VIATJANT PEL MÓN ALTERNATIU

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Projecte Agrega. Què és el Projecte Agrega? El projecte Agrega és un projecte dirigit als membres de la comunitat educativa El projecte Agrega és un projecte.
Advertisements

JOC DE LA TARRAGONA ROMANA. TÀRRACO. ITINERARI iv Centre:Alumnes:ORGANITZA: Camp d’aprenentatge de la ciutat de Tarragona. Seguiu les instruccions que.
PROJECTE COMENIUS ACTIVITATS REALITZADES PER 1ºA.
Els surfistes van utilitzar la cooperació per fer públic el seu desacord amb el projecte d’espigons. En primer lloc van utilitzar les seves planxes per.
Cicle Superior MARISTES VALLDEMIA Quin camí hem fet fins que hem arribat aquí? PRIMERA FASE: CURSET PER MESTRES INFANTIL I PRIMÀRIA (04-05) SEGONA FASE:
Un conte de Shel Silverstein Traducció, Xesco Boix
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
DEPARTAMENT EF JOSEP BARCELÓ ALOMAR
S’anomena paper reciclat aquell que es fabrica amb un paper vell. Fins fa poc s’ha mantingut la confosa definició de paper ecològic –encara que no fos.
WEBQUEST: aprenentatge a través d’Internet Rosabel Roig Vila Universitat d’Alacant.
El pes de la responsabilitat. Guillermo Mordillo és un dibuixant argentí que utilitza molt sovint el món de l’esport en les seves creacions gràfiques.Aquí.
LES DISSOLUCIONS Definició: una dissolució és una mescla homogènia formada per un component majoritari, que s'anomena dissolvent, i una o diverses substàncies.
JOC DE LA TARRAGONA ROMANA. TÀRRACO. ITINERARI I Centre:Alumnes:ORGANITZA: Camp d’aprenentatge de la ciutat de Tarragona. Seguiu les instruccions que trobareu.
Un milió d’arbres?. En aquesta activitat intentarem fer una estimació aproximada dels quilometres que poden recórrer els ciclistes del Saunier Duval.
Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO.
Interpretació estadística dels indicadors de centre
XERRADA PER A LES FAMÍLIES DE P5
JOC DE LA TARRAGONA ROMANA. TÀRRACO. ITINERARI II Centre:Alumnes:ORGANITZA: Camp d’aprenentatge de la ciutat de Tarragona. Seguiu les instruccions que.
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
POK´ TA POK´ Sergi Díez, Marc Pujadas, David Rodriguez, Victor Gallego Educació Física Cicle Superior.
ANIMALS en perill d’extinció
: El meu espai. Què és el Recercador És el cercador dels recursos electrònics del CRAI de la UB. Ofereix un sol punt d’accés a: bases de dades, portals.
Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Departament de tecnologia Coeducació: promoure una educació que potenciï la igualtat real.
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Catàleg de les biblioteques del CRAI de la Universitat de Barcelona.
Catàleg de les biblioteques del CRAI de la Universitat de Barcelona.
SINECOLOGIA La sinecologia estudia les relacions tròfiques (alimentació) dins els ecosistemes. Els cicles de matèria i energia en els ecosistemes.
El Realisme. Narcís Oller i Àngel Guimerà
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Importar les notes al Campus Virtual
1.- L’EMPRESA Per què és necessària l’empresa?
Podeu posar una foto del vostre centre
PREZI Primers passos Davinia Alfonsin 4rt C Info. Tecnològica
I transforma un llibre en un nou lector
2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa
Les primeres passes amb el GeoGebra
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
COM PRESENTAR UN TREBALL
Per entrar a l’intraweb:
Aquí podreu buscar i escoltar música on-line
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Descobrint un tresor amagat
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Companys i Companyes Avui queden 15 dies......
Treball DE SÍNTESI 1r ESO
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
Com fer una presentació? Comunicació oral
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
TREBALL D’INVESTIGACIÓ sobre la teoria de l’evolució actualment
Tasques Moodle 2.x: afegir comentaris als PDF dels alumnes
Les taules de multiplicar
ACTIVITAT AL LABORATORI. “FEM UN VOLCÀ”
CONCURS INVENTEM-REPTE REAL
Cant espiritual Joan Maragall.
POSSIBILITATS EDUCATIVES DE LES EINES DE GOOGLE
Curs de Biocomputació Universitat Autònoma de Barcelona
TREBALL D’INVESTIGACIÓ sobre la teoria de l’evolució actualment
INTRODUCCIÓ INTRODUCCIÓ INTRODUCCIÓ
GUIA PER A REGISTRAR-NOS AL QUIZ
Aula Oberta IES Arnau Cadell
ANEM A L’HORT AQUEST CURS ELS NENS I NENES DE P-3 S’HAN INCORPORAT A LA TASCA DE CUIDAR L´HORT. PREPARAR LA TERRA, PLANTAR ,REGAR, RECOLLIR FULLES.
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
Catàleg de les biblioteques del CRAI de la Universitat de Barcelona
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
Aquí podreu buscar i escoltar música on-line
WebQuest “ L’esport, ha de ser violent? ”.
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
Transcripción de la presentación:

VIATJANT PEL MÓN ALTERNATIU Curs, cicle i nivell educatiu: 5è o 6è, Cicle Superior de Primària Àrea/es curriculars: Educació Física, Plàstica Autores: Meritxell Blanco Sara Peinado Judit Vela Adreces personals aquí INICI

INTRODUCCIÓ Introducció Tasca Alternatiu. Alterna... què? Procés Recursos Avaluació Conclusions Crèdits Alternatiu. Alterna... què? Us heu plantejat algun cop què significa aquesta paraula? Concretament, dins l’àmbit de l’Educació Física existeix un apartat que correspon a jocs i esports alternatius. Aquest tipus d’activitats inclouen un tipus de material poc convencional que, igual que amb la resta de materials utilitzats en jocs i esports més coneguts a la nostra societat, pot ser comprat o bé fabricat amb material reciclat. Us agradaria entrar en aquest món alternatiu? Doncs... endavant!! Pàgina següent

TASCA Introducció Tasca Procés Recursos Avaluació Conclusions Crèdits Us proposem quatre activitats: Buscar la definició de material alternatiu i joc/esport alternatiu. Fabricar algun tipus de material alternatiu. Buscar o inventar jocs en el qual s’utilitzi el material alternatiu que hem fabricat. Organitzar tota la informació trobada en forma de treball.   Pàgina següent

PROCÉS Aquests són els passos a seguir: En primer lloc, organitzeu-vos per grups de 4-5 persones. Durant tota l’activitat treballareu amb aquest grup. El primer exercici que heu de realitzar és buscar informació sobre els conceptes de material alternatiu i esport/joc alternatiu. Podreu cercar-la als llibres i a les pàgines web que posteriorment apareixen a l’apartat de Recursos. 2.1. Llavors, amb la informació obtinguda heu d’elaborar la vostra pròpia definició de material alternatiu i joc/esport alternatiu.   Introducció Tasca Procés Recursos Avaluació Conclusions Crèdits Pàgina següent

3. Després d’això, del que es tractarà serà de crear el vostre propi material alternatiu. 3.1.  Existeixen infinitats de materials alternatius amb els seus corresponents jocs/esports. Aquí teniu alguns exemples:   Material Joc/Esport Indiaca Indiaca, Indiaca tennis... Peloc i Sling Peloc Volant gegant Shuttleball Scoop Fun-ball Pompons Malabars Stick Floorball Bastó i cistella Lacrosse Xarxes Ball Netto 3.2.Tot i que aquest material s’utilitzi per un joc/esport concret, es poden realitzar d’altres. Trieu-ne un o dos jocs que es puguin jugar amb el material alternatiu fabricat (podeu fer una recerca o inventar-los). Pàgina anterior Introducció Tasca Procés Recursos Avaluació Conclusions Crèdits Pàgina següent

- Presentació amb Power Point. - Presentació amb posters 4. L’última activitat que heu de portar a terme és l’organització de tota la informació obtinguda i l’explicació del procés de realització del material fabricat en forma de treball. 4.1. Això us servirà per poder fer una presentació del vostre treball que exposareu posteriorment als vostres companys i companyes. Us deixem elegir entre les següents alternatives de presentació: - Presentació amb Power Point. - Presentació amb posters - Presentació amb transparències 4.2. Una vegada fet el això, el grup exposarà el treball a la classe. 4.3. Per últim, per grups, portareu a la pràctica els jocs/esport triats. Penseu que heu de tenir en compte la quantitat de material que necessitareu, bé per fabricar-lo, o bé per saber el que teniu disponible a la vostra escola. Pàgina anterior Introducció Tasca Procés Recursos Avaluació Conclusions Crèdits Pàgina següent

LES NOSTRES ADRECES Introducció Tasca Procés Recursos Avaluació Conclusions Crèdits Per qualsevol suggerència, queixa, opinió, etc. podeu adreçar-vos a les nostres adreces electròniques: sara.peinado@campus.uab.es juditavt@hotmail Kickballchange8@hotmail.com Pàgina anterior

RECURSOS Introducció Tasca Procés www.xtec.es/~aalas/ Recursos Avaluació Conclusions Crèdits www.xtec.es/~aalas/ www.juegosdeef.8m.com/ www.xtec.es/~fmorilla/article.htm http://sebastia.capella.en.eresmas.net/web/materials http://edu.aytolacoruna.es/aula/educación_física/juegos.htm www.trasgo.es/sede/recreación.asp http://usuarios.lycos.es/crispulpillo/index.htm www.educarm.es/edfisica-puertolumbreras/docs/indicas.doc www.premiosveoveo.com/saber/deportes/ef/jef08.htm http://perso.wanadoo.es/bijbol/reglas.htm#material Pàgina següent

AVALUACIÓ A mesura que desenvolupeu les tasques haureu de valorar diferents aspectes. Sereu vosaltres i la resta de la classe qui valorarà la vostra tasca.   Utilitzeu els quadres següents per valorar diferents aspectes de la tasca que heu de dur a terme i de les característiques del treball final que heu d'aconseguir.     Quadre d'autoavaluació del procés de treball (contesteu “sí” o “no”):  1. Heu consultat totes les fonts d'informació donades? 2. Heu seleccionat la informació necessària per a cada apartat? 3. Heu inclòs tota la informació demanada? 4. Heu construït algun tipus de material alternatiu? 5. Heu portat a la pràctica les activitats elegides de manera divertida i motivant? 6. Heu ordenat i presentat la informació d'una manera clara i precisa?   Introducció Tasca Procés Recursos Avaluació Conclusions Crèdits Pàgina següent

Introducció Tasca Procés Recursos Avaluació Conclusions Crèdits Quadre d'autoavaluació del treball individual (contesteu “fluix”, “bé” o “molt bé”): 1. Has dut a terme totes les tasques encarregades? 2. Has inclòs informació no demanada al treball? 3. Has utilitzat correctament les eines? 4. T'has esforçat per ser creatiu en les tasques? 5. Has presentat la feina amb claredat i pulcritud? 6. Has tingut interès per col·laborar amb el grup? Quadre avaluació del treball dels altres grups (contesteu “fluix”, “bé” o “molt bé”). Aquestes preguntes us seran útils per valorar el treball de la resta de grups de la classe. Contesteu les preguntes entre els components del vostre grup i contrasteu-les amb la resta dels grups. 1. Les tasques i el producte final s'han completat satisfactòriament? 2. El treball dóda a conèixer el material i el joc/esport elegit? 3. El grup s'ha esforçat per ser creatiu en les tasques? 4.La pràctica del joc/esport ha sigut entretingut i motivador?    5. La presentació global del producte final és satisfactòria? Introducció Tasca Procés Recursos Avaluació Conclusions Crèdits Pàgina següent

CONCLUSIONS Introducció Tasca Procés Recursos Avaluació Conclusions Crèdits Ara ja sabeu el que són els jocs/esports alternatius i el material que s’utilitza. I també heu pogut veure com podeu fabricar vosaltres mateixos el vostre propi material alternatiu i també com podeu inventar els vostres jocs/esports alternatius. Us animem a seguir descobrint aquest meravellós món del joc alternatiu. Veureu que hi ha infinites possibilitats, seguiu l’aventura!!! Pàgina següent

CRÈDITS Introducció www.xtec.es/~aalas/ Tasca www.juegosdeef.8m.com/ Procés Recursos Avaluació Conclusions Crèdits www.xtec.es/~aalas/ www.juegosdeef.8m.com/ www.xtec.es/~fmorilla/article.htm http://sebastia.capella.en.eresmas.net/web/materials http://edu.aytolacoruna.es/aula/educación_física/juegos.htm www.trasgo.es/sede/recreación.asp http://usuarios.lycos.es/crispulpillo/index.htm www.educarm.es/edfisica-puertolumbreras/docs/indicas.doc www.premiosveoveo.com/saber/deportes/ef/jef08.htm http://perso.wanadoo.es/bijbol/reglas.htm#material J. GERARDO RUIZ ALONSO; Juegos y Deportes alternativos; Agonos, Lérida,1996. Torna a l’inici