La Gestió dels Camps de Futbol

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Dissabte 6 juny PREBENJAMI. DISSABTE 6 JUNY A.T SANT JUST C. GIMNASTIC UNIO CAMBRILS GRUP A YTFA YOUNG.
Advertisements

ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
LA NOTÍCIA I LA PREMSA Realitzat per: Beatriz Gracia Lillo i
COHABITATGE ‘COHOUSING’*
Central solar (parque El Coronil)
Víctor Orellana Iván de los ríos José David carranza
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
Podeu posar una foto del vostre centre
PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
Prova pilot sensor de control volumètric a 4 municipis de la província de Barcelona Conchita Vicaria
PRESSUPOST MUNICIPAL AJUNTAMENT SANT HILARI SACALM REGIDORIA D’HISENDA
REUNIÓ INFORMATIVA.
El Club de Futbol Femení de St.Roc DISSENYA EL BLOG DEL SEU EQUIP
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
Objectius Disposar d’informació que ens aproximi a estimar el cost mitjà i la seva variabilitat en relació amb les diferents línies d’activitat i sobre.
PRESENTACIÓ PROJECTE FUTBOL BASE FC BARCELONA
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
BENVINGUTS A P3! REUNIÓ DE PARES CURS ESCOLA CAN LLOBET.
Creació d’un mapa personalitzat
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
Gestió eficient dels recursos en els equipaments escènics i musicals
Resolució de problemes algebraics
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
9.1 Joc del 15 (Joc de taula) Objectius
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
Jornada Cloenda Esports
UVic i Rosa Sensat Maig de 2013
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Infraestructures i Productivitat Universitat de Barcelona
Com introduir les Guies Docents
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
JOVE, PARTICIPA A SANTA EULÀLIA
El sector terciari. Concepte de sector terciari
Pràctica 5.2: Construcció de fluxogrames
EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA
Servei d’Assistència en RRHH Aspectes pràctics de la implementació en nòmina del R.D. Llei 8/2010 DOCUMENT INTERN DE TREBALL 3 juny 2010.
Gèneres Musicals.
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
Banca ètica CeDRe Girona, gener de 2018
Tema 5: Nombres naturals i enters
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
LES XARXES LOCALS i els seus components.
TECNOLOGIA.
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
Les taules de multiplicar
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
Ajuntament de Faura PRESSUPOST 2008 Novembre 2007.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
L’HANBOL.
Marcos Escolano, Carles Casamiquela i Adrià Doménech
Diagnòstic de la situació actual de l’IMI i marc estratègic d’actuació
APRENDRE A NEDAR . Les activitats aquàtiques estan classificades per plantejaments de tipus: -UTILITARI: s’obté un aprenentatge útil -HIGIÈNIC: millora.
Llengua catalana i literatura
Projecte: Videojocs.cat
EL QUADRAT LES MARIETES.
S’UTILITZEN EN LES OPERACIONS DE FINANÇAMENT DE L’EMPRESA A LL/T.
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
El model democràtic Tres elements essencials:
Jornada Cloenda Esports
Transcripción de la presentación:

La Gestió dels Camps de Futbol Xavi Escaich Director de NX Serveis Esportius 25 de setembre de 2012

Aspectes a tenir en compte en la gestió i viabilitat d’un Camp de Futbol Aspectes Funcionals Tipus de Gestió Equips/Entitats Quadrant d’utilització Vestidors Aspectes Econòmics Horari de la Instal·lació Personal Ingressos Despeses Compte d’Explotació

Aspectes Funcionals Tipus de Gestió Gestió Directa Gestió Mixta L’Ajuntament s’encarrega de la gestió i despeses de la instal·lació i acorda la distribució d’usos amb les diverses entitats que utilitzen. Gestió Mixta L’Ajuntament es fa càrrec del personal i dels consums. L’Entitat gestora gaudeix d’una cessió d’usos. Gestió Indirecta La gestió la fa el Club, tot i que normalment l’Ajuntament es fa càrrec dels consums.

Aspectes Funcionals Tipus de Gestió GESTIÓ DIRECTA AVANTATGES INCONVENIENTS Bon control de l’estat de manteniment de la instal·lació L’Ajuntament ha de resoldre la problemàtica de la distribució horària (sobretot quan hi ha més d’una entitat) No es busca altres opcions de rendibilitat econòmica. No hi ha una actitud pro-activa

Aspectes Funcionals Tipus de Gestió GESTIÓ MIXTA AVANTATGES INCONVENIENTS Bon control de l’estat de manteniment de la instal·lació El Club s’encarrega de la distribució horària (fàcil quan hi ha només una entitat) Pèrdua del control funcional (es pot donar el cas d’un excés d’hores d’ocupació, falta d’optimització de l’espai...)

Aspectes Funcionals Tipus de Gestió GESTIÓ INDIRECTA AVANTATGES INCONVENIENTS L’Entitat gestora busca fórmules de majors ingressos El Club s’encarrega de la distribució horària (fàcil quan hi ha només una entitat) El manteniment i la neteja del camp, normalment, basat en l’estalvi L’entitat gestora es fa seu el camp!!! Pèrdua del control funcional

Aspectes Funcionals Equips / Entitats que utilitzen el camp S’haurà de tenir en compte: Número d’Entitats. Número d’equips de cada entitat Categoria dels equips Edats dels diferents equips Número d’entrenaments Durada dels entrenaments ... Es la base de la discussió per la distribució horària

Aspectes Funcionals Quadrant d’Utilització Metodologia per determinar la distribució horària No hi ha una veritat absoluta al respecte, però si és imprescindible marcar uns criteris. Aquests criteris ens han de determinar el número d’entrenaments a la setmana per equip, la durada dels entrenaments i l’espai de pràctica, en funció de les edats i categories. Optimització de l’espai de camp Coordinar els continguts dels entrenaments dels diferents equips que comparteixen el camp. Realitzar en el camp només l’imprescindible. Els estiraments, l’escalfament, el treball físic... es pot fer fora del camp. Intercalar els horaris d’entrenaments.

Aspectes Funcionals Quadrant d’Utilització

Aspectes Funcionals Vestidors El número de vestidors com a factor limitant Manca de planificació en la construcció dels camps de futbol. El número de vestidors ideals/necessaris per un camp de futbol La manera més fàcil de comptar el número de vestidors necessaris/ideals, és comptar el número de grups que utilitzen el camp a la vegada i multiplicar-ho per dos (següent torn)... Però no sempre és possible. Alternatives a la manca de vestidors Taquilles de grups, bosses a les porteries ...

Aspectes Funcionals Vestidors

Aspectes Econòmics Horari de la instal·lació NO OBRIR MÉS TEMPS DEL NECESSARI Concentrar entrenaments. Jugar els partits dissabte o diumenge si és possible. Dels 11 equips de Fútbol 7, 6 juguen a casa. 1h30 per cada partit (dissabte de 9’00 a 13’30). Dels 6 equips infantils i cadets, 3 juguen a casa. 2h per cada partit (dissabte de 16’00 a 20’00, i diumenge de 10’00 a 12’00). Dels 4 equips sènior i juvenils, 2 juguen a casa. 2h per cada partit (diumenge de 12’00 a 14’00, i de 16’00 a 18’00).

Aspectes Econòmics Personal de la instal·lació Tasques Manteniment. Jardineria. Neteja. Consergeria. Administració/recepció. Política de RRHH Menys persones però més multifuncionals. Més persones, més especialitzades.

Aspectes Econòmics Ingressos Diferenciar el que són ingressos de l’explotació del Camp de Futbol i ingressos de les activitats del club com el Campus... Possibles ingressos d’un camp de futbol: L’ús de les entitats. Lloguer del camp. Lligues de Futbol 7. Bar. Publicitat. Intentar arribar a un equilibri entre ocupació sense ingressos i ocupació amb ingressos. No sempre és possible.

Aspectes Econòmics Despeses Personal Consums Altres despeses La despesa més important en la gestió d’un camp de Futbol és la del personal. Aquesta representa normalment el 50-60% de la despesa total. Consums La segona despesa més important són els consums. Els consums varien molt en funció de les hores de funcionament de l’enllumenat i del nivell d’il·luminació. La despesa de consums ronda el 30% de la despesa total. Altres despeses L’altre 10-15% de les despeses es distribueixen entre les despeses de manteniment i reparacions, d’assegurances, de productes de neteja, d’oficina, de material esportiu...

Aspectes Econòmics Compte d’Explotació

Cas pràctic

Cas pràctic Ens trobem en un municipi de 10.000 habitants. En aquest poble, hi ha 1 camp de futbol de gespa artificial, tipus CAM-2, i al costat del camp hi ha un parc amb un circuit per còrrer de 1,5 km. La instal·lació disposa de 6 vestidors de grups. Al municipi, hi ha 3 entitats (A, B i C), A i B bastant confrontades, i C un equip sènior amateur/recreatiu. L’entitat A, és l’entitat amb més història en el municipi, amb una gestió més professional del club. Compta amb: 1 sènior, 2 juvenils, 2 cadets, 2 infantils, 2 alevins, 2 benjamins i 3 pre-benjamins. L’equip juvenil A juga a la màxima categoria nacional. L’entitat B, és una entitat de recent creació, fruit de les desavinences amb la gestió de l’entitat A. Compta amb: 1 cadet, 1 infantil, 1 aleví i 3 benjamins. Existeix una empresa que organitza lligues de Futbol 7, que està molt interessada en poder llogar el camp. Ja té 12 equips inscrits, en cas de poder disposar del camp. Cas pràctic Determinar el tipus de gestió més adequat Marcar els criteris d’utilització segons categoria, edats i espais Fer el quadrant d’utilització Fer la distribució de vestidors. Indicar quants vestidors serien els ideals Determinar el personal de la instal·lació Marcar l’horari d’obertura Definir els ingressos Compte d’explotació

Cas pràctic Explicació de la metodologia del cas pràctic. (2’) Lectura del cas pràctic (2’) Grups (1’) Cas pràctic inici 12’05 Tipus de Gestió (5’ discussió grup + 5’ exposició en el lloc) ... 12’15 Criteris (15’ + 15’) ... 12’45 Quadrant d’utilització. Cada grup una franja (10’ + 10’) ... 13’05 Vestidors de cada franja (5’ + 5’) ... 13’15 Personal i horari (5`+ 5’) ... 13’25 Ingressos i compte d’explotació (10’ + 10’) ... 13’45