Conxi Llurba Escobar Alcaldessa de Castellbisbal 22 de novembre de 2012 Castellbisbal: Un model d’organització interna per a la tramitació de les activitats.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LOS LÍMITES DE LA EDUCACIÓN Alba Sánchez Canal Capítol 4: La paternidad responsable.
Advertisements

El desplegament de la Xarxa de Fibra Òptica de Catalunya
Presentació de la Jornada La Cambra de Terrassa organitza aquesta jornada amb la finalitat de facilitar a les empreses del comerç diferents eines de gestió.
Projecte Agrega. Què és el Projecte Agrega? El projecte Agrega és un projecte dirigit als membres de la comunitat educativa El projecte Agrega és un projecte.
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
Procés de Reflexió Reglament del Consell Escolar Municipal 25 de setembre 2007.
Enquesta de visions a tècnics comarcals Trobada de participació de tècnics comarcals - 10 febrer 2006.
Página 1 Creade - LHH, Programes d´Outplacement. Página 2 Què és Creade - LHH ? Context Com ho fem Components bàsics Consultoría Visió Global Consultoría.
Sabeu qui és Josep de Calassanç?
Un milió d’arbres?. En aquesta activitat intentarem fer una estimació aproximada dels quilometres que poden recórrer els ciclistes del Saunier Duval.
Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
El Sistema d’Espais Naturals
SESSIÓ INFORMATIVA SOBRE CONTRACTACIÓ DERIVADA CENTRALITZADA DELS ACORDS MARC DE MOBILIARI D’OFICINA I DE PAPER PER A IMPRESSIÓ I ESCRIPTURA (expedient.
Catalunya escola d’emprenedors Mesures per fomentar l’esperit emprenedor Barcelona, 8 de novembre de 2011.
INS ELS TRES TURONS CICLE FORMATIU DE GRAU MITJÀ GESTIÓ ADMINISTRATIVA.
COMISSIÓ MIXTA DE SEGUIMENT DEL DESPLEGAMENT DE LA LLEI 39/ de desembre del 2009.
Interpretació estadística dels indicadors de centre
1 DGCEC INSTITUT CATALÀ DE LES EMPRESES CULTURALS Àrea de Mercats-ICEC Ajuts a la internacionalització de les empreses culturals.
Conselleria d’Educació i Cultura Conselleria de Benestar Social El treball socioeducatiu en xarxa Conselleria d’Educació i Cultura Conselleria de Benestar.
SALUT I ESCOLA IES LLANÇÀ Josep Santos Infermer ABS Llançà.
La llegenda m’ajuda a llegir el mapa.... a interpretar el que diu
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Validació de l’experiència laboral. validació de l’experiència laboral? A qui va dirigit ? Què s’obté validant l’experiència laboral? On puc fer la sol·licitud.
PLA LOCAL D’HABITATGE D’OLOT PLHO Càtedra de Geografia i Pensament Territorial Universitat de Girona.
CARRETERES COMPARTIDES PLA D’HOMOGENEÏTZACIÓ A LES VIES DE PEATGE C-32 Garraf i Maresme i C-33.
PROJECTE RUBÍ BRILLA Tallers pràctics d’ús del portal Transparència pública Reutilització de les dades Generació de coneixement.
Pla de Recursos Humans per al mandat
Normativa autonòmica Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats. Avantprojecte de Reglament Annex I. Avantprojecte.
CASAP Can Bou Intranet Sistema d’informació i comunicació en un centre d’atenció primària t CALASS BRUSELES 2008 Eva Marimon - Andreu Baiget Antoni Peris.
Sabadell, 4 de novembre de 2014
Què és la tecnologia?.
Xarxa Productes de la terra
La Condició Física i les Qualitats Físiques Bàsiques
Polítiques d’Ordenació Comercial
EL ROL DE LES EMPRESES INSTAL·LADORES EN L’EFICIÈNCIA ENERGÈTICA
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
AJUNTAMENTS I SEGUIMENT DE L'ACTIVITAT COMERCIAL
Sostenibilitat Xavier Nicolau i Tarrats Cap de l’Oficina de Gestió Ambiental Unificada de Barcelona SEVESO III: REFORMA DE LA DIRECTIVA D’ACCIDENTS.
COMISSIÓ DE MEDI AMBIENT IES FELANITX
XARXA D’HORTS SOCIALS programa
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
Ordenança de soroll de la Xarxa de ciutats i pobles cap a la Sostenibilitat Control de soroll dels vehicles de motor Montesquiu, 27 de novembre 2008 Maria.
Ports Nets: Un model de gestió integrada
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
PROJECTE DE CONSTRUCCIÓ I EXPLOTACIÓ DEL TRAMVIA SALT-GIRONA
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
Víctor Ruiz Marquès Enginyeria en Informàtica   Juan Martínez Bolaños
Les ciutats Unitat 4.
Llei 5/2003, de 22 d’abril, de mesures de prevenció dels incendis forestals en les urbanitzacions, els nuclis de població, les edificacions i les instal·lacions.
PLATAFORMA PIMEC COMERÇ VALLÈS
LA NOVA PLAÇA MAJOR PLA DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
Participació electrònica a:
TECNOLOGIA.
Illes de vianants.
Badalona, 1 de desembre de 2005
Cap a l’FCT en els cicles LOE
Dr. Jordi Fàbrega Dr. Andreu Parareda.
Serveis de Consultoria
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
EL BARCELONÈS.
Verificació i control d’activitats comunicades
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
Evolució del comerç als barris de Barcelona
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
UN ENTORN PRIVILEGIAT AL PEU DEL MONTNEGRE…
Transcripción de la presentación:

Conxi Llurba Escobar Alcaldessa de Castellbisbal 22 de novembre de 2012 Castellbisbal: Un model d’organització interna per a la tramitació de les activitats

Castellbisbal: Població del Vallès Occidental Històricament molt relacionada amb el Baix Llobregat Situada entre Martorell, Molins de Rei, Rubí, Sant Cugat i Sant Andreu de la Barca

Castellbisbal: Població de habitants 31 km 2 Nucli urbà unit a tres urbanitzacions Dues grans urbanitzacions aïllades Terme dividit verticalment per tres grans torrents

Teixit industrial: 9 Polígons Industrials actius Més de 370 empreses Potent teixit industrial (metal·lúrgia, química, farmacèutica, gestió de residus, logística, etc.) 5 empreses amb Accidents Majors (Seveso) 14 empreses d’Annex I (CELSA, BASF, Clariant, Stora Enso, etc.) 84 empreses de l’Annex II 175 empreses de l’Annex III Gran nombre d’operadors logístics i magatzems (més de 95) Ocupació total d’un 85% d’ubicacions

Teixit comercial: Molt feble Ciutat dormitori, urbanitzacions sense comerç Poca intenció de compra al poble Grans centres comercials al voltant Negocis envellits i amb poca perspectiva comercial Majoria de locals en règim de lloguer Poca cultura comercial. Ocupació comercial baixa (inferior al 70%)

Condicionants de Castellbisbal: Ubicació a prop de BCN, port i aeroport Molt bones infraestructures de comunicació tant personal com de mercaderies (autopista, autovia, trens) Sinèrgies importants en metal·lúrgia Polígons ben conservats Manteniment d’una estètica industrial acurada i un control estricte de la contaminació de qualsevol tipus Poblacions més grans i amb grans centres comercials al voltant Control estricte de la normativa urbanística

Objectius: Augmentar el % d’ocupació entre els residents a Castellbisbal. Impulsar el petit comerç. Mantenir i augmentar si es pot, el nombre d’empreses i la qualitat de la industria. Ser capdavanter i referència de Catalunya.

Mesures preses per l’Ajuntament de Castellbisbal: Forma part del grup de treball del projecte de la FUE (grup AOC) Col·labora en la redacció de la nova Ordenança tipus (publicada el 19/10/12) Municipi pilot en la tramitació telemàtica d’activitats Aprovació de l’Ordenança al juliol del 2012 (simplificació de tràmits i terminis) Creació de l’OAE (Oficina d’Atenció a l’Empresari/Emprenedor) Reducció de taxes i aplicació de beneficis fiscals (bonificació del 50% en la taxa d’activitats i obres per ocupació de personal de la Bossa de Treball de l’ajuntament, etc.)

Conseqüències de l’aprovació de la nova Ordenança: Simplificació de tràmits i terminis sobretot de les activitats més petites (risc baix o no classificades) Regulació i claredat en els procediments de cara als administrats Augment de la seguretat de les persones (protecció de les activitats menys problemàtiques però amb risc d’incendi o evacuació) Determinació d’un Pla d’inspeccions Aplicació de la tramitació electrònica per la FUE Altres mesures: Reducció de taxes per a activitats no classificades (comerços i petits tallers) Aplicació de beneficis fiscals per a la creació de l’ocupació

Exemples de tramitacions amb la nova Ordenança: 1.Abans, una ludoteca o una botiga de “Tot a 100” havien de sol·licitar llicència de permís municipal aportant-hi: projecte tècnic, assumeix de direcció i certificat d’un tècnic. El cost de la taxa era de 1813 € Ara s‘emplena un qüestionari tècnic i una memòria d’incendis amb una taxa de 600 €, que pot baixar fins a 60 €. 2.Abans, una botiga qualsevol havia d’emplenar un qüestionari tècnic i aportar certificat d’un tècnic, segons el qual l’activitat complia amb la normativa, amb una taxa de 1089 € Ara, tan sols presenta una instància (declaració responsable del titular) i una taxa de 200 € que pot baixar fins a 20 € En tots els casos, el tràmit podrà fer-se totalment per via electrònica.

La seguretat de les persones està garantida per l’Ordenança: La necessitat d’un tràmit de control d’incendis en activitats amb cert perill (tant per incendis com per a evacuacions). Les activitats estan relacionades en un annex validat per Bombers. Inspeccions aleatòries: tenim un pla d’inspeccions en funció de les nostres disponibilitats de personal, que efectua un control aleatori sobre les activitats i garanteix que la responsabilitat de l’Ajuntament està assegurada, davant incidents a les comunicacions prèvies.

Creació de l’OAE (Oficina d’Atenció a l’Empresari/Emprenedor): Oficina interdepartamental d’estructura transversal entre Promoció Econòmica, Depart. d’activitats, Salut Pública, Consum i Alcaldia Tasques de l’OAE: Finestra única per a tots els temes d’empresa Protocol d’informació i atenció a l’empresari/emprenedor que vol posar un negoci o té qualsevol problemàtica un cop instal·lada Resposta unitària, ràpida i coordinada dels diferents departaments municipals Seguiment dels processos d’implantació o de problemàtiques concretes fins a la seva conclusió Aplicació de programes actius de creació d’activitats (promoció exterior, recerca de noves indústries, publicitat, recerca d’inversions, etc.) conjuntament amb Promoció Econòmica

Exemple de funcionament de l’OAE: Consulta per a la implantació d’una nova empresa Un tècnic de l’OAE és el responsable de rebre a l’empresari, emprenedor, tècnic o representant sigui quin sigui el canal o departament al qual s’ha adreçat per a consultar S’enregistren les dades necessàries i es traspassen electrònicament a la resta de tècnics de l’OAE (altres departaments) mitjançant entorns comú de treball. Se li ofereix un plànol amb la ubicació i dades de totes les naus i terrenys buits així com telèfons de contacte perquè pugui escollir segons les seves necessitats. S’efectua una recopilació de propostes, suggeriments, requeriments, tràmits, etc. de tots els departaments que puguin estar afectats.

En pocs dies, es convoca una reunió amb el titular on s’exposa la resposta consensuada dels diferents departaments amb les solucions als diferents temes que li afecten. Se li pot facilitar un estudi previ de l’activitat (urbanística, incendis, contaminació, propostes concretes, etc.) que de forma general i sense valor legal, l’orienta sobre els condicionants en que es podrà trobar durant la instal·lació. Se n’efectua un seguiment posterior, amb atenció personalitzada, fins a la conclusió del procés. Hi ha un feetback amb els altres departaments implicats en la tramitació dels expedients posteriors, on s’informa de les actuacions i converses realitzades i es rep informació de l’estat dels tràmits.

Previsió: És incerta davant la crisis econòmica però les expectatives són bones S’està creant una base sòlida per al desenvolupament comercial i industrial així com les condicions necessàries per afrontar al futur amb certes garanties Es preveu un augment de l’ocupació Gràcies per la seva atenció Us esperem a Castellbisbal