Les fraccions Sisè B curs

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
i les seves característiques
Advertisements

OPERACIONES CON FRACCIONES
OPERACIONES CON FRACCIONES
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Impress 3... Posa-hi un fons!
PROPORCIONALITAT 1 Funciona amb “clics”.
Unitat 5: Expressions algebraiques
Equacions amb dues incògnites.
MÚLTIPLES I DIVISORS.
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
5.
EL CÀLCUL MENTAL A L’EDUCACIÓ INFANTIL
Tema 2. DIVISIBILITAT.
MÚLTIPLES I DIVISORS ESCOLA EL Cim- 6è de primària.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
LES MESURES.
Elaborado por:.
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
Les fraccions Sisè B curs
UNITAT 1: Els nombres reals (I)
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Problemes prova individual
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
Potències de nombres racionals
COM CALCULAR EL COST DE LES COSES
POLINOMIS.
Nombres naturals: serveixen per comptar i ordenar
Termes i expressions algebraiques
DE LA DURADA AL RITME.
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Mohs i l’escala de duresa dels minerals
Un test per pensar... Materials de
Problema dels camins.
REPÀS CONTROL TEMA 3 2n ESO Avançat.
Matemàtiques 3er E.S.O..
Classificarem la prova en 3 categories:
DIVISIÓ DE NOMBRES DECIMALS
Writer Fora dels límits!
ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
Com podem calcular el percentatge d’un nombre?
Els Políedres.
L'ÀTOM Repàs del que hem fet fins ara:
valors humans i socials
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
3.POLINOMIS.
Repàs control matemàtiques
LES FRACCIONS.
NOMBRES NATURALS I ENTERS
Tema 5: Nombres naturals i enters
Repàs control matemàtiques
Ara resoldrem alguns problemes amb balances.
Tema 2. Representació de la Terra
Problemes que es poden resoldre amb equacions
ESCOLA ANTONI TÀPIES- 5èB
Les taules de multiplicar
Classificarem la prova en 3 categories:
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
3x2 · (5x-3y+2x3) 15x3-9x2y+6x5 multiplicar: treure factor comú
Observa aquesta balança i mira quins canvis hi fem
PERCENTATGES DESCOMPTES REBAIXES I OFERTES AUGMENTS
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
MULTIPLES I DIVISORS.
FUNCIÓ DE PROPORCIONALITAT I FUNCIÓ AFÍ
Som humans. Per això a vegades….
UNITAT 3: NOMBRES ENTERS
Els nombres racionals es poden representar sobre la recta numèrica.
Transcripción de la presentación:

Les fraccions Sisè B curs 2013-2014 QUÈ HEM APRÈS? COM HO HEM APRÈS? PER A QUÈ HO HEM APRÈS?

SESSIÓ 1 Objectius 1. Relacionar numerador amb les parts que fem d’una unitat o una quantitat i numerador amb les parts que agafem 2. Llegir i escriu fraccions 3. Trobar la fracció d’una quantitat

Les parts han de ser iguals !! 1. relacionar DENOMINADOR amb les parts que fem d’una unitat o una quantitat i NUMERADOR amb les parts que agafem Les parts han de ser iguals !!

2. llegir i escriure fraccions

3. Trobar la fracció d’una quantitat Per calcular-ho dividim 360 entre 3 (el denominador) i multipliquem per 2 (el numerador) ... 360 : 3 = 120 120 x 2 = 240 També es pot fer multiplicant 360 per 2 (el numerador) i dividint el resultat entre 3 (el denominador) 360 x 2 = 720 720 : 3 = 240 El numerador sempre multiplica i el denominador sempre divideix

FRACCIÓ D’UNA UNITAT! FRACCIÓ D’UNA QUANTITAT!

SESSIÓ 2 Fraccions equivalents Objectius 1.Entendre les fraccions equivalents com fraccions que representen el mateix 2. Trobar fraccions equivalents per amplificació 3. Trobar fraccions equivalents per simplificació 4. Comprovar si dues fraccions són equivalents

1.Entendre les fraccions equivalents com fraccions que representen el mateix

2.Trobar fraccions equivalents per AMPLIFICACIÓ Multipliquem el numerador i el denominador pel mateix nombre (qualsevol)

3.Trobar fraccions equivalents per SIMPLIFICACIÓ ÉS IMPORTANT TENIR EN COMPTE ELS DIVISORS Dividim el numerador i el denominador pel mateix nombre La fracció que no es pot simplificar més es diu: IRREDUCTIBLE

4. Comprovar si dues fraccions són equivalents Per comprovar si dues fraccions són equivalents, multipliquem en creu numerador x denominador = denominador x numerador ? 8 x 3 = 12 x 2 ... 24 = 24 SÍ QUE SÓN EQUIVALENTS ? 3 x 8 = 5 x 6 ... 24 ≠ 30 NO SÓN EQUIVALENTS Una altra manera de comprovar si són equivalents és dividir el numerador pel denominador i si dóna el mateix, és que ho són

SESSIÓ 3 COMPAREM FRACCIONS Treballarem els procediments per: 1. Comparar fraccions amb el mateix denominador 2. Comparar fraccions amb el mateix numerador 3. Comparar fraccions amb numeradors i denominadors diferents > Més gran que < Més petit que = Igual

1. Comparar fraccions amb el mateix denominador COM QUE FEM LES MATEIXES PARTS, ÉS MÉS GRAN LA QUE AGAFA MÉS PARTS ÉS MÉS GRAN LA QUE TÉ EL NUMERADOR MÉS GRAN!

2. Comparar fraccions amb el mateix numerador SI AGAFEM EL MATEIX NOMBRE DE PARTS, AGAFEM MÉS QUAN HEM FET MENYS PARTS DE LA UNITAT. ÉS MÉS GRAN LA QUE TÉ EL DENOMINADOR MÉS PETIT!

3. Comparar fraccions amb numeradors i denominadors diferents Quina és més gran? Hi ha diferents maneres de comparar aquestes fraccions Representar-les gràficament

Comparem les fraccions amb el mateix denominador Buscant fraccions equivalents amb el mateix denominador multiplicant pel denominador de l’altra fracció Comparem les fraccions amb el mateix denominador

Busquem el mínim comú múltiple entre 3 i 8 Buscant fraccions equivalents amb el mateix denominador fent el M.C.M Busquem el mínim comú múltiple entre 3 i 8 Múltiples de 3 x 1 x 2 x 3 X 4 x 5 x 6 x 7 x 8 x 9 3 6 9 12 15 18 21 24 27 Múltiples de 8 x 1 x 2 x 3 x 4 x 5 x 6 x 7 ... 8 16 24 32 40 48 56

Busquem el mínim comú múltiple entre 3 i 8 Algun exemple més fent entre tots... Quina fracció és més gran Busquem el mínim comú múltiple entre 3 i 8 Múltiples de 6 x 1 x 2 x 3 X 4 x 5 x 6 x 7 x 8 x 9 Múltiples de 8 x 1 x 2 x 3 X 4 x 5 x 6 x 7 x 8 x 9 6 8

I per acabar un “secret” ... A veure si l’enteneu! 2 x 8 = 16 3 x 5 = 15 Com és més gran el resultat de l’esquerra, és més gran la fracció de l’esquerra Deixem el resultat a l’esquerra Deixem el resultat a la dreta Com és més gran el resultat de la dreta, és més gran la fracció de la dreta 2 x 9 = 18 6 x 4 = 24 Deixem el resultat a l’esquerra Deixem el resultat a la dreta