CARME ARRUFAT MODEL MÈDIC MECANICISTA LES PETJADES DEL CONFLICTE:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
GESTIÓ D’EMOCIONS I SENTIMENTS
Advertisements

COM CANALITZAR LA IRA Es preciso afrontar los problemas que están a la base de su uso, promoviendo una mayor justicia, educando a los jóvenes en los valores.
AIGUA I ACTIVITAT FÍSICA
Prevenció Cardiovascular en la infància i adolescència
HISTOLOGIA E. i F. de la Sang
PASAPALABRA DIABETIS A Z B Y C X D W E V F U G T H S I R J Q P K L O Ñ
Estrès laboral ii No estam indefensos davant l’estrès laboral, hi ha formes eficaces de combatre’l. Tant el treballador a escala individual com l’organització.
L’ENTRENAMENT ESPORTIU
TANQUEM PORTES AL TABAC
Salut mental i prevenció
La Condició Física i les Qualitats Físiques Bàsiques
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
CONSELL COMARCAL DEL TARRAGONÈS Dr. Joan Fuguet Busquets
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Ciències per al món contemporani
UD 7 EL MEDI NATURAL.
EL SISTEMA NERVIÓS i endocrí
AUXILIARS AUDITIUS IMPLANTABLES I NO IMPLANTABLES
Rehabilitació interdisciplinar en l’atàxia ( Estimulació Bassal )
La respiració: Funció vital dels éssers vius.
CIÈNCIES NATURALS TEMA 1. LES FUNCIONS VITALS
Anatomia, fisiologia i malalties del sistema endocrí
PETITS REPORTERS Títol.
ESTRÈS i ANSIETAT.
Recordem què vol dir ser adolescent
Aparell circulatori.
@sebastiani64.
TEMA 6 LLENGÜES EN CONTACTE
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
L’exercici físic i la salut
LA QUALITAT DE LA RELACIÓ AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES
MAPES MENTALS TONI BUZAN
Diverses parts (òrgans)
L’Art de no Emmalaltir-se
L’hora dels indecisos L’hora de decidir.
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
La Funció De Relació Els òrgans dels sentits, el sistema nerviós, els moviments, l’aparell locomotor…
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
Se va habé un follón,,, Reflexions a l’atzar… des de l’assistència (o resistència?)
TEMA 2 FUNCIÓ DE RELACIÓ.
PERFILS JO BÉ NI IDEA NO Luz Pérez
Obesitat en edat pediàtrica
NUTRICIÓ I PREVENCIÓ DEL CÀNCER DE MAMA
L’ABRAÇADA ÈS SALVADORA DE VIDES
Vitamines Estructura química variada.
SALUT MENTAL.
Epilèpsia i educació. Epilèpsia i educació Epilèpsia L’epilèpsia és un trastorn del cervell en el qual un grup de cèl·lules presenta un excés de.
Grups interactius a L’Esquitx
Malaltia i mort: Canvis familiars
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
Objectiu Educatiu Trienni
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
SALUT MENTAL.
LA VIDA DE LES PERSONES.
Estils de comunicació i relacions interpersonals: l’Assertivitat
LES XARXES LOCALS i els seus components.
El repte d’incloure Recursos i estratègies
LA NUTRICIÓ I LA SALUT.
SALUT MENTAL.
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
LLENGUATGE PENSAMENT I REALITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
LA NUTRICIÓ I LA SALUT.
EL QUADRAT LES MARIETES.
Dr Jose Luis Tandaipan Eva Fontiverio
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
PLA D’ACCIÓ TUTORIAL Organitza un conjunt d'activitats educatives interrelacionades destinades a l'entrenament i l'hàbit de les competències següents:
RESOLUCIÓ POSITIVA DE CONFLICTES
Transcripción de la presentación:

CARME ARRUFAT MODEL MÈDIC MECANICISTA LES PETJADES DEL CONFLICTE: SOMATITZEM? CARME ARRUFAT MODEL MÈDIC MECANICISTA S’OCUPA DE GUARIR LA MALALTIA DEIXANT DE BANDA EL SOFRIMENT EMOCIONAL.

MALALTIA: FACTORS CONTROL MENT SOBRE COS - GENÈTICS - MEDI-AMBIENTALS - DE PERSONALITAT - DE L’ESTIL DE VIDA - ALTRES... CONTROL MENT SOBRE COS EL RITME CARDÍAC, LA PRESSIÓ ARTERIAL, LA TEMPERATURA CORPORAL I ALTRES FUNCIONS PODEN SER SOTMESES A CONTROL CONSCIENT.

BIOFEEDBACK NEUROTRANSMISORS REALIMENTACIÓ. PROCÉS D’AUTOCORRECCIÓ. ES BASA EN DOS FETS: 1: MEDICIÓ DE PROCESSOS FISIOLÒGICS DELS QUÈ HABITUALMENT NO EN TENIM CONSCIÈNCIA. 2: POSSIBILITAT D’ACTUAR SOBRE ELLS. NEUROTRANSMISORS MISSATGERS QUÍMICS, FABRICATS PEL CERVELL. INTERCANVIEN MISSATGES ENTRE EL COS I EL CERVELL. NO HI HA 3 SISTEMES: NERVIÓS, ENDOCRÍ I IMMUNOLÒGIC. ELS TRES SÓN UN I FUNCIONEN EN PERMANENT INTERCONNEXIÓ.

PSICONEUROIMMUNOLOGIA

Un factor clau en la relació entre emocions i S.I. són EXISTEIX UN VINCLE FISIOLÒGIC DIRECTE ENTRE EMOCIONS I SISTEMA IMMUNOLÒGIC. S’HAN DESCOBERT CONNEXIONS ENTRE TERMINACIONS DEL S.N.A I CÈL·LULES DEL SISTEMA IMMUNOLÒGIC. AQUEST PUNT FÍSIC DE CONTACTE PERMET A LES C. NERVIOSES ALLIBERAR NEUROTRANSMISSORS, QUE REGULEN L’ACTIVITAT DE LES C. IMMUNOLÒGIQUES. Un factor clau en la relació entre emocions i S.I. són les hormones alliberades en situacio d’estrés: Catecolamines, prolactina, Cortisol, que tenen una gran influència sobre les cèl·lues del S.Immunològic.

HI HA EMOCIONS PERILLOSES PER A L’EQUILIBRI FÍSIC I PSÍQUIC QUE GENEREN: SECRECIÓ HORMONAL PERJUDICIAL TENSIÓ PERMANENT MALALTIES SISTEMA LÍMBIC: ÀREA DEL CERVELL ON EL PENSAMENT ES TRANSFORMA EN REACCIÓ EMOCIONAL. LES SEVES CÈL·LULES SÓN ESPECIALMENT ACTI- VES EN LA SECRECIÓ DE NEUROPÈPTIDS, LA LÍNIA DIRECTA DE COMUNICACIÓ ENTRE EMOCIONS I COS.

ESTRÉS PLA D’EMERGÈNCIA PERCEPCIÓ D’UNA AMENAÇA I CONVICCIÓ DE NO PODER FER-LI FRONT. PLA D’EMERGÈNCIA ACCELERACIÓ FREQÜÈNCIA CARDÍACA I RITME RESPIRATORI INTERRUPCIÓ DE LA DIGESTIÓ LA SANG ES CONCENTRA EN ELS MÚSCULS I EN EL CERVELL S’ELEVA EN SANG EL NIVELL DE GLUCOSA I D’HORMONES DE L’ESTRÉS DILATACIÓ DE PUPIL·LES SUDORACIÓ

DESCARREGUEM AMB L’EXERCICI FÍSIC, LA TENSIÓ QUE NO DESCARREGUEM AMB L’EXERCICI FÍSIC, QUEDA EN ELS NOSTRES MÚSCULS EN FORMA DE CONTRACTURES. LES HORMONES DE L’ESTRÉS, NOMÉS PODEN SER ELIMINADES PER MITJÀ DE L’ESFORÇ FÍSIC. SI NO HO SÓN, ES QUEDEN CIRCULANT PER L’ORGANISME I AFECTEN EL FUNCIONAMENT DE DIVERSOS ÒRGANS.

DESGASTEN EL S.N. I ELS SENTITS ES TORNEN HIPERSENSIBLES. LA VIDA URBANA PRODUEIX EXCÉS D’IMPRESSIONS: QUE EL NOSTRE S.N. DESCODIFICA COM PERILLOSES. DESGASTEN EL S.N. I ELS SENTITS ES TORNEN HIPERSENSIBLES. IRRITABILITAT, EXCITACIÓ, IRA I ESGOTAMENT. L’ESTRÉS ÉS EL RESULTAT DE CONFLICTES INTERIORS COM LA MANCA DE CONFIANÇA O L’EXCÉS DE RESPONSABILITAT.

L’ESTRÉS: EPIDÈMIA MUNDIAL Amb ESTRÉS, tenim el doble de risc de Patologies Cardiovasculars. Amb DEPRESSIO de llarga durada, el risc augmenta a 4 vegades més. La DEPRESSIÓ és la forma més extrema d’’ESTRÉS. L’any 2020 la DEPRESSIÓ serà el segon problema més freqüent al món. 1 de cada 8 adolescents i 1 de cada 33 nens presenten DEPRESSIÓ CLÍNICA.

COS-MENT-EMOCIONS MENT COS EMOCIONS

CAUSES DE L’ESTRÉS EXTERNES: A/ ENFRONTAR-NOS A CANVIS IMPORTANTS B/ CONFLICTES AFECTIUS PERLLONGATS. C/ LA VIDA URBANA. D/ SOBRECÀRREGA EN L’AGENDA. E/ MANCA D’HÀBITS HIGIÈNCIS: EXERCICI DIETA SANA, AIRE, SOL. F/ HÀBITS VITALS NOCIUS. G/ PORTAR UNA VIDA DISCORDANT AMB ELS NOSTRES PENSAMENTS I DESIGS. H/ MANCA DE RECOLZAMENT SOCIAL.

CAUSES DE L’ESTRÉS INTERNES: A/ PENSAMENTS NEGATIUS (TRISTESA, POR, REMORDIMENTS, IRA, ENVEJA, CULPA...) B/ LA BAIXA AUTOESTIMA I L’ACTITUD DAVANT DELS PETITS O GRANS CONFLICTES. C/ NO TENIR PROJECTE VITAL. D/ NO HAVER DESENVOLUPAT HABILITATS PER ENFRONTAR-SE ALS CONFLICTES DE RELACIONS DE FORMES COHERENTS I TRANQUIL·LES. CAL IDENTIFICAR L’ORIGEN DE L’ESTRÉS.

A/ PREOCUPACIÓ EXCESSIVA C/ DEPENDRE DE L’APROVACIÓ ALIENA ACTITUDS ESTRESSANTS A/ PREOCUPACIÓ EXCESSIVA B/ EL PERFECCIONISME C/ DEPENDRE DE L’APROVACIÓ ALIENA D/ NO SABER DELEGAR

COMO ENS FA VULNERABLES L’ESTRÉS? CÈL·LULES SUPRESSORES GLÒBULS BLANCS INTERFERON LINFÒCITS “K” GLÀNDULA TIMO A.C.T.H. CORTISOL

L’ESTRÉS POT: -Augmentar factors inflamatoris perillosos: LES CITOQUINES. - Lesionar l’hipocamp i causar la pèrdua de memòria. Provocar trastorns en l’estat d’ànim. Reduir la capacitat regenerativa del cervell Incrementar el greix abdominal Interferir en la funció de la Tiroides Afavorir la formació d’infarts.

SÍMPTOMES DE L’ESTRÉS 1. FÍSICS: FATIGA, MALES DIGESTIONS, DOLORS, PALPITACIONS, SENSACIÓ D’OFEC, SON EXCESSIU O INSOMNI. 2. MENTALS: PÈRDUES DE MEMÒRIA, POCA CONCENTRACIÓ, DUBTES I CONFUSIÓ, ERRORS REPETITIUS... 3. EMOCIONALS: NERVIOSISME, PLOR FÀCIL, SENT. DE CULPA I FRACÀS, MANCA DE CONFIANÇA EN SI MATEIX, PESSIMIS- ME, TENDÈNCIA A L’AÏLLAMENT... 4. ALTRES: PÈRDUA D’INTERÈS, RETRETS I CONFLICTES, BUIT INTERIOR...

QUÈ PODEM FER? 1.-ANALITZAR ELS PROBLEMES OBJECTIVAMENT: 2.- ADQUIRIR TÈCNIQUES PER ALLUNYAR PENSAMENTS I EMOCIONS NEGATIUS. 3.-DIETA SENZILLA I EQUILIBRADA. EXERCICI FÍSIC I SON ADEQUAT. 4.- NO CONTINGUIS LES TEVES EMOCIONS. 5.- LLUITA CONTRA L’HÀBIT DE MENYSPREAR-TE 6.- COMPANYIA DE PERSONES TRANQUIL·LES 7.- EVITAR EXCÉS D’ESTÍMULS VISUALS I AUDITIUS. 9.- APRENDRE A VIURE AMB CALMA. TÈCNIQUES.