La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Sopa Campbell’s Andy Warhol 1928-1987.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Sopa Campbell’s Andy Warhol 1928-1987."— Transcripción de la presentación:

1 Sopa Campbell’s Andy Warhol

2 1.- Documentació Títol: Llauna de sopa Campbell’s Autor: Andy Warhol
            Cronologia: 1965             Estil: Pop-art             País: EUA            

3                                        

4 2.- TEMA Representació d'una llauna de sopa de tomàquet de la popular marca Campbell's. La llauna representada no és igual a l'original sinó que Warhol hi ha introduït algunes variacions, principalment cromàtiques.

5 3.- Descripció Acrílic i tinta de serigrafia sobre tela.
La serigrafia consisteix a transferir tinta a través d’una gasa tibada en un marc o bastidor. A aquest conjunt l’anomenem: pantalla serigràfica. Per tant, s’ha d’obturar la gasa en les parts que no es vol deixar passar tinta, mitjançant una emulsió, vernís, cinta adhesiva o emulsió fotosensible. La gasa mostra un aspecte de negatiu del que serà l’estampa. Es col·loca la pantalla serigràfica damunt el suport a imprimir i es fa passar la tinta a través de la gasa, aplicant-li una pressió moderada amb una rasqueta, generalment de cautxú.

6 - Descripció de la llauna
Colors, lletres, escut......

7 4.- Elements formals i compositius
Forma: Tancada. Domina la línia per sobre el color. Composició: Tancada Perpectiva:L'autor prescindeix de les lleis de la perspectiva. Hi ha una incongruència, segurament buscada, entre la frontalitat de les lletres impreses de la llauna i la visió aèria que permet veure tota la tapa superior. Línia d’horitzó: Simetria:Perfecta simetria.

8 Geometria: Línies compositives verticals
Llum: No hi ha un focus lumínic extern. Sorgeix dels mateixos colors. Cromatisme: El color s’aplica de manera plana. Warhol altera el color original de la llauna de sopa (vermell a dalt, blanc a baix, lletres vermelles o blanques) en funció del fons.

9

10 5.- Antecedents i influències posteriors.
Warhol va exercir una gran influència en l’art del seu temps pel fet d’haver “reintroduit” la figuració com a protagonista de l’obra, després d’un període d’expressionisme abstracte, op-art ..., on la imatge havia passat a un segon terme. Posteriorment, a més, la seva estètica va tenir àmplies repercussions en el món de la publicitat i, consegüentment, en el món quotidià en el sentit més ampli de la paraula: l’estètica del món occidental va canviar a partir de les aportacions de Warhol.

11 6.- Relacions amb obres similars de l’autor
Warhol és el màxim representant del Pop-art. S’inicià en el món de la publicitat però passà a l’artístic, en el qual desenvolupà un art basat en la seriació de les obres i en la utilització d’icones quotidianes: productes comercials, fotografies d’artistes i polítics, mites cinematrogràfics, imatges d’impacte.... La seva obra, a més d’emmarcar-se en el Pop-art, és una síntesi de les característiques d’aquest moviment artístic: - ús d’imatges quotidianes corrents i vulgars - aplicació de colors diferents i estridents que alteren la realitat. - repetició seriada amb diferents mides, formats, models i colors.

12

13

14

15

16

17

18 7.- Diferències amb altres solucions coetànies
Dins les Segones Avantguardes i al costat del corrent figuratiu, representat per artistes com Warhol, Lichtenstein, Johns i Oldenburg hi ha el corrent abstracte. El primer moviment representatiu d’aquest corrent dins les Segones Avanguardes va ser l’expressionisme abstracte americà. Aquest renunciava a la racionalitat compositiva o formal i iniciava una recerca vers l’automatisme espontani. Els màxims representants d’aquest corrent seran De Kooning, Pollock (action painting/ dripping) o Tobey (pintura cal·ligràfica).

19

20 8.- Significat i funció Significat: Les obres de Warhol poden semblar, a primer cop d’ull, banals i superficials; la realitat és una altra. Sota l’aparença de trivialitat, lartista feia una crítica aferrissada i despietada de la societat de consum, de la qual també s’aprofitava. Quan emprenia sèries d’una mateixa imatge i encarregava la feina de serigrafiar-la als seus ajudanst, que la duien a terme a la famosa “Factory” (La Fàbrica) de NY sense una participació directa d’ell mateix, posava en qüestió el concepte d’artista tradicional, segons el qual el creador d’una obra artística havia de començar-la i acabar-la personalment. Un altre dels propòsits que es va fixar Warhol va ser actualitzar la temàtica tradicional de l’art a través d’una visió irònica; així, per exemple, la llauna de sopa Campbell’s no era una altra cosa que l’actualització de les natures mortes; els retrats de Mao, Elvis Presley o Marilyn Monroe, els antics retrats àulics....            

21 Funció: Estètica. Warhol pretenia divulgar al màxim la seva obra; per això justament, no va dubtar a seriar les seves creacions a través del procediment de la serigrafia, per tal de poder vendre’n en grans quantitats.

22 9.- Context històric i artístic
Fotocòpia Segones avantguardes


Descargar ppt "Sopa Campbell’s Andy Warhol 1928-1987."

Presentaciones similares


Anuncios Google