Personalització del Procés d’Aprenentatge en Entorns Virtuals

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Tallers d’intercanvi d’experiències
Advertisements

MOBILITAT D’ESTUDIANTS ERASMUS
Sistemes microinformàtics i xarxes
Sistemes de mesura i control per a l'agricultura.
TNR. Metodologia del Focus Group Carles Roca
EL PROCÈS DE CONVERGÈNCIA EUROPEA: EXPERIÈNCIA PILOT A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA Núria Casamitjana Badia Vicerectora de Política Acadèmica
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Xarxa Productes de la terra
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Infosalut.com El Butlletí de Gestió del Coneixement del Sistema Sanitari Públic de les Illes Balears Virgili Páez.
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
IMPLANTACIÓ DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ A LA CIUTAT DE LLEIDA Anàlisi estadística - desembre 2000 IMPLANTACIÓ DE LES TIC A LA CIUTAT.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
ELS PLANS D’ACCIÓ TUTORIAL A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA
SERVEI ATENEA CETIC suport a la docència abril 2016.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
uoc-domo CONTROL DOMÒTIC AMB ARDUINO UOC-DOMO
Antecedents (el context) Centre IATIC
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Seminari d’Educació Especial
Madelen Holmlund, Umeå University
Presentació Cadena de Valor
Ateneu de Dades: Laboratoris ciutadans de dades
RESULTATS DE LA IMPLANTACIÓ DE LES TITULACIONS OFICIALS
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
Ús i usabilitat en un Campus Virtual
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Treball i aprenentatge cooperatiu en entorns virtuals (TACEV)
Grup de treball en el Portafoli de l’estudiant (GtPoE)
Resultats de l’Estudi 1Q 1R ESCOLA TÈCNICA SUPERIOR D’ENGINYERIA Curs Grau d’Eng.Elèctrica Grau d’Eng.Electrònica Ind. i Automàtica Grau d’Eng.Informàtica.
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Projecte Fi de Carrera - J2EE Alumne: Daniel Clemente Marcè
CRAI: definició i estructura
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
CRAI: Unitat de Docència
Grup de treball en el Portafoli de l’estudiant (GtPoE)
El Treball de Recerca.
Presentació de resultats
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de: - Servei de Gestió de la Recerca, de la Oficina de Projectes Internacionals de Recerca,
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Gestió del coneixement
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
Gestió Intel.ligent de l’autoaprenentatge
Imaginem que fa un segle haguéssim hivernat un cirurgià i un mestre...
Eixos i línies estratègiques
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Transcripción de la presentación:

Personalització del Procés d’Aprenentatge en Entorns Virtuals Julià Minguillón Alfonso Estudis d’Informàtica i Multimèdia

Taula de Continguts Objectius del projecte Descripció del projecte Participants Metodologia Qüestions plantejades Estat actual de desenvolupament Conclusions

Objectius del projecte Personalitzar el procés d’aprenentatge: Conèixer l’ús que fan els estudiants del campus virtual i dels materials docents Establir els requeriments d’un repositori d’objectes d’aprenentatge Implementar uns cursos pilot Dissenyar una plataforma amb capacitat de seguiment i monitorització Integrar l’esmentada plataforma en el campus virtual

Entorns Virtuals d’Aprenentatge Campus Virtual de la UOC: Internet Aules Comunitats Correu Agenda Secretaria Usuaris Biblioteca Logs

Cicle de Vida de l’Estudiant Involucra: Procés d’Informació / Captació Primera Matricula Presencial (M. P.) Seguiment d’un Semestre Acadèmic Següents Matrícules Virtuals (M. V.) Informació M. P. 1r Sem. M. V. 2n Sem. M. V. … Abandonament Títol

Estudi Centrat en l’Usuari Es vol conèixer: Perfil dels estudiants Comportament al Campus Virtual Procés d’Aprenentatge Objectius: Millorar la satisfacció Incrementar el Rendiment Acadèmic Reduir l’Abandonament Conèixer com s'aprèn en un entorn virtual

Perfil dels Estudiants Perfil acadèmic: Estudis Previs Idiomes Perfil Professional Situació Personal: Motivació Dedicació Càrregues laborals / familiars

Comportament al Campus Virtual Diferents Nivells: Nivell de Sessió: Ús dels Serveis del Campus Virtual Nivell de Semestre Acadèmic: Patrons de Connexió Ús dels Recursos de l’Aula Nivell de Titulació: Seguiment de Matrícules Titulacions Progressives Relació entre Comportament, Satisfacció i Rendiment

Procés d’Aprenentatge Estructuració del Material Docent: Ús d’Estàndards d’E-Learning i Multimèdia Distribució dels Continguts Disseny d’Activitats Seguiment de l’Avaluació Ús per part dels Estudiants: Patrons d’Ús Ritme de Treball

Personalització És possible personalitzar: En funció de: Continguts Itineraris Avaluació En funció de: Necessitats i Objectius de l’Usuari Competències Demostrades / Adquirides Preferències

Importància de la Personalització Respecte a l’Estudiant: Increment de la Satisfacció Adaptació a les Necessitats de l’Usuari Increment de la Flexibilitat Sentiment de Participació Respecte al Professorat: Coneixement del Procés d’Aprenentatge Millor ús dels Recursos Docents

Personalització basada en Itineraris Idees bàsiques: És possible descompondre el procés d’aprenentatge en unitats elementals Aquestes unitats poden ésser reordenades en funció de les característiques de l’estudiant Cada estudiant percep una versió personalitzada del curs Es pot fer un seguiment per a detectar l’ús per part dels estudiants

Itineraris Itinerari estàndard Itinerari amb avaluació al final M : mòdul E : exercici A : activitat d’avaluació Itinerari amb avaluació al final M1 E1 M2 E2 M3 E3 A1 A2 A3 Itinerari amb reforç teòric M1 M1’ E1 A1 M2 M2’ E2 A2 M3 E3 A3 Itinerari amb reforç pràctic M1 E1 E1’ A1 M2 E2 E2’ A2 M3 E3 A3

Implementació d’Itineraris El procés d’aprenentatge es descriu mitjançant un graf dirigit Una ontologia descriu totes les regles i relacions possibles del sistema de personalització

Itineraris i Objectes d’Aprenentatge És necessari definir: Granularitat dels Objectes d’Aprenentatge Nivell de Metadades per a Itineraris Conjunt de Regles i Accions El sistema es comporta com un Tutor Intel·ligent que guia a l’Estudiant També es recullen dades que serviran per a avaluar els itineraris dissenyats

Participants Estudis: Àrees: Altres: Informàtica i Multimèdia Psicologia i Ciències de l’Educació Ciències de la Informació i de la Comunicació Àrees: Desenvolupament del Model Educatiu Desenvolupament Intranets Gestió de l’Acció Docent Servei d’Audiovisuals Biblioteca Altres: IN3 GEC, S.A.

Metodologia Recollida de dades sobre l’ús actual del campus virtual Definir els conceptes d’itinerari, objecte d’aprenentatge i personalització Creació d’un repositori de cursos Integració en el campus virtual Recollida de dades dels cursos pilot Validació de la proposta

Preguntes d’Investigació (I) Com es defineix formalment el concepte d’Itinerari? Com han de ser dissenyats els Objectes d’Aprenentatge? Quina informació de l’usuari és rellevant per a la Personalització? Quina informació de Seguiment s’ha de recollir?

Preguntes d’Investigació (II) Com influeix la personalització en els rols del Consultor i del Tutor? Quines necessitats tecnològiques existeixen per a donar suport a la personalització? Com s’han d'estendre els estàndards actuals d’E-Learning per a permetre la personalització basada en itineraris? Com s’ha d’analitzar tota la informació que s’hagi recollit de l’ús del sistema?

Paradigma del Projecte Disseny de Recursos Docents Ús en un Entorn Virtual d’Aprenentatge Anàlisi de Patrons d’Ús

Línies d’Investigació (I) Disseny Instruccional: Concepte d’Itinerari Recursos Docents Objectes d’Aprenentatge: Disseny i Gestió de Repositoris Aspectes d’Usabilitat i Reusabilitat Integració d’Estàndards

Línies d’Investigació (II) Sistemes Gestors d’Aprenentatge: Descripció de Continguts Seqüenciació i Seguiment Ontologies i Web Semàntica Anàlisi de Comportament: Modelat d’Usuaris Mineria de Dades

Estat actual del projecte Proposta de projecte finalitzada Algunes parts del projecte ja estan en desenvolupament de forma independent Falta l'aprovació institucional Possible finançament: Projectes MQD (Generalitat) Plan Nacional de I+D+I (Ministeri) Proposta STREP (EU)

Conclusions La UOC és un escenari únic Projecte Innovador Multidisciplinar: Psicopedagogia Interacció Persona – Ordinador Tecnologia Nivells d’Actuació: Treballs i Projectes Fi de Carrera Seminaris d’Investigació Tesis Doctorals