No hi ha raó sense emoció

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Organització d’activitats en el temps d’esbarjo “Activem el pati”
Advertisements

La qualitat, garantia de millora.
PRÀCTICA ESPORTIVA EN EDAT ESCOLAR A VILANOVA I LA GELTRÚ
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Escola Montserrat Sant Just Desvern
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Ponència Una educació per a un nou país.
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
PSICOMOTRICITAT.
Escola la Floresta Sant Cugat del Vallès.
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
JOCS I ESPORTS ALTERNATIUS
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
Escola Sant Sant Josep Oriol
Jornada Cloenda Esports
PROJECTE D’INNOVACIÓ TOTS FEM SALUT PERIODE 2006/09
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
BATXILLERAT ARTS ESCÈNIQUES
LA TUTORIA DE PROFESSORAT NOVELL QUÈ ÉS. PER A QUÈ SERVEIX
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Seminari d’Educació Especial
Casal i estades de Nadal Torrefarrera 2016
Joan XXIII és una escola associada a la UNESCO
Treball i aprenentatge en xarxa
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Taula sectorial de Diversitat funcional Avaluació i línies de treball
Jornada de Portes Obertes Diumenge 24 de març, Canet de Mar
Continuació: el temps II
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
CRAI: Unitat de Recerca
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
“SALUT MENTAL I EDUCACIÓ”
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Convivència i Mediació Escolar
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
PERSONAL DOCENT I INVESTIGADOR (PDI)
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
CICLES FORMATIUS.
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

No hi ha raó sense emoció JOCS EMOTI -ESPORTIUS No hi ha raó sense emoció Metodologia Xavier Estrada Fernàndez

Metodologia Xavi Estrada Es tracta d’un projecte pilot què pretén aportar una pionera METODOLOGIA D’APRENENTATGE mitjançant una activitat extra­ escolar destinada a noies i nois d’edats compreses entre els 6 i 12 anys. L’activitat permetrà gaudir de la pràctica de l’esport i aprendre el reglament, en tres esports diferents: (futbol, bàsquet i handbol), vetllant per la millora global i integral del nen i la nena.

Objectius principals Metodologia Xavi Estrada Potenciar la millora de les habilitats motrius bàsiques mitjançant diferents pràctiques esportives de col·laboració. L’aprenentatge de les regles de joc de cadascun dels esports a través de la pràctica jugada en el rol de jugador/a i en el rol d’àrbitre.

Objectius principals Desenvolupament dels processos cognitius: atenció, concentració, velocitat de processament i memòria. Pràctiques (manuals i digitals) (Mètode SVT) visuo-motores. Identificació i gestió emocional (HAPPY SPORT)

Mètode Metodologia Xavi Estrada Incorporem la neuro‐educació com a base científica de la metodologia de treball. Entenem l’educació esportiva des d’una vessant lúdica que permeti als infants ser els veritables protagonistes, dotant­‐los d’espais rics i entorns productius que s’adaptin a les seves inquietuds i necessitats.

Mètode Volem potenciar un espai de competició obert i multiesportiu on els nens i nenes puguin ser també gestors/àrbitres a més d’esportistes, què els ajudi a gestionar les seves pròpies emocions vers la competició. També oferir tallers orientats a pares i mares a partir del seguiment de la progressió individual dels nens i nenes practicants. Avaluació de les competències assolides pel nen/a de forma integral: biopsicosocial.

Metodologia Xavi Estrada Destinataris Alumnes de 6 a 12 anys, de l’escola d’educació primària que treballaran agrupats per edats i cicles (inicial, mitjà i superior). GRUPS REDUÏTS 25 Màx. Escoles El projecte pilot començarà amb un grup reduït d’escoles de Lleida. Posteriorment s’ampliarà a totes les escoles que es cregui convenient des dels Serveis Territorials d’Ensenyament i des de l’organització. ESPIGA-PRÀCTIQUES II-MITJANA MAGÍ MORERA-PAÏSOS CATALANS

Metodologia Xavi Estrada Monitoratge Titulats amb ROPEC i àrbitres federats en futbol, bàsquet i handbol, tutelats per professionals especialistes. Coordinació amb el centre i àrees de suport. Formació Els agents educatius rebran una formació al nostre càrrec prèvia a l’inici de l’activitat.

Metodologia Xavi Estrada Gestió-organització Xavier Estrada Fernàndez, àrbitre de futbol de 1ª divisió i especialista en joventut i psicologia Francesc Abella Pons, psicòleg clínic Txema del Rosal Asensio, doctor en Ciències de l’EF i l’Esport

Col·laboradors Metodologia Xavi Estrada Federació Catalana de Futbol Federació Catalana d’Handbol Federació Catalana de Bàsquet Serveis Territorials del Departament d’Ensenyament a Lleida Diputació de Lleida Representació Territorial de la SGE a Lleida Ajuntament de Lleida Universitat de Lleida

GRÀCIES