Models d'Ordenança municipal reguladora del soroll i les vibracions

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1ª Sessió de treball 1ª Sessió de treball MESURAMENT I AVALUACIÓ DE LA CONTAMINACIÓ ACÚSTICA Data: 3 de Març del 2011 Lloc: Avda. Diagonal, BARCELONA.
Advertisements

MONOGRÀFIC: ACÚSTICA, PATOLOGIA, DICTAMEN PERICIAL I REPARACIÓ (PART 1)
Seminari d’actualització jurídica CSITAL de Lleida
Normativa autonòmica Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats. Avantprojecte de Reglament Annex I. Avantprojecte.
RECURSOS EDUCATIUS SÓN ELS MITJANS QUE UTILITZEM A L’ESCOLA PER A TREBALLAR L’AULA. ESPAI: On? TEMPS:Quan? MATERIALS: Amb què ? RECURSOS HUMANS: Qui ?
Regidoria de Promoció Econòmica
Actualització del mapa de soroll de trànsit de la ciutat de Girona.
Mapa de capacitat acústica de
Llei 21/2013, de 9 de desembre, d’avaluació ambiental
Sabadell, 4 de novembre de 2014
Prevenció de riscos laborals i tractament de residus
Diputació de Barcelona
HABITATGES BUITS.
IMPLANTACIÓ DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ A LA CIUTAT DE LLEIDA Anàlisi estadística - desembre 2000 IMPLANTACIÓ DE LES TIC A LA CIUTAT.
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
Proposta al RD 1000/2010 Què ens diu aquest R.D. 1000/2010?
Polítiques d’Ordenació Comercial
ACTIVITATS COMERCIALS
Plans d’autoprotecció i ACTIVITATS ESPORTIVES
Mapa de capacitat acústica de
Mapa de capacitat acústica
PÈRDUES AUDITIVES PER SOROLL
AJUNTAMENTS I SEGUIMENT DE L'ACTIVITAT COMERCIAL
Sostenibilitat Xavier Nicolau i Tarrats Cap de l’Oficina de Gestió Ambiental Unificada de Barcelona SEVESO III: REFORMA DE LA DIRECTIVA D’ACCIDENTS.
L’eina de tramitació electrònica pels ens locals
(publicada en el DOGC 5524 de data 11 de desembre de 2009)
El Pla d’autropotecció
GESTIÓ PER PROCESSOS.
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
Ordenança de soroll de la Xarxa de ciutats i pobles cap a la Sostenibilitat Control de soroll dels vehicles de motor Montesquiu, 27 de novembre 2008 Maria.
Liquidació del Pressupost Exercici 2016
Ports Nets: Un model de gestió integrada
Les xarxes de control automàtic de la qualitat de l’aigua Jordi López i Simó - Director Tècnic – Aigües deTerrassa.
SERVEIS SOCIALS BÀSICS
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Eines per una gestió local eficient de l’aigua:
Avaluació de preparació Agile <nom de la solució>
Jornada Cloenda Esports
Eines per una gestió local eficient de l’aigua:
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
COM FER FRONT A LA MANCA D’HABITATGE SOCIAL
LA GESTIÓ AMBIENTAL DELS PORTS COMERCIALS I INDUSTRIALS
Andorra la Vella, 10 de juny del 2015
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
Estat de benestar i drets socials
Llei 5/2003, de 22 d’abril, de mesures de prevenció dels incendis forestals en les urbanitzacions, els nuclis de població, les edificacions i les instal·lacions.
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Seminari d’Educació Especial
Servei d’Assistència en RRHH Aspectes pràctics de la implementació en nòmina del R.D. Llei 8/2010 DOCUMENT INTERN DE TREBALL 3 juny 2010.
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Programa Centres Ecoambientals
Indústria i sòls contaminats
Els Plans Especials Urbanístics de Protecció del Subsòl Presentació de la figura d’ordenació urbanística Joan Solà i Jordi Montaner GEOSERVEI PROJECTES.
La mediación administrativa en el ámbito local - Casos de Estudio -
Estatut d'autonomia de Catalunya
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
CLASSIFICACIÓ D'EMERGÈNCIES:
Formació per als equips directius d’educació secundària
Badalona, 1 de desembre de 2005
Catàleg de llocs de treball del CPNL
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Direcció del Sistema Municipal d’Arxius
Mapa de capacitat acústica de
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
Verificació i control d’activitats comunicades
Projecte: Videojocs.cat
ESTAT DE PLANIFICACIÓ EN PROTECCIÓ CIVIL
CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA
CICLES FORMATIUS.
Mapa de capacitat acústica d’
Transcripción de la presentación:

Models d'Ordenança municipal reguladora del soroll i les vibracions Carles López i Sala Oficina per a la Prevenció de la Contaminació Acústica Direcció General de Qualitat Ambiental Departament de Medi Ambient i Habitatge

DECRET 176/2009 (Reglament de la Llei 16/2002) Disposició Transitòria Primera Ordenances municipals (obligatòries > 5000 habitants) 1. Els ajuntaments que, a l’entrada en vigor del Reglament, disposin d’ordenances municipals de protecció contra la contaminació acústica, les han d’adaptar a les normes que estableix el Reglament en el termini de dos anys a partir de la seva entrada en vigor. 2. El departament competent en matèria de contaminació acústica ha de prestar als ajuntaments que ho sol·licitin el suport tècnic, jurídic i administratiu necessari per a l’elaboració de les ordenances. 3. Mentre no es produeixi l’adaptació de les ordenances prevista en l’apartat primer, són d’aplicació directa les exigències i els paràmetres establerts en el Reglament, sempre que aquests siguin superiors als continguts a les ordenances.

El Departament de Medi Ambient i Habitatge ha elaborat dos models d’ordenança reguladora del soroll i de les vibracions, amb la col·laboració de: Federació de Municipis de Catalunya Associació Catalana de Municipis i Comarques Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat Diputació de Barcelona

Model A Model d’Ordenança per a tots aquells municipis, que per la seva complexitat, necessiten regular, de manera àmplia, la contaminació acústica. Model B Model d’Ordenança per a tots aquells municipis que no tenen excessius problemes relacionats amb la contaminació acústica.

Què regula l’Ordenança? Objecte i àmbit d’aplicació Gestió Ambiental del Soroll Intervenció Administrativa Activitats Veïnat Vehicles de motor Sistemes d’avís acústic Construccions Inspecció, Control i Règim sancionador Disposició Addicional, Transitòria i Derogatòria Annexos

Gestió Ambiental del Soroll - Zonificació acústica. Mapa de capacitat - Zones d’especial protecció de la qualitat acústica (ZEPQA) - Zones acústiques de règim especial (ZARE)

Intervenció Administrativa - Valors límit - Suspensió provisional dels objectius de qualitat acústica Per causes justificades, que han d’acreditar-se en un estudi acústic. Ús de les Millors Tècniques Disponibles. - Llicències Estudi acústic sempre que ho sol·liciti l’ajuntament

- Activitats a l’aire lliure - Terrasses, fires, mercats - Classificació d’acord amb els nivells d’immissió a l’interior del local Grup I: 95-100 dB(A) Grup II: 90-94 dB(A) Grup III: 85-89 dB(A) Grup IV: < 85 dB(A) - Requeriments (aïllaments a soroll aeri i a soroll d’impacte, limitadors-enregistradors...) - Càrrega i descàrrega - Activitats a l’aire lliure - Terrasses, fires, mercats - Revetlles, festes tradicionals - Instal·lacions amb megafonia - Espectacles pirotècnics

- Comportament ciutadà Veïnat - Comportament ciutadà L’avaluació dels emissors acústics que puguin ser manipulats en volum o intensitat (veus, cops, arrossegar mobles,televisors, equips de so...) i no sigui possible el seu mesurament amb sonòmetre, l’ha de realitzar l’inspector municipal o agent de la Policia local amb criteris d’intencionalitat i desproporcionalitat per volum alt, de tal manera que aquests es puguin considerar com a excessius - Animals de companyia Els propietaris o posseïdors dels animals domèstics en són responsables i han d’evitar que aquests pertorbin la vida dels veïns, amb crits, cants... - Sistemes d’avís acústic (alarmes – campanes...) Condicions de funcionament Vehicles - Control de les emissions sonores dels vehicles de motor i ciclomotors

- Treballs a la construcció - Limitació horària Construccions - Aïllament de façanes - Ld - Treballs a la construcció - Limitació horària - Maquinària utilitzada - Instal·lacions de climatització, ventilació... - Els instal·ladors i propietaris són responsables de la col·locació correcta. - Instal·lacions comunitàries - La comunitat de propietaris, i, si s’escau, els usuaris de les instal·lacions comunitàries, com ara ascensors, portes metàl·liques, maquinària, i d’altres similars , han d’assegurar-ne el manteniment i bon funcionament

Inspecció, Control i Règim Sancionador - Denúncies - Inspecció - Inclou la figura de les EPCA - Acta d’inspecció - Règim sancionador - Classificació - Tipificació, inclou preceptes llei estatal i sanció sense mesuraments - Mesures provisionals - Sancions , inclou preceptes llei estatal - Vehicles de motor - Prescripció

Annexos Annex 1. Qualitat acústica del territori. Mapes de capacitat Classifica interiors illa d’ús residencial exclusiu com a zona A4 Annex 2. Objectius de qualitat aplicables a l’ambient interior Annex 3. Immissió sonora aplicable a l’exterior produïda per les activitats, incloses les derivades de les relacions de veïnat Annex 4. Immissió sonora aplicable a l’interior produïda per les activitats, incloses les derivades de les relacions de veïnat S’estableix el valor límit LAFmax de 45 dB(A) en horari nocturn en els dormitoris, pel soroll produït per portes i persianes de locals comercials, portes de garatge i portes d’entrada en habitatges.

Annexos Annex 5. Determinació i avaluació dels nivells d’immissió Annex 6. Valors límit d’emissió de soroll de vehicles de motor i dels ciclomotors El nivell d’emissió sonora corresponent a l‘assaig a vehicle aturat d’un ciclomotor, quan no figura a la fitxa d’homologació, és de 87 dB(A). Annex 7. Immissió de les vibracions als interiors dels edificis

Horari diürn i vespertí ( 7h i 23h) Annexos Annex 8. Aïllament acústic - Mesuraments i situ (tècnics municipals o EPCA) - Valors d’aïllament acústic a les façanes contra el soroll aeri D2m,nT,Atr Grup I: 45 dB(A) Grup II: 35 dB(A) - Aïllament acústic al soroll aeri entre recintes DnT,A , dB(A) Horari diürn i vespertí ( 7h i 23h) Horari nocturn (23h i 7h) Grup I 72 77 Grup II 66 71 Grup III 61 Grup IV 56 - Aïllament acústic al soroll d’impacte entre locals El valor mínim d’aïllament al soroll d’impacte, L’nT,w , entre un recinte d’activitat i un recinte d’ús sensible (residencial, sanitari, educatiu, cultural i similars), ha de ser de 40 dB(A).

Annexos Annex 9. Regulació del funcionament, nivells màxims i metodologia de mesurament dels avisadors acústics - Sirenes - Alarmes Annex 10. Requeriments tècnics del limitador-enregistrador - Activitats recreatives ( discoteques, sales de ball, bars musicals, restaurants musicals...) amb equips de so dels Grups I i II - Programables - Micròfon extern - Emmagatzemar els nivells sonors en suport físic - Sistema de verificació (assegurar que no sigui manipulat) - Sistema telemàtic

Annexos Annex 11. Classificació de les activitats en funció del nivell d’immissió acústica dins el seu recinte Grup I entre 95 - 100 dB(A) Discoteca. Restaurants musicals amb música produïda en directe. Taller de reparació de vehicles amb xapa. Grup II entre 90 – 94 dB(A) Bars musicals. Restaurants musicals sense música produïda en directe. Tallers mecànics. Fusteries, ebenisteries i similars. Grup III entre 85 – 89 dB (A) Activitats restauració amb equip de reproducció sonora amb LAeq superior a 75 dB(A) a 1 m font. Impremtes, copisteries i similars. Centres de culte. Grup IV inferior o igual a 84 dB(A) Activitats de restauració que no disposin d’un sistema de reproducció de so. Activitats restauració amb equip de reproducció sonora amb LAeq inferior a 75 dB(A) a 1 m font. Especialistes alimentaris amb degustació. Centres veterinaris.

Annexos Annex 12. Contingut mínim dels informes de mesurament - Procediment de mesurament, descripció zonificació, fonts de soroll, equips utilitzats, condicions meteorològiques, determinació dels nivells d’immissió, avaluació i compliment, data i signatura dels tècnics responsables Annex 13. Models d’acta - Acta d’inspecció d’activitats i veïnatge - Acta de control de soroll de vehicles

Oficina per a la Prevenció de la Contaminació Acústica GRÀCIES Oficina per a la Prevenció de la Contaminació Acústica acustica.dmah@gencat.cat