Gestió de la demanda Com es comporta la demanda? Demanda= pressió assistencial Freqüentació depèn de: Característiques de la població Característiques de l’organització Característiques del professional
Gestió de la demanda Per disminuir la freqüentació: població (llarg termini) professionals (mig termini) organització (curt termini) Actuar sobre l’organització per gestionar millor la demanda
Gestió de la demanda
Gestió de la demanda A: receptes, It, pc B: control de crònics, resultats proves complementàries C: patologia aguda D:informes, fulls de derivació...
Gestió de la demanda A: 45% B: 30% C: 20% D: 5% Previsible: 75% del volum de feina C: 20% D: 5% Previsible: surt del centre al hora de visita
Gestió de la demanda Cal redissenyar els circuits: Treballar en equip (que treballi tothom) Ser eficients (cada tasca al lloc i pel professional més eficient)
Gestió de la demanda A: ineficient que ho faci el personal sanitari Qui? Com?
Gestió de la demanda B: control de crònics, resultats explo compl. cal veure al pacient per decidir no per controlar cal generar autonomia, no dependència Qui? Com?
Gestió de la demanda C: patologies agudes Qui?
Gestió de la demanda B............A CITAR B............C COMPARTIR A............D FER FORA
En continuarem parlant... ...Precs i preguntes