La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Les TIC i l’atenció de l’alumnat amb NEE

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Les TIC i l’atenció de l’alumnat amb NEE"— Transcripción de la presentación:

1 Les TIC i l’atenció de l’alumnat amb NEE
Joaquin Fonoll Tecnologia de la Informació Departament d’Ensenyament Generalitat de Catalunya

2 Informàtica i canvi social
Les TIC són l’instrument que fan aparèixer noves formes socials modificant els procediments actuals fins a fer-los desaparèixer. La Revolució informàtica > Societat de la informació

3 La fractura digital Cada canvi tecnològic modifica l’entorn i pot generar nous grups d’exclusió social.

4 Societat de la informació
1. La tecnología és el nou alfabet de la societat de la informació. És imprescindible l’alfabetizació informàtica de totes les persones per evitar-ne la marginació. Cal treballar per eliminar les barreres d’accés a les TIC. 2. La tecnologia modifica els procediments (també a l’escola). Es poden utilitzar les TIC en l’atenció de l’alumnat amb NEE. Cal desenvolupar noves estratègies d’intervenció.

5 Alfabetització informàtica - Les TIC un contingut obligatori
Cal formar a les persones per utilitzar aqueste eines. Capacitar-les per gaudir, en la mesura que els sigui possible, dels avantatges de les noves tecnologies i de la societat de la informació. Que la manca de formació no els impedeixi fer coses per les que estan capacitats.

6 El cas del PC & PC Quant una persona afectada de paràlisis cerebral (PC) utilitza l’ordinador (PC) possiblement trobarà dificultats per utilitzar el teclat o el ratolí. On és el problema? a l’ordinador que té un disseny inadequat? a la persona que té una disminució? Un bon disseny és el que té en compte a tots els usuaris.

7 Noves barreres d’accessibilitat
accés als aparells utilització dels programes accés als continguts continguts significatius

8 Problemes on i per què? Discapacitat Entrada Procés Sortida Física Sensorial Cognitiva Caracterial Els problemes apareixen quan el disseny no ha previst les necessitats dels usuaris. Les solucions són sistemes flexibles i personalitzables.

9 Criteris d’intervenció
Recursos del sistema Inclosos en l'ordinador. Sempre estan disponibles. Cost reduït. Opcions d’ accesibilitat Windosw Accessoris físics no informàtics Faciliten l'ús de l'ordinador. Solen estar fets a mida de l'usuari. Són menys fràgils que els recursos informàtics. Licornio Cobertor de teclat Programes externs Síntesi de veu Teclats virtuals Tpwin, Plaphoons Reconeixement de veu Afegeixen prestacions al sistema. Dependència de l'usuari amb l'equip. Perifèrics especials Tauleta Polzadors línea braille Accessori electrònic + programa no estan suficientment estandaritzats

10 Opcions d’accesibilitat / personalització
Teclat Ratolí Pantalla Veu

11 Eines d'accessibilitat
Teclat virtual Lupa Reconeixement de veu (XP) Icones, dreceres, macros Plantilles, barres d'eines Opcions de personalització / configuració dels programes

12 Pautes WAI (Iniciativa per l’Accessibilitat a la Web) www.w3c.org/WAI/
Accés a Internet Pautes WAI (Iniciativa per l’Accessibilitat a la Web) Normes per a la creació de pàgines web accessibles T.A.W Test d’accessibilitat a la web Avalua l’accessibilitat de les pàgines i proposa solucions tècniques Configurar les eines de navegació Opcions d’accessibilitat dels Navegadors Continguts significatius Edu365.com, Xtec , altres

13 Alumnat amb NEE a l’escola
1974 informe Warrlock Secretariat d'Educació del Regne Unit el 20% dels alumnes presenten algun problema d'aprenentatge al llarg de la seva escolarització. en el 2 % dels alumnes les dificultats serien de tipus permanent.

14 L'educació especial a Catalunya
Alumnat amb NEE CEE 36% Cognitius 57% Físics 13% Visuals 8% Auditius 8% Psicosi autisme 6% Altres 6%

15 L'educació especial a Catalunya
Professorat per a les NEE Equips de professionals 79 EAP 426 8 CREDA auditius 286 1 CREDAV visuals 28 PEC 79 SEDEC Piscopedagogs dels IES Equips externs amb conveni UTAC, ASPACE, Estimulació precoç, CDIAP, CEE 45%

16 L'educació especial a Catalunya Centres EE
Agrupaments alumnat UAC Unitats d'adaptació curricular en els IES UEC (Unitats d'escolarització compartida) UEE Unitats d'educació especial en centres ordinaris TAE - SEDEC (Tallers d'adaptació escolar i aprenentatges instrumentals bàsics) Agrupaments Centres ordinaris amb agrupament d'alumnat amb discapacitat Aules Hospitalàries Hospitals de dia (psiquiatria juvenil) Centres educatius de Justícia Juvenil

17 El repte és atendre a una població dispersa i fragmentada
Proporcionar serveis mitjançant Internet per facilitar la proximitat i accesibilitat. Utilitzar un concepte ampli de necessitats educatives especials. Mantenir informats als professionals dels serveis educatius. Coordinar els esforços dels professors i centres educatius per ajudar a compartir el recursos.

18 D25 Informàtica i necessitats educatives especials
Actuacions de la Subdirecció General de Tecnologies de la Informació Formació en TIC cursos presencials D25 Informàtica i necessitats educatives especials cursos telemàtics T107 Llengua oral i escrita: resposta de les TIC als problemes d’aprenentatge. seminaris SATI NEE Seminari deTIC per a les Necessitats Educatives Especials. jornades tècnicas IV Jornada de creació de materials per a les nee 100 persones - 7 tallers TIC & NEE a Mataró 600 persones - 60 ponències

19 informàtica i educació especial www.xtec.es/ed_esp
Actuacions de la Subdirecció General de Tecnologies de la Informació Serveis d’Internet XTEC informàtica i educació especial

20 Serveis d’Internet XTEC www.xtec.es SATI NEE
Actuacions de la Subdirecció General de Tecnologies de la Informació Serveis d’Internet XTEC SATI NEE 4 sessions a l’any dilluns tarda de 3 a 6 Intercanvi d’experiències Presentació de materials Solucionar dificultats

21 IVJornades Tècniques de creació de materials
Actuacions de la Subdirecció General de Tecnologies de la Informació IVJornades Tècniques de creació de materials Objectiu: Crear un material d’utilitat. Dedicació: 1 jornada de 7 hores. Tallers distribuïts en diferents centres.

22 Serveis d’Internet EDU365 edu365.com nens sords nens pc
Actuacions de la Subdirecció General de Tecnologies de la Informació Serveis d’Internet EDU365 edu365.com nens sords nens pc

23 Mira què dic: diccionari de signes
Actuacions de la Subdirecció General de Tecnologies de la Informació Serveis d’Internet EDU365 edu365.com Mira què dic: diccionari de signes

24 Diccionaris Català - Àrab i Català - Urdú
Actuacions de la Subdirecció General de Tecnologies de la Informació Serveis d’Internet EDU365 edu365.com Diccionaris Català - Àrab i Català - Urdú

25 Serveis d’Internet EDU365 edu365.com SINERA 2000
Actuacions de la Subdirecció General de Tecnologies de la Informació Serveis d’Internet EDU365 edu365.com SINERA 2000

26 Veu comunicació: Síntesis de veu UPTV, Projecte Fressa, Parlador.
Actuacions de la Subdirecció General de Tecnologies de la Informació Desenvolupament de recursos d’interès per a múltiples col·lectius Veu comunicació: Síntesis de veu UPTV, Projecte Fressa, Parlador. Llenguatges pictogràfics MIC, SPC, Contes SPC. Llenguatge signat Signe, Lsc, Mira què dic. Teclats virtuals Tpwin. Exercitació Clic, Alfawin, Tocatoca. Tauleta sensible. Ull de color.

27 MIC Magatzem d’Icones Catalanes
SINERA 2000

28 Síntesi de veu UPTCV Parlador SINERA 2000

29 Projecte Fressa 2003 Globus Reconoixement de fonemes Control de l’ordenador per veu Plaphoons SINERA 2000

30 Signe 2 SINERA 2000

31 Tpwin SINERA 2000


Descargar ppt "Les TIC i l’atenció de l’alumnat amb NEE"

Presentaciones similares


Anuncios Google