ATLETISME A L’ESCOLA Albert Batalla Flores Universitat de Barcelona.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Un milió d’arbres?. En aquesta activitat intentarem fer una estimació aproximada dels quilometres que poden recórrer els ciclistes del Saunier Duval.
Advertisements

Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
objectiu de la Tecnologia
ENERGIA Energia és allò capaç de transformar la matèria.
2. L' idealisme transcendental:la síntesi kantiana 2. 3
AIGUA I ACTIVITAT FÍSICA
ASSOCIACIÓ DEMANOENMANO
Mecanismes 3er ESO.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Mecanismes 1er ESO.
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
L’ENTRENAMENT ESPORTIU
BAUHAUS, una escola d’art
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
La Condició Física i les Qualitats Físiques Bàsiques
EDUCACIÓ FÍSICA Institut Ègara
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
Una experiència a sisè de Primària
Tema 2. DIVISIBILITAT.
Prova pilot sensor de control volumètric a 4 municipis de la província de Barcelona Conchita Vicaria
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Ester Busquets i Alibés
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
Rehabilitació interdisciplinar en l’atàxia ( Estimulació Bassal )
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Les qualitats psicomotrius
APRENENT JUNTS.
PSICOMOTRICITAT.
Library and Information Science Abstract
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
Títols de la Generalitat de Catalunya sense efectes acadèmics
Entrenament de la resistència
COMENTARI DE GRÀFICS.
Diverses parts (òrgans)
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
CONVERSA EXPLORATÒRIA
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Principis de l’entrenament
VALORS/VIRTUTS per créixer com a persones
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Grups interactius a L’Esquitx
Objectiu Educatiu Trienni
IMPACTE FAMILIAR I COMUNITARI DEL BANC DEL TEMPS ESCOLAR
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS: Grans grups d’edat
“El perfil de mestre i professor”
El teu esforç, la seva energia
Proves de competències bàsiques als 14 anys
SANDRA MONJE INS BAIX CAMP 2016/17
Curs d’Introducció a l’Ultimate
Les taules de multiplicar
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
VIOLÈNCIA I VIH Margarita Sentís i Carmen Borreguero
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
d’una xerrada de l’Eduard Sala que trobareu a
INTRODUCCIÓ INTRODUCCIÓ INTRODUCCIÓ
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
LES MÀQUINES.
WebQuest “ L’esport, ha de ser violent? ”.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Transcripción de la presentación:

ATLETISME A L’ESCOLA Albert Batalla Flores Universitat de Barcelona

ATLETISME A L’ESCOLA ? PER QUÈ? PER A QUÈ? QUÈ? AMB QUÈ I A ON? COM? Albert Batalla – Universitat de Barcelona

PER QUÈ? JUSTIFICACIÓ DE L’ATLETISME A L’ESCOLA “ESPORT D’ESPORTS” Complert Admet i dóna resposta a la diversitat És fàcilment adaptable HISTÒRIC I ACTUAL UNIVERSAL I LOCAL QUANTIFICABLE Albert Batalla – Universitat de Barcelona

PER A QUÈ? FINALITATS DE L’ATLETISME A L’ESCOLA INICIACIÓ ESPORTIVA Habilitats motrius específiques Transmissió cultural - esportiva CONDICIONAMENT FÍSIC – SALUT EDUCACIÓ EN VALORS INTERDISCIPLINARIETAT Albert Batalla – Universitat de Barcelona

QUÈ? PROVES MÉS INDICADES PER A L’ESCOLA ATLETISME CURSES SALTS LLANÇAMENTS LLEUGERS PESANTS NOMÉS CURSA VELOCITAT MIG-FONS FONS RELLEUS TANQUES OBSTACLES MARXA VERTICALS ALÇADA PERXA HORITZONTALS LLARGADA TRIPLE SALT DISC JAVELINA PES MARTELL Fàcil, sense gaires problemes Possible, però amb adaptacions importants Molt difícil Albert Batalla – Universitat de Barcelona

QUÈ? PROVES MÉS INDICADES PER A L’ESCOLA FÀCIL, SENSE GAIRES PROBLEMES CURSES, TANQUES, MARXA, SALTS HORITZONTALS, JAVELINA I PES POSSIBLE PERÒ AMB ADAPTACIONS IMPORTANTS OBSTACLES: Material, espai ALÇADA: Zona de caigudes DISC I MARTELL: Material, espai MOLT DIFÍCIL PERXA Albert Batalla – Universitat de Barcelona

AMB QUÈ I A ON? IDEES PER A LA CREACIÓ DE MATERIAL ATLÈTIC VELOCITAT FONS TANQUES “Pistoles” = llistons Testimonis = revistes, “ànimes” de rotllos de paper, tros d’espatllera / de pica Cons: ampolles plenes Cadires + piques Cadires + gomes SALTS LLANÇAMENTS Màrfegues: aprofitar bancs Llistó = goma elàstica Disc = ringo Medicinal = bàsquet “farcida” + recautxutada Javelina = pilota de tenis farcida d’aigua (xeringa) Martell: pneumàtic + corda Albert Batalla – Universitat de Barcelona

COM? TRAIENT TOT EL POTENCIAL EDUCATIU DE L’ATLETISME INICIACIÓ ESPORTIVA CONDICIONAMENT FÍSIC – SALUT EDUCACIÓ EN VALORS INTERDISCIPLINARIETAT VELOCITAT FONS TANQUES Escalfament Recuperació: 1’ / 10 m Espai per frenar Aprofitar “diagonals” Evitar monotonia Ritme de cursa Recuperació de l’esforç Regular açada+distància Utilitzar goma elàstica Pasar en sentit correcte! Compte obesitat! SALTS LLANÇAMENTS EN GENERAL Goma elàstica Zones de caiguda! Triple > llargada Compte obesitat! Evitar riscos d’impacte a la caiguda - disciplina “Fonamentals” – idea eix Caràcter global Repetició + variació Albert Batalla – Universitat de Barcelona

COM? TRAIENT TOT EL POTENCIAL EDUCATIU DE L’ATLETISME INICIACIÓ ESPORTIVA CONDICIONAMENT FÍSIC – SALUT EDUCACIÓ EN VALORS INTERDISCIPLINARIETAT FORÇA FLEXIBILITAT RESISTÈNCIA CURSES MIG FONS – FONS OBSTACLES MARXA LLANÇAMENTS SALTS VELOCITAT  TANQUES  Albert Batalla – Universitat de Barcelona

COM? TRAIENT TOT EL POTENCIAL EDUCATIU DE L’ATLETISME INICIACIÓ ESPORTIVA CONDICIONAMENT FÍSIC – SALUT EDUCACIÓ EN VALORS INTERDISCIPLINARIETAT EN SER FÀCILMENT QUANTIFICABLE, L’ATLETISME PERMET CONSTATAR L’EVOLUCIÓ DEL RENDIMENT TEST FINAL – TEST INICIAL + REFLEXIÓ SOBRE LA MILLORA HA D’HAVER PROU TEMPS! ESFORÇ, CONSTÀNCIA, DISCIPLINA, ETC. A L’ATLETISME TENEN ÉXIT PERSONES AMB COSOS MOLT DIFERENTS: ALTS, BAIXOS, GRASOS, PRIMS, ETC. ≠ COSOS = RESULTAT DÓNA POSSIBILITAT DE RELATIVITZAR LA IMATGE CORPORAL DIVERSITAT (CORPORAL) IMATGE CORPORAL PEL FET DE SER INDIVIDUAL I SENSE OPOSICIÓ DIRECTA TOTHOM POT FER ATLETISME SENSE IMPORTAR EXCESSIVAMENT EL RESULTAT L’ATLETA COMPETEIX CONTRA ELL MATEIX AIXÒ ES REFLEXA A LA REALITAT!!!! TOTHOM TÉ DRET A PARTICIPAR LA SEVA RELACIÓ CLARA I DIRECTA AMB LES CAPACITATS CONDICIONALS AFAVOREIX LA REFLEXIÓ SOBRE FORMA FÍSICA I SALUT PROMOCIÓ DE LA SALUT Albert Batalla – Universitat de Barcelona

COM? TRAIENT TOT EL POTENCIAL EDUCATIU DE L’ATLETISME INICIACIÓ ESPORTIVA CONDICIONAMENT FÍSIC – SALUT EDUCACIÓ EN VALORS INTERDISCIPLINARIETAT EN SER FÀCILMENT QUANTIFICABLE, L’ATLETISME PERMET CONSTATAR L’EVOLUCIÓ DEL RENDIMENT TEST FINAL – TEST INICIAL + REFLEXIÓ SOBRE LA MILLORA HA D’HAVER PROU TEMPS! ESFORÇ, CONSTÀNCIA, DISCIPLINA, ETC. NO ES TRACTA D’UNA RELACIÓ AUTOMÀTICA: CAL VERBALITZAR, REFLEXIONAR I INSISTIR!!!! A L’ATLETISME TENEN ÉXIT PERSONES AMB COSOS MOLT DIFERENTS: ALTS, BAIXOS, GRASOS, PRIMS, ETC. ≠ COSOS = RESULTAT DÓNA POSSIBILITAT DE RELATIVITZAR LA IMATGE CORPORAL DIVERSITAT (CORPORAL) IMATGE CORPORAL PEL FET DE SER INDIVIDUAL I SENSE OPOSICIÓ DIRECTA TOTHOM POT FER ATLETISME SENSE IMPORTAR EXCESSIVAMENT EL RESULTAT L’ATLETA COMPETEIX CONTRA ELL MATEIX AIXÒ ES REFLEXA A LA REALITAT!!!! TOTHOM TÉ DRET A PARTICIPAR LA SEVA RELACIÓ CLARA I DIRECTA AMB LES CAPACITATS CONDICIONALS AFAVOREIX LA REFLEXIÓ SOBRE FORMA FÍSICA I SALUT PROMOCIÓ DE LA SALUT Albert Batalla – Universitat de Barcelona

COM? TRAIENT TOT EL POTENCIAL EDUCATIU DE L’ATLETISME INICIACIÓ ESPORTIVA CONDICIONAMENT FÍSIC – SALUT EDUCACIÓ EN VALORS INTERDISCIPLINARIETAT És un dels esports més antics que encara es practiquen Coneixement del medi social i cultural Implica de manera clara i inequívoca diferents capacitats condicionals que es poden relacionar amb òrgans i sistemes corporals Coneixement del medi natural Implica l’ús de nocions pròpies de la matemàtica i de la física: distància, temps, força, velocitat, energia, etc Matemàtiques És un esport clarament quantificable i objectiu Albert Batalla – Universitat de Barcelona

ATLETISME A L’ESCOLA Albert Batalla Flores Universitat de Barcelona