més habituals dels usuaris de l’RPC. MOTIU DE LA CONVOCATÒRIA: Adaptació de l’RPC a dues necessitats: 1ra. Obligació d’informar a la Sindicatura de Comptes de determinats contractes i 2ª. Acord de Govern de 9 de desembre de 2009 d’Estudis i Dictàmens. Per tant, en aquesta sessió us mostrarem quines seran les noves dades a informar i com introduir-les. Novetats maig de 2010 1 1

https://reli.gencat.cat

BREU REFERÈNCIA AL MARC NORMATIU Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de Contractes del Sector Públic (LCSP) Article 31. Contingut de les comunicacions al Registre de contractes del sector públic. Les comunicacions al Registre de contractes del sector públic a què es refereix l’article 308 de la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, han de contenir les dades bàsiques dels contractes adjudicats que s’estableixen a l’annex I d’aquest Reial decret Els òrgans de contractació obligats a efectuar aquestes comunicacions han de remetre les dades abans que finalitzi el primer trimestre de l’any següent al que correspongui la informació de cada exercici. Per a les dades relatives a l’adjudicació dels contractes, la data de referència per al còmput del termini esmentat és la d’adjudicació definitiva del contracte. Per a les dades relatives a les modificacions, pròrrogues, variacions de terminis o de preu la data de referència és la de la incidència respectiva, llevat que s’acumulin en una sola comunicació totes les referides a un mateix contracte, cas en què la data de referència és la de l’última incidència comunicada. Per a les dades relatives a l’import final i extinció del contracte, la data de referència és la d’aquesta. Les comunicacions s’han d’efectuar per mitjans electrònics, informàtics o telemàtics, en la forma que determini el ministre d’Economia i Hisenda de conformitat amb les comunitats autònomes. Tots coneixeu l’obligació genèrica de comunicar els contractes a la JCCA. Aquesta obligació deriva de l’article 31 de la LCSP. Però en cap cas s’estava donant compliment als requeriments de l’article 29 de la LCSP. 3

Sindicatura de Comptes Article 29. Tramesa de contractes al Tribunal de Comptes. 1. Dins dels tres mesos següents a la formalització del contracte, per a l’exercici de la funció fiscalitzadora,s’ha de remetre al Tribunal de Comptes o òrgan extern de fiscalització de la comunitat autònoma una còpia certificada del document en que s’hagi formalitzat aquell, i s’hi ha d’adjuntar un extracte de l’expedient del qual es derivi, sempre que la quantia del contracte excedeixi els 600.000 euros, si es tracta d’obres, concessions d’obres publiques, gestió de serveis públics i contractes de col·laboració entre el sector públic i el sector privat; 450.000 euros, si es tracta de subministraments, i 150.000 euros, en els de serveis i en els contractes administratius especials. 2. Igualment s’han de comunicar al Tribunal de Comptes o òrgan extern de fiscalització de la comunitat autònoma les modificacions, prorrogues o variacions de terminis, les variacions de preu i l’import final, la nul·litat i l'extinció normal o anormal dels contractes indicats. (…) Aquest article estableix l’obligatorietat d’informar dins dels 3 mesos següents a la formalització… Aquesta obligació no s’estava complint per la majoria d’unitats de contractació. La JCCA va arribar a un acord amb Sindicatura de Comptes per centralitzar-ho tot a través de l’RPC, doncs en ell disposem de totes les dades necessàries per donar compliment a la llei, llevat d’un aspecte: els DOCUMENTS CONTRACTUALS. A partir d’ara, la JCCA serà l’encarregada de trametre aquesta informació periòdicament. Però implica que les diferents unitats de contractació, juntament amb les dades que ara per ara ja estan introduint, hauran de pujar els documents contractuals. Es l’usuari qui ha de seleccionar els documents (habitualment contracte i plecs de clàusules administratives i tècniques). Això suposa que aquests documents han d’estar en format pdf i signats electrònicament bé per les parts implicades en la formalització del contracte o bé pel funcionari encarregat de pujar les dades a l’RPC (qui signaria el document en qualitat de document compulsat). Ara faran la demostració de com signar un document pdf amb l’Acrobat. En cas de dubtes o problemes us podeu posar en contacte amb el vostre servei informàtic. Pel que fa als departaments que treballen amb el GEEC: s’estan fent canvis en l’eina per tal que aquestes dades puguin passar directament a RPC. Es crearà una darrera tasca abans de tancar tot el circuit d’adjudicació del contracte on l’usuari GEEC haurà d’escollir d’entre els documents d’aquell expedient, aquells que necessàriament cal trametre a RPC. Pel que fa a les dades, aquestes passaran automàticament (l’experiència del tancament d’aquest any ens servirà per no repetir errors d’ara en endavant). 4

Sindicatura de Comptes 600.000 euros obres concessions d’obres publiques gestió de serveis públics contractes de col·laboració entre el sector públic i el sector privat 450.000 euros si es tracta de subministraments 150.000 euros serveis contractes administratius especials Aquest article estableix l’obligatorietat d’informar dins dels 3 mesos següents a la formalització… Aquesta obligació no s’estava complint per la majoria d’unitats de contractació. La JCCA va arribar a un acord amb Sindicatura de Comptes per centralitzar-ho tot a través de l’RPC, doncs en ell disposem de totes les dades necessàries per donar compliment a la llei, llevat d’un aspecte: els DOCUMENTS CONTRACTUALS. A partir d’ara, la JCCA serà l’encarregada de trametre aquesta informació periòdicament. Però implica que les diferents unitats de contractació, juntament amb les dades que ara per ara ja estan introduint, hauran de pujar els documents contractuals. Es l’usuari qui ha de seleccionar els documents (habitualment contracte i plecs de clàusules administratives i tècniques). Això suposa que aquests documents han d’estar en format pdf i signats electrònicament bé per les parts implicades en la formalització del contracte o bé pel funcionari encarregat de pujar les dades a l’RPC (qui signaria el document en qualitat de document compulsat). Ara faran la demostració de com signar un document pdf amb l’Acrobat. En cas de dubtes o problemes us podeu posar en contacte amb el vostre servei informàtic. Pel que fa als departaments que treballen amb el GEEC: s’estan fent canvis en l’eina per tal que aquestes dades puguin passar directament a RPC. Es crearà una darrera tasca abans de tancar tot el circuit d’adjudicació del contracte on l’usuari GEEC haurà d’escollir d’entre els documents d’aquell expedient, aquells que necessàriament cal trametre a RPC. Pel que fa a les dades, aquestes passaran automàticament (l’experiència del tancament d’aquest any ens servirà per no repetir errors d’ara en endavant). 5

ACORD DE GOVERN DE 9 DE DESEMBRE DE 2009 Estudis i dictàmens ACORD DE GOVERN DE 9 DE DESEMBRE DE 2009 El Govern, en exercici de la seva funció de direcció i coordinació del funcionament de l’Administració de la Generalitat i del seu sector públic, ha establert que es creï una Secció específica dins l’RPC relativa a la contractació d’Estudis i Dictàmens la qual permetrà disposar de la informació agregada relativa als contractes aplicats a la partida número 227.05 del pressupost. La informació de la secció inclourà: Organ de contractació que hagi encarregat l’estudi o dictamen Nom de l’adjudicatari Tïtol de l’estudi o dictamen Import d’adjudicació Procediment/forma d’adjudicació Breu descripció del motiu i de la utilitat de l’encàrrec Partida pressupostària LLegir resum Acord de Govern i les dades a informar. 6

ACORD DE GOVERN DE 9 DE DESEMBRE DE 2009 Estudis i dictàmens ACORD DE GOVERN DE 9 DE DESEMBRE DE 2009 Novetats: Marcar que es tracta d’un estudi o dictamen al nou indicador Partida pressupostària Descripció del motiu o utilitat de l’estudi o dictamen LLegir resum Acord de Govern i les dades a informar. 7

ACORD DE GOVERN DE 9 DE DESEMBRE DE 2009 Estudis i dictàmens ACORD DE GOVERN DE 9 DE DESEMBRE DE 2009 L’obligació d’informar els estudis i dictàmens contractats inclou els contractes menors i aquells contractes adjudicats de manera directa per les entitats del sector públic que no tenen la consideració d’Administració Publica Aquest acord de govern afecta a tots els contractes d’estudis i dictàmens independentment del procediment de tramitació. Per tant, també s’hauran d’informar els CONTRACTES MENORS d’estudis i dictàmens. A MODO DE AVISO: En un proper pas, i si no es modifica la LCSP, també caldrà informar en un futur no gaire llunyà, els contractes menors. TOTS! No només d’estudis i dictàmens. 8

CONSEQÜÈNCIES DELS CANVIS 1. INTRODUCCIÓ DE CONTRACTES MENORS D’ESTUDIS I DICTÀMENS i adjudicacions directes per donar compliment a l’Acord de govern 2. CANVI D’HÀBITS DELS USUARIS S’ha d’informar cada contracte immediatament després de la formalització, doncs aquesta informació ha d’estar permanentment actualitzada a RPC 3. RETORN D’EXPEDIENTS ANY 2010 JA INTRODUITS Els contractes de 2010 que ja s’hagin informat a RPC us seran retornats per tal que actualitzeu la informació d’acord amb els nous requeriments i ho retorneu degudament informat a la JCCA abans del proper 10 de maig de 2010 Aquest acord de govern afecta a tots els contractes d’estudis i dictàmens independentment del procediment de tramitació. Per tant, també s’hauran d’informar els CONTRACTES MENORS d’estudis i dictàmens. A MODO DE AVISO: En un proper pas, i si no es modifica la LCSP, també caldrà informar en un futur no gaire llunyà, els contractes menors. TOTS! No només d’estudis i dictàmens. 9

RECORDATORI: UTILITZACIÓ DELS CPV Reial decret 817/2009, de 8 de maig, pel qual es desenvolupa parcialment la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic. Disposició transitòria primera. Comunicació de dades al Registre de contractes del sector públic. Els contractes adjudicats a partir de l’1 de gener de 2009 que s’hagin de comunicar al Ministeri d’Economia i Hisenda per a la seva inscripció en el Registro público de contratos han d’utilitzar, en tot cas, per a la codificació de l’objecte del contracte els codis CPV aprovats pel Reglament 213/2008/CE, de 28 de novembre de 2007 10

CONTINGUT DE L’RPC A partir d’ara, l’RPC tindrà dades i documents: Dades referides a l’adjudicació del contracte. a) Comunes per a tots els contractes: Tipus de contracte. Any del contracte. Administració contractant. Òrgan contractant. Codi identificador del contracte. Lloc d’execució. Objecte del contracte. Codi CPV de l’objecte del contracte. Contractació per lots (indicació). Contracte mixt (indicació). Acord marc (indicació). 11

CONTINGUT DE L’RPC I. Dades referides a l’adjudicació del contracte (Continuació) Contracte complementari (indicació). Publicitat: diaris, butlletins o mitjans utilitzats, i dates de publicació. Tramitació ordinària, urgent o d’emergència (indicació). Procediment de tramitació. Imports del contracte (de licitació, d’adjudicació, anualitats i imports unitaris, si s’escau). Termini d’execució. Caràcter plurianual. Revisió de preus establerta. Contractista. Data d’adjudicació. Data de formalització. 12

CONTINGUT DE L’RPC I. Dades referides a l’adjudicació del contracte. (Continuació) b) Per als contractes d’obres: Fórmula o fórmules de revisió de preus. Classificació exigida. c) Per als contractes de concessió d’obra pública: Aportacions públiques a la construcció. Termini de la concessió. d) Per als contractes de gestió de serveis públics: Modalitat de la contractació, segons el que s’estableix a l’article 253 de la Llei. Durada. Modalitats que determinen l’import del contracte 13

CONTINGUT DE L’RPC I. Dades referides a l’adjudicació del contracte. (continuació) e) Per als contractes de subministrament: Tipus de contracte de subministrament. Preus unitaris (si s’escau). País d’origen dels productes adquirits. f) Per als contractes de serveis: Modalitat de determinació del preu. Classificació exigida g) Per als contractes adjudicats per procediment negociat: Indicació del supòsit d’aplicació que va emparar l’ús del procediment. Nombre d’invitacions cursades. 14

CONTINGUT DE L’RPC II. Dades referides a les modificacions, pròrrogues, variacions de terminis o de preu del contracte. a) Comunes per a tots els contractes: Codi identificador del contracte. Import de la modificació o modificacions. Variació de termini d’execució. b) Per als contractes de concessió d’obra pública: Variació del termini de la concessió. c) Per als contractes de gestió de serveis públics: Variació del termini de durada. 15

CONTINGUT DE L’RPC III. Dades referides a l’import final i extinció del contracte: Import final del contracte per tots els conceptes, referit al moment de la seva conclusió. Causa de la resolució (si s’escau). Data de la resolució (si s’escau). 16

QUÈ NECESSITEU PER ACCEDIR A L’RPC Per introduir dades: disposar d’usuari i contrasenya. Per obtenir aquestes dades s’ha d’enviar un correu electrònic a l’adreça: registre_contractes.eif@gencat.cat Per pujar documents: cal disposar de signatura electrònica reconeguda Primer de tot: ADVERTÈNCIA!!! els que encara no siguin usuaris i hagin de fer servir l’RPC ho hauran de demanar a la següent adreça electrònica: registre_contractes.eif@gencat.cat http://www.catcert.cat Tel: 902 901 080 17 17