CBVSI FORMACIÓ copywrite

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Advertisements

En aquest tema veurem els apartats següents:
Sistemes microinformàtics i xarxes
Prevenció de riscos laborals i tractament de residus
Introducció i guia ràpida de l’aprovació de la despesa
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
IES PUIG DE SA FONT “NECESSITATS CENTRE”
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Mòdul d’Admissió i vacants
Plans d’autoprotecció i ACTIVITATS ESPORTIVES
Introducció de TEDIs (COACs) Versió 4.0
L’activitat econòmica i el patrimoni empresarial
PETITS REPORTERS Títol.
El Pla d’autropotecció
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
Control de Retirada de Vehicles
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
En aquest tema veurem els apartats següents:
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
El marc normatiu La Llei 12/2007, d/11 d’octubre, de Serveis Socials i el Decret 202/2009, de 22 de desembre estableixen la creació d’òrgans de participació.
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Com introduir les Guies Docents
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
Grups interactius a L’Esquitx
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
Participació electrònica a:
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
L’electricitat i el circuit elèctric
L’empresa com a sistema organitzat
Projecte Gestió de precintes de vehicles
Coneixements i idees previs
PLA D’EVACUACIÓ Curs 2016/17 Generalitat de Catalunya
INSTRUCCIONS: Un cop elaborat, cal enviar el pòster a Delfí Cosialls
CLASSIFICACIÓ D'EMERGÈNCIES:
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
ALTRES MESURES DE PREVENCIÓ I PROTECCIÓ CONTRA INCENDIS
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
PRIMERS AUXILIS OBJECTIU PRINCIPIS D’ACTUACIÓ EN PRIMERS AUXILIS (PAS)
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Policia de Barri Les Corts #apeudebarri 2018.
Continuació: el temps II
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Aportacions amb més d’una menció en els Pòsters. Pòsters=14.
Serveis de Consultoria
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Catàleg de llocs de treball del CPNL
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
Incorporacions o canvis substancials des del 2016
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Promoció de la salut i programació sanitària
Verificació i control d’activitats comunicades
Projecte: Videojocs.cat
Àrea d’Atenció a les Persones
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
ESTAT DE PLANIFICACIÓ EN PROTECCIÓ CIVIL
Quines actuacions duem a terme per prevenir riscos?
III Jornada de casos clínics en Vacunes per a l’Atenció Primària
Transcripción de la presentación:

CBVSI FORMACIÓ copywrite PLA AUTOPROTECCIÓ ACTIVITATS EXTRAORDINÀRIES L'ordenació jurídica i normativa que afecta les activitats culturals i espectacles de caràcter extraordinari. Data: 5 i 19 de març de 2014 Carles Bòtia . Tècnic superior plans autoprotecció local - autonòmic, acreditat por INSTITUT SEGURETAT PUBLICA CATALUNYA Grau amb Prevenció i seguretat Integral EPSI-UAB Professor associat a UAB Dpt. Ciències Polítiques i Dret Públic. CBVSI FORMACIÓ copywrite

COMPOSICIÓ D’UN PLA DE AUTOPROTECCIÓ SEGONS RD 82/2010 DOC 1. Anàlisis de l'activitat I el seu entorn. DOC 2.Importància dels mitjans humans i materials, dels documents mínims que es tenen que incloure als plans d’autoprotecció objecto del Decreto 82/2010. DOC 3. Manual de actuació. DOC 4. Implantació, manteniment i actualització, són els que fan especial incidència en els mitjans humans. DOC ANEXOS Plànols, fitxes actuació, etc. Diferenciar les parts del pau amb un marc de color/una banda, etc PAU DOC 1 PAU DOC 2 PAU DOC 3 PAU DOC 4 PAU ANNEX CBVSI FORMACIÓ copywrite

CBVSI FORMACIÓ copywrite MITJANS HUMANS TITULAR DE L’ACTIVITAT ( administració pública o entitat) Definició La persona titular de l’activitat serà la persona o entitat jurídica responsable de l’elaboració, implantació i manteniment del pla. Aquesta funció també la pot fer una persona delegada per la persona titular que rep el nom de director o directora del pla de autoprotecció. ( pot ser el cap d'emergències) DIRECTOR /A DEL PAU ( persona de l’administració pública o entitat) RESPONSABLE administratiu de gestió del pau Administració RESPONSABILITZA Titular activitat Associació Dir PAU i equip CBVSI FORMACIÓ copywrite

CBVSI FORMACIÓ copywrite MITJANS HUMANS CBVSI FORMACIÓ copywrite

CBVSI FORMACIÓ copywrite PECULIARITATS DELS PAUS I ELS ESDEVENIMENTS ALS ESPAIS PÚBLICS Focs artificials, curta durada aprox. 15min , però no podem pujar-ho al HERMES con AESNE ????, per tant no segueix tràmit prioritari, tot i la durada del acte. El redactat del pau està orientat a instal·lacions fixes, ens hem d’esforçar per adaptar-ho al espai públic, doncs moltes de les preguntes i apartats fan referència a instal·lacions i espais inexistents a la via pùblica. Punt de trobada, a una empresa o instal·lació té sentit per tothom, però en un esdeveniment té sentit per el personal que participa al acte, el públic no mes vol marxar del lloc, es més efectiu un punt d’informació per el reagrupament de grups. Vies d’evacuació en espai públic, sòn les amplades útils del carrers tenint en compte els elements de mobiliari urbà implantats, estudiant la possibilitat de retirar-los temporalment per motius de seguretat al esdeveniment ( bancs, jardineres, papereres, contenidors, etc.) CBVSI FORMACIÓ copywrite

CBVSI FORMACIÓ copywrite PECULIARITATS DELS PAUS I ELS ESDEVENIMENTS ALS ESPAIS PÚBLICS Altres usos, practica habitual cessió d’equipaments municipals per usos diferents als de la llicencia d’activitats. Tenir-ho contemplat al pla d'emergències de l'instal·lació als annexos. Elaborar un document amb les directrius per part del titular de l’activitat, a complir per promotor del esdeveniment. Demanar prova fefaent d'implantació del pla per part de l’organització del l’esdeveniment. Formació a les persones implicades al pla, per tècnic competent. Coordinar amb serveis emergències locals. Tenir en compte mitjans d’extinció complementaris als de l’instal·lació. Valorar d'implantació del esdeveniment i la incidència a l'evacuació del espai. Control d’aforaments en espais tancats, apecte important. Controlar temes de petita pirotècnia, gasos, etc,... CBVSI FORMACIÓ copywrite

ORGANITZACIÓ DELS MITJANTS HUMANS És te que organitzar el personal del esdeveniment per poder donar resposta front a les situacions d’emergència del PAU, el que suposa que hem d'assignar tasques i funcions. Un factor determinant per la implantació del pla d’autoprotecció, es la actuació individual i col·lectiva de las persones davant de les situacions de risc en: FASE ALERTA/CONAT Avís a CCAC (lloc Permanent de Seguretat), Ha de gestionar les comunicacions a les emergències en fase inicial. FASE EMERGÈNCIA PARCIAL Gestió sobre un àrea de emergència que no afecta a la resta de la instal·lació/esdeveniment. EMERGÈNCIA GENERAL La incidència o accident que pren grans proporcions i es determina la evacuació total d’un àrea o instal·lació/esdeveniment. INTERVENCIÓ Las persones integrants dels equips de intervenció han que actuar segons fitxes PAU INTERVENCIÓ AMB AJUDA EXTERNA Els medis de l’organització no són suficients i es demana ajuda externa. CCAC CBVSI FORMACIÓ copywrite

ORGANITZACIÓ DELS MITJANTS MATERIALS És te que organitzar i formar al personal del esdeveniment per l'ús del material de comunicacions i la uniformitat , per una perfecta identificació de cada membre del dispositiu. Verificar carrega dels Walkie Talkie abans del esdeveniment. Verificar cobertura de comunicació des de tots els punts de control Comprovar dotació de petos a tots els membres Accessibilitat als hidrants de via publica Verificar vies d'evacuació del l’espai i mantenir-les lliures d’obstacles Equips Seguretat Aforament Control Equips Evacuació confinament Equips Sanitaris Caps equips Informació visual IMPORTANT CBVSI FORMACIÓ copywrite

ORGANITZACIÓ DELS MITJANTS MATERIALS Hidrants en plànols en els annexos pau Extintors, Bies, Farmaciola, DEA Balles, Cinta balisa, Vehícle UCI ( en esdeveniments ) CBVSI FORMACIÓ copywrite

CBVSI FORMACIÓ copywrite TELÈFONS EMERGÈNCIES CRA MUNICIPAL POLICIA LOCAL CBVSI FORMACIÓ copywrite

CBVSI FORMACIÓ copywrite ANÀLISI DEL ENTORN És important fer un anàlisis de l’entorn o àrea del esdeveniment, a fi de detectar punts de perill a via pública. CBVSI FORMACIÓ copywrite

CBVSI FORMACIÓ copywrite ANÀLISI DE ACTIVITAT És important fer un anàlisis del esdeveniment, a fi de detectar punts/activitats de perill. CBVSI FORMACIÓ copywrite

CBVSI FORMACIÓ copywrite zones vulnerables Zones blaves, nivell alt d’incendi CBVSI FORMACIÓ copywrite

CBVSI FORMACIÓ copywrite Punt Trobada CBVSI FORMACIÓ copywrite

FLUXGRAMES D'ACTUACIÓ BÀSICS El model, és una sistemàtica bàsica de gestió, la emergència i el desenvolupament la emergència pot alterar el fluxgrama. FORMULARIO MODEL CBVSI FORMACIÓ copywrite

SIMULACRES EN ACTIVITAT TEMPORALS Les activitats extraordinàries són bastant complicats de realitzar. Consells per una implantació en esdeveniments temporals. ( comprovar la operativa) Crear un escenari d'emergència. Crear equips d'emergència ( assignar els diferents rols,CE CI, EPI, ESI, EAE, EPA ). A partir d’aquest moment, els diferents equips aniran desenvolupant els seus rols. Cada responsable d’equip té que anotar al registre d’actuacions totes les accions que van realitzant , l’hora - minuts de la mateixa. ( rellotge visible a tots ). Seguint l'actuació, assignada prèviament, el tutor del exercici podrà introduir elements a l’emergència, per anar complicant la resolució del simulacre . L' introducció d’aquestos elements es faran mitjançant targetes, que es facilitaran a un o varis membres de cada equip. Las comunicacions entre els equips es faran oralment com una transmissió de ràdio. CBVSI FORMACIÓ copywrite

CBVSI FORMACIÓ copywrite SIMULACRES EN ACTIVITATS TEMPORALS Targes de simulacre despatx. ROLE PLAY CBVSI FORMACIÓ copywrite

CANVIS SUBSTANCIALS AL PAU Segons el nou decret PAU MODIFICACIÓ SUBSTANCIAL: qualsevol modificació de les característiques o del funcionament d’una activitat, centre, establiment, instal·lació o dependència que pot tenir repercussions perjudicials o importants per a les persones, els béns i el medi ambient, des del punt de vista de la protecció civil. MODIFICACIÓ NO SUBSTANCIAL: modificació de les característiques o del funcionament d’una activitat, centre, establiment, instal·lació o dependència que no implica conseqüències previsibles per a les persones, els béns i el medi ambient, des del punt de vista de la protecció civil. També constitueixen modificacions no substancials les modificacions que poden tenir conseqüències sobre la població en matèria de protecció civil i que no són de magnitud significativa. CBVSI FORMACIÓ copywrite

CBVSI FORMACIÓ copywrite SITUACIONS DE CRISIS A L'EVACUACIÓ I/O EN CONFINAMENT A Del 10-25% de les persones continúen juntes i en calma i valoren que fer B El 75% manifiesta una conducta desordenada i desorientació C del 10-25% manifesten confusió, ansietat, paralització, crits histèrics i panic A B A B B C B C CBVSI FORMACIÓ copywrite

En la evacuació Comportament davant el perill Caminem de presa 50 mts a la vegada que mirem enrere Caminem 25/50 mts i ens aturem a fer el tafaner Correm els primers 100mts Percepció de que Estem en risc La percepció de perill desapareix La percepció de perill baixa Sentit fugida oposat al perill, tot i no ser la millor Sentit de la mirada més perifèrica en funció de la distancia al risc. CBVSI

Comportament davant el risc Com pesem del cervell del Homohabilis Al cervell del Homoerectus Cervell evolutiu Cerebel Inici de gestió risc Inici del risc passem en segons a Cerebel Gestió del risc passem en minuts cervell CBVSI FORMACIÓ copywrite

Naixement del conflicte DETECCIÓ RISC + MESURES PREVENTIVES = CONFLICTE Quant es tracta de prevenir Las mesures adoptades es basen en la incertesa de la materialització del risc, o d’un històric de successos. Sempre la tendència es manifestar rebuig a les mesures adoptades, donat que el nivell de percepció de l’usuari es diferent al del técnic. CBVSI FORMACIÓ copywrite

PREVENCIÓ DEL CONFLICTE MANTENIR LA CREENÇA ( En el risc des de la organització) DIVERSIÓ ( Però amb la informació i control adequats al esdeveniment, informar al usuari ) CONFLICTE ( Ràpida gestió + informació als usuaris, presència i control immediats en la emergència ) ESTÍMUL PÀNIC ( condicionat a la seguretat que es perceb del control de la emergència CBVSI FORMACIÓ copywrite

CBVSI FORMACIÓ copywrite Moltes gràcies, per l’atenció. CBVSI FORMACIÓ copywrite