Hi ha altres persones i factors implicats:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Competències bàsiques i l’educació en Comunicació
Advertisements

POLIMÈDIA I ALTRES RECURSOS PER A L’ELABORACIÓ DE MATERIALS EN LÍNIA
Les TIC i l’atenció de l’alumnat amb NEE
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Toca fusta FENT DECORATS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Estudi per a la identificació de
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
SCOPUSxxxxxxxxxxxxxxxx
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
L’Expressió escrita.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
I ARA, QUÈ PUC FER?.
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
TIPUS D’ALUMNAT.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
Les TIC i les Aules Obertes
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
BATXILLERAT ARTS ESCÈNIQUES
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Mapes conceptuals Jordi Guim.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Anàlisi crítica de la transversalitat
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
El currículum a l’educació primària
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
SERVEIS CARTA DE SANTA COLOMA DE FARNERS
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Coneixement del medi natural
Opcions d’accessibilitat en Linux
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Convivència i Mediació Escolar
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Miquel Navarro i Oriach.
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Jornada Tècnica per a Coordinadors d’informàtica CEE
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Transcripción de la presentación:

Hi ha altres persones i factors implicats: TIC: dificultats d’aprenentatge, diversitat i NEE El professorat sol atribuir les dificultats d’aprenentatge als alumnes sense adonar-se que aquest és un punt de vista particular i parcial. Hi ha altres persones i factors implicats:

Cada persona té unes mides, calça un número de sabates i gasta una talla de roba. Aquests gasten talles normals. Aquests, talles especials. 41 38 47 40 39 36 34 25 45 42 37 El somni dels fabricants són les talles úniques.

Aquests alumnes tenen NEE. Aquests altres, no. NEE = Diferents necessitats en l’atenció educativa DIFERÈNCIA en les necessitats no significa DESIGUALTAT en els drets.

L’organització del centre no afavoreix d’igual manera tot l’alumnat. CATALÀ GRUPS FLEXIBLES MENJADOR ESPORTS Les NEE de l'alumnat depenen de la resposta educativa del centre.

Alumnat amb NEE a l’escola 1974: Informe Warrlock. Secretariat d'Educació del Regne Unit. El 20 % dels alumnes presenten algun problema d'aprenentatge al llarg de la seva escolarització En un 2 %, les dificultats són de tipus permanent Sempre hi ha alumnat amb NEE i cal prevuere la forma d’atendre’l.

No cal tenir un dictamen per intervenir. Alguns alumnes tenen unes dificultats clarament identificades. Altres, no. El diagnòstic pot orientar en l’estratègia de la intervenció, però: No modifica les necessitats de l’alumne/a No resol les necessitats No cal tenir un dictamen per intervenir.

Mestre/a L’alumnat amb problemes d’aprenentatge és una responsabilitat compartida: Múltiples professionals Major complexitat per a l’alumnat Necessitat de coordinació L’atenció de la diversitat és com investigar en alta tecnologia educativa: Qüestiona les hipòtesis establertes Investiga noves metodologies A la llarga beneficia la pràctica educativa

Centre L’atenció a la diversitat és un signe de qualitat del servei. Reorganització dels recursos per fer-ho possible: Recursos humans, materials i organitzatius Nova filosofia de treball

TIC DD NEE La societat de la informació Alfabetització tecnològia Esquerda digital La innovació educativa Adaptació de l’entorn de treball - Accessibilitat

Alfabetització informàtica Cal formar les persones per utilitzar aquestes eines. Capacitar-les per gaudir, en la mesura que els sigui possible, dels avantatges de les noves tecnologies i de la societat de la informació. Que la manca de formació no els faci analfabets.

TIC DD NEE La societat de la informació La innovació educativa Utilitzar les TIC en l’atenció de l’alumnat amb NEE Desenvolupar noves estratègies d’intervenció Adaptació de l’entorn de treball - Accessibilitat

Sap escriure?

Les TIC i el treball escolar Simplificar les tasques escolars Requeriments escolars ZDP Millorar les competències de l’alumne/a Capacitats de l’alumne/a

TIC DD NEE La societat de la informació La innovació educativa Adaptació de l’entorn de treball - Accessibilitat Entorn personalitzat Proporcionar ajudes

Què fan els nens a l’escola? Word Disseny gràfic Correu electrònic, xat Navegar pel web Jocs Calculadora Escriure Dibuixar Comunicar-se Buscar informació Aplicar coneixements Calcular Les TIC permeten personalitzar la informació, la comunicació i les eines de treball amb procediments tecnològicament automàtics.

Modulació de la comunicació Interfície Una mateixa informació en diferents formats Simultanis: reiteració de la informació Alternatius: diferents llenguatges i codis Un mateix resultat, diferents formes de procedir Perifèrics: teclat, ratolí... Activacions de menús, icones, combinacions de tecles...

Modulació de la comunicació Una mateixa informació en diferents formats: Síntesi de Veu UPTCV SINERA 2000 www.xtec.es/recursos/programari/ SINERA 2000 www.xtec.es/~vbidiell/signe

Modulació de la comunicació Un mateix resultat, diferents formes de procedir: Adaptacions Word

Modulació de la comunicació Un mateix resultat, diferents formes de procedir: Tpwin www.xtec.es/~jfonoll/tpwin

Adaptacions de llibres de text Modulació de la comunicació Un mateix resultat, diferents formes de procedir: Adaptacions de llibres de text

Facilitem la feina a l’alumnat amb dificultats. Proporcionar ajudes Ajudes Ajudes a l’accés Simplificar l’accés Facilitar l’oportunitat Ajudes a la producció Requerir més treball Facilitar les feines irrellevants Concetrar l’atenció en els aspectes significatius Facilitem la feina a l’alumnat amb dificultats.

Utilització dels programes Proporcionar ajudes Ajudes a l’accés Accés als aparells Utilització dels programes Accés al contingut /informació Accés a l’activitat Accés als serveis Autonomia = igualtat d’oportunitats

Ajudes a l’accés Opcions de personalització de la interfície Teclat Ratolí Pantalla Veu

Criteris d’intervenció Ajudes a l’accés Criteris d’intervenció Recursos del sistema Inclosos a l'ordinador. Sempre estan disponibles. Cost reduït. Opcions d’accessibilitat Windows Accessoris físics no informàtics Faciliten l'ús de l'ordinador. Solen estar fets a mida de l'usuari/ària. Són menys fràgils que els recursos informàtics. Licorni cobertor de teclat Programes externs Síntesi de veu Teclats virtuals Tpwin, Plaphoons Reconeixement de veu Afegeixen prestacions al sistema. Dependència de l'usuari/ària amb l'equip. Perifèrics especials Tauleta Polsadors Línia braille Accessori electrònic + programa. No estan suficientment estandarditzats.

Ajudes a l’accés Accés a l’activitat Problemes amb el PowerPoint

Ajudes a l’accés Accés a l’activitat Exercicis de llengua i de matemàtiques amb El Petit Escriptor.

Proporcionar ajudes Ajudes a la producció Ajudes a l’escriptura: processador de text, Pequeño Escritor... Ajudes a la lectura: síntesi de veu, llenguatge multimèdia, diccionaris gràfics... Ajudes al càlcul: calculadora, full de càlcul... Ajudes a la comunicació Altres

Ajudes a la producció Processador de text (Word) Reescriptura del text Ajudes a la correcció: ortografia, sinònims... Ajudes a la comprensió: adaptació de llibres de text, síntesi de veu... El esquemes: ajudes a la planificació Funcionalitat del text escrit Nivells de redacció: ortogràfic, sintàctic, gràfic o autoedició Noves estratègies en la redacció de textos: reaprofitament del text, expressió i estructuració

Recursos TIC DD NEE Web www.xtec.es/dnee edu365/pares Web assessors NEEDirectorio http://needirectorio.cprcieza.net/ Activitats de formació: D25, D125 TIC i NEE D107 Dificultats en llengua SATI DNEE http://www.xtec.es/dnee/satieee/ Jornades Tècniques Tallers de creació de materials

Informàtica i educació especial www.xtec.es/dnee

edu365 edu365.com nens sords nens pc