La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Proxecto interdisciplinar

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Proxecto interdisciplinar"— Transcripción de la presentación:

1 Proxecto interdisciplinar

2 Proxecto interdisciplinar
Traballo de investigación en equipo arredor dun eixe temático. O alumnado terá que: Ir buscando a información, analizando, seleccionando e compartindo Desenvolver as súas capacidades para aprender a aprender Aumentar o seu grao de autonomía Achegamento do alumnado a un modo de traballar metódico que lle permita aplicar os procedementos e habilidades aprendidas, favorecendo a curiosidade e o interese.

3 Proxecto interdisciplinar Exemplos de tipos de proxecto
Traballar a partir dun libro Traballar a partir dun cadro ou outra obra artística Profundizar sobre un tema: A auga A enerxía O comercio A vivenda Os vestidos Os transportes… Investigar unha evolución no tempo: Dos petroglifos á videoconferencia Da artesanía á industria…

4 Proxecto interdisciplinar Que?
É… Un achegamento conxunto e compartido, dende varias materias, ás competencias básicas Non é… Unha materia máis O complemento a unha materia do currículo

5 Proxecto interdisciplinar Para que?
Para construír un coñecemento global a partir dos diversos puntos de vista disciplinares Para facilitar o tránsito do ensino primario ao secundario

6 Proxecto interdisciplinar Cando?
No primeiro ano da educación secundaria obrigatoria Durante todo o curso académico, cunha hora de dedicación semanal

7 Proxecto interdisciplinar Onde?
Os centro educativos recollerán na súa programación anual as características do proxecto

8 Proxecto interdisciplinar Quen?
De quen depende? A quen afecta…? Preferentemente a persoa titora, en colaboración cos departamentos didácticos implicados (lingua galega e castelá e tecnoloxía máis outros dous, como mínimo) Persoa responsable do proxecto interdisciplinar Comisión de coordinación pedagóxica Elixe os proxectos Claustro Acepta os proxectos

9 Proxecto interdisciplinar Quen?
De quen depende? A quen afecta…? As persoas responsables da biblioteca escolar Propoñen temas e poñen os recursos da biblioteca a disposición do alumnado O alumnado Elabora e presenta os traballos de investigación Todo o centro Colabora

10 Proxecto interdisciplinar Como?
Metodoloxía activa O alumnado, protagonista da súa aprendizaxe Educación documental do alumnado Dirixida a desenvolver habilidades de uso da información, consultando fontes documentais diversas, en soportes e formatos diferentes, e que estarán a disposición do alumnado na biblioteca escolar do centro Traballo de investigación

11 Proxecto interdisciplinar Modalidades de organización
Existen moitas posibilidades de organización do traballo: Un proxecto igual para todos os grupos durante todo o ano escolar Un proxecto distinto para cada grupo Dous proxectos máis sinxelos no ano escolar…

12 Fases Planificación Desenvolvemento Presentación do proxecto

13 Proxecto interdisciplinar Contidos fase de planificación
Identificación de obxectivos e de metas Posibilidades, limitacións… Deseño do contido Descrición das fases e pasos a seguir Establecemento de prazos: cronograma. Previsión de actividades: lecturas, recollida de datos, entrevistas, etc.

14 Proxecto interdisciplinar Contidos fase de desenvolvemento
Busca e tratamento da información: Ferramentas de traballo. Elección e aplicación de fontes, técnicas, modelos e recursos adecuados e variados adaptados aos obxectivos. Técnicas que favorecen a adquisición, interpretación e transmisión da información. Cadros, mapas, gráficos, datos estatísticos, elementos audiovisuais… Interpretación e conversión de linguaxes escritas e gráficas. Aplicación ao traballo previsto. Obtención de información a partir do intercambio de experiencias e do traballo cooperativo alumno-profesor e entre iguais

15 Proxecto interdisciplinar Contidos fase de presentación do traballo
Elaboración dun borrador Expresión oral, escrita e en soporte informático Características do texto falado e do escrito. Convencións básicas e trazos formais (índices, apéndices, citas, bibliografía…) Organización e desenvolvemento xerárquico da información. Cohesión e coherencia. Presentación de hipóteses de traballo, desenvolvemento e comunicación de conclusións Aplicación dos recursos máis adecuados para comunicar o traballo realizado. Posibilidades das TIC

16 Proxecto interdisciplinar Indicacións para a avaliación 1
Avaliaranse tanto o proceso coma o produto final Terase en conta a autoavaliación do alumnado Terá como referente a contribución á consecución das competencias básicas, facendo fincapé nos seguintes aspectos: competencia en comunicación lingüística competencia dixital competencia para aprender a aprender competencia en resolución de problemas competencia en habilidades sociais e autonomía

17 Proxecto interdisciplinar Indicacións para a avaliación 2
Polo tanto, valoraranse: A adecuación aos obxectivos, prazos e fases A capacidade de síntese, de análise das dificultades, a valoración crítica e a achega persoal A estrutura adecuada do traballo proposto Xustificación, descrición do proxecto, explicación dos resultados, elaboración de conclusións Adecuación e variedade de fontes e de recursos, incluídas as TIC, no desenvolvemento do proxecto, na realización escrita e na presentación oral

18 Proxecto interdisciplinar Indicacións para a avaliación 3
Valoraranse: A riqueza e variedade de procedementos utilizados na busca da información e a adecuación aos fins propostos A capacidade creativa e emprendedora e a capacidade para modificar camiños e aplicar recursos alternativos A iniciativa persoal, a autonomía e a autoconfianza A disciplina, o esforzo e a capacidade de traballo individual e en grupo A corrección na expresión oral e escrita, así como uso adecuado e variado de recursos gráficos ou audiovisuais e a presentación de materiais Outros establecidos polo centro e que serán comúns para todo o alumnado

19 Proxecto interdisciplinar Indicacións para a avaliación 4
O alumnado non terá unha nota no seu boletín nas actas… …pero o profesorado terá unha información moi rica da evolución do seu alumnado

20 Competencias básicas ás que contribúe en maior medida o proxecto interdisciplinar
[Bibliografía] [Fin presentación]

21 Competencia en comunicación lingüística
Buscando información Interpretándoa Seleccionándoa Confrontando diversas informacións Resumindo Comunicando

22 Competencia dixital Buscando información Seleccionándoa Resumindo
Comunicando

23 Competencia para aprender a aprender
Analizando o que se sabe e como se aprende Coñecendo as propias capacidades Buscando estratexias para avanzar Aprendendo a solucionar problemas

24 Competencia de autonomía e iniciativa persoal
Propoñendo Relacionando Analizando Solucionando problemas Decidindo Xunta de Galicia Consellería de Educación e Ordenación Universitaria Dirección Xeral de Ordenación e Innovación Educativa

25 Competencia social e cidadá
Buscando, analizando, propoñendo, decidindo… Respectando aos demais Escoitando as distintas opinións Argumentando as propias

26


Descargar ppt "Proxecto interdisciplinar"

Presentaciones similares


Anuncios Google