“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Institut Sunsi Móra Batxillerat STEM
Advertisements

Competències ètiques en la formación universitària
El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
Recursos Informàtics en Història
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
L’Expressió escrita.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
APOSTA PEL CICLE FORMATIU DE GRAU SUPERIOR EN
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
Projecte d’Itineraris Formatius
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
Experiència amb el Google Sites
BATXILLERAT ARTS ESCÈNIQUES
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Dispositiu Local d’Inserció
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Imaginem que fa un segle haguéssim hibernat a un cirurgià i a un mestre...
Seminari d’Educació Especial
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Projecte “TALK TO ME” febrer de 2018.
Treball i aprenentatge en xarxa
Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines
BONES PRACTIQUES A L’AMPA Activitats Extraescolars
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Joan Pons Solé Departament de Geografia – UAB 11 de març de 2015
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Projecte d’Itineraris Formatius
Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
XESVic Avaluem projectes del pati de l’escola
Xerrada ABEAM Breu descripció del curs “Internet i les matemàtiques a secundària” DSMA David Obrador Sala: 26 de novembre de 2005.
Albert Barceló Masdéu Grau d’Enginyeria Informàtica
LÍMITS: EDUCAR EN LLIBERTAT
ALUMNAT ALTES CAPACITATS Pla Individualitzat
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Imaginem que fa un segle haguéssim hivernat un cirurgià i un mestre...
CICLES FORMATIUS.
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Activitats en línia amb Moodle
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco Alzira, 3 de març de 2011

Justificació La societat ha evolucionat cap a les noves tecnologies. L’escola cal que s’adapte a les necessitats socials i laborals. Cal preparar a l’alumnat per a la societat del segle XXI. Projecte FGS 2.0: - Conscienciació i predisposició del professorat. - Formació del professorat. - Informació i formació a les famílies. - Introducció de les noves tecnologíes al centre i a l’aula. - Dotació de material informàtic al professorat. - LOE. Competència Tecnològica: Canvi de metodología de treball a l’aula. - Adaptació dels recursos educatius a les NNTT.

Què és un recurs educatiu? Recurs educatiu és qualsevol material que, en un context educatiu determinat, siga utilitzat amb una finalitat didàctica o per a facilitar el desenrotllament de les activitats formatives. Cal adaptar els recursos educatius a les noves eines tecnológiques.

Funcions dels recursos educatius - Proporcionar informació. Pràcticament tots el mitjans didàctics proporcionen explícitament informació: llibres, vídeos, programes informàtics... - Guiar els aprenentatges dels estudiants, instruir. Ajuden a organitzar la informació, a relacionar coneixements, a crear nous coneixements i aplicar-los... És el que fa un llibre de text per exemple. - Motivar, despertar i mantindre l'interés. Un bon material didàctic sempre ha de resultar motivador per als estudiants. - Avaluar els coneixements i les habilitats que es tenen, com ho fan les preguntes dels llibres de text o els programes informàtics. - Proporcionar simulacions que oferixen entorns per a l'observació, exploració i l'experimentació. Per exemple un simulador de vol informàtic, que ajuda a entendre com es pilota un avió. - Proporcionar entorns per a l'expressió i creació. És el cas dels processadors de textos o els editors gràfics informàtics.

Recursos Educatius aplicats al Projecte FGS 2.0 Adaptació dels recursos a les noves tecnologies del FGS: - Material de construcció propia. - Reserca d’activitats on-line. Organització dels recursos: - Web del centre. www.fgarciasanchiz.es - Blogs educatius: Aules virtuals. Classificació dels recursos: - Recursos informatius. - Recursos formatius i de recolzament.

Recursos Informatius

Recursos Formatiu i de Recolzament

Recerca de Recursos aplicats a les NNTT

Recerca de Recursos Educatius a la Xarxa

Gràcies per la vostra atenció!!!