Number 1 POLLOCK.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EXPRESSIONISME ABSTRACTE
Advertisements

Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
JOAN MIRÓ VIDA I OBRES inicials.
ELS LLENGUATGES VISUALS
Número I Jackson Pollock
L´energia.
GASPARD MONGE GIRARD DESARGUES.
2. L' idealisme transcendental:la síntesi kantiana 2. 3
LA RATLLA VERDA Henri Matisse Pintura segle XX.
Ciència, tècnica i societat
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Composició IV Wasily Kandinsky
Giacomo Leopardi, l’Infinito.
BAUHAUS, una escola d’art
Composició IV Wasily Kandinsky
CONSTRUCTIVISME SUPREMATISME NEOPLASTICISME HOLANDÉS
Entrevistem a Joaquín Castel Mas
Projecte de treball: ELS PINTORS I LES PINTORES
Sopa Campbell’s Andy Warhol
Tableau II Piet Mondrian
“L’ART NO EXPRESSA EL QUE ÉS VISIBLE, MÉS AVIAT FA VISIBLE...”
«Jo, amb les obres, et mostraré la meva fe.»
Oda a Guynemer ADRIÀ VELASCO SAURA.
CLAUDE MONET.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Tot el que ens envolta és matèria, però...
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
MONESTIR DE PEDRALBES El Monestir de Pedralbes és un dels edificis més valuosos del gòtic català, que conserva el claustre gòtic considerat el més gran.
LLUM I OMBRES.
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
Projecte de P-3 4a Part Curs
PABLO RUIZ PICASSO.
Tableau II Piet Mondrian
PROPIETATS PERIÒDIQUES DELS ELEMENTS
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
DONA II Williem de Kooning
T E O R I A D E L C O L O R Que cal saber sobre el color?
MAPES MENTALS TONI BUZAN
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
Què hi ha a l'Univers?.
DE LA DURADA AL RITME.
La matèria.
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
MUTACIÓ Eduardo Chillida Escultura segle XX.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
ALUMNES DE 4T ESCOLA L’ESTEL
Gèneres Musicals.
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
2. El materialisme històric de Marx
CONNEXIONS SENSE CABLES I DISPOSITIUS MÒBILS
SURREALISME PARANOIC-CRÍTIC
Creixement econòmic de Liquats Vegetals: Presència als lineals de les grans distribuidores d’alimentació. Núria Arimany Anna Sabata Xavier Ferràs Petra.
DONA II DE KOONING.
IV Concurs Bíblic Informàtic
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
La llum i el so.
Un animal en perill d’extinció
Piet Mondrian Holanda,
Proposta 8.
Per la PAU, en record de RACHEL CORRIE.
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
Les Avantguardes (principis segle XX)
Mark George Tobey EL PINTOR MÍSTIC DEL NORD-OEST AMERICÀ
Anàlisi d’un lloc web implementant actualització del contingut
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
ART MODERN.
Transcripción de la presentación:

Number 1 POLLOCK

ÍNDEX Catalogació Anàlisi Formal Interpretació Pollock Expressionisme abstracte Enllaços

Catalogació Obra: Lavender Mist: Number 1. Autor: Jackson Pollock. Cronologia: 1950. Tècnica i suport: oli, vernís i pintura d'alumini sobre tela. Dimensions: 221 x 299,7 cm . Estil: Expressionisme abstracte. Localització: National Gallery of Art, Washington.

Característiques Anàlisi formal Tècnica

Anàlisi formal Característiques Es tracta d’una composició oberta: “all over”. Es diferència el fons i les figures. Teixit de fils de pintura de diferents dimensions i formes superposades. Apareixen taques com a punts d’energia negres.

Anàlisi formal Característiques All-over Una nova superfície de la pintura que es va denominar “all over”, per a significar un camp obert sense límits . En les configuracions “all-over” de Pollock, no hi ha punt focal i la pintura genera una energia contínua tan carregada que sembla sobrepassar els límits del quadre

Anàlisi formal Tècnica Abandona el cavallet i pinta quadres de grans dimensions. Substitueix el pinzell pel degoteig incontrolat de la pintura semilíquida sobre la tela. Utilitza les tècniques del: “Dripping”, degoteig. “Pouring”, vessat. Utilitza l'esmalt sintètic i les pintures metal·litzades. El quadre desborda el marc, que és retallat segons el resultats.

Relacions amb altres obres Tema Context històric Interpretació Significat Relacions amb altres obres

Interpretació «L'artista, modern, em sembla, treballa i expressa un món interior, en altres paraules, reflecteix l’energia, el moviment, i altres forces interiors(…) L'artista modern treballa amb espai i temps i més que il·lustrar els seus sentiments, els expressa». Tema El quadre no té cap referent exterior, és el resultat de l’estat d’ànim del pintor mentre que realitza l’acció de pintar, Action painting. Forma part d’una sèrie de quadres a l’oli i vernís de laca coneguts com “Black Painting”.

Interpretació Action painting Inicia el mètode Action painting: L’artista involucra el cos en l’acte de pintar. Es dona especial importància al procés de creació, l’acte emocional. Esta concepció deriva de la teoria surrealista de l’ automatisme psíquic. Utilitza les tècniques del “Dripping”, degoteig. El degoteig ja havia estat utilitzar de forma esporàdica per altres pintors com Marx Ernst.

Interpretació Action painting

Interpretació Significat «L'artista, modern, em sembla, treballa i expressa un món interior, en altres paraules, reflecteix la energia, el moviment, i altres forces interiors(…) L'artista modern treballa amb espai i temps i més que il·lustrar els seus sentiments, els expressa». Els quadres dels expressionistes abstractes volen expressar el seu món interior i l’angoixa de viure en grans ciutats industrials despersonalitzades. Pollock s’enfronta al quadre, un adversari viu i actiu, negant que sigui fruit de l’atzar.

Interpretació Context històric El 1945 Pollock es casa i se’n van viure Long Island on condiciona un graner com a taller. El nou taller li permet disposar d’espai suficient per treballar en grans formats. A partir del 1947 elimina de la seva obra qualsevol referència figurativa i inicia el mètode: Action painting. El 1948 realitza la seva cinquena exposició en solitari on presenta les primeres obres amb la tècnica “drip-painting”. Els comentaris de la premsa i el públic van ser molt crítics.

Relacions amb altres obres Interpretació Relacions amb altres obres «Estic particularment impressionat pel seu concepte (dels surrealistes) de l'inconscient com font de l'art. Aquesta idea m'interessa més que els que fan els pintors específics, entre els quals no incloc als dos artistes que més admiro: Picasso i Miró». Aquesta obra és molt similar a d’altres que pinta entre 1950 i 1951 com One, Number 1.

Biografia Jackson Pollock 1912-1956 Estil Obres

Jackson Pollock Biografia 1912-1956 Neix el 1912 a Wyoming. Entre 1936-1940 s’interessa pels muralistes mexicans i la pintura dels indis i la figura del xaman, El 1943 adopta un estil més lliure i abstracte, influenciat pel surrealisme. A partir de 1947 Pollock evoluciona cap a l’expressionisme abstracte, desenvolupant la tècnica de l’Action-painting o dripping, L’artista Namuth fotografia i filma (1951) el procés de treball de Pollock, a partir d’aquest moment es desencadena una nova etapa caracteritzada pel consum d’alcohol i una crisi creativa. El 1956 mor en un accident de cotxe.

Jackson Pollock Estil 1912-1956 «la meva pintura no neix en el cavallet. Gairebé mai, abans de començar a pintar, se m'ocorre estendre la tela sobre el bastidor. Sobre el sòl em sento més a gust, més prop, més part del quadre; puc caminar entorn seu, treballar per quatre costats diferents, estar literalment dintre del quadre. És una mica el mètode usat per certs indis de l'oest que pinten amb sorra. Quan estic dintre del quadre no m'adono del que estic fent. Solament després de cert període, obstinat, diguem-lo així, a travar coneixement, aconsegueixo veure quina adreça he pres. I no tinc por de fer canvis, ni tan sols de destruir la imatge, perquè sé que el quadre té una vida pròpia i jo tracto de treure-la fora. Solament quan perdo contacte amb la tela el resultat és un desastre. D'una altra manera s’estableix un estat de pura harmonia, d'espontània reciprocitat, i l'obra surt bé». Estil Trenca amb els elements tradicional de la pintura: Forma. Llum. Espai. Superposició aleatòria de capes i línies de colors. Obres de grans dimensions. Introdueix noves tècniques pictòriques. És una pintura sense projecte. Expressa el món interior. Involucra el cos en l’acte de pintar, Action painting.

Jackson Pollock Obres 1912-1956 Male and Famele, 1942. Totem lesson, 1944. Summertime: Number 9A, 1948. One, Number 1, 1950. Blue Poles: Number 11, 1952.

Jackson Pollock 1912-1956 Obres Male and Famele, 1942.

Jackson Pollock 1912-1956 Obres Totem lesson, 1944.

Jackson Pollock Obres 1912-1956 Postes blau, Blue Poles: Number 11, 1952.

Jackson Pollock 1912-1956 Obres Number 31, 1950.

Jackson Pollock Obres 1912-1956 Summertime: Number 9A, 1948, 85,4 x 5,49 m.

Expressionisme Abstracte Context històric Influències Característiques Autors

Expressionisme Abstracte Context històric La II Guerra Mundial marca un punt d’inflexió en el panorama artístic. Durant la guerra es produeix un flux migratori d'intel·lectuals cap a Amèrica. Estats Units esdevé la dipositària, en nom de la democràcia, dels valors de la cultura, els adopta i els adapta a les seves estructures socials. Nova York es convertirà en el centre artístic mundial. A partir d’ara els moviments artístics no tindran uns límits ben definits. Cada vegada es més notable el divorci entre el públic i l’art.

Expressionisme Abstracte Influències L’Expressionisme abstracte sorgeix després de 1945 a Nova York. Els antecedents són: L’abstracció lírica de Kandisnky. L’automatisme surrealista. El pressupòsit bàsic és que l'inconscient s'apodera de l'artista i produeix l'obra d'art. L'èxit del moviment va provocar, com a reacció, dos moviments contraris: El Pop-art. El Hard-Edge: caracteritzat pel rigor geomètric, els contorns nítids i els colors uniformes.

Expressionisme Abstracte Característiques Rebuig de tot convencionalisme estètic. Utilització de nous mètodes d’execució. Expressió de l’estat interior de l’artista en el moment de realitzar la pintura. Utilització de teles de grans dimensions. Llibertat amb les composicions, formes i colors.

Expressionisme Abstracte Artistes Jackson Pollock William Kooning Mark Rothko M. Tobey

Expressionisme Abstracte Rothko (1903-1970) La característica principal de la seva pintura és el “Colour Field” o camp de color: colors purs disposats en zones, la majoria de las vegades rectangulars. Explora el potencial expressiu dels camps rectangulars de colors lluminosos que semblen surar sobre la superfície de la tela. Obra: Taronja i groc. Roig, blanc i marró, 1957.

Expressionisme Abstracte Rothko (1903-1970) Taronja i groc, 1956. Roig, blanc i marró, 1957.

Expressionisme Abstracte Mark Tobey (1890-1976) El seu art està relacionat amb les doctrines estètiques de l'extrem orient: la mà que traça els signes obeeix a un impuls motor que li arriba de la profunditat de l'ésser. Els seus quadres, formats per un teixit aspre de signes quasi iguals, una pintura cal·ligràfica inspirada en l’art japonès. Obra: Radiació ciutadana, 1944.

Expressionisme Abstracte Mark Tobey (1890-1976) Radiació ciutadana, 1944.

Enllaços http://es.wikipedia.org/wiki/Expresionismo_abstracto http://www.arteuniversal.com/estilos+ismos+movimientos/siglo+XX/segundas+vanguardias/accion.html http://www.moma.org/collection/browse_results.php?criteria=O%3AAD%3AE%3A4675&page_number=1&template_id=6&sort_order=1 http://portalmundos.com/mundoarte/biografia/pollock.htm