A MODELIZACIÓN NO ENSINO SECUNDARIO

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
AGUANTA? Amelia Areán Reigosa CEIP “Amor Ruibal” –Barro
Advertisements

CICLO SUPERIOR DE ADMÓN. Y FINANZAS
A ORQUESTRA SINFÓNICA DE GALICIA
Materiais interactivos
PROGRAMA DE PREVENCIÓN NO ÁMBITO FAMILIAR “MÁIS QUE UN TEITO”
O PORTFOLIO EUROPEO DAS LINGUAS
CONVOCATORIA REDETIC PLAN TIC CEIP CRUCEIRO.
Laboratorio de Proxectos e Iniciativas Xuvenís
AS RELACIÓNS SEMÁNTICAS
Mª José Méndez Lois Dpto. MIDE USC
ECONOMÍA Sector terciario.
As claves dunha nova escola
O legado de Roma IES MONTE DAS MOAS 1º ES0 MAIO 2011.
Licenciatura de MATEMÁTICAS
integración das TIC na práctica educativa en Galicia
Ferramenta para a definición, execución e corrección de prácticas, integrable nun sistema web de teleformación Autor: Raquel Trillo Lado Director: Juan.
A PROGRAMACIÓN DA BIBLIOTECA ESCOLAR
Ricos países pobres Lidia Iglesias Vaamonde Helena García Muñoz
O barroco compostelán.
PROXECTO LOVA ELECTRICIDADE.
A REDE DE ESCOLAS ASOCIADAS DA UNESCO
Obradoiro do portal educativo do Instituto Galego de Estatística (IGE)
Mª Esther Pérez Enríquez
SITUACIÓN LABORAL DOS AXENTES DE EMPREGO E DESENVOLVEMENTO LOCAL
Proxecto interdisciplinar
Grupo de traballo combas a-1
Proxecto interdisciplinar
Plan de integración das tecnoloxías da información e a comunicación
Déixese sorprender….
CURSO E.D.A Galicia, Outubro – Decembro 2008.
Servizo de asesoramento e información para a xuventude
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
Reunión Xuntas Directivas
A intervención psicopedagóxica nunha escola de e para O ALUMNADO
O PROXECTO Elaboración e difusión dunha Diagnose e Plan de Acción das políticas de igualdade de xénero e loita contra a violencia de xénero na Provincia.
O PROXECTO XENOMA HUMANO E AS IMPLICACIÓNS
CONQUISTA E ROMANIZACIÓN DE GALLAECIA
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
Como localizar artigos especializados
O POR QUE DO CAMBIO.
Traballo voz natura Traballo Traballo Voz Voz Natura Natura Traballo
Coordinadora de barrio Plan Comunitario de Teis
O DEPORTE FEMININO NA PRENSA GALEGA
COOPERANDO PARA APRENDER ESTRUTURA COMPLEXA
ELABORA UNHA PRESENTACIÓN DO TEMA:
O PORTFOLIO EUROPEO DAS LINGUAS (2009/10)
PROGRAMA SOCRATES Accións COMENIUS Educación Escolar ERASMUS Educación
CONQUISTA E ROMANIZACIÓN DE GALLAECIA
ASESORAMENTO AO PROFESORADO DENDE A ORIENTACIÓN ESCOLAR
Atréveste a crear un book tráiler?
“Discurso do Gran Xefe Seattle ao Presidente dos EEUU”
Xornada de coordinación
FRACASO ESCOLAR By Claudia García Marcos Begoña Besada Romero
AVALIACIÓN DO BACHARELATO PARA O ACCESO Á UNIVERSIDADE (ABAU)
O DEPARTAMENTO DE ORIENTACIÓN
PROXECTO PARA O ESTABLECEMENTO DA XORNADA MIXTA
TÍTULO: AUTORES COMENTARIOS
Lei Orgánica 2/2006 de 3 de maio, de Educación LOE
A intervención psicopedagóxica nunha escola de todos e para todos OS ALUMNOS Pontevedra, 27 de abril do 2009.
RECOÑECEMENTO DE COMPETENCIAS POR EXPERIENCIA LABORAL (Real Decreto 1224/2009, de 17 de Xullo, de recoñecemento das competencias profesionais.
O portfolio como recurso na avaliación do alumnado
PROCESOS PSICOLÓXICOS BÁSICOS PARA EDUCADORES/AS SOCIAIS
Proxecto Pesquería de POLBO 2016
CEIP ISIDORA RIESTRA I ENCONTROS DE E.INFANTIL E DE E. PRIMARIA.
Presentación Pública MEMORIA 2016
Traballo do anteproxecto: Asamblea de Huesca decembro
XXIV ENCONTRO ESTATAL DE ESCOLAS ASOCIADAS Á UNESCO. MELILLA-2011
Santiago de Compostela, 2012
TRATAMENTO INTEGRADO DE LINGUAS
A AVALIACIÓN NA EDUCACIÓN PRIMARIA
Transcripción de la presentación:

A MODELIZACIÓN NO ENSINO SECUNDARIO Reflexións dun profesor Santiago, novembro de 2013

A modelización nas aulas de secundaria É interesante traballar a modelización no ensino medio? É posible traballar a modelización no ensino medio? A miña experiencia persoal.

Interés do traballo de modelización Conexión da matemática coa realidade. Significado dos coñecementos ensinados e aprendidos. Permite desenvolver capacidades fundamentais para as persoas: Iniciativa persoal, planificación, reflexión, argumentación, curiosidade. Interdisciplinariedade

Indicacións do DCB "A presentación lóxica das matemáticas esquece un dos seus propósitos: coñecer, analizar, explicar a rea lidade e predicir o seu comportamento... Pero son os problemas da realidade os que crearon as matemáticas máis fértiles, e deben ser tamén estes os que constitúan o punto de partida e a meta das matemáticas que se fagan na ESO. ... A habilidade para utilizar os números e as súas operacións, a simboloxía matemática e as súas diferentes linguaxes de expresión, así como as formas de argumentar e razoar asociados a elas, deben relacionarse nesta etapa case exclusivamente cos aspectos cuantitativos e espaciais da realidade e para a resolución de problemas relacionados coa vida diaria e o mundo laboral. Pero tampouco poden esquecerse os aspectos relacionados con outras disciplinas ás que deben servir de soporte."

Cambios na metodoloxía O alumno protagonista da aprendizaxe. Traballo baseado na resolución de problemas. Variedade de actividades propostas. Desenvolvemento das competencias básicas. Resultados de probas internacionais

É posible traballar a modelización no ensino medio? (A favor) Existencia de problemas de modelización adaptados a cada nivel. Axuda de recursos que facilitan este tipo de traballo. O alumnado responde moi positivamente a estas experiencias (“Foi o máis difícil que fixemos, pero o que máis me gustou”). Colaboración de institucións. Foros. Profesionalidade do profesorado.

É posible traballar a modelización no ensino medio? (En contra) On obxectivos e contidos do DCB non se corresponden co espíritu do prólogo. Escasa presenza nos libros de texto. Diversidade do alumnado. Deficiente formación do profesorado. Inseguridade. Concepto excesivamente formalista da matemática. Metodoloxía da avaliación. Bacharelato e PAU.

Modelización na aula. Experiencia persoal Experiencias realizadas: Control de alcoholemia. Aforra coa tarxeta VISA. Moitos poucos fan un moito. Proxecto: Iluminar ben a rúa

Canto viño podemos beber se queremos conducir? Problema “sen datos”. Desconcerto xeral. Identificación de variables. Datos necesarios. Suficientes? Procura de información “extra-matemática”. Análise da solución. Dificultades de interpretación. Posibilidades de xeralización.

Se pagas coa tarxeta na gasolineira, aforras un 4% Problema semellante ao anterior. Traballo sobre datos reais. Posibilidade de xeralización. Elaboración dunha fórmula.

Moitos poucos fan un moito Proxecto promovido polo CEIDA. Rede auga. Deseño de estratexias sinxelas de aforro de auga. Traballo de análise da realidade máis próxima. Medidas de magnitudes. Estimación e erro. Cuantificación do aforro obtido. Divulgación de resultados. Xeneralización.

Cal é o custo de iluminar “ben” unha rúa? Web Ingenious: http://www.ingenious- science.eu/web/guest Colaboración de empresas co ensino. Proxecto deseñado e pautado. Traballo con datos numéricos, fórmulas, facturas. Posibilidade de modelizar exemplos próximos ao alumnado.

Outros exemplos Modelización de tarifas telefónicas. “Pintar cubiños”. Corrección de notas nun exame. Organizar un concerto. Manifestacións