Alejandra González-Mestre Iborra Igualada, 22 de novembre de 2011

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Servei de Contractacions i Subministraments
Advertisements

ENERLOGY MONITORING Monitoritzar Gestionar Web Consums Aigua
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Llei 21/2013, de 9 de desembre, d’avaluació ambiental
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
i el que no es pot avaluar
LA PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS VIARIS
El pilars del govern obert a Catalunya: Transparència
En aquest tema veurem els apartats següents:
Diputació de Barcelona
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Què és un pla Individualitzat ?
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Estudi per a la identificació de
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
Departament de Justícia
Catàleg de béns homologats i de compra centralitzada
NIVELLS D’0RGANITZACIÓ
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Desenvolupament de la sessió:
El Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
GESTIÓ PER PROCESSOS.
PER A ALUMNES ESPORTISTES D’ELIT
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Projecte d’Itineraris Formatius
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
Jornada Cloenda Esports
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
El marc normatiu La Llei 12/2007, d/11 d’octubre, de Serveis Socials i el Decret 202/2009, de 22 de desembre estableixen la creació d’òrgans de participació.
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
Decret d’autonomia dels centres educatius
COM FER FRONT A LA MANCA D’HABITATGE SOCIAL
La Direcció queda habilitada per:
La Cigarreta Electrònica: Què en sabem?
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
La gestió per processos
Llei 5/2003, de 22 d’abril, de mesures de prevenció dels incendis forestals en les urbanitzacions, els nuclis de població, les edificacions i les instal·lacions.
TEMA 10: ALTRES ENTITATS LOCALS
La Cigarreta Electrònica: Què en sabem?
Policia + Tecnologia Mataró, 1 de juliol de 2003.
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
Com preparar una unitat per a l’avaluació
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Xarxa de Custòdia del Territori
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
IV Espais d'experiències.:pràctiques comparades
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Protocol de funcionament intern del Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet Secretaria del Consell Municipal de Serveis Socials.
Anàlisi d’un lloc web implementant actualització del contingut
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Noves Sortides d’Emergència Túnel Sants-Sagrera
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
Transcripción de la presentación:

Alejandra González-Mestre Iborra Igualada, 22 de novembre de 2011 LA LLEI D’INFRAESTRUCTURES CRÍTIQUES I EL SEU DESPLEGAMENT REGLAMENTARI: IMPLICACIONS PER ALS SERVEIS PÚBLICS AFECTATS Alejandra González-Mestre Iborra Igualada, 22 de novembre de 2011

La situació actual mundial amb la proliferació del terrorisme internacional, armes de destrucció massiva o el crim organitzat, entre d’altres, fa necessari el disseny d’una política de seguretat homogènia i integral, tant en l’àmbit públic com privat, que estigui específicament dirigida a la protecció de les infraestructures considerades com a crítiques.

Directiva 200/114/CE del Consell, de 8 de desembre Directiva 200/114/CE del Consell, de 8 de desembre de 2008, sobre la identificació i designació d’infraestructures crítiques europees i l'avaluació de la necessitat de millorar la seva protecció. Llei 8/2011, de 28 d’abril, per la que s’estableixen mesures per a la protecció de les infraestructures crítiques. Real Decret 704/2011, de 20 de maig, pel que s’aprova el Reglament de protecció de les infraestructures crítiques.

QUÈ ÉS UNA INFRAESTRUCTURA CRÍTICA? Són aquelles instal·lacions, xarxes, serveis i equips físics i de tecnologia de la informació sobre els que descansa el funcionament dels serveis essencials, quin funcionament és indispensable i no permet solucions alternatives, per la qual cosa la seva interrupció o destrucció tindria un impacte gran sobre la salut, la seguretat o el benestar dels ciutadans o en l’eficaç funcionament de les institucions de l’Estat i de les Administracions Públiques.

CATÀLEG NACIONAL D’INFRAESTRUCTURES ESTRATÈGIQUES: Contindrà les dades relatives a la descripció de les infraestructures, la seva ubicació, titularitat i administració, serveis que presten, mitjans de contacte, nivell de seguretat que precisin. El Ministeri d'Interior, a través de la Secretaria d'Estat de Seguretat, serà qui classifiqui les infraestructures com a estratègiques i si escau com a crítiques, així com incloure-les per primera vegada al catàleg.

SISTEMA DE PROTECCIÓ D’INFRAESTRUCTURES CRÍTIQUES: Està constituït per aquell conjunt d’institucions, òrgans i empreses, tant del sector públic com privat, responsables del correcte funcionament dels serveis essencials o en la seguretat dels ciutadans.

Agents del Sistema de protecció d’infraestructures crítiques: 1.- Secretaria d'Estat de Seguretat. 2.- Centre Nacional per a la Protecció d’Infraestructures Crítiques (CNPIC). 3.-Les Delegacions del Govern en les CCAA o l'òrgan designat per aquelles CCAA amb competències en la protecció de persones i béns.

Agents del Sistema de protecció d’infraestructures crítiques: 4.-La Comissió Nacional per a la Protecció de les Infraestructures Crítiques. 5.-El Grup de Treball. 6.-Operadors crítics.

Operadors crítics: Organismes responsables de les inversions o del funcionament diari d’una instal·lació, xarxa, sistema o equip físic o de tecnologia de la informació designada com infraestructura crítica. Per a la designació com Operador crític serà suficient que almenys una de les infraestructures per ell gestionades reuneixi la consideració d'infraestructura crítica. CNPIC elaborarà proposta de resolució.

Funcions Operadors crítics: Prestar la seva col·laboració tècnica a la Secretaria d'Estat de Seguretat, a través del CNPIC, en la valoració de les infraestructures pròpies. Col·laborar, si escau, amb el Grup de Treball, en l'elaboració dels Plans Estratègics Sectorials i en la realització de les anàlisis de riscos sobre els sectors estratègics on es trobin inclosos. Elaborar el Pla de Seguretat de l'Operador i procedir a la seva actualització periòdicament o quan les circumstàncies així ho exigeixin. Elaborar un Pla de Protecció Específic per cadascuna de les infraestructures considerades com a crítiques al Catàleg així com procedir a la seva actualització. Designar un Responsable de Seguretat i Enllaç. Designar un Delegat de Seguretat per cadascuna de les seves infraestructures considerades crítiques per la Secretaria d'Estat de Seguretat. Facilitar inspeccions.

INSTRUMENTS DE PLANIFICACIÓ 1.- Pla Nacional de Protecció de les Infraestructures Crítiques. 2.- Plans Estratègics Sectorials. 3.- Plans de Seguretat de l'Operador. 4.- Plans de Protecció Específics. 5.- Plans de Suport Operatiu.

Plans de Seguretat de l’Operador: Definiran les polítiques generals per garantir la seguretat del conjunt d'instal·lacions o sistemes de la seva propietat o gestió. Hauran de ser elaborats en el termini de sis mesos a partir de la notificació de la resolució de la seva designació com a operador crític i ser presentats al CNPIC. La Secretaria d'Estat de Seguretat ho aprovarà o modificarà en el termini de 2 mesos. Hauran d'establir una metodologia d'anàlisi de riscos que garanteixi la continuïtat dels serveis proporcionats. El CNPIC establirà els continguts mínims. Estaran classificats segons legislació en matèria de secrets oficials. Hauran de ser revisats cada 2 anys. Els operadors crítics hauran de custodiar els mateixos implantant les mesures de seguretat de la informació.

Plans de Protecció Específics: Elaborats per a cadascuna de les instal·lacions crítiques, inclouran les mesures concretes ja adoptades i les que es vagin a adoptar, les mesures permanents i les temporals i graduades en funció de les amenaces. S’elaboraran en el termini de 4 mesos a partir de l’aprovació del Pla de Seguretat de l’Operador. La Secretaria d'Estat de Seguretat notificarà en el termini màxim de dos mesos la seva resolució amb l'aprovació dels diferents Plans de Protecció Específics. El CNPIC establirà els continguts mínims d'aquests plans així com el model en el qual fonamentar l'estructura d'aquests. Estaran classificats segons legislació en matèria de secrets oficials. Hauran de ser revisats cada 2 anys.

Cronograma CRÍTIC CNPIC + COMISSIÓ COMISSIÓ NACIONAL PER A LA PROTECCIÓ DE LES IC OPERADOR CRÍTIC Aprovació Pla Estratègic Sectorial (Aigua) Elaborat Pla de Seguretat Operador Designació com a Operador crític Elaborats Plans de Protecció Específics AVUI 6 MESOS 4 MESOS DES D’APROVACIÓ INICIS 2012 (abans 22 de maig 2012)

MOLTES GRÀCIES PER LA SEVA ATENCIÓ