ITINERARIS 4t d’ESO.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ITINERARIS A 4t d’ESO. CURRÍCULUM ESO LOE PREVIST PER AL CURS Segona llengua estrangera: s’oferirà en franja de matèries optatives un mínim.
Advertisements

CURRICULUM DEL BATXILLERAT EN LA COMUNITAT VALENCIANA DECRET 87/ DE JUNY Institut d’Educació Secundària “COTES BAIXES” CERTIFICADA EN FORMACIÓ EN.
Som de l’eugeni.
Avda. Josep Llobet i Bonastre, s/n
Presentació nova organització 4t ESO 12/2/2016
PROGRAMA DE FORMACIÓ EN CIÈNCIES A L’ESO
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
ORIENTACIÓ 16/17 Generalitat de Catalunya Departament d’Ensenyament
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
Una experiència a sisè de Primària
I ARA, QUÈ PUC FER?.
SELECTIVITAT 2013.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
PREINSCRIPCIÓ DE QUART.
PETITS REPORTERS Títol.
Novetats en l’accés a la universitat
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Durada dels estudis = 2000 hores
Ensenyaments de l’àmbit d’arts plàstiques i disseny
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
ORIENTACIÓ 3r ESO CURS
PROJECTE CIENTIFICTECNOLÒGIC
PROGRAMA D’ORIENTACIÓ
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
RELACIONS EN L’EQUIP DE TREBALL
ORGANITZACIÓ DEL 4t d’ESO
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Estadística 1ª Avaluació
Jornada de portes obertes de Batxillerat 2018
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
JORNADA D’ORIENTACIÓ AL BATXILLERAT
Seminari d’Educació Especial
ECONOMIA BAT1 Presentació Professor: Miquel Caelles
Presentació de 1r d’ESO Curs
Presentació BATXILLERAT
Presentació BATXILLERAT
Com fer una presentació? Comunicació oral
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Característiques  L'Educació Secundària Obligatòria o ESO dura quatre anys i està dividida en dos cicles: el primer (1r i 2n d'ESO), per a l'alumnat de.
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
Inici del curs setembre de 2018
Presentació de la matèria de Química Curs 1r de Batxillerat
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
EL BATXILLERAT I LES NOVES PROVES D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT

CFA Sebastià Juan Arbó Curs
SELECTIVITAT 2011.
REUNIÓ AMB FAMÍLIES ORIENTACIÓ 4T D’ESO Generalitat de Catalunya
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
CONEIXEM EL NOSTRE POBLE:
Reunió amb mares i pares d’alumnes de 4t d’ESO Institut Joanot Martorell 10/maig/2011.
El Modernisme Tradició I Modernitat a L’arquitectura Del Canvi De Segle Projecte Escolar Comènius 1
NOU MODEL D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT 2010.
Programes de formació i inserció (PFI) Administració i gestió Agrària Arts gràfiques Comerç i màrqueting Edificació i obra civil Electricitat.
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Transcripción de la presentación:

ITINERARIS 4t d’ESO

CURRÍCULUM ESO LOE PREVIST PER AL CURS 2019-2020

Elecció de les optatives específiques de 4t d’ESO A quart cal escollir un itinerari específic per tal d’orientar-se millor a la modalitat de Batxillerat o de cicles desitjat. Per aquesta raó, ara cal fer la tria d’assignatures específiques distribuïdes en tres franges horàries.

MATÈRIES OPTATIVES ESPECÍFIQUES PER L’ALUMNAT DE 4t ESO S’oferirà a l’alumnat 9 matèries específiques de les quals cada alumne/a haurà de triar 3, una de cada franja. En el cas que en una determinada matèria no hi hagi un mínim d’alumnes aquesta no es podrà fer.

ITINERARIS RECOMANATS EN FUNCIÓ DELS ESTUDIS A CURSAR DESPRÉS DE 4t d’ESO Batxillerat o Cicle formatiu d’àmbit científic: - Obligatori: Física i Química i Biologia i Geologia. - Optatiu: franja 3. Batxillerat o Cicle Formatiu d’àmbit tecnològic: - Obligatori: Física i Química i Tecnologia. Batxillerat o Cicle Formatiu d’àmbit humanístic: - Obligatori: Cultura clàssica. - Optatiu: franja 2 i franja 3. Batxillerat o Cicle Formatiu d’àmbit administratiu: - Obligatori: Informàtica. - Optatiu: franja 2 o franja 3.

DESCRIPCIÓ DE LES MATÈRIES TECNOLOGIA La matèria optativa de tecnologia té com a finalitat conèixer els continguts que fan referència a les característiques, instal·lacions i manteniment de l’habitatge, així com el funcionament de circuits pneumàtics, electrònics (analògics i digitals) i de control automàtic. Es recomana que la cursin aquells alumnes que després faran el batxillerat tecnològic o cicles formatius de grau mitjà de les famílies de mecànica, manteniment, electricitat, electrònica o informàtica. BIOLOGIA I GEOLOGIA Els continguts que es treballaran en la matèria estan relacionats principalment amb l’herència i la biotecnologia. També  estudiarem el funcionament dels ecosistemes i finalment ens adonarem que el nostre planeta és molt dinàmic: Heu sentit parlar dels terratrèmols i els volcans? FÍSICA I QUÍMICA Destinat a l'alumnat d'itinerari de batxillerat científic o batxillerat tecnològic. Estudiarem el moviment, les forces, l'energia, les ones i les reaccions químiques.

DESCRIPCIÓ DE LES MATÈRIES VISUAL I PLÀSTICA Els continguts del quart curs, de caràcter optatiu, desenvolupen el treball de procediments més avançats i la seva utilització en projectes més complexos, tant pel que fa a la seva intencionalitat, reflexió prèvia i planificació, com a la seva execució tècnica. INFORMÀTICA La matèria optativa d’informàtica té com a finalitat conèixer els continguts que fan referència a la creació de continguts multimèdia (amb imatge, àudio i vídeo), la publicació i difusió de continguts(disseny de presentacions amb elements multimèdia, web 2.0 i xarxes socials) i les eines per a la comunicació (xarxes, seguretat i canals de distribució de continguts). Es recomana que la cursin aquells alumnes que després faran el batxillerat tecnològic, científic o cicles formatius de grau mitjà de les famílies d’informàtica, electrònica, electricitat o administració. MÚSICA L’optativa de música amplia i aprofundeix els continguts ja adquirits. Mitjançant les noves tecnologies es treballa l’edició de partitures, l’enregistrament i la composició. La interpretació d’un repertori variat permet aplicar els coneixements de llenguatge musical assolits anteriorment. Conèixer estils musicals de diferents èpoques i països mitjançant l’audició, l’anàlisi i l’ús de recursos audiovisuals i informàtics, ens aproparà a diferents realitats socioculturals.

DESCRIPCIÓ DE LES MATÈRIES FRANCÈS L’optativa de francès és una continuació dels crèdits de 2n i 3r. Es desenvoluparan i s’ampliaran les habilitats ja adquirides. Al final de curs, l’alumnat ha de ser capaç de mantenir una conversa bàsica, parlar sobre temes que li són propers i fer preguntes per a obtenir informació bàsica de l’interlocutor. La mateixa informació serà tractada mitjançant l’expressió escrita. Al darrer trimestre, es tractaran temes vinculats amb el futur professional. CULTURA CLÀSSICA La matèria de cultura clàssica és una optativa que pretén aportar a l’alumnat coneixements sobre la distribució del món clàssic a la civilització occidental en els àmbits literari, artístic, cultural i científic, entre d’altres, perquè reconeguin i valorin críticament alguns elements comuns provinents del món clàssic.