Cas Danone
De quina manera influeixen els factors psicològics en el procès de decisió de compra d’un iogurt Danone?
Índex Factors psicològics: La motivació La percepció L’Aprenentatge Creences i Actituds
La motivació Definició: Estat que condueix a una persona a adoptar un comportament amb el qual aconseguirà els seus objectius. Hi ha una necessitat, es busca informació, s’avaluen alternatives i es prèn la decisió de compra.
La motivació La motivació entre en joc en el factor salut. Danone ven molts productes adreçats a la preocupació per la salut (productes funcionals). Exemple: Una persona que va el metge, i aquest li recomana prendre algun producte per reduïr el colesterol. I descobreix un producte com “Danacol”.
La percepció Definició: Es la manera com les persones obtenen informació i la interpreten, davant un missatge publicitari, objecte, etc. Hi ha una atenció selectiva quan busquem el que ens interessa, i una distorsió selectiva quan excloem el què és contrari a les nostres creences.
La percepció Danone procura tenir cura del seu “packaging” per tal de que el consumidor reconeixi els seus productes de forma ràpida. Exemple: “Danino Petit Suïsse” s’identifica com a producte per a nens.
L’Aprenentatge Definició: Son els canvis de comportament davant l’experiència d’un producte, objecte,etc...Si el consumidor té bona experiència repetirà.
L’Aprenentatge Aquest aspecte entre en joc després d’haver consumit prèviament un producte Danone amb una funcionalitat específica. Si pel consumidor és útil, seguirà adquirint-lo de forma reïterada. Exemple: “Activia” adreçat als problemes intestinals i “Griego” ofereix un gust exquisit.
Creences i actituts Definició: La creença és una opinió o pensament del consumidor davant un producte o tema en concret. Definició: L’actitut és el punt de vista del consumidor sobre un producte, anunci, etc. És una predisposició.
Creences i actituts El consumidor associa la marca Danone amb el següent: Qualitat Innovació Salut Tast deliciós